Forsberg bygger Drifting av Nissan 200 s13 *Big time update*

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
31 januari 2010 · 2 362 Inlägg

Vad kostade ljusen? Kollar efter sådana med. Men dom var alledes för dyra. Ska hålla koll på din tråd nu wink

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Corre_Foppa
6 februari 2010 · 178 Inlägg

Var i garaget nyss och satte rondellen i fram spoilern tongue var sugen och bygga om den.Nu ska det käkas men ska ner och plasta lite senare...

Senast redigerat av Corre_Foppa (6 februari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Corre_Foppa
10 februari 2010 · 178 Inlägg

Nu har jag hållt på med min front spoiler ett par dagar,plastat,spacklat och slipat. Men idag blev den klar.
Jag köpte en uppsättning coilovers av märket Driftworks nu i veckan av en på Nogs.se dom lär jag få imorgon.

Väntar fortfarande på grejer ifrån blästern då farsan missat och lämna iväg dem :S

Fick mina efterlänktade länkarmar från staterna idag.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/857255_rzgywc.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/857267_1a14sq.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/857261_buu2xc.jpg

Senast redigerat av Corre_Foppa (10 februari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
camaro67 Meister
10 februari 2010 · 6 763 Inlägg

Corre_Foppa skrev:

camaro67 skrev:

Corre_Foppa skrev:
klart,måste ju ha någelunda väghållning när det ska gå på tvären tongue Hört väldigt mkt gött om CS2.
Sen är det bara Kaaz 1,5vägs diffen som fattas,då ska det gå att köra den.

Ser riktigt bra ut. Men ska du ha en 1,5-vägs diff? Är inte en 2-väg att föredra? Jag är inget proffs men jag har fått för mig att 2-väg är bättre till drifting och 1,5 är bättre till att åka fort?

Jo det stämmer att en 2vägs är att föredra för drifting. Men tänkte köra en 1,5 för lite bredare andvänings områden som bana,gata,strippen. Men jag har inte allt för mkt fakta på detta,ska plugga på det när det börjar bli dags.

Jag vet inte när du har tänkt att köpa diff men om jag hinner börja åka med min bil innan så kan jag se hur pass bra det fungerar med min 2-vägs cusco på gatan och att åka fort

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Pillevinken
10 februari 2010 · 406 Inlägg

Tips från coachen. När du ska svetsa huvudbågen på buren så tänk efter minst 4 gången på var borrhålen hamnar under bilen. Mina hamnade väldigt tråkigt till. Något mer lr mindre i trösklen, något mellan två plåtar som går ner mot förarstolen etc etc.
Ser ut som den här kommer bli rolig att leka med. Lycka till

My way or the highway? I take both sideways
Corre_Foppa
10 februari 2010 · 178 Inlägg

Ja det börjar bli dags för buren snart..Men det ska jag tänka på.

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Pillevinken
10 februari 2010 · 406 Inlägg

Ett råd till. Bygg om hela golvet under förarstolen, ett rent helvete att göra fäste till en rallystol och få ner den i vettig nivå.

My way or the highway? I take both sideways
Corre_Foppa
10 februari 2010 · 178 Inlägg

camaro67 skrev:

Corre_Foppa skrev:

camaro67 skrev:

Ser riktigt bra ut. Men ska du ha en 1,5-vägs diff? Är inte en 2-väg att föredra? Jag är inget proffs men jag har fått för mig att 2-väg är bättre till drifting och 1,5 är bättre till att åka fort?

Jo det stämmer att en 2vägs är att föredra för drifting. Men tänkte köra en 1,5 för lite bredare andvänings områden som bana,gata,strippen. Men jag har inte allt för mkt fakta på detta,ska plugga på det när det börjar bli dags.

Jag vet inte när du har tänkt att köpa diff men om jag hinner börja åka med min bil innan så kan jag se hur pass bra det fungerar med min 2-vägs cusco på gatan och att åka fort

Ja det vore grymt schysst..har ingen erfarenhet av nått av de typer av diffar.Så det vore ju bra med synpunkter!
Ja att skaffa diffen blir nog det allra sista som införskaffas.

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Corre_Foppa
11 februari 2010 · 178 Inlägg

Idag anlände mina nyinköpta Coilovers från Driftworks. Är CS1 så det blev inte det Pro kitet som jag tänkte innan blev mkt pengar på en och samma gång.
Då jag hittade dessa för en billigare peng. Så tar jag alla andra ställbara stag lite senare.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/857705_wpwygd.jpg

Senast redigerat av Corre_Foppa (11 februari 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
FKnutsson
18 april 2010 · 1 051 Inlägg

Ser bra/roligt ut smile Fortsätt så wink

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
Corre_Foppa
18 april 2010 · 178 Inlägg

Tack,jag har inte lagt så mkt krut på 200an på de senaste. Utan fick ju iväg med Corrado till Elmia och ställa ut den där.

Men nu har man börjat med buren,huvudbågen är på plats. Men det lär ta några fler timmar innan allt är klart. Men väntar med bilder tills det finns nått att visa.

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
FKnutsson
18 april 2010 · 1 051 Inlägg

Har du inte Corrado´n som nån prjekt tråd här? smile Skulle varit roligt att se tongue

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
Corre_Foppa
19 april 2010 · 178 Inlägg

Tyvärr inte här på garaget..men kan länka till gatbilar smile
http://gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=9178

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
KHRacing
19 april 2010 ·

Corre_Foppa skrev:
Har vart i garaget nu under veckan,har blivit ett par ny till verkade 3" tryck rör.Eftersom jag flyttade fram intercooler till fronten behövdes de.
Plockat ner hela framvagnen och ska skicka iväg lite grejer på blästring/lack. Även spanat på vad det ska bli för uppgradering angående väghållningen.

Har bestämt mig för att köra på Driftworks pro handling pack smile

http://www.driftworks.com/catalog/image … ackage.jpg


Får se ifall farsan och jag kan börja med att svetsa buren nu till helgen...over and out ,tills vidare tongue

Skall du inte ha 800-1000+ hk är det bara dumt med 3" tryckrör, ser fränt utja, men funkar sämre än 2,5".

grymt trevligt bygge i övrigt.- Lycka till med resten

Corre_Foppa
11 maj 2010 · 178 Inlägg

Nu ska vi se...har inte uppdaterat här på länge.Men det är nu den senaste tiden det verkligen hänt grejer. Med tanke på att våren närar sig så kommer inspirationen därefter...

Så nu har buren kommit,den är nästan klar.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/926859_iutqd9.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/926863_8zgv68.jpg
Återstår bara ett kryss i bakrutan nu..sen blir det lackering smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/926864_j2xbls.jpg
Lite invändig lackering så ska det allt bli bra...

Inväntar även lite paket snart så håll koll så får ni se mer snart...

Senast redigerat av Corre_Foppa (11 maj 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Corre_Foppa
12 maj 2010 · 178 Inlägg

Fick ett trevligt paket från Jspec.se idag med nytt oljefilter och ett par tension stag. Nu är framvagnen snart klar väntar bara på ett par bussningar från Streetperformance.se.

Imorgon blir det att greja invändigt och svetsa lite.

På fredag ska jag hämta mer rör till bur bygget,ska göra ett kryss mellan de bakre stagen.Då är det klart iallafall.

Kommer med mer bilder på framvagnen imorgon...

Senast redigerat av Corre_Foppa (12 maj 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
dcay Licenssvetsare
12 maj 2010 · 927 Inlägg

Riktigt coolt, likadant som jag vill ha på min 200a ifall jag skaffar en i framtiden, blir en favorit detta! smile

KHRacing
12 maj 2010 ·

Ett tips om du bygger seriöst vilket det ser ut som du gör:

Flytta kabelhärvorna som sitter i ovankant å hjulhusen, däcken skrapar LÄTT i denna & klipper kablar med extra arbete som följd.

mvh kristian

Corre_Foppa
12 maj 2010 · 178 Inlägg

KHRacing skrev:
Ett tips om du bygger seriöst vilket det ser ut som du gör:

Flytta kabelhärvorna som sitter i ovankant å hjulhusen, däcken skrapar LÄTT i denna & klipper kablar med extra arbete som följd.

mvh kristian

Ja det är ett bra tips,det ska jag se över.

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Corre_Foppa
30 maj 2010 · 178 Inlägg

Nu är det dags för lite update igen. Det som har hänt är att buren är färdig svetsad och klar.
Men fick även för mig att plocka ner bakvagnen/diff för att blästra och skicka in på pulver lack. Grejerna skickas på lack i morgon.

Sen fick det även göras en beställning på lite grejer från Driftworks, bla. Avgassystem,bussningar för bakvagn & v-låda,krängningshämnare och annat lull lull. Beräknas få det senast fredag.


Diffen fick sig även den en blästring och nu är den uppmålad och fin. Passade även på att AGA diffa den. Billigast och är formodligen mest lämpat för drifting.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/940828_v9h98a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/940829_v81vm5.jpg

Fick även en uppsättning 17" DOTZ Drift Bronze fälgar av min nya sponsor OCL Brorssons / DOTZ. Kommer sitta klockrent på 200;a sen.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/63191/940826_nl4vbd.jpg

Blir bara att hitta några lämpliga däck till detta,nån som har några över får gärna sponsra med en uppsättning wink

Senast redigerat av Corre_Foppa (30 maj 2010)

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia
Volkswagen Corrado G65 "Forsberg Motorsports" (1990)
Nissan 200sx s13 "Forsberg Motorsports" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang