Byte av ljus på mätarna? (Saab 9-5 -01)

DumDumz
25 april 2009 · 109 Inlägg

Ah okej, men bara så att man inte behöver vara orolig för sånt typ efter att man chippat motorn? smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 april 2009 · 6 170 Inlägg

DumDumz skrev:
Ah okej, men bara så att man inte behöver vara orolig för sånt typ efter att man chippat motorn? smile

Nej det behöver du nog inte oroa dig för om du sköter bilen rätt.

Men annars kan du ju fråga i ett av motor-forumen wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DumDumz
25 april 2009 · 109 Inlägg

Låter som en bra idé wink
Äntligen klar med grillen xD

Var det jobbigt att pilla bort färgfiltret på ACC'n? Tror du det kommer ta lång tid om man ska ta bort allt? ;o

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 april 2009 · 6 170 Inlägg

DumDumz skrev:
Låter som en bra idé wink
Äntligen klar med grillen xD

Var det jobbigt att pilla bort färgfiltret på ACC'n? Tror du det kommer ta lång tid om man ska ta bort allt? ;o

Som sagt (innan du börja med OT tongue) så är det ett smärre helvete att sitta och pilla bort det gula filtret men plasten som sitter över filtret är ganska lätt att få bort.

Och som jag också sa så behöver jag inte pilla väck skiten för att få displayen grön utan det funkar lika bra att bara slänga i gröna dioder och skita i det sen. Och det är jag glad för tongue


Hur lång tid det tar beror ju på vilken metod du kör med, jag använde ju en skalpell för att liksom skära bort filtret och det funkade rätt bra.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DumDumz
25 april 2009 · 109 Inlägg

Okej, men jag har tyvärr ingen tillgång till skalpell hmm Men får testa utan att ta bort filtret 1 gång, och se vilken färg det blir x) Annars blir det väl bara till att sitta och pilla bort det liksom, sakta men säkert.
Var du inte rädd att förstöra displayen när du arbetade med skalpellen? :o

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 april 2009 · 6 170 Inlägg

Rädd ??  hahahaha kärringfasoner tongue


Nja, var mest orolig att typ repa den eller nå men egentligen spelar det ingen större roll då man ändå inte kan sabba själva displayen (dvs det som ligger mellan dom två glasen).

Hade tänkt att jag skulle prova att torka lite med label off där jag tog bort filtret för att se om det biter på limresterna, kanske kan man använda det för att ta bort filtret med.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DumDumz
25 april 2009 · 109 Inlägg

label off? En speciell produkt eller vad är det?
Och vart går det att inhandla OM det funkar? smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
25 april 2009 · 6 170 Inlägg

Feltema.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DumDumz
25 april 2009 · 109 Inlägg

Haha, as always xD
Säg sedan hur det gick smile

Megalomaniacal
14 juli 2010 · 75 Inlägg

Faktiskt väldigt trevligt att läsa denna tråden, hehe! Den kan nog fan komma till nytta, är riktigt sugen på att byta till blått ljus i min saab 9-3:a... så jag hoppas det är ganska likt tongue

Megalomaniacal
6 augusti 2010 · 75 Inlägg

Hur f*n ska man göra med knapparna? Upptäckte med att de är färgade i grönt, men jag vill ha BLÅ!
Någon som vet hur många lampor som behövs till instrumentbelysningen i hastighetsmätaren?
Tänkte byta till blått! tongue

tico
19 juli 2011 · 1 Inlägg

Grym instruktion!

Detta är precis det jag letade efter. Jag har dock några frågor. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Vilka lampor byts ut för hastighetsmätaren, tank samt temp?

Hur testar man instrumentpanelen? Alltså går det att tända alla lampor så att man ser vilka som är sönder? och hur testar man SIDen?

Mvh
Tico

blume
5 september 2012 · 1 Inlägg

Hur många lampor går det åt till alla mätare?big_smile
allså hastighet,varv,temp och tank?big_smile
vill även veta hur många lampor det går åt till acen?big_smile

Senast redigerat av blume (5 september 2012)

henk_
14 april 2013 · 9 Inlägg

För den som efterfrågar detta så har jag gjort en komplett videoguide på hur man byter belysningen i instrumenthuset (samt plockar ur det ur bilen).

Klippet hittar du här; http://www.youtube.com/watch?v=XPFYkhcwiQ0

Panzar
17 april 2013 · 1 Inlägg

Tjena, ny här och på bilar.
Nu är det så att jag har varit runt och frågat som ett tok på flertaliga verkstäder och ingen har gett mig det svar jag önskar få.

Det är så att alla lampor i varv och hastighet har lagt av. Jag har även läst att det lutar åt T5 neo wedge (om jag har uppfattat rätt). Men resten av instrumentbrädan och andra upplysta grejer? Jag plockade bland annat  bort fönsterhiss knapparna för att få ett hum om vilken typ av sockel jag måste köpa. Basen är 10mm så det är väl 2st T4 Neo Wedge som ska dit. Men resten, det är fruktansvärt många lampor som lagt av i min 9-5, kommer nog bli nån tusenlapp bara för att få tillbaka all  belysning (då tidigare ägare måste ha varit snål, inte ens instegsbelysningen fungerade eller innertakbelysning)

jag behöver hjälp av någon som inte bara har varit i instrumenthuset, men också på resten av grejerna.

Det jag vet är (baserat på Neowedge)
Fönster hiss är  T4 2 st
ACC och Färddator är T5 12 st?
Bältesvarnare är små jäklar utan bas 1.2w 3st
Alla andra knappar vänster och höger (gissar på T4)
Special lampor till sätesvärmare?

tänkte satsa på blå belysning.

Så kortfattat, jag behöver hjälp med antalet lampor till all instrumentbelysning och hoppas på att någon har bytt mer än bara instrumenthuset, så man slipper slita loss allting för att se själv innan man har grejerna hemma. (är den som vill ha saker på sin plats innan man gör något, sadly but true)

Senast redigerat av Panzar (17 april 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang