Nissans 2.5l diesel turbo e ren skit å varför rasar dom ?

Anubis
10 mars 2009 · 1 255 Inlägg

jorre83 skrev:
Hur är det med skyline är det samma sak där med?

Japp endast vattenkyld oljekylare konstigt nog! så man bör montera ett luftkylt oljekyl bland de första man gör.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
940turboplus Rapidoz
10 mars 2009 · 688 Inlägg

Xuri skrev:
hur ska man kringå fler haverier i framtiden ? en bättre beg på skroten e ju inte direkt nått alternativ...skrota japanskiten ?

Ja du, tyvärr kan jag nog inte ge dig ett bra svar på den frågan.
är väl bara att hålla ett bättre koll på hur motorn mår och på missljud.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Finnmerchant Oseriös Aktör
10 mars 2009 · 592 Inlägg

Xuri skrev:

940turboplus skrev:

Xuri skrev:
du snackar om att borrningen är överdimentionerad eller vad då ?

hade varit roligt å plocka ner den spisen å kolla...kolvbulten verkade då glappa i alla fall..

Nej jag tror inte felet låg i att dom överdimentionerade borrningen utan i själva materialet som tillät blocket att exandera för mycket.

ja å hur löser man då då felet ?

hur ska man kringå fler haverier i framtiden ? en bättre beg på skroten e ju inte direkt nått alternativ...skrota japanskiten ?

Om vi säger som så. Det verkar ju inte bara vara Nissan som har fel på bilarna Volvo tycks ju heller inte kunna kringgå sina haverier. inget illa menat men det är ju fakta...

Volvo återkallar 49.500 dieselbilar   Publicerat 2007-12-13 13:35
Volvo återkallar 56 000 bilar           Publicerat 2007-11-22 19:00
Volvo återkallar 65 000 bilar           Publicerat 2008-04-28 15:47
Volvo återkallar 80.000 bilar           Publicerat 2008-02-02 13:13

EDIT: Hur är det annars, är nissan mycket använda som firmabilar i svergie?

Senast redigerat av Finnmerchant (10 mars 2009)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
940turboplus Rapidoz
10 mars 2009 · 688 Inlägg

Finnmerchant skrev:
Om vi säger som så. Det verkar ju inte bara vara Nissan som har fel på bilarna Volvo tycks ju heller inte kunna kringgå sina haverier. inget illa menat men det är ju fakta...

Volvo återkallar 49.500 dieselbilar   Publicerat 2007-12-13 13:35
Volvo återkallar 56 000 bilar           Publicerat 2007-11-22 19:00
Volvo återkallar 65 000 bilar           Publicerat 2008-04-28 15:47
Volvo återkallar 80.000 bilar           Publicerat 2008-02-02 13:13

EDIT: Hur är det annars, är nissan mycket använda som firmabilar i svergie?

Väldigt sant.
Kingcab/Navara är bilar som oftast får gå väldigt tungt och missar sina intervaller.


PS. såg att du hämtade upp din Navara idag wink

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Finnmerchant Oseriös Aktör
10 mars 2009 · 592 Inlägg

940turboplus skrev:

Finnmerchant skrev:
Om vi säger som så. Det verkar ju inte bara vara Nissan som har fel på bilarna Volvo tycks ju heller inte kunna kringgå sina haverier. inget illa menat men det är ju fakta...

Volvo återkallar 49.500 dieselbilar   Publicerat 2007-12-13 13:35
Volvo återkallar 56 000 bilar           Publicerat 2007-11-22 19:00
Volvo återkallar 65 000 bilar           Publicerat 2008-04-28 15:47
Volvo återkallar 80.000 bilar           Publicerat 2008-02-02 13:13

EDIT: Hur är det annars, är nissan mycket använda som firmabilar i svergie?

Väldigt sant.
Kingcab/Navara är bilar som oftast får gå väldigt tungt och missar sina intervaller.


PS. såg att du hämtade upp din Navara idag wink

hämtade upp?

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Xuri One Man Clan
10 mars 2009 · 4 287 Inlägg

Finnmerchant skrev:

Xuri skrev:

940turboplus skrev:

Nej jag tror inte felet låg i att dom överdimentionerade borrningen utan i själva materialet som tillät blocket att exandera för mycket.

ja å hur löser man då då felet ?

hur ska man kringå fler haverier i framtiden ? en bättre beg på skroten e ju inte direkt nått alternativ...skrota japanskiten ?

Om vi säger som så. Det verkar ju inte bara vara Nissan som har fel på bilarna Volvo tycks ju heller inte kunna kringgå sina haverier. inget illa menat men det är ju fakta...

Volvo återkallar 49.500 dieselbilar   Publicerat 2007-12-13 13:35
Volvo återkallar 56 000 bilar           Publicerat 2007-11-22 19:00
Volvo återkallar 65 000 bilar           Publicerat 2008-04-28 15:47
Volvo återkallar 80.000 bilar           Publicerat 2008-02-02 13:13

EDIT: Hur är det annars, är nissan mycket använda som firmabilar i svergie?

Ja nissan e rätt vanligt inom bygg,anläggning typ

Jävligt sant, Men jag kan säga som så här att nu är de upp i 6 bilar inom samma staket på mitt jobb som gått sönder å då snackar vi totalhaveri å bara byta motor... jag har hört talas om 3 st haverier av volvodiselar här nere i karlskrona å 2 av dom var för att en person satt hjälpremen fel så den gick av å slet sönder allt annat. den andra var produktionsfel...

Volvos dieslar e flera gånger bättre

Hade volvo haft totalhaverier med motorbyte som följd hade de tagit hus i helvete i swe...titta bara hur de blev med dom där elektroniska gaspjällen vilket liv..

Men åter till tråden

vad ska man göra för att förhindra att sakerna händer igen ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Finnmerchant Oseriös Aktör
10 mars 2009 · 592 Inlägg

Javisst jag håller med dig att något är riktigt fel med maskinerna när det går på detta vis. men jag tror nog att man måste följa med maskinerna noggrannare. Annars är det väl bara att undvika dom drabbade årsmodellerna. och såhär ser en evighetsmaskin ut......
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60104/511818_n17cdw.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60104/175640_6tvhfp.jpg

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Xuri One Man Clan
10 mars 2009 · 4 287 Inlägg

Finnmerchant skrev:
Javisst jag håller med dig att något är riktigt fel med maskinerna när det går på detta vis. men jag tror nog att man måste följa med maskinerna noggrannare. Annars är det väl bara att undvika dom drabbade årsmodellerna. och såhär ser en evighetsmaskin ut......
http://www1.garaget.org/gallery/archive … n17cdw.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 6tvhfp.jpg

Jo de kan hända att en evighetsmaskin ser ut så :p

dom skiterna jag pratar om har en ful intercooler på toppen å en liten turbo tongue

själv tycker jag de ska vara en volvo diesel 5:a om de ska vara diesel, eller bmws dieslar...resten kan skita :p

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Finnmerchant Oseriös Aktör
10 mars 2009 · 592 Inlägg

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2008/02/aus2008013109368_alt.jpg

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
mbfidde
10 mars 2009 · 225 Inlägg

Xuri skrev:
Tjosvejs!

Undrar varför nissans rent ut sagt skitmotorer rasar

kan inge om nissans motorer men spisen sitter i en nissan narvara..2.5 liter diesel å turbo..

varför går vevlager å annat sönder så himla lätt ? måste ju vara konstruktionsfel på dom..

dåligt underhåll säger sägs det där jag jobbar, kan ju inte dra alla över en kant men dom flesta servar sina för dåligt tyväär.

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
940turboplus Rapidoz
10 mars 2009 · 688 Inlägg

Finnmerchant skrev:
http://www.caradvice.com.au/wp-content/ … 68_alt.jpg

Inte rätt variant.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
940turboplus Rapidoz
10 mars 2009 · 688 Inlägg

Finnmerchant skrev:

940turboplus skrev:
PS. såg att du hämtade upp din Navara idag wink

hämtade upp?

THR344

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Finnmerchant Oseriös Aktör
10 mars 2009 · 592 Inlägg

940turboplus skrev:

Finnmerchant skrev:

940turboplus skrev:
PS. såg att du hämtade upp din Navara idag wink

hämtade upp?

THR344

i dont follow

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Xuri One Man Clan
10 mars 2009 · 4 287 Inlägg

940turboplus skrev:

Finnmerchant skrev:
http://www.caradvice.com.au/wp-content/ … 68_alt.jpg

Inte rätt variant.

de är denna varianten jag menar som går sönder..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
10 mars 2009 · 857 Inlägg

Xuri skrev:

940turboplus skrev:

Finnmerchant skrev:
http://www.caradvice.com.au/wp-content/ … 68_alt.jpg

Inte rätt variant.

de är denna varianten jag menar som går sönder..

Som sagt inte rätt variant som brukar rasa. Den på bilen är en commonrail diesel och den som rasar har fördelarpump. Dock så har jag för mig att dom bygger på nästan samma block o lite annat. (jobbar med dom bilarna)

Xuri One Man Clan
11 mars 2009 · 4 287 Inlägg

g-man skrev:

Xuri skrev:

940turboplus skrev:

Inte rätt variant.

de är denna varianten jag menar som går sönder..

Som sagt inte rätt variant som brukar rasa. Den på bilen är en commonrail diesel och den som rasar har fördelarpump. Dock så har jag för mig att dom bygger på nästan samma block o lite annat. (jobbar med dom bilarna)

Hehe ja jag vettifan tongue då har nissan ett stort utbud av motorer som rasar :p

De är den commonrailen jag pratar om i alla fall

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Finnmerchant Oseriös Aktör
11 mars 2009 · 592 Inlägg

Xuri skrev:

g-man skrev:

Xuri skrev:

de är denna varianten jag menar som går sönder..

Som sagt inte rätt variant som brukar rasa. Den på bilen är en commonrail diesel och den som rasar har fördelarpump. Dock så har jag för mig att dom bygger på nästan samma block o lite annat. (jobbar med dom bilarna)

Hehe ja jag vettifan tongue då har nissan ett stort utbud av motorer som rasar :p

De är den commonrailen jag pratar om i alla fall

är det inte D22 motorn som ger upp helatiden?

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
940turboplus Rapidoz
11 mars 2009 · 688 Inlägg

Finnmerchant skrev:

Xuri skrev:

g-man skrev:

Som sagt inte rätt variant som brukar rasa. Den på bilen är en commonrail diesel och den som rasar har fördelarpump. Dock så har jag för mig att dom bygger på nästan samma block o lite annat. (jobbar med dom bilarna)

Hehe ja jag vettifan tongue då har nissan ett stort utbud av motorer som rasar :p

De är den commonrailen jag pratar om i alla fall

är det inte D22 motorn som ger upp helatiden?

Jo..


Edit: och det jag menade tidigare med (hämtat upp bilen) är att på din sida över bilar så har du tagit bild på en Navara(svart) med regg numret THR334 som har en rödtext på sidan med ett företagsnamn..

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Finnmerchant Oseriös Aktör
11 mars 2009 · 592 Inlägg

940turboplus skrev:

Finnmerchant skrev:

Xuri skrev:

Hehe ja jag vettifan tongue då har nissan ett stort utbud av motorer som rasar :p

De är den commonrailen jag pratar om i alla fall

är det inte D22 motorn som ger upp helatiden?

Jo..


Edit: och det jag menade tidigare med (hämtat upp bilen) är att på din sida över bilar så har du tagit bild på en Navara(svart) med regg numret THR334 som har en rödtext på sidan med ett företagsnamn..

hörduu..jag vet inte om du inte har märkt det men det är en av mina favoritbilar och vi bor inte ens i samma land..............

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Finnmerchant Oseriös Aktör
11 mars 2009 · 592 Inlägg

Finnmerchant skrev:

940turboplus skrev:

Finnmerchant skrev:

är det inte D22 motorn som ger upp helatiden?

Jo..


Edit: och det jag menade tidigare med (hämtat upp bilen) är att på din sida över bilar så har du tagit bild på en Navara(svart) med regg numret THR334 som har en rödtext på sidan med ett företagsnamn..

hörduu..jag vet inte om du inte har märkt det men det är en av mina favoritbilar och vi bor inte ens i samma land..............

EDIT: inte för att jag skulle ha nåt emot att hämta den från service

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang