Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

Bmw_Bertil Ljud freak !
10 februari 2010 · 928 Inlägg

Bara fortsätt med sugtrimmet skit i vad folk säger. Turbo är lätt gjort! Sugtrim är de ända rätta big_smile

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
Hybriden
10 februari 2010 · 677 Inlägg

Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,

Bmw_Bertil Ljud freak !
10 februari 2010 · 928 Inlägg

Bergkuist skrev:
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,

Någon som håller med mig !!

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
10 februari 2010 · 1 123 Inlägg

Bergkuist skrev:
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,

ja precis tack för att du förstår vad mitt mål är
mitt mål: ha sveriges snabbaste supra non turbo
har man inget mål så utvecklas man inte
det somn står på tur att ställa in kammarna hos nån som vet det
sedan bänka den så ha lite på svart på vitt hur mkt skillnader det blivit
det är alltid så att man måste rääkna med många hinder när hitta på nåt nytt
MVH/Lee

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Bmw_Bertil Ljud freak !
10 februari 2010 · 928 Inlägg

_lee_jr skrev:

Bergkuist skrev:
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,

ja precis tack för att du förstår vad mitt mål är
mitt mål: ha sveriges snabbaste supra non turbo
har man inget mål så utvecklas man inte
det somn står på tur att ställa in kammarna hos nån som vet det
sedan bänka den så ha lite på svart på vitt hur mkt skillnader det blivit
det är alltid så att man måste rääkna med många hinder när hitta på nåt nytt
MVH/Lee

Bra Lee ha mål!

Och de er som klagar bygg själva istället?? låt han försöka ser ju ingen annan som har gjort det iallafall.

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
10 februari 2010 · 1 123 Inlägg

Bergkuist skrev:
Shit va många som klankar ned på Lee.
Skit samma om han kommer upp i 280 eller 350. Gör han det han skriver så kommer den stå ut jävligt mot resten. 
Men Räkna med minst 100k bara i delar för att komma upp i 350 hk så kanske 140-150k så har du en färdig mappad monster. 

Gör det ordentligt och fuska inte!

ser fram mot uppdatering,

tack
det är den kostnaden jag räkna med
det är därför detta bygge kallas projekt inget som man bli klar med
över en natt

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
e55boy
10 februari 2010 · 164 Inlägg

Att det går att genomföra är vi alla överens om tror jag smile.

Men är jag den enda som tänker på hur motorkaraktären är på en sugmotor?!
En turbomotor är ju inte nödvändigtvis så otroligt beroende av varvtal för att utveckla effekt (ni förstår vad jag menar).

Men en sugmotor måste ju varva satan för att utveckla mycket effekt. Det är ju inte bara för att det är "häftigt" som en honda s2000 varvar som den gör. Den är rätt så tvungen till det för att utveckla den effekt den gör.

Har ni nånsin kört en vanlig svenssonbil utan turbo som drar ordentligt innan 3000 prm tongue? Ni förstår min poäng eller hur?...

Jag säger inte att Lee INTE ska göra det, jag är ju i precis samma sits som han. Men det här lär du tänka på innan du börjar Mr Lee smile!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
Biggi
10 februari 2010 · 352 Inlägg

vill inte va pessimisten här, men det kommer kosta duktigt med pengar och kommer ha väldigt svårt för att hinna ikapp en supra med turbo. men sveriges snabbaste non-turbo kan det bli, fast e det värt pengarna och besväret?

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
11 februari 2010 · 542 Inlägg

_lee_jr skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/21401/857427_d8gmd7.jpg
spara pengarna till denna


den här gillar jag



http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Toyo … 35a6a985e8

Jag försöker en gång till...för det hade onekligen varit kul att se en sugis med en bra bit över 100kh/l.
Det räcker inte med att du "gillar" det för att det ser fint ut...
Du måste räkna på det! Volym på plenum, längd och diametern på "runners" (svenska för det...?) och storlek på spjäll...allt sådant måste stämma för din motor.

Det där insuget är byggt för överladdning och stämmer förmodligen inte alls för dig.
Ni måste läsa på mycket mycket mer om du inte bara vill slänga pengarna i sjön utan också ha en chans att komma upp i lite effekt.

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
DrKamikaze Allmänt efterbliven
11 februari 2010 · 542 Inlägg

_lee_jr skrev:
designed especially for 2JZ GE engine with direct replacement to the stock
Stock fuel rail and injectors are still well-suited.

dåligt på engelska men jag tror att de stå att de passa 2jz ge motorer
2jz ge är en supra mkiv utan turbo o den med turbo heter nog 2jzgte

"This manifold can be used with 1000++ hps and 45 psi project. with no broken."

Och där står inget mått på något alls förutom storleken på spjällhus...och som sagt så kommer du behöva alla sådana mått och anpassa dom efter DIN motor. Läs läs läs, finns många bra böcker om N/A trimmning.

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)
BMW 325iSICK "SportIntercoolerKompressor" (1987)
Asseee
11 februari 2010 · 142 Inlägg

120 literhästar är ju långt ifrån omöjligt, så kör på som du tänkt med andra kammar och planing och sen bra mappning på det.

Sen om det inte räcker så högkompskolvar och lättare stakar, det borde räcka till en bra bit över 300hk.

Janneutanb
11 februari 2010 · 7 271 Inlägg

_lee_jr skrev:
designed especially for 2JZ GE engine with direct replacement to the stock
Stock fuel rail and injectors are still well-suited.

dåligt på engelska men jag tror att de stå att de passa 2jz ge motorer
2jz ge är en supra mkiv utan turbo o den med turbo heter nog 2jzgte

Bara för att det passar betyder inte att det blir bra.
Innan du gör nånting så råder jag dig att prata med en erfaren motorbyggare, gärna någon som har hållt på mycket med dessa motorer.
För att nå ditt mål så kan du verkligen inte satsa på färdiga prylar, det mesta måste byggas ihop för att passa ihop med resten utav grejerna.
Jag kan lova dig till 100% att du inte kommer nå ditt mål om du bara handlar en massa prylar på ebay.

Så ta kontakt med någon riktigt duktig och diskutera lite.
Då har du åtminstonde kommit en bit på vägen.

Xabin
11 februari 2010 · 391 Inlägg

jag hade inte börjat montera ett thailands insug för att det är rena SKITEN PASSAR JU FÖR FAN INTE!!!!! sedan mått och grejer som runners är det det är vridet som ändras längre och kortare.. Kolla hellre på separata spjäll från BMW m5 e39 eller från BMW m3 sen har du ju skyline GTR modellerna brukar ju ha separata spjäll kär det om du ska sug trimma.. Sen kolvarna DOME på dom kolla det sen din slaglängd korta den varva mer smile.. Lätta ALLT som rör sig sen lite NOS i så kommer det allt komma i bra effekt big_smile

Vikt på TT:1580kg full inredning,fulltank+ förare

Ghost_Face
12 februari 2010 · 517 Inlägg

Du har inte funderat på en kompressor? hade det inte varit fint med både bottenvrid och toppeffekt som skulle skrämma slag på singel-turbo supras?

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
13 februari 2010 · 1 123 Inlägg

Ghost_Face skrev:
Du har inte funderat på en kompressor? hade det inte varit fint med både bottenvrid och toppeffekt som skulle skrämma slag på singel-turbo supras?

kompressorkit kommer en vacker dag tonguesmile
vill som sagt ha sveriges snabbast N/A först utan turbo eller kompressor
sedan kan man tänka på annat
just har jag bara sug hk i tankarna
MVH/Lee

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
kenth66
13 februari 2010 · 1 212 Inlägg

kör på grabben! du kommer att lyckas!
mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
syabo
13 februari 2010 · 1 278 Inlägg

kommer följas!

Street Knight
SupraJonas
13 februari 2010 · 181 Inlägg

Jag tycker det är kul när folk sätter höga mål, men jag blir nästan mörkrädd när jag läser dina inlägg, Stroka en 2jz-ge, så du menar alltså att du ska lägga 100.000:- på ett stroker kit för att få ut 0.4 liter mer på din sugmotor ?

det ända detta kommer leda till är du kommer bli idiotförklarad runt på dom flesta forumen..
tyvärr.
men kämpa på!


/Jonas

_Jonex_ Byggare Behm
14 februari 2010 · 562 Inlägg

Alla har vi våra drömmar, det säger jag ingenting om. Men att köpa exempelvis ett insug för turbo till en sugis bara för att det passar, blir fel. Som någon vettig skrev tidigare : Det måste räknas på sånt här.
Det måste räknas på luftmängder i plenum, runners och gasspjäll. Lika med nya kammarna, det ska räknas på
lyft och duration så att motorn blir pigg. Dessvärre gör inte folk det längre vilket innebär att man får en flaskhals någonstans i bygget.
Men Supramannen borde veta allt du behöver veta om dom motorerna.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
SupraJonas
14 februari 2010 · 181 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Alla har vi våra drömmar, det säger jag ingenting om. Men att köpa exempelvis ett insug för turbo till en sugis bara för att det passar, blir fel. Som någon vettig skrev tidigare : Det måste räknas på sånt här.
Det måste räknas på luftmängder i plenum, runners och gasspjäll. Lika med nya kammarna, det ska räknas på
lyft och duration så att motorn blir pigg. Dessvärre gör inte folk det längre vilket innebär att man får en flaskhals någonstans i bygget.
Men Supramannen borde veta allt du behöver veta om dom motorerna.

ska jag vara ärlig så tror jag inte Smr bryr sig ett skit om dom motorerna....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang