Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

T16_AeRo
31 maj 2009 · 712 Inlägg

Känns som om lite av charmen försvinner om massa "vanligt" folk hänger på.. roll

Bjork OEM <3
31 maj 2009 · 6 957 Inlägg

Minister skrev:
2007 var det senaste året jag engagerade mig ordentligt i rallyt. I och med att grundaren, Maximillion Cooper, skötte dödsolyckan i Makedonien så ruskigt illa var det många Gumball-veteraner som drog sig ur och lämnade rallyt för gott. Sedan dess har det inte varit riktigt samma känsla i rallyt.

Har bara hört talas om att de sköttes dåligt men vad var det han gjorde som var så illa?

OCH Gumball 3000 dekaler, finns det att köpa eller? Vill bara ha en för att just ha en tongue

OEM <3
PLindblom
31 maj 2009 · 1 200 Inlägg

Bjork skrev:

Minister skrev:
2007 var det senaste året jag engagerade mig ordentligt i rallyt. I och med att grundaren, Maximillion Cooper, skötte dödsolyckan i Makedonien så ruskigt illa var det många Gumball-veteraner som drog sig ur och lämnade rallyt för gott. Sedan dess har det inte varit riktigt samma känsla i rallyt.

Har bara hört talas om att de sköttes dåligt men vad var det han gjorde som var så illa?

OCH Gumball 3000 dekaler, finns det att köpa eller? Vill bara ha en för att just ha en tongue

Till en början försökte Max få alla deltagare att bara fortsätta precis som vanligt, troligtvis för att försöka mörklägga det hela. Alex Roy (Team Polizei) var den första som protesterade och drog sig kort därefter ur när han inte fick gehör. Fler hängde på och till slut fick Maximillion lov att avbryta hela rallyt. Om jag inte minns fel berättade han då att han inte haft någon aning om olyckan och att han blåste av allt så fort nyheterna nådde honom.

Dekaler finns säkert att köpa på hemsidan. Mina kommer dels från några av deltagarna och dels från Gumball 3000 films, produktionsbolaget som gjort bland annat Gumball 3000: The movie

Senast redigerat av Minister (31 maj 2009)

hedley Saaboholic
31 maj 2009 · 3 129 Inlägg

Jag är intresserad tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
doch Avstängd
31 maj 2009 · 268 Inlägg

Minister skrev:

Bossni skrev:

lelleal skrev:
kör dom lagligt eller gasar dom nått???

Oftast så gasar de. Men man kan vinna även om man kör lagligt hela sträckan.

Gumball 3000 är inget race som går att vinna. Det mest prestigefyllda priset du kan få är Spirit of Gumball, vilket tilldelas någon som utmärkt sig alldeles extra och som på bästa sätt deltager enligt Gumball-andan.

Samtliga år har de haft regler som säger att man absolut inte får köra för fort. Bryter man mot dessa "kastas man ut", vilket aldrig har hänt. Checkpoints längs rutten är dessutom placerade med så pass långa avstånd att det inte finns någon chans att hinna i tid till festerna om man håller laglig hastighet hela vägen.

2007 var det senaste året jag engagerade mig ordentligt i rallyt. I och med att grundaren, Maximillion Cooper, skötte dödsolyckan i Makedonien så ruskigt illa var det många Gumball-veteraner som drog sig ur och lämnade rallyt för gott. Sedan dess har det inte varit riktigt samma känsla i rallyt.

För er som undrar om deltagarna gasar på något, det gör de verkligen. Dessa bilar körs som de är tänkta att köras, ibland även till överdrift. Sportbilar värda åtskilliga miljoner har kvaddats under åren. Fram till 2007 hade dock förvånansvärt nog ingen blivit allvarligt skadad.

Att följa med "karavanen" genom Sverige blir inte lätt, då de kommer att köra väldigt utspritt och i vissa fall mycket fort. Max har dock lärt sig i vilka länder polisen gillar eventet, så det går troligtvis långsammare här än under resten av rallyt.

hehe.. Jovisst.. Håller med på dom flesta punkter... Men inte allt.. LÄS DETTA!!

1. Kolla Gumball 2008 och 2009. Efter olyckan i Makedonien tycks NÄSTAN ingen gasa på för fullt. Man har helt enkelt slutat hålla på med "Gasen i botten" sen olyckan 2007. Men du får ju allt tro vad du vill. Ja kan inte ändra den åsikten du har... Kolla själv efter klipp från Gumball 2009... Där fick folk böter.. VISST.. Men 2006 körde folk o fick böter för dom körde 250 på 70 vägar. Nu för tiden får dom böter för att ha kört 140 på vanliga motorvägar. Så Gumball är inte "Take it away, rock n' roll" som de va för 2 år sen...

2. Man slängde faktiskt ut 2 idioter 2008 som körde 200 km/h + när dom va i Kina.

3. Känslan är visst kvar. Kolla bara på ALLA youtube clip från Gumball 2008.
Fan va ballt de va när dom körde i en karavan på en avstängd motorväg i Kina. Och de åskade som fan över staden.. Ja ville bara vara där.. Fantastisk. Dock har ja tyckt samma... Att känslan försvann 2007. Men efter att ja har tänkt efter. Den är inte borta.. De är dock VI som inte får se så mycket Media från Gumball som förr.. Du säger att känslan försvann 2007. Man slutade göra Gumball filmer 2006. Så tror de är de det ligger i. Man hänger inte me på samma sätt som förr.



Sen kan vi inte säga någonting om hur dom kör eller känslan när vi aldrig själva joinat. Eller?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Eisenhut
31 maj 2009 · 1 827 Inlägg

sk8ville skrev:
vet någon vilket tur dom kommer ta genom skåne? smile

Troligtvis motorvägen...

Var annars?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
doch Avstängd
1 juni 2009 · 268 Inlägg

Eisenhut skrev:

sk8ville skrev:
vet någon vilket tur dom kommer ta genom skåne? smile

Troligtvis motorvägen...

Var annars?

Skulle tippa att dom tar E6an till Helsingborg... Därefter E4an mot Stockholm.. Men fan vet jag? big_smile.. Bästa man kan göra är att ställa sig vid avfarten från Öresunds Bron o vänta in dem...

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
PLindblom
1 juni 2009 · 1 200 Inlägg

doch skrev:

Minister skrev:

Bossni skrev:
Oftast så gasar de. Men man kan vinna även om man kör lagligt hela sträckan.

Gumball 3000 är inget race som går att vinna. Det mest prestigefyllda priset du kan få är Spirit of Gumball, vilket tilldelas någon som utmärkt sig alldeles extra och som på bästa sätt deltager enligt Gumball-andan.

Samtliga år har de haft regler som säger att man absolut inte får köra för fort. Bryter man mot dessa "kastas man ut", vilket aldrig har hänt. Checkpoints längs rutten är dessutom placerade med så pass långa avstånd att det inte finns någon chans att hinna i tid till festerna om man håller laglig hastighet hela vägen.

2007 var det senaste året jag engagerade mig ordentligt i rallyt. I och med att grundaren, Maximillion Cooper, skötte dödsolyckan i Makedonien så ruskigt illa var det många Gumball-veteraner som drog sig ur och lämnade rallyt för gott. Sedan dess har det inte varit riktigt samma känsla i rallyt.

För er som undrar om deltagarna gasar på något, det gör de verkligen. Dessa bilar körs som de är tänkta att köras, ibland även till överdrift. Sportbilar värda åtskilliga miljoner har kvaddats under åren. Fram till 2007 hade dock förvånansvärt nog ingen blivit allvarligt skadad.

Att följa med "karavanen" genom Sverige blir inte lätt, då de kommer att köra väldigt utspritt och i vissa fall mycket fort. Max har dock lärt sig i vilka länder polisen gillar eventet, så det går troligtvis långsammare här än under resten av rallyt.

hehe.. Jovisst.. Håller med på dom flesta punkter... Men inte allt.. LÄS DETTA!!

1. Kolla Gumball 2008 och 2009. Efter olyckan i Makedonien tycks NÄSTAN ingen gasa på för fullt. Man har helt enkelt slutat hålla på med "Gasen i botten" sen olyckan 2007. Men du får ju allt tro vad du vill. Ja kan inte ändra den åsikten du har... Kolla själv efter klipp från Gumball 2009... Där fick folk böter.. VISST.. Men 2006 körde folk o fick böter för dom körde 250 på 70 vägar. Nu för tiden får dom böter för att ha kört 140 på vanliga motorvägar. Så Gumball är inte "Take it away, rock n' roll" som de va för 2 år sen...

2. Man slängde faktiskt ut 2 idioter 2008 som körde 200 km/h + när dom va i Kina.

3. Känslan är visst kvar. Kolla bara på ALLA youtube clip från Gumball 2008.
Fan va ballt de va när dom körde i en karavan på en avstängd motorväg i Kina. Och de åskade som fan över staden.. Ja ville bara vara där.. Fantastisk. Dock har ja tyckt samma... Att känslan försvann 2007. Men efter att ja har tänkt efter. Den är inte borta.. De är dock VI som inte får se så mycket Media från Gumball som förr.. Du säger att känslan försvann 2007. Man slutade göra Gumball filmer 2006. Så tror de är de det ligger i. Man hänger inte me på samma sätt som förr.



Sen kan vi inte säga någonting om hur dom kör eller känslan när vi aldrig själva joinat. Eller?

Hallå där, nu tar du väl ändå i. Jag har aldrig någonsin nämnt att känslan försvann. Tillåt mig citera mig själv

Sedan dess har det inte varit riktigt samma känsla i rallyt.

Jag baserar inte detta på filmklipp från Youtube, utan det som deltagare själva berättat om och intrycket jag fått av detta. På precis samma sätt vet jag att det fortfarande gasas på duktigt mellan checkpoints. Jag har förstås själv aldrig deltagit i rallyt, mer än som funktionär, men på det viset har jag kommit i kontakt med några av de som kört flertalet gånger.

Gumball-filmerna slutade inte göras 2006. År 2007 var det riktigt seriösa projekt på gång, men i och med dödsolyckan släpptes inget ut till allmänheten. Senare har man i princip inte haft råd, då sponsorer är klart svårare att få tag i.

Hursom.. det blir intressant att se gänget komma till Sverige igen, om nu inte rutten hinner ändras smile

Angående rutten genom Sverige är det upp till varje deltagare, men Gumball HQ kommer förstås att rekommendera någon specifik. När det börjar dra ihop sig är det bara att ringa till GHQ och fråga: +44 208 964 7878 - De är mycket trevliga och hjälpsamma

Senast redigerat av Minister (1 juni 2009)

doch Avstängd
1 juni 2009 · 268 Inlägg

ajoo.. Att minister petar mycket i Gumball de vet jag. Och ja måste missförståt dig angående "känslan i gumball"... Och jovisst.. Som sagt.. De förekommer att vissa gasar på över 200 på 70 väger.. Men de är så jävla lite nu till skillnad från de som var förr.. Mycket mindre "racing" och mer "just for fun" nu för tiden..

Hör av er till Minister ang. Gumball frågor.

Hur som. Dom kommer förmodligen ta Öresunds bron, då den redan har ett ryckte som en fett underbar väg att glida på. Jeremy Clarksson har själv sagt att de va ett av de fetaste han gjort... Att korsa Öresund...
Så de blir nog Öresunds bron. Ja kommer vänta på första rast-platsen efter Öresunds bron o hänga på.

Vilken bil kör du med om du hakar på? wink

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Klii
1 juni 2009 · 195 Inlägg

Hoppas dom kör genom vadstena igen smile

doch Avstängd
1 juni 2009 · 268 Inlägg

Klii skrev:
Hoppas dom kör genom vadstena igen smile

Menar du då dom körde genom Sverige senast? d.v.s. 2001?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
PLindblom
2 juni 2009 · 1 200 Inlägg

doch skrev:
ajoo.. Att minister petar mycket i Gumball de vet jag. Och ja måste missförståt dig angående "känslan i gumball"... Och jovisst.. Som sagt.. De förekommer att vissa gasar på över 200 på 70 väger.. Men de är så jävla lite nu till skillnad från de som var förr.. Mycket mindre "racing" och mer "just for fun" nu för tiden..

Hör av er till Minister ang. Gumball frågor.

Hur som. Dom kommer förmodligen ta Öresunds bron, då den redan har ett ryckte som en fett underbar väg att glida på. Jeremy Clarksson har själv sagt att de va ett av de fetaste han gjort... Att korsa Öresund...
Så de blir nog Öresunds bron. Ja kommer vänta på första rast-platsen efter Öresunds bron o hänga på.

Vilken bil kör du med om du hakar på? wink

Ingen fara. Jag vill inte vara otrevlig, utan berättar bara vad jag fått reda på. Jag tvivlar inte på att det har blivit lugnare de sista åren smile

Många brukar fråga om det är några svenskar som har deltagit i rallyt. Jag vet inte hur det har varit de sista åren, men jag känner i alla fall till några.

Innan starten av Gumball 3000 år 2005 blev jag förvånad när jag såg en svenskreggad bil bland de deltagande. Jag pratade lite med ägaren som visade sig vara Emile Stjernlöf. Han skulle för första gången vara med i rallyt i sin Porsche 996 Turbo, tillsammans med Erik Rosensvärd (Rose & Born). Senare läste jag i någon artikel att de endast var 21 år gamla när detta ägde rum.

Året därpå missade jag starten, men Emile och Erik deltog även då, i en Ferrari F430. Samma år var även en svensk Lamborghini Murciélago (registreringsnummer 8888888) med i rallyt, denna rattades av två herrar vid namn Joakim Nilsson och Lars Andersson.

2007 var jag återigen på plats, då såg jag en svenskreggad Lamborghini Gallardo Spyder (registreringsnummer TIGER) med startnummer 90. Vilka förarna var då vet jag dock inte. Jag såg aldrig ekipaget innan det viftades med startflaggan.

En lite festlig fotnot är att grundaren, Maximillion Cooper, lyckades låsa in bilnycklarna i sin Jaguar XJ220, strax innan bilarna skulle lastas ombord på Antonov-planen i Frankfurt. Det slutade med att de fick bryta sig in i bilen tongue

doch Avstängd
2 juni 2009 · 268 Inlägg

Minister skrev:

doch skrev:
ajoo.. Att minister petar mycket i Gumball de vet jag. Och ja måste missförståt dig angående "känslan i gumball"... Och jovisst.. Som sagt.. De förekommer att vissa gasar på över 200 på 70 väger.. Men de är så jävla lite nu till skillnad från de som var förr.. Mycket mindre "racing" och mer "just for fun" nu för tiden..

Hör av er till Minister ang. Gumball frågor.

Hur som. Dom kommer förmodligen ta Öresunds bron, då den redan har ett ryckte som en fett underbar väg att glida på. Jeremy Clarksson har själv sagt att de va ett av de fetaste han gjort... Att korsa Öresund...
Så de blir nog Öresunds bron. Ja kommer vänta på första rast-platsen efter Öresunds bron o hänga på.

Vilken bil kör du med om du hakar på? wink

Ingen fara. Jag vill inte vara otrevlig, utan berättar bara vad jag fått reda på. Jag tvivlar inte på att det har blivit lugnare de sista åren smile Sen så ingår ju mat, hotell, konferenser o.s.v... Alltid när de är Gumball så har de alltid gällt 5 stjärniga hotell och 1 klass natt klubber. Men 350 000 :-    ?
Då borde man allt ha ett extremt begär tycker jag.

Många brukar fråga om det är några svenskar som har deltagit i rallyt. Jag vet inte hur det har varit de sista åren, men jag känner i alla fall till några.

Innan starten av Gumball 3000 år 2005 blev jag förvånad när jag såg en svenskreggad bil bland de deltagande. Jag pratade lite med ägaren som visade sig vara Emile Stjernlöf. Han skulle för första gången vara med i rallyt i sin Porsche 996 Turbo, tillsammans med Erik Rosensvärd (Rose & Born). Senare läste jag i någon artikel att de endast var 21 år gamla när detta ägde rum.

Året därpå missade jag starten, men Emile och Erik deltog även då, i en Ferrari F430. Samma år var även en svensk Lamborghini Murciélago (registreringsnummer 8888888) med i rallyt, denna rattades av två herrar vid namn Joakim Nilsson och Lars Andersson.

2007 var jag återigen på plats, då såg jag en svenskreggad Lamborghini Gallardo Spyder (registreringsnummer TIGER) med startnummer 90. Vilka förarna var då vet jag dock inte. Jag såg aldrig ekipaget innan det viftades med startflaggan.

En lite festlig fotnot är att grundaren, Maximillion Cooper, lyckades låsa in bilnycklarna i sin Jaguar XJ220, strax innan bilarna skulle lastas ombord på Antonov-planen i Frankfurt. Det slutade med att de fick bryta sig in i bilen tongue

HAHA.. xD! Jasså. Ajjdå. De va ju inte så bra. Hur bröt han sig in då?


Själv sitter jag här o räknar min ekonomi och ser efter om ekonomin tillåter att vara med i Gumball 2010.
$45 000 kostar de. Vilket blir drygt 350 000 kr. Men då ingår exakt ALLT för utom bil, bensin och förar accessoarer. I priset ska de också vara 1 förare + 1 bil + en "co-pilot".. D.v.s. typ. En vän.
Så har de åtminstone varit de senaste 11 åren iallafall. Sen så ingår ju mat, hotell, konferenser o.s.v... Alltid när de är Gumball så har de alltid gällt 5 stjärniga hotell och 1 klass natt klubber. Men 350 000 :-    ?
Då borde man allt ha ett extremt begär tycker jag.

Blir kanske att spara 90% av lönen och ta resten av summan på kredit. Gumball Rally är något jag är sjukt intresserad av att delta i. smile

Senast redigerat av doch (2 juni 2009)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
PLindblom
2 juni 2009 · 1 200 Inlägg

doch skrev:
HAHA.. xD! Jasså. Ajjdå. De va ju inte så bra. Hur bröt han sig in då?


Själv sitter jag här o räknar min ekonomi och ser efter om ekonomin tillåter att vara med i Gumball 2010.
$45 000 kostar de. Vilket blir drygt 350 000 kr. Men då ingår exakt ALLT för utom bil, bensin och förar accessoarer. I priset ska de också vara 1 förare + 1 bil + en "co-pilot".. D.v.s. typ. En vän.
Så har de åtminstone varit de senaste 11 åren iallafall. Sen så ingår ju mat, hotell, konferenser o.s.v... Alltid när de är Gumball så har de alltid gällt 5 stjärniga hotell och 1 klass natt klubber. Men 350 000 :-    ?
Då borde man allt ha ett extremt begär tycker jag.

Blir kanske att spara 90% av lönen och ta resten av summan på kredit. Gumball Rally är något jag är sjukt intresserad av att delta i. smile

Eventuellt kan jag leta fram filmen från "inbrottet" smile Det var en svensk funktionär i Frankfurt som var alert med kameran och mailade mig en bunt med bilder och filmklipp, men det var förstås ett par år sedan.

Jag var också rejält sugen att deltaga. När jag först fick upp ögonen för Gumball 3000 kostade det inte mer än £10 000, vilket helt klart är överkomligt, men helt plötsligt började de flyga omkring bilarna till olika kontinenter och avgiften höjdes något alldeles enormt. Nu har de dessutom lite svårt att få sponsorer, vilket också bidrar till en ökad kostnad för deltagarna.

Om jag någonsin är med i rallyt vore det helt suveränt med en replika av Ghost Busters-bilen, komplett med uniformer och utrustning för spökjakt samt förstås den karaktäristiska sirenen "ooOEEEeeee, ooOEEEeeee, ooOEEEeeee" big_smile

doch Avstängd
2 juni 2009 · 268 Inlägg

Minister skrev:

doch skrev:
HAHA.. xD! Jasså. Ajjdå. De va ju inte så bra. Hur bröt han sig in då?


Själv sitter jag här o räknar min ekonomi och ser efter om ekonomin tillåter att vara med i Gumball 2010.
$45 000 kostar de. Vilket blir drygt 350 000 kr. Men då ingår exakt ALLT för utom bil, bensin och förar accessoarer. I priset ska de också vara 1 förare + 1 bil + en "co-pilot".. D.v.s. typ. En vän.
Så har de åtminstone varit de senaste 11 åren iallafall. Sen så ingår ju mat, hotell, konferenser o.s.v... Alltid när de är Gumball så har de alltid gällt 5 stjärniga hotell och 1 klass natt klubber. Men 350 000 :-    ?
Då borde man allt ha ett extremt begär tycker jag.

Blir kanske att spara 90% av lönen och ta resten av summan på kredit. Gumball Rally är något jag är sjukt intresserad av att delta i. smile

Eventuellt kan jag leta fram filmen från "inbrottet" smile Det var en svensk funktionär i Frankfurt som var alert med kameran och mailade mig en bunt med bilder och filmklipp, men det var förstås ett par år sedan.

Jag var också rejält sugen att deltaga. När jag först fick upp ögonen för Gumball 3000 kostade det inte mer än £10 000, vilket helt klart är överkomligt, men helt plötsligt började de flyga omkring bilarna till olika kontinenter och avgiften höjdes något alldeles enormt. Nu har de dessutom lite svårt att få sponsorer, vilket också bidrar till en ökad kostnad för deltagarna.

Om jag någonsin är med i rallyt vore det helt suveränt med en replika av Ghost Busters-bilen, komplett med uniformer och utrustning för spökjakt samt förstås den karaktäristiska sirenen "ooOEEEeeee, ooOEEEeeee, ooOEEEeeee" big_smile

Haha.. Hitta filmen!! big_smile


Aadu.. Angående entré priser så har de ju förändrats.. men de märks att priserna sjunker i en långsam tackt. 2006 då de va jorden runt kosta de drygt 350 000 kr. för 2 stycken flyg...  Sen va de drygt 450 000 kr för 2007. Då va de 1 flyg, samt bilfärd Istanbul - London... 2008 gick de på nästan en miljon kronor!!!!!

2009 var dom nere i drygt 600 000 om jag mins rätt. Och de va trotts allt bara kust till kust. Utan flyg o.s.v...

2010 är dom iallfall nere med priserna igen.. 45 000 dollar. 350 000... smile


Själv hade jag först lagt ner lite pengar i motorn på min BMW.. Ett ESS setup till runt 400 hkr hade varit ganska lagom. Där efter lagt lite pengar på utseende och en dröm är polis utrustning som Team 144 har.. big_smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Toby Skyline Stagea Club Sweden
2 juni 2009 · 290 Inlägg

Hade varit kul att ta sig till e4 (antar att dom kör den) och se när dom kör förbi

Before anyone did anything, Elvis did everything...
Nissan Skyline R33 GTR "Miljöbilen" (1995)
sk8ville
2 juni 2009 · 653 Inlägg

doch skrev:
Haha.. Hitta filmen!! big_smile

länk till filmen? tongue

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Bjork OEM <3
2 juni 2009 · 6 957 Inlägg

Vad heter hemsidan där kläder å accesoarer kan hittas?

BTW Gumball 3000: 3000 Miles från 2007 (där dom b.la. följer Bam och Dunn, RR Phantomen kraschar)
är nog bland de bästa jag sett! Skulle vara kul med en till smile Ne..nu ska jag titta på den big_smile

OEM <3
doch Avstängd
2 juni 2009 · 268 Inlägg

Bjork skrev:
Vad heter hemsidan där kläder å accesoarer kan hittas?

BTW Gumball 3000: 3000 Miles från 2007 (där dom b.la. följer Bam och Dunn, RR Phantomen kraschar)
är nog bland de bästa jag sett! Skulle vara kul med en till smile Ne..nu ska jag titta på den big_smile

Filmen släpptes -07... Men rallyt är 2006... För mer info.. Gå in på www.gumball3000.com och klicka sen på Rally -> History -> 2006....

Rallyt där Bam, Dunn, Tony Hawk o dom deltar, samt där en Rolls Royce crashar i (tror de va?) Serbien är rallyt år 2006 där dom åkte jorden runt (nästan iaf) på 8 dagar.. Kärlek på de rallyt <3333333

Där hittar du även accessoarerna..

Toby skrev:
Hade varit kul att ta sig till e4 (antar att dom kör den) och se när dom kör förbi

Varför inte hänga på hela vägen?.. Mitt råd är i så fall att ställa dig precis vid avfarten från Öresunds bron... Eller vid Arlanda Flygplats...



_____________________________________________________________________________________

Om du undrar vad Gumball är.. Eller är ett Gumball fan.. Eller helt enkelt är Gumball n00b, men vill se en film som får dig att känna dig som att du är med i rallyt... Som får dig att brinna för att ta en part i de 4800 km rallyt

SÅ MÅSTE!! DU SE DENNA FILMEN -> Gumball 3000: 3000 Miles.

Själv så jag den 3 gånger i rad och tröttnade aldrig...!!

Länk till filmen :
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. … ;&ref=



Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=VIA8bTC8xts



De är filmen där Bam Margera och Ryan Dunn kör i en Lamborghini Gallardo..
Tony Hawk, Mike "rooftop", och Mike Vallely kör en Jeep Gran Cheerokee SRT-8

De är även i denna filmen som en Rolls Royce Phantom crashar i Serbien...

Vill du ha de gratis på din dator inom 2 timmar så kan jag hjälpa dig med de.. PM'a mig för hjälp..

Senast redigerat av doch (2 juni 2009)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
hedley Saaboholic
2 juni 2009 · 3 129 Inlägg

Ingen som hade tänkt slå följe med dom som inte har 400hkr? xD

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang