Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Mervolic Yawn...
2 november 2014 · 3 151 Inlägg

Går i tankar på att byta bort eller sälja min Audi, då jag inte längre har så stort behov av diesel. Att sätta priset tycker jag är lite svårt, så jag skulle gärna uppskatta alla sorters hjälp med detta.

- Audi A6 Quattro 2001.
- 2.5 TDI V6 med 180 hk.
- Automatlåda som funkar bra, växlar mjukt och fint.
- Långmilare, 37200 mil ungefär.
- Välserverad på märkesverkstad till 30000 mil därefter egenhändigt servad förra ägaren och mig. Jag har gjort ganska täta oljebyten och även bytt oljefilter samtidigt.
- Sjukt bra skick med tanke på ålder och miltal.
- Rostfri, även under bilen.
- Vinterdäck på 16"-fälgar, använda under en vinter max 1500 mil.
- Sommardäck på 17"-fälgar, använda under en sommar max 1500 mil.
- Endast fem ägare inkl bilfirmor.

Under de snart 4000 mil som jag kört bilen så har enda felen varit några lampor och lite glapp i styrleden (utbytt).

Kända fel på bilen som varit där under hela min ägo är följande:
- Elhissarna bråkar ibland, men inte mer än att det är störigt.
- Askkoppen på höger bakdörr vill inte stänga sig.
- Handskfacket har gått i baklås.
- Saknar servicebok, dock finns servicar dokumenterat sedan bilen var nyköpt.

Det som jag tänkt göra innan försäljning är eventuellt en fyrhjulsinställning och byta en lampa till skyltsbelysningen bak.

Jag har varit sjukt nöjd med den här bilen, och skulle gärna ha behållt den några år till om det inte var en diesel. Helhetsintrycket på bilen är rätt så bra, tror jag. Känns tight och fin i fram- och bakvagn. Känns väl omhändertagen av tidigare ägare, de har varit rädd om den.

Bifogar några bilder som togs idag. Om jag kan bidra med mer information, så säg till. smile

Tack på förhand!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23449724/audi/IMG_0554_small.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23449724/audi/IMG_0594_small.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23449724/audi/IMG_0585_small.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23449724/audi/IMG_0574_small.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23449724/audi/IMG_0545_small.jpg

sisu1986
2 november 2014 · 370 Inlägg

Ja vad tror ni min sonett är värd då?
Info:
Annonstext:
Års: 1972
Skattebefriad och besiktad till sep 2015(förra besiktningen gick igenom med
blanka papper och fick beröm på bilens skick)
Motor: V4 med 65hp
Låda: 4 växlad manuell med golv spak
Har nyligen bytt motor olja och alla tänd delar
Endast 2 ägare innan mig och förra ägaren hade bilen i 33år
Bilen är om lackad nån gång början av -90 talet till vit med pearl effekt i
men lacken är inte bästa skick längre men bra bruksskick tycker jag
Det är även förra ägaren som har monterat en taklucka i bilen(läcker inte in
vatten)
Finns ingen rost då karossen är gjord i glasfiber och botten platten är i bra
skick
Inredning är i fint skick och allt funkar som det ska förutom varvräknaren som
lever sitt egna liv
Det medföljer en uppsättning saab orginal fälgar(dom på bild 2) som är jätte
fint skick men däcken bör bytas och har även en komplett motor och växel låda
till bilen som jag köpte för den har endast gått 8000mil och priset va bra

Låt Turbon Glöda
Toyota Supra TT "Supra Sisu" (1993)
hangman
4 november 2014 · 2 174 Inlägg

Vad tror ni om mammas peugeot 206 cc?

Drar den viktigaste infon.

2002 årsmodell 1.6 liters motor manuell, plåtcab, läcker inte och funkar 100%

2 damer som kört den sen ny, rostfri.

Bytt sista tiden,

Bakaxel till fabriksny med nya svängarmar 15 000 kr

Koppling och urtramplager

Kamrem och vattenpump

hjullager ett fram och ett bak.

Nya länkarmar fram och nygjord framvagns inställning.

Gått 15 000 mil ganska exakt, bes UA i många år irad nu.

Finns normalt slitage på framljusen går polera, och några dörruppslag, men ingen rost.

Påkostad totalt över 30 000 senaste 2 åren. Vad kan man begära? Finns många billiga, men dom har ej bytt kamrem och vattenpump, eller bakaxel som är riktig sjuka på dom och svindyrt.

hangman
4 november 2014 · 2 174 Inlägg

Mervolic skrev:
Går i tankar på att byta bort eller sälja min Audi, då jag inte längre har så stort behov av diesel. Att sätta priset tycker jag är lite svårt, så jag skulle gärna uppskatta alla sorters hjälp med detta.

- Audi A6 Quattro 2001.
- 2.5 TDI V6 med 180 hk.
- Automatlåda som funkar bra, växlar mjukt och fint.
- Långmilare, 37200 mil ungefär.
- Välserverad på märkesverkstad till 30000 mil därefter egenhändigt servad förra ägaren och mig. Jag har gjort ganska täta oljebyten och även bytt oljefilter samtidigt.
- Sjukt bra skick med tanke på ålder och miltal.
- Rostfri, även under bilen.
- Vinterdäck på 16"-fälgar, använda under en vinter max 1500 mil.
- Sommardäck på 17"-fälgar, använda under en sommar max 1500 mil.
- Endast fem ägare inkl bilfirmor.

Under de snart 4000 mil som jag kört bilen så har enda felen varit några lampor och lite glapp i styrleden (utbytt).

Kända fel på bilen som varit där under hela min ägo är följande:
- Elhissarna bråkar ibland, men inte mer än att det är störigt.
- Askkoppen på höger bakdörr vill inte stänga sig.
- Handskfacket har gått i baklås.
- Saknar servicebok, dock finns servicar dokumenterat sedan bilen var nyköpt.

Det som jag tänkt göra innan försäljning är eventuellt en fyrhjulsinställning och byta en lampa till skyltsbelysningen bak.

Jag har varit sjukt nöjd med den här bilen, och skulle gärna ha behållt den några år till om det inte var en diesel. Helhetsintrycket på bilen är rätt så bra, tror jag. Känns tight och fin i fram- och bakvagn. Känns väl omhändertagen av tidigare ägare, de har varit rädd om den.

Bifogar några bilder som togs idag. Om jag kan bidra med mer information, så säg till. smile

Tack på förhand!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/234 … _small.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/234 … _small.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/234 … _small.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/234 … _small.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/234 … _small.jpg

22 skulle jag ge.

Är du intresserad av byte, vinterbil i 15 000 kr klassen nybes nyskattad plus pengar, säg till kan du dra ett PM

pompe90
4 november 2014 · 408 Inlägg

hangman skrev:
Vad tror ni om mammas peugeot 206 cc?

Drar den viktigaste infon.

2002 årsmodell 1.6 liters motor manuell, plåtcab, läcker inte och funkar 100%

2 damer som kört den sen ny, rostfri.

Bytt sista tiden,

Bakaxel till fabriksny med nya svängarmar 15 000 kr

Koppling och urtramplager

Kamrem och vattenpump

hjullager ett fram och ett bak.

Nya länkarmar fram och nygjord framvagns inställning.

Gått 15 000 mil ganska exakt, bes UA i många år irad nu.

Finns normalt slitage på framljusen går polera, och några dörruppslag, men ingen rost.

Påkostad totalt över 30 000 senaste 2 åren. Vad kan man begära? Finns många billiga, men dom har ej bytt kamrem och vattenpump, eller bakaxel som är riktig sjuka på dom och svindyrt.

25-30k eftersom att priserna ligger där på blocket eller ja 30-40 men dom ser bra ut samt lägre miltal. Det som man kan använda sig utav för att trycka upp priset lite är bakaxel men dom flesta 206cc, gti, rc har nog fått byta axel minst en gång nu wink

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Dowzy92
4 november 2014 · 183 Inlägg

Vad kan min saab vara värd? 1996 saab 900 2.0T
Nybytt koppling
sommar: aero fälgar i fint skick, vinter 15" fälgar med relativt nya vinterdäck
25500 mil
Helskinn
fin i lacken, någon liten rostfläck.
https://www1.garaget.org/archive/148/147822/343144/343144-3422183.jpg
https://www1.garaget.org/archive/148/147822/343144/343144-3255910.jpg

Vad tror folket? är den värd något?
Mvh MArtin

Mitsubishi 3000 GT "Plastic Fantastic" (1997)
Nissan 300ZX "Black Thunder" (1990)
hangman
4 november 2014 · 2 174 Inlägg

pompe90 skrev:

hangman skrev:
Vad tror ni om mammas peugeot 206 cc?

Drar den viktigaste infon.

2002 årsmodell 1.6 liters motor manuell, plåtcab, läcker inte och funkar 100%

2 damer som kört den sen ny, rostfri.

Bytt sista tiden,

Bakaxel till fabriksny med nya svängarmar 15 000 kr

Koppling och urtramplager

Kamrem och vattenpump

hjullager ett fram och ett bak.

Nya länkarmar fram och nygjord framvagns inställning.

Gått 15 000 mil ganska exakt, bes UA i många år irad nu.

Finns normalt slitage på framljusen går polera, och några dörruppslag, men ingen rost.

Påkostad totalt över 30 000 senaste 2 åren. Vad kan man begära? Finns många billiga, men dom har ej bytt kamrem och vattenpump, eller bakaxel som är riktig sjuka på dom och svindyrt.

25-30k eftersom att priserna ligger där på blocket eller ja 30-40 men dom ser bra ut samt lägre miltal. Det som man kan använda sig utav för att trycka upp priset lite är bakaxel men dom flesta 206cc, gti, rc har nog fått byta axel minst en gång nu wink

milen spelar ingen roll på en 12 år gammal bil, det gör det på en 2-3 år gammal bil, man betalar för skick och hur den är omhändertagen. Hitta en rostfri 206cc med 2 brukande ägare rostfri, med bytt koppling, kamrem och ny axel för 25, du lär inte hitta någon för det dubbla.

Squidspeed #GoodToBeBad
4 november 2014 · 856 Inlägg

Min gissning är att du bör kunna hitta en köpare som är beredd att ge upp till 30-35.000kr för bilen. OM den hade haft 2.0-motorn så kanske 10.000kr mer. Min erfarenhet av generellt folk, då bilen inte direkt tilltalar bilnördar direkt, är att milen spelar in stort för de. Jag håller med dig om att skicket i stort generellt går före, men vanligt folk tänker oftast tvärtom..

pompe90
4 november 2014 · 408 Inlägg

hangman skrev:

pompe90 skrev:

hangman skrev:
Vad tror ni om mammas peugeot 206 cc?

Drar den viktigaste infon.

2002 årsmodell 1.6 liters motor manuell, plåtcab, läcker inte och funkar 100%

2 damer som kört den sen ny, rostfri.

Bytt sista tiden,

Bakaxel till fabriksny med nya svängarmar 15 000 kr

Koppling och urtramplager

Kamrem och vattenpump

hjullager ett fram och ett bak.

Nya länkarmar fram och nygjord framvagns inställning.

Gått 15 000 mil ganska exakt, bes UA i många år irad nu.

Finns normalt slitage på framljusen går polera, och några dörruppslag, men ingen rost.

Påkostad totalt över 30 000 senaste 2 åren. Vad kan man begära? Finns många billiga, men dom har ej bytt kamrem och vattenpump, eller bakaxel som är riktig sjuka på dom och svindyrt.

25-30k eftersom att priserna ligger där på blocket eller ja 30-40 men dom ser bra ut samt lägre miltal. Det som man kan använda sig utav för att trycka upp priset lite är bakaxel men dom flesta 206cc, gti, rc har nog fått byta axel minst en gång nu wink

milen spelar ingen roll på en 12 år gammal bil, det gör det på en 2-3 år gammal bil, man betalar för skick och hur den är omhändertagen. Hitta en rostfri 206cc med 2 brukande ägare rostfri, med bytt koppling, kamrem och ny axel för 25, du lär inte hitta någon för det dubbla.

Fast nu pratar vi Peugeot ;-)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
hangman
5 november 2014 · 2 174 Inlägg

rcy skrev:

hangman skrev:
milen spelar ingen roll på en 12 år gammal bil

Så du menar att på en 12 år gammal bil så får man lika mycket för en som gått 300 mil som en som gått 40.000 mil?

självklart inte, men vad köper du hellre ? en 10 tusen mil bil med 8 ägare och rost i skärmarna för 40, eller en rostfri, 2 ägare som gått 15? på 12 år hinner så mycket annat hända och milen är inget va rädd om. Har sålt långmilare i nyskick fått bra betalt, då vet man dom är omhändertagna och delar är bytt, såklart man inte vill ha en lång mil entusiastbil, men som bruksbil under 50k har det fan ingen betydelse, SKICKET är a och o.

dawwe ...has left the building...
5 november 2014 · 4 474 Inlägg

Hangman: Du kan fete glömma att få tillbaka hälften av de 30' ni lagt ner på reparationer. Om en likadan Peugeot (lika många mil, samma skick) går för säg 30' så kan du/ni kanske kanske få 5-8' mer för er bil då med tanke på ny bakaxel o nybytt kamrem. Annars finns det ju M5 E39 i "toppskick" för 50', remember:)?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Laith93
5 november 2014 · 15 Inlägg

Intresse koll för min Toyota Corolla T-Sport 1.8L 193 HP

17500 Mil
Fullstämplad service bok
Motor renovering vid 14000 Mil
Rostfri
Remus avgassystem
K&N Luftfilter
H&R Sänkningssats
Tonade rutor + tonade baklyktor
Sommar + vinterdäck båda på alufälgar

https://www1.garaget.org/gallery/images/205/204060/204060-355518ca5d1bb6cb6d14b1c3c4a119a2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/205/204060/204060-d8eb19bcacf01dbe31f807cac082259d.jpg

Någon som vet hur mycket den kan vara värd?

Senast redigerat av Laith93 (5 november 2014)

Skoda Octavia RS "RS" (2006)
pompe90
5 november 2014 · 408 Inlägg

Laith93 skrev:
Intresse koll för min Toyota Corolla T-Sport 1.8L 193 HP

17500 Mil
Fullstämplad service bok
Motor renovering vid 14000 Mil
Rostfri
Remus avgassystem
K&N Luftfilter
Tonade rutor + tonade baklyktor
Sommar + vinterdäck båda på alufälgar


Någon som vet hur mycket den kan vara värd?

Första känslan är 35-40k med tanke på att övriga t-sport 02-03 ligger på dessa nivåer om inte ännu mer sjuka priser.
Men sedan ser man på hur din ser ut(riktigt clean) och renoverad motor(vad det nu innehöll?) plus övriga punkter är bra så ser jag ett pris på 47-50k med RÄTT köpare. Men ett Bra pris är väl 45k

Men jag skulle själv inte ge så mycket pengar för en toyota ^^, men det spelar ingen roll härbig_smile

Senast redigerat av pompe90 (5 november 2014)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
hangman
5 november 2014 · 2 174 Inlägg

dawwe skrev:
Hangman: Du kan fete glömma att få tillbaka hälften av de 30' ni lagt ner på reparationer. Om en likadan Peugeot (lika många mil, samma skick) går för säg 30' så kan du/ni kanske kanske få 5-8' mer för er bil då med tanke på ny bakaxel o nybytt kamrem. Annars finns det ju M5 E39 i "toppskick" för 50', remember:)?

Du sänker den där siffran hela tiden, 50 va det aldrig...60 sa jag, och står fast vid det då polaren hämtat en 14k mil 00a för det i england, ja den är felstyrd men det är ju alla supror och sånt ändå.

absolut få tillbaka saker från reparationer är bara glömma, Men ett "visst" värde har det, Har haft så många bilar så det törs jag påstå, står jag i valet och ska köpa en sån bil för 25 som inget är gjort, eller 35 och precis allt är bytt hade jag tagit den. Oftast blir den billigare affären den dyrare i slutänden. 35-40 är nog rimligt, 18 tums fula chrome fälgar med bra däck, och nya ace 16 tum med nya dubb hakka. Det kostar ganska många tusen.

dawwe ...has left the building...
5 november 2014 · 4 474 Inlägg

Hangaman: Du e rolig du. Du får lägga upp runt 100' för en tidig bil för att få en i riktigt bra skick. Din Pegga betingar inte mer än max 35'

Senast redigerat av dawwe (5 november 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
SportPilot Ubåtsingenjör
5 november 2014 · 7 230 Inlägg

Lohi skrev:
Vad kan man tänkas begära för en Skyline R33 GTS (Alltså NA modellen) obes, oskattad, 16000 mil.
Annars väl fungerande och i fint skick. Inga direkta modifikationer, inge bodykit, ljud eller annat, utan i originalutförande.

20-30 om det är en automat och 20-40 om den är manuell, den ska dock va besiktigad då

polaren köpte en gts25t förra året för 45 besiktigad

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
hangman
6 november 2014 · 2 174 Inlägg

dawwe skrev:
Hangaman: Du e rolig du. Du får lägga upp runt 100' för en tidig bil för att få en i riktigt bra skick. Din Pegga betingar inte mer än max 35'

Det är inte min pegga, och 35 är ett OK pris tycker jag, personligen hade jag inte gett 10 för dom där bilarna, franska bilar har ingen körglädje eller kvalité.

100k? pratar du e60 nu helt plötsligt....15 år gamla e39or pratar jag om...60 o de flödar gött om dom.

Mack Forum- och sitemoderator
6 november 2014 · 26 149 Inlägg

hangman skrev:

dawwe skrev:
Hangaman: Du e rolig du. Du får lägga upp runt 100' för en tidig bil för att få en i riktigt bra skick. Din Pegga betingar inte mer än max 35'

Det är inte min pegga, och 35 är ett OK pris tycker jag, personligen hade jag inte gett 10 för dom där bilarna, franska bilar har ingen körglädje eller kvalité.

100k? pratar du e60 nu helt plötsligt....15 år gamla e39or pratar jag om...60 o de flödar gött om dom.

Varför har du den då upplagd??

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
pompe90
6 november 2014 · 408 Inlägg

hangman skrev:

dawwe skrev:
Hangaman: Du e rolig du. Du får lägga upp runt 100' för en tidig bil för att få en i riktigt bra skick. Din Pegga betingar inte mer än max 35'

Det är inte min pegga, och 35 är ett OK pris tycker jag, personligen hade jag inte gett 10 för dom där bilarna, franska bilar har ingen körglädje eller kvalité.

100k? pratar du e60 nu helt plötsligt....15 år gamla e39or pratar jag om...60 o de flödar gött om dom.

lollollol

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang