Phranz's Volvo 740 LTT

Busbil som används till vardags..
  • 133 Följare
  • 318 576 Visningar
  • Projektet avslutat 26 oktober 2015
teamvolvoracing Trucker
10 april 2009 · 1 220 Inlägg

ha för mig biltema säljer vita framblinkers så d behöver inte va så dyrt, på skroten finns säkert nån snygg turbo grill, de me baklyserna finns här på gorg hur man gör bara å prova sök funktionen. Andående baslåda så bygg en riktig låda dvs en modell anpassad till 744 finns oxå här på gorg bara å söka tongue å blocket är din vän finns ju snygga 16" me däck för 3000 typ + annat kul till 740

Vissa är bara bättre än andra!
Phranz
10 april 2009 · 725 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
ha för mig biltema säljer vita framblinkers så d behöver inte va så dyrt, på skroten finns säkert nån snygg turbo grill, de me baklyserna finns här på gorg hur man gör bara å prova sök funktionen. Andående baslåda så bygg en riktig låda dvs en modell anpassad till 744 finns oxå här på gorg bara å söka tongue å blocket är din vän finns ju snygga 16" me däck för 3000 typ + annat kul till 740

Ja det har de nog ja tongue Får forska lite i det wink Ja grill måste jag nästan ha för min har börjat ärga sad Eller börjat, den är full av det tongue Ska kolla upp bakljusemoddet tongue Jag har tänkt mig en låda som ska passa under hatthyllan så jag inte förlorar så mycket lastutrymme, 2 tior tror jag det blir smile Fast jag har ju precis gjort iordning mina fälgar så jag låter dem vara tongue

Mogge_Lindstrom Gammal bild
10 april 2009 · 111 Inlägg

Snygg tongue polera upp lacken också så blir de kanon. man behöver inte modda om hela bilen för att den ska ser fräsch ut smile

Phranz
11 april 2009 · 725 Inlägg

Volvo_PoWeir skrev:
Snygg tongue polera upp lacken också så blir de kanon. man behöver inte modda om hela bilen för att den ska ser fräsch ut smile

Tacktack wink Ja det måste göras, ser ju inte jättekul ut med en matt bil ;)Nej man måste ju inte göra om hela, men lite iaf smile tongue

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
11 april 2009 · 1 659 Inlägg

Lacka speglarna röda smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Phranz
11 april 2009 · 725 Inlägg

Robban_89 skrev:
Lacka speglarna röda smile

ska se vad jag hinner och orkar wink

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
11 april 2009 · 1 659 Inlägg

Äsch, tar ju inte lång tid smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Phranz
12 april 2009 · 725 Inlägg

Nej men ska komma så långt med wink

Mogge_Lindstrom Gammal bild
14 april 2009 · 111 Inlägg

Phranz skrev:

Volvo_PoWeir skrev:
Snygg tongue polera upp lacken också så blir de kanon. man behöver inte modda om hela bilen för att den ska ser fräsch ut smile

Tacktack wink Ja det måste göras, ser ju inte jättekul ut med en matt bil ;)Nej man måste ju inte göra om hela, men lite iaf smile tongue

jo, hehe tongue du kan ju polera men köp en polermaskin på Biltema ibland krävs de så lite lacka plåt fälgarna nån färg de går ju också att göra smile

Phranz
14 april 2009 · 725 Inlägg

Volvo_PoWeir skrev:

Phranz skrev:

Volvo_PoWeir skrev:
Snygg tongue polera upp lacken också så blir de kanon. man behöver inte modda om hela bilen för att den ska ser fräsch ut smile

Tacktack wink Ja det måste göras, ser ju inte jättekul ut med en matt bil ;)Nej man måste ju inte göra om hela, men lite iaf smile tongue

jo, hehe tongue du kan ju polera men köp en polermaskin på Biltema ibland krävs de så lite lacka plåt fälgarna nån färg de går ju också att göra smile

Har en polermaskin redan tongue

JimmyLarss0n
23 april 2009 · 37 Inlägg

dags att polera lite snart? =P

Phranz
23 april 2009 · 725 Inlägg

Ja jag får försöka med det, måste komma igång bara wink

EckeHolmgren T5 & R Fantast
17 maj 2009 · 1 279 Inlägg

dags att updatera snart?

Erik H
Phranz
17 maj 2009 · 725 Inlägg

v80_ecke skrev:
dags att updatera snart?

Tänkte precis göra det wink

Phranz
17 maj 2009 · 725 Inlägg

Som sagt, har inte hänt så mycket på ett tag nu. Men jag har plockat bort lykt torkarna och hittade en bra t-koppling så det bara var att dra bort den extra ledningen till "lyktsprutet" tongue
Och idag så har jag tagit bort en plastbit som jag såg ströp lufttillförseln lite granna.

Bilder kommer men jag hittar inte kameran :l

EckeHolmgren T5 & R Fantast
17 maj 2009 · 1 279 Inlägg

okej ska du spackla hålen för torkana?roll

Phranz skrev:
Som sagt, har inte hänt så mycket på ett tag nu. Men jag har plockat bort lykt torkarna och hittade en bra t-koppling så det bara var att dra bort den extra ledningen till "lyktsprutet" tongue
Och idag så har jag tagit bort en plastbit som jag såg ströp lufttillförseln lite granna.

Bilder kommer men jag hittar inte kameran :l

Erik H
Phranz
17 maj 2009 · 725 Inlägg

v80_ecke skrev:
okej ska du spackla hålen för torkana?roll

Ja jag tänkte faktiskt göra det smile Jag och en polare till ska göra det tänkte vi wink

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
17 maj 2009 · 1 659 Inlägg

Dom har väl såna på Volvo som är utan hål redan till nyare 74* också? smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Volvo_Mannen Volvoskadad
17 maj 2009 · 6 017 Inlägg

Robban_89 skrev:
Dom har väl såna på Volvo som är utan hål redan till nyare 74* också? smile

Tror inte det, tippar på att det är som på 940. Då är det små täck lock man köper och klickar i hålet.

Kolla här (klicka på bilden om det inte syns): http://www.garaget.org/?car=65440&image=803651

Jonas
Phranz
17 maj 2009 · 725 Inlägg

Robban_89 skrev:
Dom har väl såna på Volvo som är utan hål redan till nyare 74* också? smile

Kanske de har, tror inte att jag sett nån med det men.. Jag tänkte spackla iaf och plocka bort hela motoriken smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang