Projekt: DARKiE´s - BMW 525i E39 -02 - Nya fälgar + provlack av bromsok: )

Crille-76 Rekondchef
28 maj 2010 · 265 Inlägg

Inte skälla på "jet".. wink GDS-tvättställen e bra me öppet dygnet runt, lättillgängligt osv.. Dock så sköts dom flesta anläggningar för dåligt o framförallt dom som håller i borstarna som lägger dom på marken o ja vet inte allt.. sad Sen e kostnaden för o köra till t ex statoils ORDENTLIGA gds-hall försumbar! Hetvatten me högtryck o vanlig vattenslang inkl dammsugare! big_smile Dock får man ju ha me sig sina egna medel osv men lätt värt d o hålla bilen mkt mer repfri smile

Darkie dARKiE
29 maj 2010 · 5 031 Inlägg

Crille-76 skrev:
Inte skälla på "jet".. wink GDS-tvättställen e bra me öppet dygnet runt, lättillgängligt osv.. Dock så sköts dom flesta anläggningar för dåligt o framförallt dom som håller i borstarna som lägger dom på marken o ja vet inte allt.. sad Sen e kostnaden för o köra till t ex statoils ORDENTLIGA gds-hall försumbar! Hetvatten me högtryck o vanlig vattenslang inkl dammsugare! big_smile Dock får man ju ha me sig sina egna medel osv men lätt värt d o hålla bilen mkt mer repfri smile

Ja precis,   där tänker jag hänga nu i framtiden ialf wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
2 november 2010 · 5 031 Inlägg

Var längesen man uppdaterade här.


Men nu när man är påväg att sälja 328:an så finns det mer tid för 525:an..

Det som nyss har hänt är att jag klickat hem det underbara M5 paketet.
Så i vinter början förvandlingen.

Montera och lacka kittet, + bygga nytt avgasrör. Då det inte ens syns några pipor i baken orginal.

mvh skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
dude_kallstrom
16 november 2010 · 110 Inlägg

tråkigt att du ska sälja 328an.. hoppas att den hamnar i bra händer smile
vad polerade du bilen med för medel? såg ut att bli jävligt bra!! lol

Bayerische Motoren Werke
BMW M5 (2001)
kozlowski
16 november 2010 · 123 Inlägg

Mycket fin 525a måste jag säga.. tror den kommer bli toppen!

BMW 318i "Mary Jane" (2001)
Darkie dARKiE
16 november 2010 · 5 031 Inlägg

dude_kallstrom skrev:
tråkigt att du ska sälja 328an.. hoppas att den hamnar i bra händer smile
vad polerade du bilen med för medel? såg ut att bli jävligt bra!! lol

Tråkigt å tråkigt,.. visst kommer jag sakna den som fan. Hoppas verkligen den hamnar i BRA händer. Vill inte att denna också ska komma till en klåpare som min vita 5 serie gjorde. Hört rykten om att den ser ut som en epa traktor nuförtiden.. hoppas det är skitsnack dock.


Blir dock ingen kombi.. Som jag ser det nu då den V70R lazerblå jag ville ha blev såld precis när man fick ihop pengarna.. Tänker nog satsa på en 330 E46:a istället till våren. cool


Medlet som användes är nog 3M produkter och lite mer hemlighetsgrejor inom bilrekond branschen då jag lämnade in den på mitt gamla jobb (Ditec) för polering.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
HaMoLa
20 november 2010 · 39 Inlägg

Snygg E39 du hade där.

De här ska följas smile

Andree
26 december 2010 · 827 Inlägg

kom inte angel eyes faceliften mitten av -00 ?? tongue

Dodge Charger "440" (1972)
Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Darkie dARKiE
26 december 2010 · 5 031 Inlägg

Andree skrev:
kom inte angel eyes faceliften mitten av -00 ?? tongue

Har faktiskt ingen aning alls.. tongue
Sitter ialf på min eller fars -02:a xenon å angel orginal

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Andree
26 december 2010 · 827 Inlägg

Darkie skrev:

Andree skrev:
kom inte angel eyes faceliften mitten av -00 ?? tongue

Har faktiskt ingen aning alls.. tongue
Sitter ialf på min eller fars -02:a xenon å angel orginal

okey... om inte jag har fel så kom xenon org -99 och angel eyes sent -00 smile

Senast redigerat av Andree (26 december 2010)

Dodge Charger "440" (1972)
Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Darkie dARKiE
26 december 2010 · 5 031 Inlägg

Andree skrev:

Darkie skrev:

Andree skrev:
kom inte angel eyes faceliften mitten av -00 ?? tongue

Har faktiskt ingen aning alls.. tongue
Sitter ialf på min eller fars -02:a xenon å angel orginal

okey... om inte jag har fel så kom xenon org -99 och angel eyes sent -00 smile

Mycket möjligt!

Är inte så haj på E39 karossen.
Haft flest E34 själv så kan dessa lite bättre. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
23 februari 2011 · 5 031 Inlägg

Vill så gärna fixa till denna kärran.

Men efter att sålt 328.an och skaffat nytt projekt till mig själv (alpina) så blir det inte mycket tid till E39an som jag hade hoppats. Får tjata på far att sätta på Mpaket ialf samt bygga om till dubbla utblås som vi snackat om länge.

Snart får man ialf sätta på dem fina sommarskorna istället för bmw orginal skitfälgarna som vinterdäcken sitter på. Bara det kommer blir roligt.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
7 oktober 2011 · 1 418 Inlägg

Hallå, händer de nått kul med den här bilen? Har vare tyst bra länge nu tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Chevrolet Camaro "Hokka Racing" (1998)
Mercedes 300CE "Angel of Mercy" (1988)
Cadillac CTS Sport Luxury "Stealth" (2004)
Darkie dARKiE
22 oktober 2011 · 5 031 Inlägg

Nej rätt dött faktiskt..

Mest för att det renoveras hemma + jag har tröttnat lite på bilar.
Har fortfarande M front liggandes men inte orken att fixa på den.

Får bli samtidigt som liten rostbubbla på bakluckan fixas lite senare till våren smile)

Samma som jag skrev förra året ser jag, men bättre sent än aldrig.. wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Ant-e
23 februari 2012 · 5 Inlägg

Är m-fronten till salu?
BMW original?
Mvh

Darkie dARKiE
24 februari 2012 · 5 031 Inlägg

Nej den ska på.. nån gång haha..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Guns-N-Roses
29 februari 2012 · 6 Inlägg

Mycket fin bil! Vad menas med sthlm edition. Funderar på om jag vill ha aluminium detaljerna eller kvar de svarta, Allt i övrigt är svart i bilen och jag har ju inte kromlister utvändigt heller.
Har fått mina ny abakljus! big_smile - Tonade tongue

Men det jag ville höra var om EML skiten. Har ett liknande problem.
18 Dec körde jag ca 2 mil stanna hämta pizza o när jag då starta rök den som bara den från avgasena.
Jag poppa huven o det rök lite där nerifrån också o lukta bränt. Sedan ett kort tag dessförinnan har klocksymbolen tänts o släckts efter några sekunder vid start.

Röktragedin gjorde att bilen fock stå ca 5 veckor. Men sen en ny vän tittat på den fick jag grönt.
Den gick o går hur bra som helst ju endå. Sedan nu ett tag så har jag då den här EML lampan med mig på samma sätt. Men något säkerhetskörning har inte trätt in.

Bara vid några tillfällen när den är nystartad o står stilla så kan rpmn sjunka en sekund.

Ville kolla om du kanske fått nån kunskap med ditt problem som kanske kunde hjälpa mig?
Har haft den ca 1/2 år.

MVH Kenny

Pegasus
BMW 528 (2000)
Darkie dARKiE
29 februari 2012 · 5 031 Inlägg

Guns-N-Roses skrev:
Mycket fin bil! Vad menas med sthlm edition. Funderar på om jag vill ha aluminium detaljerna eller kvar de svarta, Allt i övrigt är svart i bilen och jag har ju inte kromlister utvändigt heller.
Har fått mina ny abakljus! big_smile - Tonade tongue

Men det jag ville höra var om EML skiten. Har ett liknande problem.
18 Dec körde jag ca 2 mil stanna hämta pizza o när jag då starta rök den som bara den från avgasena.
Jag poppa huven o det rök lite där nerifrån också o lukta bränt. Sedan ett kort tag dessförinnan har klocksymbolen tänts o släckts efter några sekunder vid start.

Röktragedin gjorde att bilen fock stå ca 5 veckor. Men sen en ny vän tittat på den fick jag grönt.
Den gick o går hur bra som helst ju endå. Sedan nu ett tag så har jag då den här EML lampan med mig på samma sätt. Men något säkerhetskörning har inte trätt in.

Bara vid några tillfällen när den är nystartad o står stilla så kan rpmn sjunka en sekund.

Ville kolla om du kanske fått nån kunskap med ditt problem som kanske kunde hjälpa mig?
Har haft den ca 1/2 år.

MVH Kenny

Vet inte exakt vad dem menar, men har för mig det var inredningsdetaljer. Tex lister osv.

Låter fint, lacka listerna svarta med så smälter det på fint! smile

Min går aldrig dåligt eller rycker den bara hoppar till vid gaspådrag precis som om det blir fördröjning.
Dock har lampan varit släckt i 5månader sen farsan hällde i något i tanken. Troligt smörjt upp grejerna som är så jävla känsliga.. 

dock när den krånglade så räckte det med att stänga av motorn och starta igen så släcktes allt förutom antisladd lampan. och bilen gick bra igen.

Så vet fortfarande inte riktigt vad det är som spökar.

Ska fråga farsan om han har löst det, då det är hans bil.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Ljepone * Studerande *
29 februari 2012 · 563 Inlägg

Om du har "planer" på att sälja fordonet alt. däcken/fälgarna så säg till! Är intresserad utav puckarna! big_smile

Guns-N-Roses
1 mars 2012 · 6 Inlägg

Darkie skrev:

Guns-N-Roses skrev:
Mycket fin bil! Vad menas med sthlm edition. Funderar på om jag vill ha aluminium detaljerna eller kvar de svarta, Allt i övrigt är svart i bilen och jag har ju inte kromlister utvändigt heller.
Har fått mina ny abakljus! big_smile - Tonade tongue

Men det jag ville höra var om EML skiten. Har ett liknande problem.
18 Dec körde jag ca 2 mil stanna hämta pizza o när jag då starta rök den som bara den från avgasena.
Jag poppa huven o det rök lite där nerifrån också o lukta bränt. Sedan ett kort tag dessförinnan har klocksymbolen tänts o släckts efter några sekunder vid start.

Röktragedin gjorde att bilen fock stå ca 5 veckor. Men sen en ny vän tittat på den fick jag grönt.
Den gick o går hur bra som helst ju endå. Sedan nu ett tag så har jag då den här EML lampan med mig på samma sätt. Men något säkerhetskörning har inte trätt in.

Bara vid några tillfällen när den är nystartad o står stilla så kan rpmn sjunka en sekund.

Ville kolla om du kanske fått nån kunskap med ditt problem som kanske kunde hjälpa mig?
Har haft den ca 1/2 år.

MVH Kenny

Vet inte exakt vad dem menar, men har för mig det var inredningsdetaljer. Tex lister osv.

Låter fint, lacka listerna svarta med så smälter det på fint! smile

Min går aldrig dåligt eller rycker den bara hoppar till vid gaspådrag precis som om det blir fördröjning.
Dock har lampan varit släckt i 5månader sen farsan hällde i något i tanken. Troligt smörjt upp grejerna som är så jävla känsliga.. 

dock när den krånglade så räckte det med att stänga av motorn och starta igen så släcktes allt förutom antisladd lampan. och bilen gick bra igen.

Så vet fortfarande inte riktigt vad det är som spökar.

Ska fråga farsan om han har löst det, då det är hans bil.

Jag har svarta lister smile
Jag drog också i en svart STP flaska i bensinen för att smörja i somras. Skulle kanske prova det igen då.

Hade uppskattats, visste inget om bmw så innan jag skaffa den, men lär mig gärna.
Uppskattas. MVH

Pegasus
BMW 528 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang