Klubb för japanska Retrobilar (minst 25 år gamla), något intressant?

jochen95
17 september 2009 · 5 Inlägg

Kan vara med och namnleka lite om ni vill! big_smile Nippon retrocars of sweden?  aningen långt kanske....
Svårt med sånt här! smile Japanese retrocarclub of Sweden? Japanska retrobilklubben sverige? Äh jag vet inte jag, svåra ord att passa ihop och korta ner så man förstår meningen med namnet hehe tongue

Joakim Lindgren
Mitsu Colt turbo A15 -83, projektet!
Mitsu Colt turbo A15 -83, finglidaren
Toyota Avensis 2,0 Executive -03, brukisen
Volkswagen Tiguan "1.4T 4motion Executive ed." (2018)
Toyota Crown "MS55" (1971)
Kasi
18 september 2009 · 140 Inlägg

jochen95 skrev:
Kan vara med och namnleka lite om ni vill! big_smile Nippon retrocars of sweden?  aningen långt kanske....
Svårt med sånt här! smile Japanese retrocarclub of Sweden? Japanska retrobilklubben sverige? Äh jag vet inte jag, svåra ord att passa ihop och korta ner så man förstår meningen med namnet hehe tongue

Hehe, ja det är verkligen svårt att få det smidigt och snyggt. Menade du kanske Nihon retrocars of sweden? Japan på japanska.

ronmo skrev att han redan hade startat något liknande, så vi kanske kan fortsätta på det spåret i stället. Japan Classic cars är ett bra namn tycker jag med smile

Robb86
20 september 2009 · 15 Inlägg

jodå vist e ja med:D

Datsun 120y b310 "Datsun 120y Turbo" (1978)
Datsun 120y b310 "Is Racern" (1981)
Kasi
24 september 2009 · 140 Inlägg

Har mailat med ronmo ang. Japan Classic cars, och vi kommer troligtvis samarbeta med klubben. Vi kan ändra namn på klubben om vi vill. Jag tycker inte riktigt att "classic" passar så bra på vissa bilar, föredrar som sagt Retro, vilket jag inte tror att jag är ensam om.

Vet inte hur det skulle gå att blanda lite japanska i namnet, men jag utvecklade jochen95s förslag lite, så jag tänkte om "Nihon Retrocar Club" skulle kunna funka? (Nihon = Japan) Går väl även med "Japan Retrocar Club", men det blir lite mer spännande med "Nihon" tycker jag. NRC ser ju jäkligt snyggt ut i alla fall wink

Vi har förövrigt fått med 37 potentiella klubbmedlemmar än så länge, och ronmos Japan Classic cars har även ca 30-40 medlemmar sen innan. Alltid en bra början smile

Senast redigerat av Kasi (24 september 2009)

Fenriz_s14a
24 september 2009 · 25 Inlägg

Nu ligger mina två nuvarande bilar uppladdade på min användare smile

Stötdämparverkstan
BRL
Raidopower
Euromaster
Kasi
24 september 2009 · 140 Inlägg

Fenriz_s14a skrev:
Nu ligger mina två nuvarande bilar uppladdade på min användare smile

Fan vilka skönheter! big_smile Tummen upp!

starstruck
24 september 2009 · 1 Inlägg

RETRO ÄR KUNG! Vi kör!!!

Kasi
24 september 2009 · 140 Inlägg

starstruck skrev:
RETRO ÄR KUNG! Vi kör!!!

Hehe, härligt med entusiasm smile

oleo
26 september 2009 · 1 Inlägg

Är min lilla goding tillräckligt gammal, och intressant, för att få vara med i klubben?

DanyBoy
27 september 2009 · 1 Inlägg

de e ju klaart som faaan man e mee

Kasi
28 september 2009 · 140 Inlägg

oleo skrev:
Är min lilla goding tillräckligt gammal, och intressant, för att få vara med i klubben?

Lite svårt att säga när jag inte vet vad du har för bil. Är den 25 år eller äldre och av japanskt fabrikat så är det inga problem.

de e ju klaart som faaan man e mee

Gött smile

Kasi
28 september 2009 · 140 Inlägg

Vad tycks om Nihon Retrocar Club?! Respons tack.


Bilderna är till för inspiration, och inte färdiga loggbilder:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/41043/772934_7kemtb.jpg
NRC1




https://www1.garaget.org/gallery/archive/41043/772935_xgx3il.jpg
NRC2

Senast redigerat av Kasi (28 september 2009)

Mecha666
28 september 2009 · 74 Inlägg

Im in! big_smile

Acura NSX "VIOLENTEMPEROR" (1991)
Mecha666
28 september 2009 · 74 Inlägg

Sunrise motorclub är mitt förslag smile

Acura NSX "VIOLENTEMPEROR" (1991)
Kasi
28 september 2009 · 140 Inlägg

Mecha666 skrev:
Im in! big_smile

Gött smile Men då blir det nästa år då, men det är inte långt kvar wink

Sunrise motorclub är mitt förslag smile

Fint namn, men hur relaterar du "Sunrise" till äldre japanska bilar?

Senast redigerat av Kasi (28 september 2009)

Lincar_Racing
30 september 2009 · 17 Inlägg

Ja e me min är ju en gammal klassiker  smile

CornerSeal_Racing Rotoriserad användare
1 oktober 2009 · 23 Inlägg

Kasi skrev:

Mecha666 skrev:
Im in! big_smile

Gött smile Men då blir det nästa år då, men det är inte långt kvar wink

Sunrise motorclub är mitt förslag smile

Fint namn, men hur relaterar du "Sunrise" till äldre japanska bilar?

Vet inte om det är långsökt, men man har ju hört att Japan kallas för "land of the rising sun". Kanske var det så du tänkte, Mecha?

Kanske inte många som fattar det där med Nihon/Nippon, men det skapar ju intresse och massa nyfikenhet, eller hur? cool Bra förslag.

Är i full färd med att hitta en gammeljaps att ha som pendlarbil i höst/vinter. Har en rolig bil på G, men ägaren är svår att få tag i... Jag grämer mig fortfarande att man inte hade möjlighet att köpa den där Toyota Corolla '70:an som var till salu i grannsta'nsad

brapbrapbrapbrap
SWR - Svenska Wankelregistret
Kasi
1 oktober 2009 · 140 Inlägg

Lincar_Racing skrev:
Ja e me min är ju en gammal klassiker  smile

Oja! smile

Vet inte om det är långsökt, men man har ju hört att Japan kallas för "land of the rising sun". Kanske var det så du tänkte, Mecha?

Kanske inte många som fattar det där med Nihon/Nippon, men det skapar ju intresse och massa nyfikenhet, eller hur? cool Bra förslag.

Är i full färd med att hitta en gammeljaps att ha som pendlarbil i höst/vinter. Har en rolig bil på G, men ägaren är svår att få tag i... Jag grämer mig fortfarande att man inte hade möjlighet att köpa den där Toyota Corolla '70:an som var till salu i grannsta'nsad

Det har du rätt i, i och för sig, men det är kanske lite långsökt.

Det var lite tanken med Nihon, blir lite kryptiskt och intressant wink

Jasså, jo, man får vara lite på hugget när man letar gammeljapsare. De går åt rätt fort.

sqeeze
3 oktober 2009 · 3 Inlägg

Nihon tycker jag låter riktigt snajsigt alltså.. men är det ngn som har börjat kolla på hemsida? eller är det ngn som ska göra detta? sitter nämligen å försöker "självlära"  mig på att göra hemsidor. hade vart skojj om vi fick upp sidan fort så kanske man kan anordna ngt redan till sommarn som kommer nu smile

eller vad tycker folket? big_smile

Lotus940
3 oktober 2009 · 3 Inlägg

2 st mazda 929 HT coupe från 78... får man vara med?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang