Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Evil_90 +Uppfinnare+
10 februari 2009 · 643 Inlägg

Hej, tänkte starta en tråd med misstag som du har gjort under huven som har blivit väldigt dyra eller som har fått mycket onödigt arbete som följd. Själv har man i de yngre åren snegängat ett tändstift så att hela toppen fick bytas ut cool

Mvh Rikard

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Andreas 940 -utan 940
10 februari 2009 · 1 728 Inlägg

Jag glömde nämna att triggerhålen finns där av en anledning när jag lämnade in ett dubbelmassesvänghjul för stumsvetsning på en lastbilsverkstad. Han eldade på ordentligt med TIG-svetsen och hålen blev förstörda så det klippte vid 3000rpm.

Eftersom bilen startade med svänghjulet trodde jag allt var okej och ville inte montera växellådan för att provköra så jag lämnade in det på balansering för 1000kr. Svänghjulet kostade 600kr+frakt så totalt kostade det mig runt 1800kr+extrajobb med att byta tillbaka till gamla svänghjulet.
Tur att jag aldrig hann betala för svetsjobbet.

Aruzo Ace Ventura
10 februari 2009 · 1 240 Inlägg

Var noga med hur långa bult du har till fälgarna bak på Gammla Mercedesar, Det var inte jag fick byta handbroms pga av det tongue

Senast redigerat av Aruzo (10 februari 2009)

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
ErikAxelsson
10 februari 2009 · 517 Inlägg

Aruzo skrev:
Var noga med hur långa bult du har till fälgarna bak på Gammla Mercedesar, Det var inte jag fick byta handbroms pga av det tongue

Eller kolla så dom inte är för korta. Ett av mina hjul körde om mig ett par km efter jag satt på spacers ! wink

ajka
10 februari 2009 · 194 Inlägg

plocka inte upp poliser om du extraknäcker med att köra folk hem efter krogen ibland.
inte jag, men en polare gjorde det tongue
återkommer när jag tänkt ut vilket som är mitt största misstag

Senast redigerat av ajka (10 februari 2009)

bollen1986
10 februari 2009 · 3 714 Inlägg

glöm ej att sätta tillbaka  handbromsvajrarna när du ska in på efterkontroll av handbromsen tongue

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Peter_A a.k.a aLan.
10 februari 2009 · 281 Inlägg

bollen1986 skrev:
glöm ej att sätta tillbaka  handbromsvajrarna när du ska in på efterkontroll av handbromsen tongue

HAHAHA big_smile

mitt värsta misstag var väl när jag hade första bilen, man får hålla koll på när det spinner, och när man bränner koppling wink

ozzy ★★★★★
10 februari 2009 · 455 Inlägg

ett misstag var när jag köpte (till min 940) ett simons sport(?) system halvsats, satt på ca 1 månad sen kapa ja ner skiten o satte dit 3" JT från turbo o bakåt! vilken skillnad

misstaget var alltså att inte jag köpte rediga saker från början wink

Senast redigerat av ozzy (10 februari 2009)

Caffe
10 februari 2009 · 1 436 Inlägg

Förutom att först skrota volvon, köpa saaben och därefter köpa bmwn så är det största misstaget att försöka spara pengar på alla ful-lagningar som ändå måste göras om hela tiden. sad

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Pleter
10 februari 2009 · 67 Inlägg

syrrans ex hade köpt en volvo för några år sen, drog av railsen och listerna.
sen senare tillfälle fick han inte på dom igen så åkte han på trevlig kostnad pga han hade pajat railsen, och han sa sig själv vara en fixare men tji fick han

Fan hällre erkänn att man inte kan å ge sig på nåt man inte kan fixa =P
Själv är man helt grön inom bilar och frågar hällre 40ggr.

steifan DR!FTT3KN!K3R
10 februari 2009 · 10 427 Inlägg

F*CK!
http://www.forumbilder.se/images/ba200891718AMae7e.jpg

Resten av ok-skruven kvar i hålet = jobbigt.

Slå alltid loss klena skruvare, mår inge vidare när dom sträcks wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Bjork OEM <3
10 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Stressa aldrig när du byter bromsbackar bak, av nån anledning tänkte jag inte på hur jag satte dom
V-bak, skrapa som fan när man bromsa...upp med bilen på lyften igen, gör om gör rätt ! tongue

OEM <3
David_FT
10 februari 2009 · 183 Inlägg

Bytte dumpventil på min passat, la den gamla bredvid den nya, när allt va klart låg den nya kvar på bordet smile Klaassiker!

terazzi
10 februari 2009 ·

lita inte på tjejer på garaget tongue

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
10 februari 2009 · 3 180 Inlägg

se till att urtrampningslagret inte hänger på garageväggen när du lyfter dit lådan...

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
LeafBox Lat Perfektionist
10 februari 2009 · 6 359 Inlägg

NITROUS skrev:
se till att urtrampningslagret inte hänger på garageväggen när du lyfter dit lådan...

Sportigt tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Kjellander
10 februari 2009 · 112 Inlägg

Använd inte fjäderspännare som är defekta för då kan du få fjädern på smalbenet...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/5890/567257_wnqwso.jpg
Fjäder på smalbenet...

Bära eller Brista?!
bollen1986
10 februari 2009 · 3 714 Inlägg

NITROUS skrev:
se till att urtrampningslagret inte hänger på garageväggen när du lyfter dit lådan...

big_smilebig_smile såna misstag har man sj gjort (glömt sätta dit en viktig detalj innan)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Etingelholm
10 februari 2009 · 979 Inlägg

Sladda inte i en kurva med färskt körkort på 50 minuter & diket brevid är 4 meter djupt:D De slutade med en SMÄLL

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Martin 9-3 Fisketokig
10 februari 2009 · 2 997 Inlägg

Använd inte ett set med insexnycklar (som sitter som en fällkniv och man viker ut den man ska använda) när du skruvar åt kontakterna+kabelskona.

Lätt hänt att någon annan nyckel vecklar ut sig och råkar komma åt en jordad punkt och man får jävligt ont i handen.

Använd alltid fasta verktyg!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang