Samlingstråd: Vad är min bil värd?

ante123
13 augusti 2016 · 546 Inlägg

okey dom står inte högre alltså

fredda_king Fotograf
13 augusti 2016 · 1 319 Inlägg

ante123 skrev:
okey dom står inte högre alltså

gammal bil idag.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Muttley
13 augusti 2016 ·

ante123 skrev:
okey dom står inte högre alltså

Du hittar säkert någon annan som gärna ger mer för bilen i med du har gjort så mycket med den.  Men då får man ju räkna med att ha tålamod. 
Jag själv hade aldrig gett över 15 för en 850 i pedantiskt skick.

jocke_gronberg
13 augusti 2016 · 4 586 Inlägg

ante123 skrev:
någon som har någon hint av vad man kan få för denna 850 T5

det som är gjort är följande

smidda kolvar
H-stakar
allt är viktat/balanserat
turbo:T3 / T04-E
koppling:tryckplatta -707 R-Lamell
S60R-grenrör (TROR jag)
nya ram/vev lager
ny oljepump
ny kamremsats
nya P-boxar
bränslepump:Walbro -GSS341
spridare:640CC
GLT-kammar
portad top med mirafräsning
EBC Turbo Groove Bromsskivor Fram
EBC Greenstuff Bromsbelägg Fram/back
J-Spec.se Coilovers
fjäderbenstag fram
ultra racing subframestag bak
racing thermostat
ny tänddelar/stift
ny servad med olja/filter
reglerventil 4MM
Överliggande tryckrör i alu
nyrekondad
hjulinställning
3st mätare som sitter i A-stolpe vattentemp oljetryck laddtryck

TROR jag har fått med allt nu

ganska fräsh i chassi någon skavank

chassit har gått CA 29XXX
motor har gått CA 400mil

har kvitton på det mesta

låter trevligt. Du har ingen bild. Säger nog max 25.000 med rätt köpare

ante123
13 augusti 2016 · 546 Inlägg

hade hoppas på CA 40K jag haha men men inte mkt att göra ni har nog mkt bättre koll än mig tack för hjälpen (Y)

S_Larsson
17 augusti 2016 · 14 Inlägg

Hej,
Jag är ägare till en gammal 745a från 88 som ser skapligt fräsch ut för sin ålder. Det som ser tråkigt ut är att A-stolpen (förarsida stolpen fram) har lite rostbubblor, inte mycket men de finns rost där under.
Det intressanta med denna bilen är att den har en b204ft motor (16v turbo). Den är lackad i en saffransgul/orange metallic färg, har en fungerande taklucka, racekoppling, diffbroms och en grupp A Garett turbo. Jag vet inte vad för racekoppling det är i skrivande stund, men det är något av kvalité om jag känner far min (tidigare och första ägaren till motorn).

Motorn såldes från Volvo PV här i Göteborg till min pappa löst och det var en av de tre motorer som såldes i Sverige (en av de tre första iallafall enligt min pappa).
På grund av att den såldes löst har den inget chassi den suttit i från början och därav har vi bara en uppskattning av hur långt den gått. Vi uppskattar att den gått mellan 8-13 tusen mil.

Förstår att det här är väldigt tunt med information då jag varken har exakta siffror på mil, exakta delar, bilder m.m. men hoppas på en god uppskattning från er!

PS tills när den säljs är kolvringar och packningar bytt!

Tack på förhand

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 augusti 2016 · 17 455 Inlägg

S_Larsson skrev:
Hej,
Jag är ägare till en gammal 745a från 88 som ser skapligt fräsch ut för sin ålder. Det som ser tråkigt ut är att A-stolpen (förarsida stolpen fram) har lite rostbubblor, inte mycket men de finns rost där under.
Det intressanta med denna bilen är att den har en b204ft motor (16v turbo). Den är lackad i en saffransgul/orange metallic färg, har en fungerande taklucka, racekoppling, diffbroms och en grupp A Garett turbo. Jag vet inte vad för racekoppling det är i skrivande stund, men det är något av kvalité om jag känner far min (tidigare och första ägaren till motorn).

Motorn såldes från Volvo PV här i Göteborg till min pappa löst och det var en av de tre motorer som såldes i Sverige (en av de tre första iallafall enligt min pappa).
På grund av att den såldes löst har den inget chassi den suttit i från början och därav har vi bara en uppskattning av hur långt den gått. Vi uppskattar att den gått mellan 8-13 tusen mil.

Förstår att det här är väldigt tunt med information då jag varken har exakta siffror på mil, exakta delar, bilder m.m. men hoppas på en god uppskattning från er!

PS tills när den säljs är kolvringar och packningar bytt!

Tack på förhand

Kolvar och packningar... gissar på att den gurglar i sig en del olja? "Min pappa har..." nja. Uppenbarligen ungdomsmoddad. Inte mer pengar än valfri 745 i hyggligt skick gissar jag på?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Robin_Ericsson
21 augusti 2016 · 20 Inlägg

hej. skulle uppskatta lite råd på vad min farfars mercedes kan vara värd, han köpte den ny och är en w124 års mod:88 och har gått runt 27 tusen mil, en sedanare med svarta tygstolar, taklucka elhissar mm, den har stått i ca 4 år nu och är obesiktigad, tyvärr har rost tagit frammskärmarna och lite varstans samt även lite inunder. Vet ej vad motorn heter men är en 300 turbodiesel med automat låda, och enligt gubben så växte dom inte på träd just den motorn med turbo? skulle vilja ha hjälp med prissättningen på en sådan, förstår att ett exaktpris inte går att sätta genom denna text men jag har ingen aning vad man kan begära? MVH

Muttley
21 augusti 2016 ·

Robin_Ericsson skrev:
hej. skulle uppskatta lite råd på vad min farfars mercedes kan vara värd, han köpte den ny och är en w124 års mod:88 och har gått runt 27 tusen mil, en sedanare med svarta tygstolar, taklucka elhissar mm, den har stått i ca 4 år nu och är obesiktigad, tyvärr har rost tagit frammskärmarna och lite varstans samt även lite inunder. Vet ej vad motorn heter men är en 300 turbodiesel med automat låda, och enligt gubben så växte dom inte på träd just den motorn med turbo? skulle vilja ha hjälp med prissättningen på en sådan, förstår att ett exaktpris inte går att sätta genom denna text men jag har ingen aning vad man kan begära? MVH

10000 gissar jag på med tanke på den har stått i 4 år och är rostig.  Du kan få ett tillsynes rostfritt exemplar för 24000.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 augusti 2016 · 17 455 Inlägg

Robin_Ericsson skrev:
hej. skulle uppskatta lite råd på vad min farfars mercedes kan vara värd, han köpte den ny och är en w124 års mod:88 och har gått runt 27 tusen mil, en sedanare med svarta tygstolar, taklucka elhissar mm, den har stått i ca 4 år nu och är obesiktigad, tyvärr har rost tagit frammskärmarna och lite varstans samt även lite inunder. Vet ej vad motorn heter men är en 300 turbodiesel med automat låda, och enligt gubben så växte dom inte på träd just den motorn med turbo? skulle vilja ha hjälp med prissättningen på en sådan, förstår att ett exaktpris inte går att sätta genom denna text men jag har ingen aning vad man kan begära? MVH

Nej. OM603 växer inte på träd. Blåsta topplock ligger till grund för detta. Cirka 145hk låter inte mycket men det är bra tryck i maskinen om den är frisk. Dåliga kolvringar och ovillighet att starta i minusgrader hänger ihop. Ska du sälja den ska den vara iskall och det ska vara +5 grader ute. Startar den med bara 2-3 sekunders glödning först är den frisk. En köpare vara beredd att lägga ut en liten slant då.

Så 5 till 10tkr. Kanske. Motorn är en strulpelle som Mercedes-folk undviker.

OM606 i synnerhet med 24v topp och turbo ger folk sjuka summor för. Sålde en sån för ett tag sedan... kolla noga vilken maskin du har i bilen!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
S_Larsson
21 augusti 2016 · 14 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

S_Larsson skrev:
Hej,
Jag är ägare till en gammal 745a från 88 som ser skapligt fräsch ut för sin ålder. Det som ser tråkigt ut är att A-stolpen (förarsida stolpen fram) har lite rostbubblor, inte mycket men de finns rost där under.
Det intressanta med denna bilen är att den har en b204ft motor (16v turbo). Den är lackad i en saffransgul/orange metallic färg, har en fungerande taklucka, racekoppling, diffbroms och en grupp A Garett turbo. Jag vet inte vad för racekoppling det är i skrivande stund, men det är något av kvalité om jag känner far min (tidigare och första ägaren till motorn).

Motorn såldes från Volvo PV här i Göteborg till min pappa löst och det var en av de tre motorer som såldes i Sverige (en av de tre första iallafall enligt min pappa).
På grund av att den såldes löst har den inget chassi den suttit i från början och därav har vi bara en uppskattning av hur långt den gått. Vi uppskattar att den gått mellan 8-13 tusen mil.

Förstår att det här är väldigt tunt med information då jag varken har exakta siffror på mil, exakta delar, bilder m.m. men hoppas på en god uppskattning från er!

PS tills när den säljs är kolvringar och packningar bytt!

Tack på förhand

Kolvar och packningar... gissar på att den gurglar i sig en del olja? "Min pappa har..." nja. Uppenbarligen ungdomsmoddad. Inte mer pengar än valfri 745 i hyggligt skick gissar jag på?

Om den gurgla i sig en del olja eller ej vet jag inte, jag var nog inte mer än 5-6 år när den bilen ställdes åt sidan (Ingen lämplig bil med fru och tre barn ansåg far antar jag). Varför jag valde att plocka ner den var för att den hade stått i flera år och när jag fick ner den så hade sot och olja lyckats klippa fast några kolvringar så det var ju lika bra. (Kanske var att du "gurgla olja" jag har ingen aning!) Har heller inget fungerande chassi med delar som skulle kunnat provstarta så...
Ungdommodd? Definera gärna!

Tack!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 augusti 2016 · 17 455 Inlägg

S_Larsson skrev:

Hybridsmurfen skrev:

S_Larsson skrev:
Hej,
Jag är ägare till en gammal 745a från 88 som ser skapligt fräsch ut för sin ålder. Det som ser tråkigt ut är att A-stolpen (förarsida stolpen fram) har lite rostbubblor, inte mycket men de finns rost där under.
Det intressanta med denna bilen är att den har en b204ft motor (16v turbo). Den är lackad i en saffransgul/orange metallic färg, har en fungerande taklucka, racekoppling, diffbroms och en grupp A Garett turbo. Jag vet inte vad för racekoppling det är i skrivande stund, men det är något av kvalité om jag känner far min (tidigare och första ägaren till motorn).

Motorn såldes från Volvo PV här i Göteborg till min pappa löst och det var en av de tre motorer som såldes i Sverige (en av de tre första iallafall enligt min pappa).
På grund av att den såldes löst har den inget chassi den suttit i från början och därav har vi bara en uppskattning av hur långt den gått. Vi uppskattar att den gått mellan 8-13 tusen mil.

Förstår att det här är väldigt tunt med information då jag varken har exakta siffror på mil, exakta delar, bilder m.m. men hoppas på en god uppskattning från er!

PS tills när den säljs är kolvringar och packningar bytt!

Tack på förhand

Kolvar och packningar... gissar på att den gurglar i sig en del olja? "Min pappa har..." nja. Uppenbarligen ungdomsmoddad. Inte mer pengar än valfri 745 i hyggligt skick gissar jag på?

Om den gurgla i sig en del olja eller ej vet jag inte, jag var nog inte mer än 5-6 år när den bilen ställdes åt sidan (Ingen lämplig bil med fru och tre barn ansåg far antar jag). Varför jag valde att plocka ner den var för att den hade stått i flera år och när jag fick ner den så hade sot och olja lyckats klippa fast några kolvringar så det var ju lika bra. (Kanske var att du "gurgla olja" jag har ingen aning!) Har heller inget fungerande chassi med delar som skulle kunnat provstarta så...
Ungdommodd? Definera gärna!

Tack!

Menade mest att Saffransgul, racekoppling, diffad låter som en ung herre haft den... MEN! Säger du att den inte går att starta ens en gång? Allvarligt? Varför?

Plockat ner den? Seriöst? Är det en hel bil som inte startar eller vad?

Volvos 16v maskin till 740/940 var kända för att dra i sig sjuka mängder motorolja när de blev slitna. Gurglade i sig...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
S_Larsson
21 augusti 2016 · 14 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

S_Larsson skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Kolvar och packningar... gissar på att den gurglar i sig en del olja? "Min pappa har..." nja. Uppenbarligen ungdomsmoddad. Inte mer pengar än valfri 745 i hyggligt skick gissar jag på?

Om den gurgla i sig en del olja eller ej vet jag inte, jag var nog inte mer än 5-6 år när den bilen ställdes åt sidan (Ingen lämplig bil med fru och tre barn ansåg far antar jag). Varför jag valde att plocka ner den var för att den hade stått i flera år och när jag fick ner den så hade sot och olja lyckats klippa fast några kolvringar så det var ju lika bra. (Kanske var att du "gurgla olja" jag har ingen aning!) Har heller inget fungerande chassi med delar som skulle kunnat provstarta så...
Ungdommodd? Definera gärna!

Tack!

Menade mest att Saffransgul, racekoppling, diffad låter som en ung herre haft den... MEN! Säger du att den inte går att starta ens en gång? Allvarligt? Varför?

Plockat ner den? Seriöst? Är det en hel bil som inte startar eller vad?

Volvos 16v maskin till 740/940 var kända för att dra i sig sjuka mängder motorolja när de blev slitna. Gurglade i sig...

Jaha du menar så! Jo det är så att han var i 20 års åldern men han var ingen DIY nöt som slet sönder allt så vitt jag vet då han tillverkade ECU boxar, portade toppar, svetsade ihop avgasrör osv för andra.. men de kanske var standard jag vet ej hahaha. Vilket fall som helst så ja en ung herre ägde bilen där är du helt rätt!

Ja asså jag plockade ner den för den hade stått skitlänge. Nej den funkar inte då chassit min far satte den i först stod på en gräsmatta jättelänge och chassit började rosta. Då köpte vi ett chassi av min morbror som var hyffsat fräscht men det var bara ett skal. De delar som var fräscha flyttades över men blev aldrig klart då lusten försvann. Nu har jag tagit tag i den och skall fixa till den för att sälja då jag vill äga en bmw e46 istället. Därför startar den inte. När den säljs ska den funka helt felfritt annars finns det ingen idé att sälja den. Då kan jag lika gärna behålla den som en driftbil. Hoppas detta klarna upp saker och ting för er!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 augusti 2016 · 17 455 Inlägg

S_Larsson skrev:

Hybridsmurfen skrev:

S_Larsson skrev:

Om den gurgla i sig en del olja eller ej vet jag inte, jag var nog inte mer än 5-6 år när den bilen ställdes åt sidan (Ingen lämplig bil med fru och tre barn ansåg far antar jag). Varför jag valde att plocka ner den var för att den hade stått i flera år och när jag fick ner den så hade sot och olja lyckats klippa fast några kolvringar så det var ju lika bra. (Kanske var att du "gurgla olja" jag har ingen aning!) Har heller inget fungerande chassi med delar som skulle kunnat provstarta så...
Ungdommodd? Definera gärna!

Tack!

Menade mest att Saffransgul, racekoppling, diffad låter som en ung herre haft den... MEN! Säger du att den inte går att starta ens en gång? Allvarligt? Varför?

Plockat ner den? Seriöst? Är det en hel bil som inte startar eller vad?

Volvos 16v maskin till 740/940 var kända för att dra i sig sjuka mängder motorolja när de blev slitna. Gurglade i sig...

Jaha du menar så! Jo det är så att han var i 20 års åldern men han var ingen DIY nöt som slet sönder allt så vitt jag vet då han tillverkade ECU boxar, portade toppar, svetsade ihop avgasrör osv för andra.. men de kanske var standard jag vet ej hahaha. Vilket fall som helst så ja en ung herre ägde bilen där är du helt rätt!

Ja asså jag plockade ner den för den hade stått skitlänge. Nej den funkar inte då chassit min far satte den i först stod på en gräsmatta jättelänge och chassit började rosta. Då köpte vi ett chassi av min morbror som var hyffsat fräscht men det var bara ett skal. De delar som var fräscha flyttades över men blev aldrig klart då lusten försvann. Nu har jag tagit tag i den och skall fixa till den för att sälja då jag vill äga en bmw e46 istället. Därför startar den inte. När den säljs ska den funka helt felfritt annars finns det ingen idé att sälja den. Då kan jag lika gärna behålla den som en driftbil. Hoppas detta klarna upp saker och ting för er!

Jaha! Då är bilen ett plock-ihop-åk? Som ska reggas in med ny kaross? Då är den inte värd speciellt många kronor i nuläget. Ingenting faktiskt. Regga och få en fungerande bil gäller för dig som du nämner.

Självklart ska du ha en E46! Mitt råd är att kolla efter dessa på västkusten, Skåne. Billiga här. Passa dig för rosten bara.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
S_Larsson
21 augusti 2016 · 14 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

S_Larsson skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Menade mest att Saffransgul, racekoppling, diffad låter som en ung herre haft den... MEN! Säger du att den inte går att starta ens en gång? Allvarligt? Varför?

Plockat ner den? Seriöst? Är det en hel bil som inte startar eller vad?

Volvos 16v maskin till 740/940 var kända för att dra i sig sjuka mängder motorolja när de blev slitna. Gurglade i sig...

Jaha du menar så! Jo det är så att han var i 20 års åldern men han var ingen DIY nöt som slet sönder allt så vitt jag vet då han tillverkade ECU boxar, portade toppar, svetsade ihop avgasrör osv för andra.. men de kanske var standard jag vet ej hahaha. Vilket fall som helst så ja en ung herre ägde bilen där är du helt rätt!

Ja asså jag plockade ner den för den hade stått skitlänge. Nej den funkar inte då chassit min far satte den i först stod på en gräsmatta jättelänge och chassit började rosta. Då köpte vi ett chassi av min morbror som var hyffsat fräscht men det var bara ett skal. De delar som var fräscha flyttades över men blev aldrig klart då lusten försvann. Nu har jag tagit tag i den och skall fixa till den för att sälja då jag vill äga en bmw e46 istället. Därför startar den inte. När den säljs ska den funka helt felfritt annars finns det ingen idé att sälja den. Då kan jag lika gärna behålla den som en driftbil. Hoppas detta klarna upp saker och ting för er!

Jaha! Då är bilen ett plock-ihop-åk? Som ska reggas in med ny kaross? Då är den inte värd speciellt många kronor i nuläget. Ingenting faktiskt. Regga och få en fungerande bil gäller för dig som du nämner.

Självklart ska du ha en E46! Mitt råd är att kolla efter dessa på västkusten, Skåne. Billiga här. Passa dig för rosten bara.

Nä i nuläget förstår jag att den inte är värd ett skit! Det har alltid varit ett plock ihop åk då motorn aldrig kom med en kaross utan såldes från Volvo PV löst! Men den går att regga in fullt lagligt och efter det ska den säljas. Annars..varför göra jobbet ens smile Men så en b204ft motor är inget folk letar efter? därav inte mer värd än en 740 med b230 motorn exempelvis?

Jo jag är riktigt intresserad av E46 330i då interiören är riktigt fin!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 augusti 2016 · 17 455 Inlägg

S_Larsson skrev:

Hybridsmurfen skrev:

S_Larsson skrev:

Jaha du menar så! Jo det är så att han var i 20 års åldern men han var ingen DIY nöt som slet sönder allt så vitt jag vet då han tillverkade ECU boxar, portade toppar, svetsade ihop avgasrör osv för andra.. men de kanske var standard jag vet ej hahaha. Vilket fall som helst så ja en ung herre ägde bilen där är du helt rätt!

Ja asså jag plockade ner den för den hade stått skitlänge. Nej den funkar inte då chassit min far satte den i först stod på en gräsmatta jättelänge och chassit började rosta. Då köpte vi ett chassi av min morbror som var hyffsat fräscht men det var bara ett skal. De delar som var fräscha flyttades över men blev aldrig klart då lusten försvann. Nu har jag tagit tag i den och skall fixa till den för att sälja då jag vill äga en bmw e46 istället. Därför startar den inte. När den säljs ska den funka helt felfritt annars finns det ingen idé att sälja den. Då kan jag lika gärna behålla den som en driftbil. Hoppas detta klarna upp saker och ting för er!

Jaha! Då är bilen ett plock-ihop-åk? Som ska reggas in med ny kaross? Då är den inte värd speciellt många kronor i nuläget. Ingenting faktiskt. Regga och få en fungerande bil gäller för dig som du nämner.

Självklart ska du ha en E46! Mitt råd är att kolla efter dessa på västkusten, Skåne. Billiga här. Passa dig för rosten bara.

Nä i nuläget förstår jag att den inte är värd ett skit! Det har alltid varit ett plock ihop åk då motorn aldrig kom med en kaross utan såldes från Volvo PV löst! Men den går att regga in fullt lagligt och efter det ska den säljas. Annars..varför göra jobbet ens smile Men så en b204ft motor är inget folk letar efter? därav inte mer värd än en 740 med b230 motorn exempelvis?

Jo jag är riktigt intresserad av E46 330i då interiören är riktigt fin!

Ingen aning om vad de mer volvokunniga tycker om din maskin. Men du har mycket jobb framför dig.
En E46 330 är en helt underbar bil. Räkna med runt 1 liter per mil blandad. Eftersom du är ung så sjukt dyr försäkring. Men man måste börja samla på sig poäng hos försäkringsbolaget någongång... Elfel förekommer. Kolla ALLT som går på el!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
21 augusti 2016 · 5 833 Inlägg

S_Larsson skrev:
Nä i nuläget förstår jag att den inte är värd ett skit! Det har alltid varit ett plock ihop åk då motorn aldrig kom med en kaross utan såldes från Volvo PV löst! Men den går att regga in fullt lagligt och efter det ska den säljas. Annars..varför göra jobbet ens smile Men så en b204ft motor är inget folk letar efter? därav inte mer värd än en 740 med b230 motorn exempelvis?

Sälj motorn och de andra grejerna löst istället, det är inte alls så lätt att regga en 740 med helt annan motor, speciellt om det är en motor som aldrig ens formellt suttit i en bil.

S_Larsson
21 augusti 2016 · 14 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

S_Larsson skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Jaha! Då är bilen ett plock-ihop-åk? Som ska reggas in med ny kaross? Då är den inte värd speciellt många kronor i nuläget. Ingenting faktiskt. Regga och få en fungerande bil gäller för dig som du nämner.

Självklart ska du ha en E46! Mitt råd är att kolla efter dessa på västkusten, Skåne. Billiga här. Passa dig för rosten bara.

Nä i nuläget förstår jag att den inte är värd ett skit! Det har alltid varit ett plock ihop åk då motorn aldrig kom med en kaross utan såldes från Volvo PV löst! Men den går att regga in fullt lagligt och efter det ska den säljas. Annars..varför göra jobbet ens smile Men så en b204ft motor är inget folk letar efter? därav inte mer värd än en 740 med b230 motorn exempelvis?

Jo jag är riktigt intresserad av E46 330i då interiören är riktigt fin!

Ingen aning om vad de mer volvokunniga tycker om din maskin. Men du har mycket jobb framför dig.
En E46 330 är en helt underbar bil. Räkna med runt 1 liter per mil blandad. Eftersom du är ung så sjukt dyr försäkring. Men man måste börja samla på sig poäng hos försäkringsbolaget någongång... Elfel förekommer. Kolla ALLT som går på el!

Aa vi får hoppas dom tycker om den mer haha! Jo men det är inte så jobbigt för mig, har byggt galnare saker förr så detta är en barnlek!

Aa har hört att dom ska vara underbara i kurvor redan stock men ännu goare efter lite inställningar på dämpning m.m.
Jo självklart gör jag massvis med research innan jag kollar på en bil! Har planerat att skaffa den någon gång i mars / april nästa år så har gott med tid!

Tack så mycket för att du tog tid ifrån din söndagskväll att svara på min fråga big_smile

S_Larsson
21 augusti 2016 · 14 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

S_Larsson skrev:
Nä i nuläget förstår jag att den inte är värd ett skit! Det har alltid varit ett plock ihop åk då motorn aldrig kom med en kaross utan såldes från Volvo PV löst! Men den går att regga in fullt lagligt och efter det ska den säljas. Annars..varför göra jobbet ens smile Men så en b204ft motor är inget folk letar efter? därav inte mer värd än en 740 med b230 motorn exempelvis?

Sälj motorn och de andra grejerna löst istället, det är inte alls så lätt att regga en 740 med helt annan motor, speciellt om det är en motor som aldrig ens formellt suttit i en bil.

Okej! Reglerna kanske har ändrats sen den var i bruk men jag gör ett försök. Går det inte så får jag väl sälja det separat!

Robin_Ericsson
22 augusti 2016 · 20 Inlägg

Hybridsmurfen: okej, tack för svar, den går riktigt bra tycker jag för en gammal diesel, den är aldrig startad utan motorvärmare i minusgrader, aldrig kallstartad i alla fall, möjligtvis om den stått utanför affären tex när han handlat, men startar alltid på första varvet efter glidning om det är runt 0 an.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang