Klubb för japanska Retrobilar (minst 25 år gamla), något intressant?

Kasi
10 september 2009 · 140 Inlägg

peegee skrev:
JDM låter nog för många som att det bara gäller tunade/trimmade bilar...
Kanske lite fel om man vill ha med fina japanska orginalbilar? ...ex orginal Datsun Z bilar wink

Än värre är väl kanske att jag inte kommer på nåt bättre just nu när jag påpekar detta ...eller kanske det som nämnts fast kortare; "Jap Retro Car Club" ... JRCCroll

Håller med, det känns lite prestandabil med JDM, men som sagt är det en smidig förkortning.

Gillar egentligen inte förkortningen "Jap" så värst mycket, men "Jap Retro Car Club" lät faktiskt riktigt bra! Särskilt JRCC, ser snyggt ut smile

peegee skrev:
Jo  "Sweden" bör nog vara med eller rent av ha ett svenskt namn på klubben...för känns som man vill visa tydligt att det är en svensk klubb...?

Jap Retro Car Club låter ju inte så svenskt, så det skulle vara bra att få fram det.

"Jap Retro Car Club of Sweden" kanske blir lite väl långt, men man skulle kunna använda "Jap Retro Car Club" eller JRCC i vardagligt språk och -of Sweden i kommersiella sammanhang. Ett svenskt namn blir lätt lite tråkigt och stelt, tycker jag.

Senast redigerat av Kasi (10 september 2009)

hampeboi
10 september 2009 · 16 Inlägg

Kasi skrev:
"Jap Retro Car Club of Sweden" kanske blir lite väl långt, men man skulle kunna använda "Jap Retro Car Club" eller JRCC i vardagligt språk och -of Sweden i kommersiella sammanhang. Ett svenskt namn blir lätt lite tråkigt och stelt, tycker jag.

JRCC i vardagligt språk och + of sweden i officiella sammanhang smile mkt bra ide..

Bite my nuts n call me skippy!
http://nrcc.se/ - Nystartad Retro club för gamla JAPANARE, ta en kik vetja :)
http://www.toyotaclubsweden.com
Kasi
10 september 2009 · 140 Inlägg

hampeboi skrev:

Kasi skrev:
"Jap Retro Car Club of Sweden" kanske blir lite väl långt, men man skulle kunna använda "Jap Retro Car Club" eller JRCC i vardagligt språk och -of Sweden i kommersiella sammanhang. Ett svenskt namn blir lätt lite tråkigt och stelt, tycker jag.

JRCC i vardagligt språk och + of sweden i officiella sammanhang smile mkt bra ide..

Precis wink Blev kanske lite förvirrande med "-"tecknet, men man lägger alltså bara på "of Sweden" i officiella sammanhang, som du förtydligade bra där smile

CornerSeal_Racing Rotoriserad användare
11 september 2009 · 23 Inlägg

Värt att tillägga (om man ska gå på ett engelskt namn) är att "Jap" inte är så populärt att använda sig internationellt. Det har en ganska negativ och nedlåtande klang tydligen. Minns en tråd där någon la upp bilder från Japmeet på ett amerikanskt forum och alla fick tokspel över det vårdslösa användandet av "Jap", och även några engelsmän reagerade. Jänkarna är ju som dom är iofs... smile

Senast redigerat av SushiCamaro Racing (11 september 2009)

brapbrapbrapbrap
SWR - Svenska Wankelregistret
Dropkick N!sSan !D|0t
11 september 2009 · 20 Inlägg

www.japanese-classics.se

japaneseclassics   eller nått??

Måste (sila) Vi (horse) Ha det (braj) Ring nån (bång)...
Holiace
11 september 2009 · 1 754 Inlägg

CCCP = Classic Car Club of Poland XD

Nää. JRC (Japanese Retro Club)? Bilar vet väl alla att det handlar om? tongue

Jag kan inget om allt.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 september 2009 · 1 948 Inlägg

Dropkick skrev:
www.japanese-classics.se

japaneseclassics   eller nått??

Den röstar jag på!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
bmx
12 september 2009 · 7 100 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Dropkick skrev:
www.japanese-classics.se

japaneseclassics   eller nått??

Den röstar jag på!

ja med.lät så enkelt än Jap Retro Car Club of Sweden,blir så jävla mkt jue :S

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Kasi
12 september 2009 · 140 Inlägg

SushiCamaro Racing skrev:
Värt att tillägga (om man ska gå på ett engelskt namn) är att "Jap" inte är så populärt att använda sig internationellt. Det har en ganska negativ och nedlåtande klang tydligen. Minns en tråd där någon la upp bilder från Japmeet på ett amerikanskt forum och alla fick tokspel över det vårdslösa användandet av "Jap", och även några engelsmän reagerade. Jänkarna är ju som dom är iofs... smile

Misstänkte änna det hmm Har till och med för mig att jag hörde "japs" i en amerikansk film om Pearl Harbor, så det har nog ingen direkt positiv klang, nej.

Dropkick skrev:
www.japanese-classics.se

japaneseclassics   eller nått??

Gillar det smile Även om namnet i sig inte säger så mycket så förstår man ända vad det handlar om. Men om jag ska vara lite kritisk så tycker jag att ordet "Classic" kanske känns som lite äldre bilar, vilket har nämnts av en annan här innan. Ordet "Retro" känns i så fall mer aktuellt, i och med att det kommer finnas bilar upp till -84, vilka jag anser skiljer sig rätt mycket från Classic-bilar.

Har nämnt det innan, men Vintage är ju annars ett snyggt och lite småballt ord som man skulle kunna kombinera.

Har grubblat mig galen på om det inte finns någonting gemensamt för dessa bilar som man skulle kunna använda i namnet, alltså typ en stad i Japan där många av bilarna tillverkades eller någon japansk slang-benämning på äldre japanska bilar. Skulle va kul med något lite internt och annorlunda namn.

Läste en 100p kurs i japanska under skoltiden, men kommer inte ihåg så mycket roll Ingen som som pratar flytande japanska?

Senast redigerat av Kasi (12 september 2009)

Holiace
12 september 2009 · 1 754 Inlägg

www.japaneseclassics.se är bättre. Då behöver man aldrig påpeka att det är ett bindesträck.

Jag kan inget om allt.
starionen
14 september 2009 · 2 Inlägg

www.japaneseclassics.se låter schysst.

Mathias1986 - 200sx s13
15 september 2009 · 39 Inlägg

hur går det för mig då som är från Finland? big_smile får inte ja vara med nu då? tongue
annars så röstar jag på dedär med minnst 25år gamla bilar.. dock vet jag inte hur det blir med min coupe carina då, den är av årmod -85 i papprena men tillverkad -83 har jag fått fram.. big_smile

Streetracing is not a Crime!
Kasi
15 september 2009 · 140 Inlägg

Mathias1986 - 200sx s13 skrev:
hur går det för mig då som är från Finland? big_smile får inte ja vara med nu då? tongue
annars så röstar jag på dedär med minnst 25år gamla bilar.. dock vet jag inte hur det blir med min coupe carina då, den är av årmod -85 i papprena men tillverkad -83 har jag fått fram.. big_smile

Klubbhemsidan kommer väl främst vara svensktalande, men så länge det går bra att kommunicera är det givetvis inga problem smile Klubben är öppen för hela norden, men än så länge är majoriteten svenskar.

Din Carina kan vara med efter nyår, men klubben kommer antagligen inte vara stiftad för än då någon gång, så det behöver du inte oroa dig för wink

snowman81
16 september 2009 · 1 Inlägg

jag e på jag med

jochen95
16 september 2009 · 5 Inlägg

Jag är lätt på idéen om en retroklubb, hur långt gångna är ni i planerna?

Joakim Lindgren
Mitsu Colt turbo A15 -83, projektet!
Mitsu Colt turbo A15 -83, finglidaren
Toyota Avensis 2,0 Executive -03, brukisen
Toyota Crown "MS55" (1971)
Volkswagen Tiguan "1.4T 4motion Executive ed." (2018)
Kasi
16 september 2009 · 140 Inlägg

jochen95 skrev:
Jag är lätt på idéen om en retroklubb, hur långt gångna är ni i planerna?

Gött smile Vi har väl inte kommit så värst långt än så länge. Har spikat medlemskraven (japanska bilar, minst 25 år gamla) och kommit med lite namnförslag.

Kasi
16 september 2009 · 140 Inlägg

Finns det fler namnförslag eller ska vi köra på Japanese Classics?

Ett väldigt bra förslag, men jag tror ändå att man skulle kunna klura ut något lite mer kryptiskt och annorlunda, if you think outside the box, så att säga.

swecap Glad.
16 september 2009 · 71 Inlägg

Borde vara något med bil/car i namnet
Tänk hur ni skulle googla för att hitta hemsidan.

Toyota Corona "RT40" (1966)
ronmo
16 september 2009 · 1 Inlägg

det finns redan en intresse "klubb" som heter  Japan Classic cars
vid kontakt e-mail    japanclassiccars@hotmail.com
det vore roligt om det kom förslag och om det fanns någon som vill hjälpa till att få fart på "klubben"..cool

Senast redigerat av ronmo (16 september 2009)

Kasi
16 september 2009 · 140 Inlägg

ronmo skrev:
det finns redan en intresse "klubb" som heter  Japan Classic cars
vid kontakt e-mail    japanclassiccars@hotmail.com
det vore roligt om det kom förslag och om det fanns någon som vill hjälpa till att få fart på "klubben"..cool

Oj, där ser man smile Skulle vara intressant att höra lite mer om vad det är för klubb, alltså om det är en veteranklubb eller även för 80-talsbilar osv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang