** te_wik's diverse projekt - just nu en Audi 100 Turbo Sport quattro i fokus!**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport quattro - 1990. Välkommen in och kika, läsa och kommentera.
  • 60 Följare
  • 842 980 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 november 2019
te_wik Forummoderator
20 december 2009 · 12 813 Inlägg

tsdi skrev:
Min display i S4'n var exakt likadan. Bytte ABS givare höger-bak och den blev bra? =S

Det kan inte vara annat än en tillfällighet för dom har ju inget med varandra att göra. Om det inte varit kortis någonstans i lampsockeln för ABS i kretskortet och när du bytt sensorn så går det ingen ström i den kretsen. Slå av ABS'en och se ifall instrumenteringen blir galen smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
tsdi Egenföretagare
20 december 2009 · 2 496 Inlägg

te_wik skrev:

tsdi skrev:
Min display i S4'n var exakt likadan. Bytte ABS givare höger-bak och den blev bra? =S

Det kan inte vara annat än en tillfällighet för dom har ju inget med varandra att göra. Om det inte varit kortis någonstans i lampsockeln för ABS i kretskortet och när du bytt sensorn så går det ingen ström i den kretsen. Slå av ABS'en och se ifall instrumenteringen blir galen smile



Mvh Tommy

Det var kabelbrott i kabeln till givaren pga den skavt mot däcket. Stoppade i en bättre begagnad och det funkade som det skulle. Bytte sedan tillbaka igen och den fungerade ej. Sedan tillbaka med den nya och det fungerade igen. Vet att det låter skumt men det fungerar sedan dess big_smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
te_wik Forummoderator
21 december 2009 · 12 813 Inlägg

tsdi skrev:

te_wik skrev:

tsdi skrev:
Min display i S4'n var exakt likadan. Bytte ABS givare höger-bak och den blev bra? =S

Det kan inte vara annat än en tillfällighet för dom har ju inget med varandra att göra. Om det inte varit kortis någonstans i lampsockeln för ABS i kretskortet och när du bytt sensorn så går det ingen ström i den kretsen. Slå av ABS'en och se ifall instrumenteringen blir galen smile



Mvh Tommy

Det var kabelbrott i kabeln till givaren pga den skavt mot däcket. Stoppade i en bättre begagnad och det funkade som det skulle. Bytte sedan tillbaka igen och den fungerade ej. Sedan tillbaka med den nya och det fungerade igen. Vet att det låter skumt men det fungerar sedan dess big_smile

Mycket märkligt smile Men iofs finns det inte mycket som längre överraskar vad gäller elfel på dessa bilar tongue



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
21 december 2009 · 2 258 Inlägg

Har inte orkat läsa i tråden på ett tag, och jäklar vad det hänt saker, fick ju bläddra flera sidor! tongue

KUL att du skaffat en riktig kamera, det uppskattas! Grattis!

Ser att vi är fler söderöver som försöker lura ner dig! Säger det igen - du får låna mitt garage om du vill... wink

Och förresten, du vet att Karlsborg inte är så långt härifrån? Såg även att du hade ett värmländskt fika på vägen, du får snart planera en tripp söderut, det är ju uppenbart! tongue

Ah, det var så mycket som hänt så jag har glömt vad jag tänkte kommentera! Men allt jag såg såg ju ut att bli bra! big_smile Ser fram emot massiva bilduppdateringar framöver nu när du har ny kamera! smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
NJ_
21 december 2009 · 2 118 Inlägg

te_wik skrev:

NJ_ skrev:
Är recarostolen till salu? big_smile

Yes, men som sagt är den trasig, å ja tror det blir svårt att hitta reservdelar till den då den är från 80-talet.



Mvh Tommy

Den ska nog gå att få ordning på om man ger den lite tid ^^ skulle va fint med en skönare stol i brukisen då man även pendlar 10mil om dagen tongue

kan höras mer på msn om det smile

D.i.l.l.i.g.a.f
te_wik Forummoderator
21 december 2009 · 12 813 Inlägg

Vivendi skrev:
Har inte orkat läsa i tråden på ett tag, och jäklar vad det hänt saker, fick ju bläddra flera sidor! tongue

KUL att du skaffat en riktig kamera, det uppskattas! Grattis!

Ser att vi är fler söderöver som försöker lura ner dig! Säger det igen - du får låna mitt garage om du vill... wink

Och förresten, du vet att Karlsborg inte är så långt härifrån? Såg även att du hade ett värmländskt fika på vägen, du får snart planera en tripp söderut, det är ju uppenbart! tongue

Ah, det var så mycket som hänt så jag har glömt vad jag tänkte kommentera! Men allt jag såg såg ju ut att bli bra! big_smile Ser fram emot massiva bilduppdateringar framöver nu när du har ny kamera! smile

Haha, det händer saker i tråden men tyvärr alltför lite med min bil, däremot skruvas det i andras bilar till höger och vänster wink

Jaa, kameran är kanske bra, jag vet inte. Billigt skit säkert men så länge den fungerar så är det ju kanon.
Jag får väl svänga förbi där när audin är klar, har planerat att när den är klar så blir det en roadtrip söderut och kanske planera in att hinna med NA Swapmeet samtidigt smile Men det kommer dröja läänge dit. hmm



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (2 mars 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
21 december 2009 · 12 813 Inlägg

NJ_ skrev:

te_wik skrev:

NJ_ skrev:
Är recarostolen till salu? big_smile

Yes, men som sagt är den trasig, å ja tror det blir svårt att hitta reservdelar till den då den är från 80-talet.



Mvh Tommy

Den ska nog gå att få ordning på om man ger den lite tid ^^ skulle va fint med en skönare stol i brukisen då man även pendlar 10mil om dagen tongue

kan höras mer på msn om det smile

Jaa de går nog. Kanske t.om går att få tag på reservdelar. Värt att försöka repa den då jag såg på blocket och andra annonssidor att dom går på kring 5k ännu begagnade.

Ja vi hörs där.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
23 december 2009 · 12 813 Inlägg

te_wik önskar alla nya och gamla läsare God Jul och Gott nytt år! 


Imorgon bitti blir det att åka hem till farsan. Snöar som fasen gör det just nu så får se hur vägarna och sikten är. Det är ändå 30 mil att åka. Så det kommer vara dött i tråden fram till efter nyår då man kanske är hemma igen.





Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
23 december 2009 · 2 373 Inlägg

te_wik skrev:
te_wik önskar alla nya och gamla läsare God Jul och Gott nytt år! 


Imorgon bitti blir det att åka hem till farsan. Snöar som fasen gör det just nu så får se hur vägarna och sikten är. Det är ändå 30 mil att åka. Så det kommer vara dött i tråden fram till efter nyår då man kanske är hemma igen.





Mvh Tommy

Ja detsamma och ha det så gott!!

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
23 december 2009 · 12 813 Inlägg

Tack Tack! smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 december 2009 · 2 258 Inlägg

God jul och gott nytt år till dig då såhär lite innan det är dags. Kör försiktigt och var rädd om dig, andra på vägarna kan vara värda att se upp för...

Kram! smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
te_wik Forummoderator
23 december 2009 · 12 813 Inlägg

Vivendi skrev:
God jul och gott nytt år till dig då såhär lite innan det är dags. Kör försiktigt och var rädd om dig, andra på vägarna kan vara värda att se upp för...

Kram! smile

Jadå, det kommer gå lugnt och fint smile Ska åka i följd med en polare också för säkerhets skull.
Tack desamma! smile

Kram

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Opelmadness German cars, quality and beyond
23 december 2009 · 8 197 Inlägg

God (h)Jul Tommy! smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Mack Forum- och sitemoderator
24 december 2009 · 26 114 Inlägg

te_wik skrev:
te_wik önskar alla nya och gamla läsare God Jul och Gott nytt år! 


Imorgon bitti blir det att åka hem till farsan. Snöar som fasen gör det just nu så får se hur vägarna och sikten är. Det är ändå 30 mil att åka. Så det kommer vara dött i tråden fram till efter nyår då man kanske är hemma igen.





Mvh Tommy

Gooooood jul smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Engen HEAVY METAL
29 december 2009 · 765 Inlägg

Läst igenom hela tråden nu.,!!  missat helt och hållet-.!  impnerande kul att läsa om renoveringen.. Verkar bli riktigt bra,,,! om jag hadde tiden så skulle jag köpa mig en Gammal 100a igen och fixa iordning..! men men.. !! Vi får se hur det går,.!!  Lycka till med garage plattser och resten av mecket.. Hoppas du blir färdig.. kommer att följa.,! MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
te_wik Forummoderator
30 december 2009 · 12 813 Inlägg

Engen skrev:
Läst igenom hela tråden nu.,!!  missat helt och hållet-.!  impnerande kul att läsa om renoveringen.. Verkar bli riktigt bra,,,! om jag hadde tiden så skulle jag köpa mig en Gammal 100a igen och fixa iordning..! men men.. !! Vi får se hur det går,.!!  Lycka till med garage plattser och resten av mecket.. Hoppas du blir färdig.. kommer att följa.,! MVH/ adde

Tack som faan du och välkommen!

Jaa, jag tycker du ska skaffa dig en gammelaudi och repa upp smile





Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Engen HEAVY METAL
30 december 2009 · 765 Inlägg

När jag flyttar till kåken 1 mars så får jag ju garage.. :-) hehehe!!!  Golfen har gjort sitt så den ska skrotas eller säljas som resrrvdelsbil eller nått..!!  Ska kika efter en 100a då.. och ska fan ha en quattro!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
te_wik Forummoderator
30 december 2009 · 12 813 Inlägg

Engen skrev:
När jag flyttar till kåken 1 mars så får jag ju garage.. :-) hehehe!!!  Golfen har gjort sitt så den ska skrotas eller säljas som resrrvdelsbil eller nått..!!  Ska kika efter en 100a då.. och ska fan ha en quattro!

Jaa en q känns väl bättre att lägga ut stålar på, men jag är int' bitter!! smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ljungbacker Audi frälst
17 januari 2010 · 102 Inlägg

Har skummat igenom tråden lite snabbt och jag tycker att de ser jävligt bra ut så denna tråd kommer garanterat att följas smile

Four rings to rule ´em all
vorsprung durch technik
Audi S4 "V8" (1993)
te_wik Forummoderator
17 januari 2010 · 12 813 Inlägg

ljungbacker skrev:
Har skummat igenom tråden lite snabbt och jag tycker att de ser jävligt bra ut så denna tråd kommer garanterat att följas smile

Välkommen! Just nu står det still då jag blev av med garaget som skrivet tidigare, men lite delar beställs då och då så man har det mesta när man ska börja skruva igen.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang