Garaget v8.0 - Anmäl buggar här tack

chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

Dags för en ny version av Garaget. Ännu inte "påad" på framsidan dock. Vill gärna fixa eventuella buggar först...

Tipsa gärna om de problem ni stöter på i denna tråd så fixar jag det så snart som möjligt. Det kan vara allt från stavfel, trasiga länkar eller helt trasiga funktioner.

Tack på förhand!

OBS! Den nya snabbsöken fungerar inte helt som tänkt med Internet Explorer version 6. Detta "fel" behöver inte rapporteras då det inte kommer att åtgärdas då denna webbläsare är så pass gammal som den är (IE6 kom 2001). Uppdatera till en modern webbläsare (IE7+ eller valfri annan läsare) så fungerar funktionen som tänkt.

Senast redigerat av chrizz (28 december 2009)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
28 december 2009 · 1 898 Inlägg

Kan tala om att jag tyckte det vart vajert med de nya i överkant på sidan! wink Snyggt! big_smile

Inte stött på nått fel än så länge iallafall!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

NissanMotorsport skrev:
Hittat en liten bugg..

http://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/826398_y0nf21.jpg

vet inte dock om det varit så tidigare eller om det är pågrund av uppdateringen..

Tack. Det är löst nu.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
BergviK_
28 december 2009 · 147 Inlägg

hittat en grej som kan vara en bugg, Kan inte ändra årsmodell när jag söker efter bilar :S Testat på 2 datorer här hemma nu. smile

Mvh Martin

chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

BergviK_ skrev:
hittat en grej som kan vara en bugg, Kan inte ändra årsmodell när jag söker efter bilar :S Testat på 2 datorer här hemma nu. smile

Mvh Martin

Bra fynd! Tack smile

(fixas inom kort, jag avvaktar med uppdatering en stund så tar jag fler buggar på en och samma gång)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sirmiro Double-Unicorn Rider
28 december 2009 · 2 486 Inlägg

Har inte stött på något fel ännu i chrome.
Ser riktigt bra ut nu, gillar det mycket. smile

Norde fotointresserad
28 december 2009 · 2 307 Inlägg

Hittade en grej jag reagerade lite på i forumet nu. Gick in på "Film & foto" för att kolla tråden Årets gorg-fotograf och upptäckte att det helt plötsligt var en massa nya sidor. Imorse var sista sidan nr. 39 nu stod det 55 fastän att det är samma sida.

Edit: Är det helt enkelt att det har blivit färre inlägg per sida i forumet? Isf måste jag ändra om alla sidhänvisningar jag gjort i tråden tongue

Senast redigerat av Norde (28 december 2009)

te_wik Forummoderator
28 december 2009 · 12 813 Inlägg

Skitsnyggt! smile

Men offtopic trådarna har blivit synliga igen i "forumet just nu", om det är menat eller inte vet jag inte? 


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

Norde skrev:
Hittade en grej jag reagerade lite på i forumet nu. Gick in på "Film & foto" för att kolla tråden Årets gorg-fotograf och upptäckte att det helt plötsligt var en massa nya sidor. Imorse var sista sidan nr. 39 nu stod det 55 fastän att det är samma sida.

Edit: Är det helt enkelt att det har blivit färre inlägg per sida i forumet? Isf måste jag ändra om alla sidhänvisningar jag gjort i tråden tongue

Det är fixat. Cachade inställningar som kommer från utvecklingsmiljön stämmer inte helt identiska med de som gäller i drift. Det tar tar en kort stund för de att uppdateras.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

te_wik skrev:
Skitsnyggt! smile

Men offtopic trådarna har blivit synliga igen i "forumet just nu", om det är menat eller inte vet jag inte? 


Mvh Tommy

Tydligen. Ska inte vara så däremot. Löser det inom kort.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Caffe
28 december 2009 · 1 436 Inlägg

"Karlzzon The One har svarat i tråden 'Karlzzon The One Evo 4 stor uppdate' som du prenumererar på. Det kan finnas fler nya svar i tråden, men detta är det enda meddelandet du får tills du besöker forumet igen.

Inlägget kan hittas på adressen http://dev.chrizz.nu/forum/viewtopic.ph … 4#p2040274

Du kan säga upp din prenumeration genom att besöka http://dev.chrizz.nu/forum/misc.php?unsubscribe=157870

--
GARAGET.org E-posttjänst
(Svara inte på detta meddelande)"'

Nu skulle det vara lite kul med något underground-garaget på chrizz egen domän men jag har inte fått något login iaf. wink

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Caffe
28 december 2009 · 1 436 Inlägg

http://fredrikmedia.se/temp/chrizz.jpg

Senast redigerat av Caffe (8 mars 2010)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

Caffe skrev:
http://fredrikmedia.se/temp/chrizz.jpg

Vilken webbläsare?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

Caffe skrev:
"Karlzzon The One har svarat i tråden 'Karlzzon The One Evo 4 stor uppdate' som du prenumererar på. Det kan finnas fler nya svar i tråden, men detta är det enda meddelandet du får tills du besöker forumet igen.

Inlägget kan hittas på adressen http://dev.chrizz.nu/forum/viewtopic.ph … 4#p2040274

Du kan säga upp din prenumeration genom att besöka http://dev.chrizz.nu/forum/misc.php?unsubscribe=157870

--
GARAGET.org E-posttjänst
(Svara inte på detta meddelande)"'

Nu skulle det vara lite kul med något underground-garaget på chrizz egen domän men jag har inte fått något login iaf. wink

Bör inte bli så igen. Du måste troligen fått det mailet innan jag löste cache-problemet jag skrev om tidigare i den här tråden.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
28 december 2009 · 1 899 Inlägg

Hittade vars ja skulle posta förslag..

Bra jobb med sidan! smile

Senast redigerat av patrikhornfeldt (28 december 2009)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Ghibli
28 december 2009 · 57 Inlägg

när man ska förstora bilder i crome så får man bara halva bilden, men så har det varit med förra versionen också, vet inte om någon påpekat detta tidigare. dock extremt irriterande.

turboforssen Telge Drifting Team
28 december 2009 · 5 398 Inlägg

Ghibli skrev:
när man ska förstora bilder i crome så får man bara halva bilden, men så har det varit med förra versionen också, vet inte om någon påpekat detta tidigare. dock extremt irriterande.

jag har inga problem med det å jag köra google crom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

Ghibli skrev:
när man ska förstora bilder i crome så får man bara halva bilden, men så har det varit med förra versionen också, vet inte om någon påpekat detta tidigare. dock extremt irriterande.

Det har påpekats tidigare, däremot så har jag testat i Chrome själv, både i Windows och på Mac, och det fungerar utmärkt för mig, så jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Aero T16
28 december 2009 · 1 327 Inlägg

Det verkar vara nått fel när man ska söka bilar och sätter ett max för årsmodellen.
Ser ju fint ut med den nya designen.

chrizz Administratör
28 december 2009 · 11 778 Inlägg

Aero T16 skrev:
Det verkar vara nått fel när man ska söka bilar och sätter ett max för årsmodellen.
Ser ju fint ut med den nya designen.

Fixat nu. Tack för tipset.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang