Hur är Dynaudio-systemet i Passat?

henrico
10 februari 2009 · 1 Inlägg

Hej,

ska byta ut min privatbil mot tjänstebil och funderar lite på hur jag ska spec:a ljudet. Det lutar just nu åt en Passat Ecofuel Variant, tråkig motor, men otroligt förmånligt med gasbil ur ekonomiskt perspektiv.

Jag har nu petat in navigator RNS-510 tillsammans med Dynaudio Sound. inte speciellt billigt men eftersom det är tjänstebil får jag inte eftermontera något.

Någon som har eller har testat kombinationen RNS/RCD510 tillsammans med Dynaudio sound? Är det värt extrakostnaden mot standard / Volkswagen sound?

Tack på förhand!

MVH
Henrik

Blackpearlvw
11 september 2016 · 4 Inlägg

Bra fråga!
Undrar samma sak, har beställt en passat r-line och valde aldrig dynaudio ljudsystem. Letar som en tok om man kan eftermontera det om man inte är nöjd med standard ljudsystemet.

Soulman
11 september 2016 · 1 271 Inlägg

Du har otroligt mycket jobb framför dig om du ska eftermontera Dynaudio. Kan inte tänka mig att det är värt det. Däremot får du mer för pengarna om du byter högtalarna och installerar en förstärkare. Dämpar du dörrarna också gör det en stor förbättring också.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Bassiehof
11 september 2016 · 1 777 Inlägg

Nu vet jag inte var du bor men åk och lyssna på Dynaudio på nåt ställe. Hifi eller bil spelar ingen roll.
Jag hade valt Dynaudio paketet. Du kan ju fråga om det motsvarar Esotar eller Esotec. Jag antar Esotec men namedroppa lite så får du veta om säljaren bluffar för Esotar säljs för 10 000 kr paret. För två diskanter. Utan delningsfilter.

Senast redigerat av Bassiehof (11 september 2016)

Blackpearlvw
11 september 2016 · 4 Inlägg

Tack för svaret!
Hade jag kunnat välja så hade jag velat ha Bose ljudsystem!

Bassiehof
11 september 2016 · 1 777 Inlägg

Om du väljer Bose över Dynaudio har du inte hört musik! Ett litet tips. Åk till en Mercedes-handlare och lyssna på Burmester så du har en referens. Det handlar om ljudet, inte bilen.

Blackpearlvw
16 september 2016 · 4 Inlägg

Hahah!! Ska jag va helt ärlig så har jag inte hört hur dynaudio låter. Hade bose på min förra bil o va nöjd med ljudet. Har en känsla att dynaudio låter som bang olofsen och om det är så då skulle jag nog säkert välja dynaudio.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang