Lär-dig-av-andras-misstag tråden

rickylicious Webbutvecklare
11 februari 2009 · 2 369 Inlägg

Frippe1 skrev:
glöm inte kvar några vertyg under huven sen när du slår igen fan allt va man kan=)

Inte bara verktyg... Jag höll på att bokstavligt talat klämma av en polares hand en gång, det rekommenderas inte heller.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
V10
11 februari 2009 ·

terazzi skrev:
lita inte på tjejer på garaget tongue

Amen to that. Men jag skulle vilja säga: "lita aldrig på tjejer" smile

blacken
11 februari 2009 ·

FLindgren skrev:
Mät två gånger, kapa en gång.. inte kapa två gånger och mät en gång..

Mät en gång och kapa två gånger, och svär så det ryker, släng skiten. köp nytt.. tongue

Senast redigerat av blacken (11 februari 2009)

Pan
11 februari 2009 ·

Va inte för full när du bygger bottendel... Då hamnar lagren åt fel håll och skär efter ett par km tongue (Va inte för nykter heller för då läcker det olja någonstans på något sätt.)

Hahah surt det är kul att vara full men inte så kul kanske tongue

Har inte lyckats med så mkt försökte tömma ut lite olja ur pluggen med en polare och vips fick han trycka in fingret innan allt kom ut tongue Glöm inte verktyg vid provstart så dom trillar in i delar som rör sig kan flyga verktyg då. Skulle även byta olja själv men den förbannade ventilkåpan på sierra doch går det inte stoppa i en tratt i trillar ur. Hade givetvis en 10L dunk med olja med.  Resultat olja på grenrör rök och luktade satan smile

LeafBox Lat Perfektionist
11 februari 2009 · 6 359 Inlägg

Skulle kolla säkringar på en Audi 100, så vi lånade kundens instruktionsbok ur handsfacket, glömde dock att lägga tillbaka den.  2 gånger. tongue
(Den kom tillbaka för ett broms-jobb ngn dag efter)

Och se även till så att det inte står någonting under billyften medans ni hissar ner bilen wink
Allting gick bra den här gången. Men ändå onödigt.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Holme
11 februari 2009 · 1 417 Inlägg

Kolla så ni får med packningen ner från gamla oljefiltret. Att sätta dit nya filtret när gamla packningen sitter där fungerar inget vidare. 2 packningar är inte bättre än 1.

DusanMandick Random Hero
11 februari 2009 · 4 047 Inlägg

gå aldrig på frukost när du byter olja i en bil, för då kan du glömma om du satte dit pluggen lr inte, o börja fylla o undra vfr motorn rymmer så mkt olja smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
peppes-bodega
11 februari 2009 · 31 Inlägg

försök inte o lyfta en liten b21 från ett bilflak med en kompis som inte orkar, blir rätt tungt ensam samtidigt som det gör rätt ont,

dra inte ett elsystem utan säkringar ^^

Volvo 242 "turbo" (1983)
BBAD Utbildad hobbymekare
11 februari 2009 · 1 125 Inlägg

skoj skoj läsning big_smile

sj så har man tabbat sig ett par ggr sad

kapa inte fjädrarna medans du har ena handen emellan, för de gör ont
slå inte dig sj med kofoten på över läppen, för de gör oxå ont
be inte någon annan att sänka ner bilen medans du står med foten under hjulet, det gör ont som satan specielt när de e en amerikanre på 3Ton ca

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
sallstrom
11 februari 2009 · 38 Inlägg

Glöm inte sätta på locket när du bytt olja. Blir väldigt, väldigt kladdigt i motorrummet! lol

Volvo 850 2.5 "Smurfen" (1997)
mickefixare when ever - were ever
11 februari 2009 · 513 Inlägg

Var ska jag börja...

Om du har bilen uppe på en lift för att kunna jobba lättare... glöm då inte att ha nån som håller dragkroken åt dig när du demonterar den. Det gör....ont?....att få den på foten...

Om du ska få specialtillverkat nån pryl till bilen för dyra pengar... se till att ritningen VERKLIGEN stämmer

...o massor av annat skit man lyckats med smile

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
11 februari 2009 · 259 Inlägg

Slå inte till en uppfälld torkararm utan torkare för då spricker rutan, och det blir jävligt dyrt big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24777/498047_fpeux1.jpg

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
11 februari 2009 · 729 Inlägg

Om man ska rengöra remmen i motorn från olja med en trasa så ska man INTE ha motorn igång sammtidigt.
"bara för att det ska gå så snabbt som möjligt"
snabbt gick det...
Tills fläkten fick tag i trasan jag använde.
Tog ett tag innan jag hade traslat ut trasan från axlen som fläkten sitter på.

Aronsson_Kil
11 februari 2009 · 653 Inlägg

Försök aldrig bränna däck i 2ans växel med slutkörd koppling roll

mastrovious
11 februari 2009 · 627 Inlägg

En aning OT men ändå har det med lärdom av misstag att göra...

Pissa inte i motvind.. oavsett om du sitter i bilen och slänger ut petterniklas genom rutan.. blir aldrig bra!

Bo inte på Hisingen heller med fin bil... alltid nån avundsjuk lirare som ska förstöra nåt!

Senast redigerat av mastrovious (11 februari 2009)

We Ride Togheter, We Die Togheter!
te_wik Forummoderator
11 februari 2009 · 12 813 Inlägg

Glöm inte att montera rotorn inne i fördelarlocket... Blir något svårstartat då.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Edvinoo Hetast Just Nu!
11 februari 2009 · 1 355 Inlägg

Var utanför bsr och skulle fixa lite me avgasröret, efter ett tag när ja skulle åka så märkte ja att nycklarna var borta. Då det inte var i min hemstad så kunde jag ju inte hämta reservsnyckeln.
Gick nog 1½ timme o jag har letat "överallt" började till o me tro att personalen där hade snott den.. ( de var varmt o jag va trött o irriterad, alla skulle trott de då big_smile ) började svära och började leta på de ställen som jag absolut visste att den INTE kunde bara på.... den var i motorutrymmet på luftfiltret...

Leta alltid där ni minst anar att det är.

Inspiration comes standard
blacken
11 februari 2009 ·

Man ska se att man får med packboxen när man byter lager på en drivaxel, Man ska även se efter sin kaffemugg, kunderna kom tillbaka stup i kvarten med den. smile Dom tycket att det kunde skramla lite väl mycket under huven, så dom stannade för att kolla under huven, och där var min mugg som jag förtvivlat letade efter under tiden.. loltongue

te_wik Forummoderator
11 februari 2009 · 12 813 Inlägg

Ett visdomsord man lärt sig med åren..

Friskt kopplat - hälften brunnet.

Med det sagt - Gör inget förhastat.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
11 februari 2009 · 718 Inlägg

Försök inte burna med en 240 som har dåliga motorkuddar!

Kolla så att det verkligen e klarlack du har och inte plastprimer när du lagar rost!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang