Forsberg bygger Drifting av Nissan 200 s13 *Big time update*

Corre_Foppa
9 januari 2010 · 178 Inlägg

Fick med mig buren från Fitness idag och en grej till inredningen på väg hem från Sthlm tongue
Nu kan man forsätta arbetet med 200an...

Senast redigerat av Corre_Foppa (9 januari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Jhogstrom
9 januari 2010 · 38 Inlägg

Letar efter samma Kjolpaket, men hittar det inte på j-spec.se skulle du kunna skicka länken du hittade det på?
MVH

BMW e36 325 (1993)
Corre_Foppa
9 januari 2010 · 178 Inlägg

Jhogstrom skrev:
Letar efter samma Kjolpaket, men hittar det inte på j-spec.se skulle du kunna skicka länken du hittade det på?
MVH

http://askas3046.dedic35.kontrollpanele … p;Visn=Std

Här är det...

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
TooS Hjultomte
9 januari 2010 · 1 500 Inlägg

Corre_Foppa skrev:

TooS skrev:
ser skit nice ut big_smile förresten hur gjorde du med det mitten fästet till fronten?? smile mitt funkar inte bolt-on på min lilla front tongue

Okey,joo men det passade fint att ha kvar det mitten fästet gjorde inget för att det skulle passa.

Kanske mitt som bara inte vill vara med i leken sad aja får ut o banka o slå ^^ får man fråga vad du fick ge för kärran?? smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_Fredrik
9 januari 2010 · 2 788 Inlägg

Helt klart intressant projekt smile Skall följas, lycka till med allt! smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Corre_Foppa
15 januari 2010 · 178 Inlägg

Har vart i garaget nu under veckan,har blivit ett par ny till verkade 3" tryck rör.Eftersom jag flyttade fram intercooler till fronten behövdes de.
Plockat ner hela framvagnen och ska skicka iväg lite grejer på blästring/lack. Även spanat på vad det ska bli för uppgradering angående väghållningen.

Har bestämt mig för att köra på Driftworks pro handling pack smile

http://www.driftworks.com/catalog/images/large/CS2Package.jpg


Får se ifall farsan och jag kan börja med att svetsa buren nu till helgen...over and out ,tills vidare tongue

Senast redigerat av Corre_Foppa (15 januari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Erick
15 januari 2010 · 4 767 Inlägg

Fint kit det där!! smile Kompisen satte sånt på sin s13, riktigt schyst att kunna justera precis allt smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
NOOX
15 januari 2010 · 873 Inlägg

ser ut att bli ett seriöst projekt det här , smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Corre_Foppa
16 januari 2010 · 178 Inlägg

klart,måste ju ha någelunda väghållning när det ska gå på tvären tongue Hört väldigt mkt gött om CS2.
Sen är det bara Kaaz 1,5vägs diffen som fattas,då ska det gå att köra den.

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
camaro67 Meister
16 januari 2010 · 6 763 Inlägg

Corre_Foppa skrev:
klart,måste ju ha någelunda väghållning när det ska gå på tvären tongue Hört väldigt mkt gött om CS2.
Sen är det bara Kaaz 1,5vägs diffen som fattas,då ska det gå att köra den.

Ser riktigt bra ut. Men ska du ha en 1,5-vägs diff? Är inte en 2-väg att föredra? Jag är inget proffs men jag har fått för mig att 2-väg är bättre till drifting och 1,5 är bättre till att åka fort?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Corre_Foppa
16 januari 2010 · 178 Inlägg

camaro67 skrev:

Corre_Foppa skrev:
klart,måste ju ha någelunda väghållning när det ska gå på tvären tongue Hört väldigt mkt gött om CS2.
Sen är det bara Kaaz 1,5vägs diffen som fattas,då ska det gå att köra den.

Ser riktigt bra ut. Men ska du ha en 1,5-vägs diff? Är inte en 2-väg att föredra? Jag är inget proffs men jag har fått för mig att 2-väg är bättre till drifting och 1,5 är bättre till att åka fort?

Jo det stämmer att en 2vägs är att föredra för drifting. Men tänkte köra en 1,5 för lite bredare andvänings områden som bana,gata,strippen. Men jag har inte allt för mkt fakta på detta,ska plugga på det när det börjar bli dags.

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
syabo
16 januari 2010 · 1 278 Inlägg

kommer följas:) hoppas att man får se den i sommar på mantorp:)

Street Knight
Corre_Foppa
16 januari 2010 · 178 Inlägg

Kommer framförallt köra på många Gatebil träffar så då lär det bli Mantorp också smile

Här är lite träffar som är preliminärt bokade 2010..sen lär det komma lite fler.
*Våler  21 Maj
*Mantorp  datum är inte fastställt än.
*Japmeet 3-4 Juli
*Rudskogen 9-11 Juli           
*Rudskogen 10-12 September

Men man får se ifall bilen är hel i sommar så kanske man kan hinna med en del träffar iår. Tänkte testa lite på strippen också.

Senast redigerat av Corre_Foppa (16 januari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Corre_Foppa
21 januari 2010 · 178 Inlägg

Det är dåligt med update och har inte hänt nått nytt..Tiden räcker inte till ibland och finns andra saker som får gå före ibland.

Men nått som jag har planer för och redan påbörjat är ett kolfiber tak. Har börjat på formen som ska kunna tillverka fler tak i.
Blir att skicka iväg en beställning på 630g/m2 twill kolfiber och epoxy. Men först måste formen i glasfiber bli klar.
Så tanken är att ni S13 ägare ska kunna beställa tak,så snart den färdiga produkten är klar.....

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Corre_Foppa
21 januari 2010 · 178 Inlägg

Satt och e-handlade lite från Staterna så här på kvällskvisten,blev ett par bakljus.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/842985_4drp0f.jpg

Senast redigerat av Corre_Foppa (21 januari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
pizza_gnun
21 januari 2010 · 110 Inlägg

fint projekt:) follows:D

Corre_Foppa
25 januari 2010 · 178 Inlägg

La in en order på nya styrstag med uniballs & bussning/stag till krängningshämnarn. Kommer bli mer stryvinkel och mer stabilare.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/846272_fhgthd.jpg

Hela framvagnen är helt ner monterad nu,och ska lämas på blästring denna veckan..sen ska det på pulver lackering nästa vecka. Färgen vet jag inte riktigt än,ska bli nån riktigt färgglad nyans tongue

Senast redigerat av Corre_Foppa (25 januari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
-Lewan- Sushi mechanic
26 januari 2010 · 72 Inlägg

Snyggt wink kommer att följas.

Inget Mys Utan Fredags Pys ;)
Volkswagen Beach Buggy "Loppan" (1968)
Nissan 200sx s13 "Restomod" (1989)
Corre_Foppa
27 januari 2010 · 178 Inlägg

Blev några timmar i garaget idag,svetsade färdigt tryckrören. Eftersom jag flyttade fram intercoolern så blev de förkorta.Alla tryck rör är i 3"
Sen har jag också byggt ett 3" insug som går ner till fronten,så luftfiltret får direkt kall luft.Nån extra hk tongue

Har även ringt runt till nissan återförsäljare och mekonomen bla. för att få tag på spindelled.Tydligen säljes ju inte dom lösa här i Sverige.Då får man köpa kompletta länkarmar och kostar 2600,- för ena sidan.

Så jag handlade lite på ebay,blev ett par uppgraderade länkarmar smile
http://i11.ebayimg.com/02/i/001/2e/bf/d46a_12.JPG

Senast redigerat av Corre_Foppa (27 januari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Corre_Foppa
29 januari 2010 · 178 Inlägg

Nu är 4 av 5 paket hemma..väntar på mina länkarmar,men de är påväg.
Jag ska ner till garaget med dessa grejer ikväll och göra iordning hjulhusen så det blir snyggt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/848670_lndior.jpg

Senast redigerat av Corre_Foppa (29 januari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang