Inför: Bandag i Eksjö, Lördagen den 22 Aug

JoZe86
11 juli 2009 · 58 Inlägg

Lördagen den 22 Augusti har Pro Racing hyrt Nifsarp i Eksjö, en helt ny anläggning som invigdes 2008 där vi kommer att köra konbanekörning och ha diverse trevliga aktiviteter.

http://forumbilder.se/images/bc2009100951P33f1.jpg

Slingan är 1,2 Km och ger tillfälle att verkligen testa vad bilen klarar av, men kanske framförallt ett test på hur bra förare du är, och hur väl du känner din bil.

All körning sker på egen risk, då försäkringar ej täcker denna typ av verksamhet, men vi kommer hålla hårt på säkerheten och endast släppa iväg en bil i taget.

Banan har vi till förfogande från 09:00 på morgonen och fram till 15:00 på eftermiddagen, så ladda riktigt för en fartfylld dag på banan!


För mer info, gå in på www.pro-racing.se

BMW 530 "M-sport" (2001)
JoZe86
15 juli 2009 · 58 Inlägg


Så här ser banan ut..!

Senast redigerat av JoZe86 (15 juli 2009)

BMW 530 "M-sport" (2001)
dahboy
15 juli 2009 · 1 002 Inlägg

De skulle va skoj..

...
KHRacing
15 juli 2009 ·

JoZe86 skrev:


All körning sker på egen risk, då försäkringar ej täcker denna typ av verksamhet, men vi kommer hålla hårt på säkerheten och endast släppa iväg en bil i taget.

Hej, eftersom det enligt svensk lagstiftning är olagligt att genomföra ett event utan
personförsäkrningar så ber jag er tänka över detta & kolla in på:

www.svenskamotorsportalliansen.se

Ring Fredrik där & hälsa från Kristian.

Bättre vilkor & billigare finns inte att uppnå i Europa typ.

Mindre krångligt än SBF´s regler/försäkringskrav samt man får ett snabbt svar.


mvh Kristian - kommer gärna o kör om ni har försäkrat.

Tänk på att i oförsäkrat rtillstånd så är det arrangören själv som enligt lag får står
för alla fiolerna - OM - det händer något.
(kan bli en jäklans massa pengar detta)

----------------------------------------------
PS: får man köra drifting i de långa svängarna ?


-
-EDIT: efter att ha sett filmen så ser det uyt att vara ett trevligt område med en fin bana med bra beläggning, SMA kan troligen efter kontroll även tillåta mer än ett fordon på banan samtidigt.
Ring Fredrik som sagt. smile

Senast redigerat av KHRacing (15 juli 2009)

Team-Adolfsson Gödseldräng
15 juli 2009 · 4 529 Inlägg

tidtagning ?
skulle va kul å ta diesel mercan å visa folk att en merca kombi på 2 ton verkligen har väghållning

KHRacing
15 juli 2009 ·

Team-Adolfsson skrev:
tidtagning ?
skulle va kul å ta diesel mercan å visa folk att en merca kombi på 2 ton verkligen har väghållning

skulle vara lika kul att få ge dig en fet åktur :-)

Pontus81
15 juli 2009 · 121 Inlägg

KHRacing skrev:

Team-Adolfsson skrev:
tidtagning ?
skulle va kul å ta diesel mercan å visa folk att en merca kombi på 2 ton verkligen har väghållning

skulle vara lika kul att få ge dig en fet åktur :-)

Du har lovat mej ett åk oxå som tack för huven wink

Team-Adolfsson Gödseldräng
15 juli 2009 · 4 529 Inlägg

KHRacing skrev:

Team-Adolfsson skrev:
tidtagning ?
skulle va kul å ta diesel mercan å visa folk att en merca kombi på 2 ton verkligen har väghållning

skulle vara lika kul att få ge dig en fet åktur :-)

har åkt värre saker kan jag lova wink
dock inte kurvig bana men ändå
900hk V8 rakt fram känns lite det med tongue

freeengine
15 juli 2009 · 157 Inlägg

Är det bara folk som ska köra som får vara inne på området?
Eller kan man få komma och fota lite?
Få chans och stå ut med banan och så?
självklart på egen risk och så.
Mvh Jens

vill du få din bil fotad: www.JiS-foto.se
Pontus81
15 juli 2009 · 121 Inlägg

Du ska fota evo då isf smile

JoZe86
15 juli 2009 · 58 Inlägg

freeengine skrev:
Är det bara folk som ska köra som får vara inne på området?
Eller kan man få komma och fota lite?
Få chans och stå ut med banan och så?
självklart på egen risk och så.
Mvh Jens

Självklart är det tillåtet att komma och kolla och fota även om man inte ska köra.. Men desto fler som kör desto trevligare.

Team-Adolfsson skrev:
tidtagning ?

Självklart kommer det bli tidtagning, och blir vi många så kommer tävling med priser äga rum i de olika klasserna..

KHRacing skrev:
Hej, eftersom det enligt svensk lagstiftning är olagligt att genomföra ett event utan
personförsäkrningar så ber jag er tänka över detta & kolla in på:

Ska kolla upp detta vad som gäller. Då denna anläggning hyrs ut var och varannan helg till en del motorklubbar, så borde dom ha egna försäkringar gällande personskador.. Dock ej gällande fordon.
Men återkommer med detta, och ingår inte personförsäkring så kontaktar jag fredrik.

BMW 530 "M-sport" (2001)
KHRacing
16 juli 2009 ·

JoZe86 skrev:

KHRacing skrev:
Hej, eftersom det enligt svensk lagstiftning är olagligt att genomföra ett event utan
personförsäkrningar så ber jag er tänka över detta & kolla in på:

Ska kolla upp detta vad som gäller. Då denna anläggning hyrs ut var och varannan helg till en del motorklubbar, så borde dom ha egna försäkringar gällande personskador.. Dock ej gällande fordon.
Men återkommer med detta, och ingår inte personförsäkring så kontaktar jag fredrik.

För att ha en gällade försäkring så måste ni ju vara SBF-anslutna okså .. Bättre då via SMA som har mkt mkt lägre avgifter & snabbare beslut - finns ju även listor på deras hemsida om hur man går till väga.

& väldigt många bilklubbar kör "svart" tyvärr. Dock ansluter sig allt fler varje år till just SMA för deras enkla tillvägagångssätt. smile

Som sagt - jag kommer gärna -  Får man bränna i de långa svängarna tror du roll cool

KHRacing
18 juli 2009 ·

Pontus81 skrev:

KHRacing skrev:

Team-Adolfsson skrev:
tidtagning ?
skulle va kul å ta diesel mercan å visa folk att en merca kombi på 2 ton verkligen har väghållning

skulle vara lika kul att få ge dig en fet åktur :-)

Du har lovat mej ett åk oxå som tack för huven wink

den e ju inte ens monterad ännu - men det e klart du får åka - Om du vågar .-)

freeengine
19 juli 2009 · 157 Inlägg

Vad är kostnaden ifall man inte vill köra utan bara kolla och fota? är den densamma eller kan man få lite reducerat pris då?
mvh Jens

vill du få din bil fotad: www.JiS-foto.se
pappan1979
19 juli 2009 · 25 Inlägg

Vilka regler gäller?

Personlig utrustning, däck, är Cab oki, ska bilen vara skattad besiktad etc..

PS. Jag kommer  smile  Antingen med V70R eller BMW e30

Senast redigerat av pappan1979 (19 juli 2009)

Volvo V70R AWD "Black Version" (1999)
R_Hjertqvist Nissan-freak
19 juli 2009 · 631 Inlägg

Är väldigt sugen på detta, men tyvärr inte med min bil då den står i delar! Men jag vill endå ha mer information om dagen.

Mvh

agadiffen
19 juli 2009 · 739 Inlägg

måste man ha en stylad och trimmad värsting föra att få åka lite eller duger det med en standard bil?
vad kostar det att få köra lite`?
är sugen som fan att få gasa skiten ur min gamle holk

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
JoZe86
20 juli 2009 · 58 Inlägg

Motortävlingsförsäkring är tecknad för arrangemanget och engångslicenser för er som inte har års-licenser kommer finnas att förköpa eller på plats för 150 kronor som täcker personskador eller tredje part.
För mer information om försäkringar, gå in på sma:s hemsida http://www.svenskamotorsportalliansen.se

Vilka regler gäller?
Inga krav på hjälm eller annan personlig utrustning, dock vill vi helst se att ni som kör bilar med lite mer "kräm" i använder lämplig skyddsutrustning för att minska olycksrisken vid en eventuell olycka.
Dock ska varje förare kontrollera att inga lösa föremål finns i bilen och att bilen har gått igenom svensk bilprovning främst avseende ljudnivå, då banägaren kräver detta. Bilar med extrem ljudnivå kommer ej få köra på banan, utan kommer bli stoppad i "besiktningen" där detta kontrolleras. Inga andra krav på bil eller förare förutom sunt förnuft.

måste man ha en stylad och trimmad värsting föra att få åka lite eller duger det med en standard bil?
Självklart behöver du inte ha en värstingbil för att få köra på  banan, utan denna dagen är till för alla som är sugna på att testa sin körförmåga på en kontrollerat sätt.



vad kostar det att få köra lite?
Kostnaden är 250 kronor för dig som inte är medlem i Pro Racing, Samt för endags-licensförsäkring för 150 kronor för er som inte har detta.

För anmälan och betalning, lägg först ett mail till info@pro-racing.se med namn, bil och reg-nummer samt om du vill ha endags-licens försäkring

Samtidigt betalar du in avgiften plus eventuellt endagslicens till bankgiro 384-0196 och lämnar meddelande; namn och reg-nummer.

För mer info om dagen, kontakta mig på 0704 05 41 33  / Josef Zetterberg


PS. Förare vill inte ha stor publik, utan vi ser helst att enbart förare+eventuella passagerare befinner sig på området denna dag!

Senast redigerat av JoZe86 (20 juli 2009)

BMW 530 "M-sport" (2001)
Tralla
21 juli 2009 · 6 Inlägg

Toppenfixat med SMA och uppstyrning vad som gäller. smile

Pontus81
21 juli 2009 · 121 Inlägg

Perfekt med SMA! Detta är väl gamla trafikövningsplatsen va?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang