Lär-dig-av-andras-misstag tråden

dalmasens
11 februari 2009 ·

Trollbacken skrev:
En bekant skulle göra oljeservice på en audi 80, tidigt 90-tal. Han tappa ur oljan ur växellådan och fyllde på ny olja i motorn.
Det gick bra i några kilometer.
Detta gjordes för att han inte hade råd att lämna bilen på verkstad för oljeservice.

du de är inte så att du bor i närheten av  Hedemora eller?
Har denna historia om en person här i stan haha.

D_MAN ?
11 februari 2009 · 1 038 Inlägg

När vi gick fordon och en kille skulle åka och tanka våran 245 vi hade för att hämta grejer från skroten, det va kö vid vanliga pumpen så han ställde sig vid den lediga å tanka, han fick gå tbx till skolan för bilen ville inte funka längre, det visa sig att han ställde sig vid dieselpumpen big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
D_MAN ?
11 februari 2009 · 1 038 Inlägg

Kom precis på att en syrian gubbe på mitt gamla jobb berättade när han skulle fylla på olja i sin audi 80, han berättade att när han kom in på macken för  åttonde gången att killen i kassan frågade vad han skulle med all olja till, fylla på i bilen, det visa sig att han fyllde ända upp till påfyllningslocket roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
bmx
11 februari 2009 · 7 100 Inlägg

säg inte åt rektorn på skolan att dom har en bil att laga för 36 tusen big_smile
fick våran bil krockad där när ja gick fordon,en elev backade ut med lärans bil rakt på våran!skolan fick peja allt,och rektorn vet inte om det än tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
j0haN88
12 februari 2009 · 102 Inlägg

Säker hets vajern på drag armen till en riktbänk finns där för en anledning ..hände då och då att man glömmer/nonchalerar denna...faaaaaan va en ketting kan flyga smile ..har hänt ett par ggr på jobbet ..dock aldrig lykats träffa en annan kund bil eller kolega ..än tongue

j0haN88
12 februari 2009 · 102 Inlägg

en annan grejj yikes ..när vi gick fordon så sa vi till en kille som precis hade skruvat på kopplingen att ..du glömde väll inte fetta in lamellen nu va? ....han såg ut som ett fråge tecken men vi stod på å sa att man skulle göra det ..gissa vad han gjorde ? ...hahahahah ...sammt ett annat däng huvud i klassen fulde på olja genom stick röret tongue

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
12 februari 2009 · 3 404 Inlägg

j0haN88 skrev:
en annan grejj yikes ..när vi gick fordon så sa vi till en kille som precis hade skruvat på kopplingen att ..du glömde väll inte fetta in lamellen nu va? ....han såg ut som ett fråge tecken men vi stod på å sa att man skulle göra det ..gissa vad han gjorde ? ...hahahahah ...sammt ett annat däng huvud i klassen fulde på olja genom stick röret tongue

hehe, ska vi snacka sånnt så har jag några på lager jag å. En snubbe höll på med hydraulstyrningen på lärarens båt då jag går förbi och blir rådfrågad. Jag säger att det är luft i systemet, förklarar i detalj hur man gör och till slut klart och tydligt säger åt honom att prata med läraren innan han rör grejjerna. Får sen höra på ryktesväg att han gjort bort sig totalt med avklippta slangar å gud vet vad, f**n vad jag garva!

Kan inte komma på att jag gjort någon riktig stormiss, men dåligt ditskruvade hasplåtar som släpper i 140kmh är kanske ingen jättehöjdare tongue

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
elkenny
12 februari 2009 · 70 Inlägg

jag o kompisen byte däck på hans 740 tic(byte även hjullager på Vänster sida) så låna jag den några veckor för att ta mej till jobbet jag e sån att jag drar åt mina hjulmuttar lite för mycket o lite till... under 2 veckan jag hade fått bilen så börja det klucka i hjulet på vänster sida o jag vet det att jag drag åt mina hjulmuttar, så det nog inte det...hum det e la hjulagret som behöver justeras(spännas) tänkte ja, va på hem från jobbet då börja det slå som sjävla f## om vänster fram hjul stanna där på motorvägen, ringe kompisen o sa det att han skulle ta med sej vertyg så vi kan dra åt lagret  jag va inställd att det va lagret , han kom dit o så säger han till mej, har du känt på hjulmuttrna ? då föll poletten ner jag hade ju inte drat o muttrna,  gör aldrig om det misstaget igen

Rquired Allmänt envis
12 februari 2009 · 12 512 Inlägg

En vän till pappa fick en dyr läxa när han skulle visa sin nye mb c-klass, lyfte på huven och visade men lämnade kvar *vad det nu var, nått verktyg*. Resultatet blev ett jävligt fult märke i huven och till slut en helt ny sådan tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 februari 2009 · 5 753 Inlägg

Ligg aldrig mitt under bakant på motorn med skallen på en 144a och greja med uttrampningslagret, kan resultera i ett svullet och spräckt ögonbryn..

Glöm aldrig att sätta fast huvlåset på en 144a, kan resultera i smått deffekt huv

Glöm aldrig bort att du har tagit bort huvlåset för att laga det på en pontiac trans am, kan resultera i bucklig huv, buckligt tak och spräckt framruta,

Ha aldrig handen UNDER växellådan på en ford när du ska lyfta ner den själv, kan också göra smått ont.

Glöm aldrig att montera rotorn innan du sätter dit fördelarlocket, kan bli svårstartat.
Glöm aldrig att sätta dit kabeln på tändspolen, kan bli svårstartat.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
sypher_44
12 februari 2009 · 164 Inlägg

burna aldrig på drive i en auto....  bakhjulen får sån fart när man kommer upp till 3 ans växel i 40 kmh..
mycket däckrök tills bilen gick sidleds och forstatte driva fast jag nitade bromsen... slutade i blandade små hopp ut i skogens fina natur...

Senast redigerat av sypher_44 (12 februari 2009)

Nissan Skyline "r34 gtt-r" (1999)
D_MAN ?
12 februari 2009 · 1 038 Inlägg

j0haN88 skrev:
en annan grejj yikes ..när vi gick fordon så sa vi till en kille som precis hade skruvat på kopplingen att ..du glömde väll inte fetta in lamellen nu va? ....han såg ut som ett fråge tecken men vi stod på å sa att man skulle göra det ..gissa vad han gjorde ? ...hahahahah ...sammt ett annat däng huvud i klassen fulde på olja genom stick röret tongue

Hände mycket roligt i skolan, samma kille som tanka 245:an med diesel skulle byta bromsbackar på en 140, innan han skulle lyfta bort trumman sa vi att de va väntergäng på skiten, vilket resulterade i att killen satt nästan en hel förmiddag å snurran trumman åt vänster innan han fråga läraren hur man fick bort den big_smile

Samma kille igen skulle byta topplocks packning på en annan 140 å ryckte å slet för att få bort toppen, han höll på länge varpå ja frågade han flera gånger om han skruvat bort alla toppskruvar? ja, de hade han gjort, slängde ett snabbt öga å dom 2 skruvarna mot torpedväggen tror ja de va satt kvar, han höll på någon timme med att rycka,slita, knacka å banka utan att toppen lossnade, till slut sa någon till han att prova lossa dom 2 skruvarna så kankse det går lättare lol

Senast redigerat av Danne-M3 (12 februari 2009)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
F_Miller Bärgarinnan!
12 februari 2009 · 81 Inlägg

På skolan jag gick på förut fick man höra många roliga historier om elever som klantat sig! Ett exempel:
Två killar fick in en bil som skramlade under så dom skulle hissa upp den o kolla vad felet kunde vara. Det lät bara när man gasade, så den ene killen fick klättra upp på lyften, in i bilen och gasa medan den andre stod under bilen och kollade.
- ja nu vet jag vad det är för fel.
-okej, jag kommer *duns*


^^

Senast redigerat av F_Miller (12 februari 2009)

Volvo S60 2,4 T "Äss äxx tin" (2001)
Volvo V70 "Räser70" (1998)
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
12 februari 2009 · 586 Inlägg

hahaha klockren tråd

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Rushman Evolution Garage
12 februari 2009 · 1 299 Inlägg

V10 skrev:

terazzi skrev:
lita inte på tjejer på garaget tongue

Amen to that. Men jag skulle vilja säga: "lita aldrig på tjejer" smile

Tycker garaget-tjejer verkar vara bättre än genomsnittet iaf tongue

Sky´s the limit...
Rushman Evolution Garage
12 februari 2009 · 1 299 Inlägg

1. Ryck INTE slangen till wastegaten för att du vill ha mer ladd...

2. Rostskydda aldrig din bil med hammerlack, och sen försök lacka om den...

3. Försök aldrig hoppa med en bil, det funkar inte alls som på film!

--------------------------------------------------------------------------------------

1. Dyrast

2. Mest jobb

3. Mest smärta

Mina värsta tabbar!

Sky´s the limit...
paradyne Green Street Elite
12 februari 2009 · 676 Inlägg

om du jobbar på verkstad o har en jobbar kamrat som e lite speciell.. ta undan fyrhjulingen under lyften innan polarn hissar ner bilen tongue.. samma kille glömde verktyg under ventilkåpan på en scoda pickup när han skulle byta kamaxel ^^ kan säga att 2 dar senare stod bilen utanför portarna igen med rasad motor (A) tongue har så jävla mkt lär dig av andras misstag :p men ser nu att rutan att skriva i är väldans stor tongue så jag orkar inte denna gång kanske tar det senare

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
12 februari 2009 · 2 252 Inlägg

slanga inte bensin på fyllan med en grön trädgårdslang, du har ett jävla dålig smak i käften dagen efter, säkert på kvällen också men lite luddigt minne

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
12 februari 2009 · 1 659 Inlägg

F_Miller skrev:
På skolan jag gick på förut fick man höra många roliga historier om elever som klantat sig! Ett exempel:
Två killar fick in en bil som skramlade under så dom skulle hissa upp den o kolla vad felet kunde vara. Det lät bara när man gasade, så den ene killen fick klättra upp på hissen, in i bilen och gasa medan den andre stod under bilen och kollade.
- ja nu vet jag vad det är för fel.
-okej, jag kommer *duns*


^^

Hahaha!! big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Illusion
12 februari 2009 · 43 Inlägg

Rushman skrev:
1. Ryck INTE slangen till wastegaten för att du vill ha mer ladd...

2. Rostskydda aldrig din bil med hammerlack, och sen försök lacka om den...

3. Försök aldrig hoppa med en bil, det funkar inte alls som på film!

--------------------------------------------------------------------------------------

1. Dyrast

2. Mest jobb

3. Mest smärta

Mina värsta tabbar!

Jag kör utan wategate-slang, funkar utmärkt bara man tänker innan man gasar så mkt! big_smile Min motor håller än!

Tjejer kan också! ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang