Klubb för japanska Retrobilar (minst 25 år gamla), något intressant?

Kasi
4 oktober 2009 · 140 Inlägg

sqeeze skrev:
Nihon tycker jag låter riktigt snajsigt alltså.. men är det ngn som har börjat kolla på hemsida? eller är det ngn som ska göra detta? sitter nämligen å försöker "självlära"  mig på att göra hemsidor. hade vart skojj om vi fick upp sidan fort så kanske man kan anordna ngt redan till sommarn som kommer nu smile

eller vad tycker folket? big_smile

Härligt smile Jo, hemsida är snart på gång, ville bara höra vad folket tyckte om namnet först, och det har ju fått bra respons, så vi kör nog på det.

Skulle ju inte va fel att träffas till sommaren! smile Tänkte att man kunde dra ihop ett gäng och ta en tur till Japmeet och visa vart skåpet ska stå... Kanske inte riktigt, men det hade blivit ett kul inslag bland alla effektmonster wink

2 st mazda 929 HT coupe från 78... får man vara med?

Självklart! wink

Michkijn Tangentbordsriddare
4 oktober 2009 · 1 825 Inlägg

typiskt. mina passar kanske inte in, dock så är sunnyn nästan orörd sedan den kom ut från fabrikens portar.. har endast gått 7500mil tongue

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Kasi
5 oktober 2009 · 140 Inlägg

Michkijn skrev:
typiskt. mina passar kanske inte in, dock så är sunnyn nästan orörd sedan den kom ut från fabrikens portar.. har endast gått 7500mil tongue

Fina bilar, men de är för nya. År 2013 kan sunnyn vara med i alla fall.

jochen95
13 oktober 2009 · 5 Inlägg

Kasi skrev:

jochen95 skrev:
Kan vara med och namnleka lite om ni vill! big_smile Nippon retrocars of sweden?  aningen långt kanske....
Svårt med sånt här! smile Japanese retrocarclub of Sweden? Japanska retrobilklubben sverige? Äh jag vet inte jag, svåra ord att passa ihop och korta ner så man förstår meningen med namnet hehe tongue

Hehe, ja det är verkligen svårt att få det smidigt och snyggt. Menade du kanske Nihon retrocars of sweden? Japan på japanska.

ronmo skrev att han redan hade startat något liknande, så vi kanske kan fortsätta på det spåret i stället. Japan Classic cars är ett bra namn tycker jag med smile

Hehe ja det var ju det där med att ta reda på rätt stavning också, sorry big_smilecool

Nä men som sagt , jag är med på det mesta här, bara något händer, sugen som fan ju!yikes

//Jochen

Joakim Lindgren
Mitsu Colt turbo A15 -83, projektet!
Mitsu Colt turbo A15 -83, finglidaren
Toyota Avensis 2,0 Executive -03, brukisen
Toyota Crown "MS55" (1971)
Volkswagen Tiguan "1.4T 4motion Executive ed." (2018)
Kasi
13 oktober 2009 · 140 Inlägg

jochen95 skrev:

Kasi skrev:

jochen95 skrev:
Kan vara med och namnleka lite om ni vill! big_smile Nippon retrocars of sweden?  aningen långt kanske....
Svårt med sånt här! smile Japanese retrocarclub of Sweden? Japanska retrobilklubben sverige? Äh jag vet inte jag, svåra ord att passa ihop och korta ner så man förstår meningen med namnet hehe tongue

Hehe, ja det är verkligen svårt att få det smidigt och snyggt. Menade du kanske Nihon retrocars of sweden? Japan på japanska.

ronmo skrev att han redan hade startat något liknande, så vi kanske kan fortsätta på det spåret i stället. Japan Classic cars är ett bra namn tycker jag med smile

Hehe ja det var ju det där med att ta reda på rätt stavning också, sorry big_smilecool

Nä men som sagt , jag är med på det mesta här, bara något händer, sugen som fan ju!yikes

//Jochen

Hehe smile Jo, snart är det förhoppningsvis på gång. Ska till kompisen snart och börja kika på det. Han visste dock inte hur man gjorde sidor med inloggningsfunktion, men kan hända att det finns någon "hemsidemall" av något slag som man kan använda, vi får se.

Kasi
15 oktober 2009 · 140 Inlägg

Har börjat kolla på hemsida nu. Ska beställa ett .se-domän inom rätt snar framtid är det tänkt. Polaren och jag har även hittat en bra "forummall", så det är på gång smile

Det jobbiga är dock att www.nrc.se är upptaget, kanske inte så konstigt, men jag tänkte om någon har något adressförslag? www.nihonretrocarclub.se känns lite långt.

Knugcab
16 oktober 2009 · 5 111 Inlägg

nrcc då?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Kasi
16 oktober 2009 · 140 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
nrcc då?

Jo, funderade på det också, men det är väl om vi byter till NRCC (Nihon RetroCar Club). Ser inte riktigt lika snyggt ut som NRC, men det kan ju funka. Tänker att det är en fördel att ha samma adress som namnet, lite lättare att hitta.

Frondelius Kirurgen
20 oktober 2009 · 1 Inlägg

Jag har både en Mazda 323 och en RX7:a som båda är från 1984. Jag är välidigt på när sidan är igång.

Mazda 323 GLC FA "Tuners Garage" (1980)
Munkens
21 oktober 2009 · 349 Inlägg

Jag är intresserad också, har sveriges enda Datsun 200sx S110 tongue

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
Kasi
25 oktober 2009 · 140 Inlägg

Munkens skrev:
Jag är intresserad också, har sveriges enda Datsun 200sx S110 tongue

Hehe, ballt! smile Va tvungen att kolla upp vad det va för bil, så den är minst sagt ovanlig wink

Tiaan
21 november 2009 · 20 Inlägg

jag tycker NRCC låter rätt nice, just förkortningen, lite som STCC eller nåt.
Fulla namnet ser ju inte lika bra ut men förkortningen.
Är ny från denna dag (eller igår) i retro japanar cirkeln, och detta ser lockande ut.

Honda Prelude "4wALB EX" (1986)
sir_daniel www.kudoz.se
21 november 2009 · 3 802 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=26692 min datsun 280zx vill vara med smile

Detox
21 november 2009 · 15 Inlägg

ja e å me!

2 x starlet rwd smile

old toyota's ftw!

Toyota Starlet "Blue Muppet" (1982)
Toyota Starlet "KP60" (1981)
DefeX
22 november 2009 · 1 Inlägg

Jag är definitivt intresserad! Har en Mazda 323 GLC 1.3l RWD från 1980 som bruksbil.

Kim_G90
25 november 2009 · 5 Inlägg

dra ett pm när sidan är klar. orkar inte vänta på drömmar

Toyota Corolla "KE20" (1976)
Kasi
26 november 2009 · 140 Inlägg

Jag får ursäkta att det dröjer, men jag har för tillfället inte råd att köpa webhotell då jag har ruskigt dålig ekonomi just nu. Men när/om jag får jobb så ska sidan vara uppe inom kort tid, det lovar jag, men just nu är det svårt...

Blgeneo
3 december 2009 · 5 Inlägg

----Orkar ni inte läsa en massa "dravvel" från mig när jag är övertrött? hoppa till sista raden----

Hoppas ja får vara me oxå.... iden känns helt rätt...
just läst igenom alla 11 sidor i tråden, kändes som en rätt bra ide innan jag kommer me ideer å yttrar mig å så...

innan "minst 25 års gränsen" blev i stort sett definitiv... snacket om s12... se det som så.. titta på bilen... med en s12 brevid en celica gen4 (88/89) så e de ju igentligen inget snack om vilken som platsar mest.... igentligen... celican lyser på tok för mycke -90 tal precis som en s13, medans en s12 har den typiska kantiga 80 tals formen... sånt tänkte jag lägga in som förslag på kriterier för ur rensning bland undantag... men de va tanken jag hade då, som jag kände jag va tvungen å vädra...

Namn... innan de där me"jenkare å britter ser jap som nåt negativt" kom på tapeten å "jap/japs" försvann ur förslagen, så satt mina små å få grå å pillade ihop nåt...

ojcos.se
Old Japs Club Of Sweden      ...men de sket oxå sig....

..på nåt vis känns de som att de vart bara bättre å bättre att jag faktiskt plågade mig igenom "HELA" tråden smile

min bil, fixar 25 års gränsen, om under en månad fixar den "veteranare" gränsen oxå, så jag är inte ett dugg orolig... skulle kanske, skanske ha fixat ett "Old School JDM stuk" krav oxå, lr va tror ni?


Till saken. Är självklart med, bra ide, å När kör vi igång tongue

Honda Civic EJ9 1.4 is "MDS Budget-Demo" (1996)
Kasi
3 december 2009 · 140 Inlägg

Blgeneo skrev:
----Orkar ni inte läsa en massa "dravvel" från mig när jag är övertrött? hoppa till sista raden----

Hoppas ja får vara me oxå.... iden känns helt rätt...
just läst igenom alla 11 sidor i tråden, kändes som en rätt bra ide innan jag kommer me ideer å yttrar mig å så...

innan "minst 25 års gränsen" blev i stort sett definitiv... snacket om s12... se det som så.. titta på bilen... med en s12 brevid en celica gen4 (88/89) så e de ju igentligen inget snack om vilken som platsar mest.... igentligen... celican lyser på tok för mycke -90 tal precis som en s13, medans en s12 har den typiska kantiga 80 tals formen... sånt tänkte jag lägga in som förslag på kriterier för ur rensning bland undantag... men de va tanken jag hade då, som jag kände jag va tvungen å vädra...

Namn... innan de där me"jenkare å britter ser jap som nåt negativt" kom på tapeten å "jap/japs" försvann ur förslagen, så satt mina små å få grå å pillade ihop nåt...

ojcos.se
Old Japs Club Of Sweden      ...men de sket oxå sig....

..på nåt vis känns de som att de vart bara bättre å bättre att jag faktiskt plågade mig igenom "HELA" tråden smile

min bil, fixar 25 års gränsen, om under en månad fixar den "veteranare" gränsen oxå, så jag är inte ett dugg orolig... skulle kanske, skanske ha fixat ett "Old School JDM stuk" krav oxå, lr va tror ni?


Till saken. Är självklart med, bra ide, å När kör vi igång tongue

Haha! Kl 6 på morgonen kan jag tänka mig att huvudet är lite slött tongue

Vi har tagit upp en del intressanta ämnen i tråden känns det som, och det mesta är mer eller mindre uträttat, men kul med lite nya förslag smile Namnet "Nihon Retrocar Club" eller NRCC är klubbat, tror jag... Det blir i vilket fall det när jag får upp hemsidan. Regler angående hur "intressant" bilen skall vara för att få vara med har vi helt slopat, då det visade sig vara i princip omöjligt att komma överens om vad "intressant" var. Så de enda reglerna är japanskt fabrikat och 25 år eller äldre.

Du är hjärtligt välkommen när sidan kommer upp! smile Vilket som sagt blir när jag har råd med webbhotel (är en av alla arbetslösa studenter)...

Saknar att skriva här, därav det utförliga inlägget tongue

Blgeneo
3 december 2009 · 5 Inlägg

hehe... vicken tur att jag tog mig tid å skriva nåt då, så du fick svara lite i onödan.. *typ*
var helt på de klara redan me regler å namn å så, kunde bara inte låta bli å skriva lite, när jag väl skriver lixom..
ja men, då håller jag koll på tråden å inväntar besked om hur det går då... smile

Honda Civic EJ9 1.4 is "MDS Budget-Demo" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang