Byta stereo, hur koppla för el-antenn?

Cupra_
7 september 2009 ·

Tjena! Jag ska om någon månad eller så byta ut stereon i min s40 Fas 2 hade jag tänkt..  Har bara funderat, hur gör jag så antennen fortfarande åker ut när man slår på stereon? Stereon som ska in finns bl.a. på BRL, det är en Pioneer AVH-P3100DVD För "remote"-sladden på ISO-kablaget kopplas ju till steget vad jag vet, men det finns även en kontakt på stereon som heter "W-remote" har jag sett. Så hur kopplas det så att org. el-antenn fungerar som vanligt? Kommer använda en adapterkabel mellan bilens tåtar och stereons ISO-kontakt. Vill göra det så enkelt som möjligt..

Pierre-na
7 september 2009 · 398 Inlägg

Borde det inte funka bäst att ha el-antenen på tändningen?

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
Cupra_
7 september 2009 ·

Pierre-na skrev:
Borde det inte funka bäst att ha el-antenen på tändningen?

Alltså jag är riktigt "grön" på det här.. Har bara kopplat in HE och bas/steg i en gammal Volvo 440 förut.. Så jag vet inte riktigt hur det sitter orginal heller sad

Pierre-na
7 september 2009 · 398 Inlägg

Inte jag heller faktiskt men borde inte vara så svårt ,kolla i manualen

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
Cupra_
7 september 2009 ·

Har inte köpt stereon än så dens manual kan jag inte kolla i sad Och i bilens står NOLL om hur det är kopplat...

asdeasdt
19 juli 2014 · 8 Inlägg

Bumpar tråden lite då jag har samma problem. Köpte en ny stereo till min S40 -02a och elantennen som alltid fungerade fint innan är helt död nu efter stereobytet vilket gör att min mottagning är kass. Har betalt 199:- för en antennadapter och då vill man ju helst kunna lyssna på radion också och inte en massa brus.

Någon som vet hur man får igång elantennen på en S40 utan original stereon?

Alligatorn
8 augusti 2014 · 4 Inlägg

volvoklints skrev:
Bumpar tråden lite då jag har samma problem. Köpte en ny stereo till min S40 -02a och elantennen som alltid fungerade fint innan är helt död nu efter stereobytet vilket gör att min mottagning är kass. Har betalt 199:- för en antennadapter och då vill man ju helst kunna lyssna på radion också och inte en massa brus.

Någon som vet hur man får igång elantennen på en S40 utan original stereon?

Typ en fantomadapter?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang