** te_wik's diverse projekt - just nu en Audi 100 Turbo Sport quattro i fokus!**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport quattro - 1990. Välkommen in och kika, läsa och kommentera.
  • 60 Följare
  • 845 601 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 november 2019
te_wik Forummoderator
22 november 2009 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:

te_wik skrev:

audienergy skrev:
Hur har det gått med den andra Audi 100 1.8 som du hade till salu?

Många snackare som ringer men ingen har pengar så den står kvar.



Mvh Tommy

Det ringer säkert nån seriös snart ska du se smile

Njääe den har hamnat så långt ner i mängden på blocket så den är nog rätt osynlig nu. Nåja jag kör ju med den så de är väl bara att behålla den. Skönare att köra längre sträckor än 245an iaf. smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
22 november 2009 · 2 373 Inlägg

Då får du lite nytta utav den smile

Häls. Hervas
K1NG3N
22 november 2009 · 557 Inlägg

Audi 100 har ju mer komfort än vad volvo 200-serien har. Min volvo 244 som jag hade var då inte bekväm att åka från industriområdet till parkeringen.

te_wik Forummoderator
22 november 2009 · 12 813 Inlägg

TeamNorrland skrev:
Audi 100 har ju mer komfort än vad volvo 200-serien har. Min volvo 244 som jag hade var då inte bekväm att åka från industriområdet till parkeringen.

Ja det får man väl ändå lov att säga smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
-Akerfeldt-
23 november 2009 · 2 638 Inlägg

Tråkigt att du blivit av med garaget sad

Hoppas det löser sig så du får byggglädjen tillbaka så vi får se din audi som på photoshop-bilden till våren wink smile

Senast redigerat av -Akerfeldt- (23 november 2009)

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 november 2009 · 2 258 Inlägg

Vivendi skrev:
Aj! Det där lät inte alls lysande!

Hoppas verkligen du får möjlighet att komma in på något bättre ställe med henne snart, där hon mår bättre!

Tackar. Du har ju ett fint garage, du har inte plats för en Audi där? tongue


Klart det får plats en Audi i mitt garage... wink

Tror du vi står ut med varandra tills du byggt klart din bil, eller ska du se det som motivationshöjade för att öka arbetsmoralen (på flykt från lägenheten för att slippa mig är du i garaget varje vaken stund och får bilen klar på nolltid?! wink )

Hm... tror du får uppdraget att fixa min tröskel och lägga in ljudet i min bil också, är det ett ok byte?

Slang och högtryckstvätt finns vid garaget förresten, och jag har idag åtta plusgrader...

Förresten, överlever vi en bilrenovering ihop kanske vi ska satsa på huset i grannbyn? 4 rok på andra våning, gammal affärslokal i mellanplan och källare med plats för tio bilar!? tongue

(skulle gärna ta det själv men.... ah, det kostar ändå 800 000 kronor och det har jag inte råd med... )

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
te_wik Forummoderator
23 november 2009 · 12 813 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:
Tråkigt att du blivit av med garaget sad

Hoppas det löser sig så du får byggglädjen tillbaka så vi får se din audi som på photoshop-bilden till våren wink smile

Jaa men vas ska man göra. Tror jag ska slänga på lite grundvärme i de lilla garaget nu så jag kan göra klart bottenplattan iaf i vinter. Att det är trångt märker man ju inte av när man är under bilen ^^



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
23 november 2009 · 12 813 Inlägg

Vivendi skrev:

Vivendi skrev:
Aj! Det där lät inte alls lysande!

Hoppas verkligen du får möjlighet att komma in på något bättre ställe med henne snart, där hon mår bättre!

Tackar. Du har ju ett fint garage, du har inte plats för en Audi där? tongue


Klart det får plats en Audi i mitt garage... wink

Tror du vi står ut med varandra tills du byggt klart din bil, eller ska du se det som motivationshöjade för att öka arbetsmoralen (på flykt från lägenheten för att slippa mig är du i garaget varje vaken stund och får bilen klar på nolltid?! wink )

Hm... tror du får uppdraget att fixa min tröskel och lägga in ljudet i min bil också, är det ett ok byte?

Slang och högtryckstvätt finns vid garaget förresten, och jag har idag åtta plusgrader...

Förresten, överlever vi en bilrenovering ihop kanske vi ska satsa på huset i grannbyn? 4 rok på andra våning, gammal affärslokal i mellanplan och källare med plats för tio bilar!? tongue

(skulle gärna ta det själv men.... ah, det kostar ändå 800 000 kronor och det har jag inte råd med... )

// Ellen smile

Det må jag säga, det var ju en perfekt plan du har där tongue. Din bil fixar vi på nolltid, min bil kanske blir klar snabbt den med, beror på hur besvärlig du är. Haha.

Huset i grannbyn lät fasen inte dåligt, plats för 10 bilar big_smile Mums.
Hur är det med jobbmöjligheter där borta? 




Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (23 november 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 november 2009 · 2 258 Inlägg

Haha, jasså, du var så lättmutad! tongue

Är rädd att du kommer renovera bil på rekordtid här, jag tror nämligen inte jag är så lätt att leva med... wink

Jobb... jadu, jag har ju urusel koll, men skaraborgs län, Västra götaland, Götene kommun? Där du bor skrämmer säkert inte pendling heller. Mariestad, 3 mil, Lidköping 2 mil, Götene 1,2 mil och Skara 2,5 mil. Skövde är lite sämre väg, men ungefär 4 mil bort. Du kan ju kika själv... wink

Mvh // eh... sambomaterialet?! Nä! Garagevärdinnan låter bättre! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
te_wik Forummoderator
23 november 2009 · 12 813 Inlägg

Vivendi skrev:
Haha, jasså, du var så lättmutad! tongue

Är rädd att du kommer renovera bil på rekordtid här, jag tror nämligen inte jag är så lätt att leva med... wink

Jobb... jadu, jag har ju urusel koll, men skaraborgs län, Västra götaland, Götene kommun? Där du bor skrämmer säkert inte pendling heller. Mariestad, 3 mil, Lidköping 2 mil, Götene 1,2 mil och Skara 2,5 mil. Skövde är lite sämre väg, men ungefär 4 mil bort. Du kan ju kika själv... wink

Mvh // eh... sambomaterialet?! Nä! Garagevärdinnan låter bättre! big_smile

Haha, låter fint.
Nu vandrar vi lite väl mkt offtopic men glöm inte att du lovat mig en garageplats. tongue




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 november 2009 · 2 258 Inlägg

Japp, kommer du ner med Audin lovar jag dig att det finns plats i garaget. Tveklöst! tongue

Kan även göra ett tilläggserbjudande: Jag fixar snygga bilder till projekttråden! big_smile

(Kalix-Hällekis, kollade just, det är 122 och en halv mil, du är ju här på femton och en halv timme, fast det är klart... med släp är det max 80... wink )

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
te_wik Forummoderator
23 november 2009 · 12 813 Inlägg

Vivendi skrev:
Japp, kommer du ner med Audin lovar jag dig att det finns plats i garaget. Tveklöst! tongue

Kan även göra ett tilläggserbjudande: Jag fixar snygga bilder till projekttråden! big_smile

(Kalix-Hällekis, kollade just, det är 122 och en halv mil, du är ju här på femton och en halv timme, fast det är klart... med släp är det max 80... wink )

Hahha, seså.. ta't de lilla lugna nu smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 november 2009 · 2 258 Inlägg

Haha, ingen fara, jag blir grovt överraskad om du dyker upp här, men du kan i alla fall inte säga annat än att jag ställer upp om jag kan! wink

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
tsdi Egenföretagare
23 november 2009 · 2 496 Inlägg

Sjukt vilket jobb det är nedlagt! Har missat tråden helt! Riktigt intressant att läsa! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
te_wik Forummoderator
23 november 2009 · 12 813 Inlägg

tsdi skrev:
Sjukt vilket jobb det är nedlagt! Har missat tråden helt! Riktigt intressant att läsa! smile

Tack! Kul att höra! Jo det har ju blivit en del jobb. Nu har jag införskaffat mig en MIG svets också så jag gör nog en mer seriös lagning av rosthålet i hjulhuset bak om det går, galvaniserad plåt är inget bra att svetsa på direkt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
25 november 2009 · 12 813 Inlägg

Mini Update.

Har nu beställt ett komplett Kamei kjolpaket samt 2.5" avgassystem. smile




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
25 november 2009 · 2 373 Inlägg

te_wik skrev:
Mini Update.

Har nu beställt ett komplett Kamei kjolpaket samt 2.5" avgassystem. smile




Mvh Tommy

Jaså, vilket avgassystem blev det smile

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
25 november 2009 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:

te_wik skrev:
Mini Update.

Har nu beställt ett komplett Kamei kjolpaket samt 2.5" avgassystem. smile




Mvh Tommy

Jaså, vilket avgassystem blev det smile

Ett Feritta från katten å bakåt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
25 november 2009 · 2 373 Inlägg

te_wik skrev:

audienergy skrev:

te_wik skrev:
Mini Update.

Har nu beställt ett komplett Kamei kjolpaket samt 2.5" avgassystem. smile




Mvh Tommy

Jaså, vilket avgassystem blev det smile

Ett Feritta från katten å bakåt.



Mvh Tommy

Härligt smile

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
25 november 2009 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:
Härligt smile

Ja man får väl ett lite skönare ljud ur femman med den smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang