läst genom hela tråden nu från början ti slut, å måst no säg att ja diggar dehe projekte, elektronik installationerna va intressantast! väntar spänt på ti sii dehe live i såmar på na dnsf meet!
elmer skrev: läst genom hela tråden nu från början ti slut, å måst no säg att ja diggar dehe projekte, elektronik installationerna va intressantast! väntar spänt på ti sii dehe live i såmar på na dnsf meet!
Har nu jobbat en del med diverse saker på bilen, installerat bredbandslambdan, slipat kolfibret, dragit på ett varv epoxy till (förhoppningsvis det sista), flyttat batteriet var det hör hemma och kopplat om elen pga batteri flytten. I samband med att jag installerade bredbandslambdan så var jag tvungen att riva ut chaufförs sätet vilket visade sig inte blivit gjort sedan åtminstone 2004. Hittade nämligen ett italienskt mynt under förarsätets glidskena, "Italiana Republica L.500" stod det på det Passade även på att knäppa en bild på "sidobakkjolarna". Några bilder på framstegena.
Tredje lagret epoxy, börjar se slätt och fint ut nu.
Batteriet flyttat och kablar inkopplade (bara kabeln till slutstegena kvar).
Innovate LC1 bredbandslambda
Italiana Republica, L.500. Myntet som hittade under förarsätets glidskena.
Har nu jobbat både idag och igår med bränslesystemet samt MAFen. Installerade igår Walbro 255 pumpen och idag började jag med spridarna (JECS 720cc), fortsatte med bränslefiltret (Z32) och avslutade med Z32 MAFen. Ställde sen om i Nistune till de nya spridarna samt MAFen och efter det var det bara att starta upp. Vilket den också gjorde, vilken lättnad Här följer lite bilder från skruvandet.
Walbro 255 pumpen på plats, bara att installera i tanken.
Insuget lossat för att kunna byta spridarna.
Original spridare till vänster och JECS 720cc till höger.
Z32 bränslefilter till vänster och original till höger.
Bränslefiltret på plats.
Original MAF till vänster och Z32 till höger.
Följande på att göra listan är mappning, bänkning och färdigställande av framkofångare och bakkjolar.
NismoGTR skrev: fruktansvärt läckert blir det! skulle haft JDM bakkofångaren dock!
Kul att du gillar bygget. Tror nog JDM spatsen räcker för mig, inte mycket men ändå tillräckligt.
Har ett litet problem nu, det verkar som om ngt läcker bensin när den står still. Har konstaterat att bränsletrycket försvinner efter en timme cirka efter att man stannat motorn. Och då är den svår startad, enda sättet att få igång den är att rycka ur bränslepumpssäkringen och veva runt till den startar och då sätta tillbaka säkringen. Tyder lite på att ngn/några av de nya spridarna läcker in till insuget och på så sätt dränker motorn. När motorn stannar så har jag cirka 2.5bar tryck i linjen. Ngn som har haft något liknande problem?
Har nu löst problemet med att den inte startade. Det visade sig att Nistune inte skalerat om allt enligt förhållandet mellan nya och gamla spridare och på så sätt sprutade in alltför mycket bränsle vid start.
Annars har det inte hänt såå mycket framspoilern är nu så gott som klar, lite slipande kvar. Framkofångaren kräver lite plast svetsning ännu så skall dom få åka in på lackering.
Imorgon blir det mappning hos Z-Power. Hoppas allt går bra och att det inte dyker upp några större bekymmer. Har försökt förbereda allt vad det går för att det skall gå så smidigt som möjligt. Nästa vecka är det möjligt att det blir bänkning, beror på hur det passar in, samt att allt går som det skall på mappningen.
Nu är 200an mappad och klar för bänkning. Har inga bilder från mappningen men det skulle ändå inte vara något att visa. Bilen är nu mappad upp till 1.3bars laddtryck har dock lite problem med laddtrycks styrningen (Profec B Spec II). Pillade lite på den idag och fick den att bli nästan som jag ville, lite pillande kvar och jag är nöjd med den med. Får se hur länge saker och ting håller ihop... Nu ut och fixa framkofångare... Ha de´!!
David91 skrev: Går ju riktigt bra blir ju ruskigt snyggt allt du gör
Trevligt när nån tittar in och vågar kommentera, tack!
Har nu fortsatt med framkofångar projektet och det är nu så pass klart att jag skall föra det till min lackerare som får göra det sista finslipet. Här följer några bilder på framstegen.
Saknas ännu en liten plastbit från kofångaren så är den klar för lack. Kolfibret är här färdig slipat med P1200 papper.
Sista plastbiten i kofångaren har hittat sitt slutliga hem. Här är den bara fäst lätt för att kolla passformen. Kolfibret är här färdig slipat med P1200 papper.
Man börjar se målet, äntligen.
Här har jag slipat ner ett varv av spackel samt lagt på ett nytt tunt. Även bakkanten är tilljämnad så att ICn skall ligg tätt emot.
Lade på lite glasfiber som förstärkning.
Allt detta + spatsen åker imorgon fredag till lackeraren.
Har även bokat in tid för bänkning, detta sker nu på söndagen 2010-05-30. Återkommer med resultat och video därifrån.
Nu har jag i helgen varit och mätt upp effekt som finns i bilen. Bänkningen gav 270hk och 390Nm med 1.3bar laddtryck. Nöjd. Skall försöka fixa ihop en video från bänkningen ikväll.
270hk / 390Nm @ 1.3bar på bakhjulen
Lämnade av framkofångare, splitter och bakkjolarna för lackering i helgen, så dem får jag i slutet av denna vecka Bilen börjar bli "klar"
Fick en liten smyg titt per MMS av min lackerare på framkofångaren. Måste säga att jag är väldigt nöjd utan att ens ha sett den "in-real-life" efter lackeringen. Bedöm själva.
Smyg titt´s bild som jag fick av min lackerare, väldigt nöjd!!
Nu blir det att hämta dessa och installera dem snarast!!
PS. Ni som tittar in, säg hej om inte annat så vet jag att ni varit här DS.
Erkan77 skrev: Riktigt rolig läsning! Grymt fin Nissan! Kommer verkligen att följa upp projektet och önskar dig all lycka med bilen!!
Trevligt att du tittade in och välkommen tillbaka. Har varit dålig att uppdatera på sistone men det som hänt är att jag fått framkofångaren och bakkjolarna monterade. Skall ännu flytta på ICn lite så att den sitter tätt mot kofångaren. Skall försöka ladda upp lite bilder snart!
Har varit och kört lite på street race, 201m och 402m. Bästa tiderna med gatdäck är följande: 201m på 9,35s @ 134km/h 402m på 13,63s @ 171km/h
Har ett par videor på detta med som jag skall försöka editera, men det är så fint väder så man vill inte riktigt sitta framför datorn och pilla med sånt...