DSG låda 440 nm?

Ghost Rider
8 mars 2009 · 466 Inlägg

Om du frågar mig så rekomenderar jag dig V-Tech
jag hade jätte problem med min bil  innan eftersom jag varit hos ett gäng klåpare på Chip center som inte lyckades varken trimma eller göra min bil org igen så kontakta jag dom bästa på marknaden V-Tech
dom löste problemet i ett nafs

och va det gäller rototest vs rullande landsväg så litar jag då mer på rullande landsväg
den som v-tech har e grym:cool:

V-teck kan du lita på till 110 %

Senast redigerat av Ghost Rider (8 mars 2009)

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
rian
8 mars 2009 ·

Ghost Rider skrev:
Om du frågar mig så rekomenderar jag dig V-Tech
jag hade jätte problem med min bil  innan eftersom jag varit hos ett gäng klåpare på Chip center som inte lyckades varken trimma eller göra min bil org igen så kontakta jag dom bästa på marknaden V-Tech
dom löste problemet i ett nafs

V-teck kan du lita på till 110 %

Supporten hos Vtech är nog riktigt bra...

carbonized
8 mars 2009 · 38 Inlägg

Så då har vi alltså kommit fram till att det är omöjligt att trimma en orginal tfsi-motor (gti och leon fr) till 270 hk med vtech extrem utan att byta någon hårdvara på bilen.... Eller?

rian
8 mars 2009 ·

Riktigt tråkigt de här, känns som man är ovänner innan man ens har träffats
Det är väll meningen att man ska ha kul på eventen eller har jag missförstått allt?

riggley Valkyrie
8 mars 2009 · 118 Inlägg

carbonized skrev:
Så då har vi alltså kommit fram till att det är omöjligt att trimma en orginal tfsi-motor (gti och leon fr) till 270 hk med vtech extrem utan att byta någon hårdvara på bilen.... Eller?

Ja, helt rätt. Sen har folk olika uppfattningar om hur man bänkar och om hurvida man ska lita på siffror, men det tror jag aldrig vi kommer komma ifrån så länge det inte finns en gemensam standard. Så länge det inte uppkommer några personangrepp så är diskussionen öppen... känns meningslöst annars.

Forge Distributer http://www.maptun.com/
Vtech
8 mars 2009 · 77 Inlägg

Aero:
Jag säger inte att den där golfen är snabbare än din bil eller likn.
Jag hade inte brytt mig det minsta vem som är snabbast av er båda om det inte hade varit för att du skriver att det är en bil som har 270 hk när det inte är det.

Du skriver indirekt - titta hur dåligt v-tech 270 hk bilar går.
När den bil du filmat bara hade 241 hk vid effekttest.

När det gäller "stabil" effekt.
Vi frågar alltid kunden vad han mål är med trimningen.
Ska det åkas hårt på bana eller normal körning med bättre omkörningsegenskaper eller något mitt i mellan?

Beroende på vad kunden vill så rekomenderar vi olika saker.
Samma sakt när det gäller väghållning och bromsar.

Vi har gjort många bilar där vi bytt till större intercooler, avgas mm.

När det gäller mätmetod spelar det inte någon roll om du kör roto eller rullande.
Det som spelar roll är hur lång belastning man kan simulera.
Enkelt sagt , gör man svepande mätning är det antalet sekunder som spelar roll.
Ju längre sveptid, desto trögare går det, då ser man om bilen blir överhettad eller om effekten ligger stabilt.
på en vtech bänk kan du själv ange svep tip och det kan du även göra på rototest.

Därför kan man inte tro att en rototest skulle var bättre mätmetod.


Jag tycker det är synd att det förekommer så negativa vibbar här just nu.

Ni som tvivlar på effekter mm är välkommna att höra av er så ordnar vi en testkörning.

Chiptuner ;)
Skoda RS 3 2.0 TSI DSG "STAGE 1 BY V-TECH" (2010)
Volkswagen Caddy 1.9 TDI 105 "Caddy RRI 265 Hk" (2005)
Vtech
8 mars 2009 · 77 Inlägg

carbonized skrev:
Så då har vi alltså kommit fram till att det är omöjligt att trimma en orginal tfsi-motor (gti och leon fr) till 270 hk med vtech extrem utan att byta någon hårdvara på bilen.... Eller?


Det håller jag och många andra inte med om . besök www.rsklubben.se
massor av 270 hk ver där.

Senast redigerat av Vtech (8 mars 2009)

Chiptuner ;)
Skoda RS 3 2.0 TSI DSG "STAGE 1 BY V-TECH" (2010)
Volkswagen Caddy 1.9 TDI 105 "Caddy RRI 265 Hk" (2005)
Karlzzon1 Tekniker
8 mars 2009 · 4 Inlägg

jag kan bara säga att jag har kört många olika trim på bilar och Vtech har en väldigt hög kunskap hur man skall optimera bil motorerna för att gå bra snålt o med mycket effekt.

Mvh Karlzzon
Aero_Plus
9 mars 2009 · 62 Inlägg

Så du menar att större fmic,inget kat,raka rör och program vara med annat insug ger 241 hkr medan steg 1 bara ger 270 roll,hur interesant som helst.
Och vad är ni för företag som inte kan fixa bilen i ordining innan mappningen utan ger isf bilen till kund som är felaktig,seriöst ännu en gång..tummen upp.

Det du uppger till mig vet jag redan och vi har diskuterat det via msn om hur bänkning går till.

Kan tänka mig att steg 1 270 hkr gick inte alls trögt lol

NJag är den första som tvivlar på effekt siffror,varför inte ta en rototest och köra dynamisk i 10 sec så får vi se om din 70 hkr extra steg orkar hålla emot..
Kan tänka mig att motor skulle flyga ut direkt efter 3 sec wink


Varför frågar du inte kunder som har kört V tech olika steg och som bytt till annat trimleverantör vad dom tycker om v tech utan du vänder folk till RS klubben där ni som en stor familj där roll
Det finns en del här som jag inte vill gå in på wink

Vtech skrev:
Vi frågar alltid kunden vad han mål är med trimningen.
Ska det åkas hårt på bana eller normal körning med bättre omkörningsegenskaper eller något mitt i mellan?

Haha,,,så kör jag riktigt hårt med bilen 50 procent och 50 procent tar det lungt så måste jag ha en box reserv som innehåller en mys program  ?

Man kör lungt på väg till semester vilket man brukar göra sen kommer en bil som man vill köra mot lite spontant,vad ska jag göra i en situation ,säga till killen vänta lite ska byta till den vassaste box ?lol
Kan tänka mig att fady fick en program som han kan gå runt och mysa med smile

Senast redigerat av Aero_Plus (9 mars 2009)

Aero_Plus
9 mars 2009 · 62 Inlägg

rian skrev:

Ghost Rider skrev:
Om du frågar mig så rekomenderar jag dig V-Tech
jag hade jätte problem med min bil  innan eftersom jag varit hos ett gäng klåpare på Chip center som inte lyckades varken trimma eller göra min bil org igen så kontakta jag dom bästa på marknaden V-Tech
dom löste problemet i ett nafs

V-teck kan du lita på till 110 %

Supporten hos Vtech är nog riktigt bra...

Och det grundar du på `?

,Mvh

Aero_Plus
9 mars 2009 · 62 Inlägg

rian skrev:
Riktigt tråkigt de här, känns som man är ovänner innan man ens har träffats
Det är väll meningen att man ska ha kul på eventen eller har jag missförstått allt?

Så du menar alltså att bara man kör lite på eventet så ska man vara bästa vän med dom personer ?
Så funkar det inte hos mig i alla fall,jag säger rakt ut vad jag tycker sen om det försämrar eventen bryr jag mig inte så mycket om.


Mvh

mYGeL
9 mars 2009 · 1 338 Inlägg

Aero_Plus skrev:

rian skrev:

Ghost Rider skrev:
Om du frågar mig så rekomenderar jag dig V-Tech
jag hade jätte problem med min bil  innan eftersom jag varit hos ett gäng klåpare på Chip center som inte lyckades varken trimma eller göra min bil org igen så kontakta jag dom bästa på marknaden V-Tech
dom löste problemet i ett nafs

V-teck kan du lita på till 110 %

Supporten hos Vtech är nog riktigt bra...

Och det grundar du på `?

,Mvh

Kanske kunder som berätta att det är grymt bra service hos dem! big_smile
Tex som JAG och MÅNGA fler!!

Visat sig att du gillar att ljuga, förvränga & så vidare, för att det ska låta som du kan/vet & har rätt i allt du säger Seriöst?? hahah

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
mYGeL
9 mars 2009 · 1 338 Inlägg

Aero_Plus skrev:
Så du menar alltså att bara man kör lite på eventet så ska man vara bästa vän med dom personer ?
Så funkar det inte hos mig i alla fall,jag säger rakt ut vad jag tycker sen om det försämrar eventen bryr jag mig inte så mycket om.

Mvh

lol säger du det.. roll

Det har man nog märkt redan på dina inlägg... tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
mYGeL
9 mars 2009 · 1 338 Inlägg

Visserligen kan man byta program via RTS då det går att ha 2 olika program i den och man byter MKT lätt via OBD'n
bra att du är påläst! ( 3 om man räknar org filen)

hahah seriöst sitta snacka skit och inte ens veta hur det fungerar...roll
du som snackar om att vara Seriös hela tiden!..
att du inte själv kan vara det!


Jag tex har bara ett program behöver inte byta för att kör om nån!  inte ens för dig wink hehe
Men kanske vi aldrig får se då du inte ville köra mot mig sad

Behöver inget annat program men har möjlighet till det om jag vill..

Rekomenderar Ialf VTech samt RTS'en smile

Senast redigerat av mYGeL (9 mars 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Aero_Plus
9 mars 2009 · 62 Inlägg

mYGeL skrev:

Aero_Plus skrev:

rian skrev:
Supporten hos Vtech är nog riktigt bra...

Och det grundar du på `?

,Mvh

Kanske kunder som berätta att det är grymt bra service hos dem! big_smile
Tex som JAG och MÅNGA fler!!

Visat sig att du gillar att ljuga, förvränga & så vidare, för att det ska låta som du kan/vet & har rätt i allt du säger Seriöst?? hahah

Trodde faktiskt att vi hade avslutat våran diskution ?Hade inte du tackat för dig ?roll

Jag har märkt att sanningen svider och det gör det räjelt hos dig..

Skit samma,om det är jag som snackar om peak effekt så kommer i alla fall en stor del av V TECH ÅF.
Men dom kanske oxå snackar skit roll
Men jag snackar skit där oxå säkert wink




Mvh

Senast redigerat av Aero_Plus (9 mars 2009)

Aero_Plus
9 mars 2009 · 62 Inlägg

mYGeL skrev:
Rekomenderar Ialf VTech samt RTS'en smile

Det var verkligen något nytt rolllollollol

Jag har i alla fall sett hur V tech trimmad GTI går till och med extrem ,det räcker för mig lol

Sen att du vill vända det negativa till det positiva hela tiden har jag varit med såna personer förut och vet hur dom fungerar..
Hur som jag vet att det måste finnas en annledning att Wolfbane,GTI30EDITION,JWO och många fler att dom har bytt V tech program vara till ett annat programvara.
Så allt är inte positivt som du tror wink,det enda jag ville här är ett bevis om den så kallade peak effekt.
Så länge jag inte får fram något bevis seriöst så vet jag att det är omöjligt.
Sen att du kommer med dina påstående att jag ljuger,snackar skit osv är tyvär inte seriöst..
Hoppas att vi avslutar diskution nu då jag orkar varken lägga något mer tid på att skriva till dig,och jag hoppas att när du ser att jag skrivit något till Jonis,att du inte svarar på detta då det är inte menat till dig även om du är deras kund jagare..

Mvh

Senast redigerat av Aero_Plus (9 mars 2009)

mYGeL
9 mars 2009 · 1 338 Inlägg

Aero_Plus skrev:

mYGeL skrev:
Rekomenderar Ialf VTech samt RTS'en smile

Det var verkligen något nytt rolllollollol

Jag har i alla fall sett hur V tech trimmad GTI går till och med extrem ,det räcker för mig lol

Sen att du vill vända det negativa till det positiva hela tiden har jag varit med såna personer förut och vet hur dom fungerar..
Hur som jag vet att det måste finnas en annledning att Wolfbane,GTI30EDITION,JWO och många fler att dom har bytt V tech program vara till ett annat programvara.
Så allt är inte positivt som du tror wink,det enda jag ville här är ett bevis om den så kallade peak effekt.
Så länge jag inte får fram något bevis seriöst så vet jag att det är omöjligt.
Sen att du kommer med dina påstående att jag ljuger,snackar skit osv är tyvär inte seriöst..
Hoppas att vi avslutar diskution nu då jag orkar varken lägga något mer tid på att skriva till dig,och jag hoppas att när du ser att jag skrivit något till Jonis,att du inte svarar på detta då det är inte menat till dig även om du är deras kund jagare..

Mvh

Kul hur du beskriver dig själv här!

kommer med påståenden?? kolla bak i tråden så ser du vad du själv svarat och påstått! wink

om den bilen du påstar har 270? men egentligen bara har 241? klart du vinner då!?
men att sen på olika forum påstå att den har 270, är ju att hitta på eller hur!?

Ingen kund jagare bara en exeptionellt Nöjd Vtech Kund!

jag hade ju avslutat precis som du men måste ju kommentera när jag ser vad du påstår.

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
mYGeL
9 mars 2009 · 1 338 Inlägg

GTI30EDITION skrev:
Hello Boyz and Girlz..

Jag kan iallafall intyga att Aero Plus Saab går riktigt bra. smile

Hoppas ni (Aero Plus och mYGeL) får möjligheten att köra ett par repor mot varandra,
jag vet att det eventuellt blir race i Maj på Björkvik och då lär man ju dyka upp och
slänga käft med andra gasglada.

Förhoppningsvis kommer även jag dit med "vissa" mods på min bil, och då kommer
även DSG lådan ses över, dvs då är det slutåkt med 360Nm. big_smile

detta tvekar jag inte på.. smile

Hoppas och vill men tyvärr vill inte Aero_plus det  sad

Coolt vad är det man måste byta i lådan ?

Mvh//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
mYGeL
9 mars 2009 · 1 338 Inlägg

Sensuella_Sven skrev:
Den där "Aero_Plus" verkar ha komplex. Antagligen för att "mYGeL's" Seat Leon Cupra är minst 100 ggr. snyggare och förmodligen dessutom snabbare... Sen kan jag ju påpeka att väderlek spelar stor roll för hur en bil presterar och jo, till och med för din "mirakel-Saab".

Tack tack big_smile

Till slut nån som förstår wink

Mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Aero_Plus
9 mars 2009 · 62 Inlägg

mYGeL skrev:

Aero_Plus skrev:

mYGeL skrev:
Rekomenderar Ialf VTech samt RTS'en smile

Det var verkligen något nytt rolllollollol

Jag har i alla fall sett hur V tech trimmad GTI går till och med extrem ,det räcker för mig lol

Sen att du vill vända det negativa till det positiva hela tiden har jag varit med såna personer förut och vet hur dom fungerar..
Hur som jag vet att det måste finnas en annledning att Wolfbane,GTI30EDITION,JWO och många fler att dom har bytt V tech program vara till ett annat programvara.
Så allt är inte positivt som du tror wink,det enda jag ville här är ett bevis om den så kallade peak effekt.
Så länge jag inte får fram något bevis seriöst så vet jag att det är omöjligt.
Sen att du kommer med dina påstående att jag ljuger,snackar skit osv är tyvär inte seriöst..
Hoppas att vi avslutar diskution nu då jag orkar varken lägga något mer tid på att skriva till dig,och jag hoppas att när du ser att jag skrivit något till Jonis,att du inte svarar på detta då det är inte menat till dig även om du är deras kund jagare..

Mvh

Kul hur du beskriver dig själv här!

kommer med påståenden?? kolla bak i tråden så ser du vad du själv svarat och påstått! wink

om den bilen du påstar har 270? men egentligen bara har 241? klart du vinner då!?
men att sen på olika forum påstå att den har 270, är ju att hitta på eller hur!?

Ingen kund jagare bara en exeptionellt Nöjd Vtech Kund!

jag hade ju avslutat precis som du men måste ju kommentera när jag ser vad du påstår.

Jag vet faktiskt inte vem jag ska lyssna på,Killen som kör gti skrev på in msn 272 hkr bänkade hkr så antar att han hade då,och han hade ingen katalysator,annat insug,och större fmic och programvara,om den nu gav i bänken 241 hkr då var det med trasig downpipe,men fortfarande inte kan förstå hur kan V tech släppa en bil som är felektigt,eller mappa den i bänken om det är fel på bilen roll
Jag skulle aldrig ta emot sån fel utan skulle be killen återkomma när allt är fixat vad han än tycker.



Men vi kan göra så här ,,,du bänkar din bil på MapTun performance ab i rototest ,får du den effekt som du uppger eller mer jag står för bänkningen,får du mindre effekt då står du för det ?
Tackar du nej till den erbjudande då har vi avslutat diskution då jag antar att du själv inte tror på den effekt som V tech uppger.

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang