Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Chrisehhh
2 oktober 2016 · 242 Inlägg

Volvo 855 T-5R Svart.

Negativt: Import, okänt miltal, bytt mätarhus, men senaste besiktning visar 28000mil så runt 28xxx-29xxx mil.
Rostiga framskärmar. Bakskärmar börjar det krypa lite smått men inte mycket. Lite rost på insidan av bakluckan. Lite klarlacksläpp på huv. Knackar lite från lyftarna.

Positivt: Annars är bilen jättefin men är i behov av polering. Utrustad med elstyrd glastacklucka, mocca inredning. 17" comet fälgar lite kanstötta med bra däck. Nybytt kamrem, vattenpump, termostat, fördelare, rotor och expansionskärl. Kommer även att byta vevhusventilationen i veckan och montera JR filter med avskärmning.

Den är chippad och det sitter en 19T turbo, 3" avgassystem och aluminium intercooler.

Vad uppskattar ni värdet till om den säljs nybesiktad och skattad?

Bild: https://gyazo.com/2e59f7556d8b3c9cac9cd400cc48a7b9

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 oktober 2016 · 17 470 Inlägg

Chrisehhh skrev:
Volvo 855 T-5R Svart.

Negativt: Import, okänt miltal, bytt mätarhus, men senaste besiktning visar 28000mil så runt 28xxx-29xxx mil.
Rostiga framskärmar. Bakskärmar börjar det krypa lite smått men inte mycket. Lite rost på insidan av bakluckan. Lite klarlacksläpp på huv. Knackar lite från lyftarna.

Positivt: Annars är bilen jättefin men är i behov av polering. Utrustad med elstyrd glastacklucka, mocca inredning. 17" comet fälgar lite kanstötta med bra däck. Nybytt kamrem, vattenpump, termostat, fördelare, rotor och expansionskärl. Kommer även att byta vevhusventilationen i veckan och montera JR filter med avskärmning.

Den är chippad och det sitter en 19T turbo, 3" avgassystem och aluminium intercooler.

Vad uppskattar ni värdet till om den säljs nybesiktad och skattad?

Bild: https://gyazo.com/2e59f7556d8b3c9cac9cd400cc48a7b9

Italienimport?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Chrisehhh
3 oktober 2016 · 242 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Chrisehhh skrev:
Volvo 855 T-5R Svart.

Negativt: Import, okänt miltal, bytt mätarhus, men senaste besiktning visar 28000mil så runt 28xxx-29xxx mil.
Rostiga framskärmar. Bakskärmar börjar det krypa lite smått men inte mycket. Lite rost på insidan av bakluckan. Lite klarlacksläpp på huv. Knackar lite från lyftarna.

Positivt: Annars är bilen jättefin men är i behov av polering. Utrustad med elstyrd glastacklucka, mocca inredning. 17" comet fälgar lite kanstötta med bra däck. Nybytt kamrem, vattenpump, termostat, fördelare, rotor och expansionskärl. Kommer även att byta vevhusventilationen i veckan och montera JR filter med avskärmning.

Den är chippad och det sitter en 19T turbo, 3" avgassystem och aluminium intercooler.

Vad uppskattar ni värdet till om den säljs nybesiktad och skattad?

Bild: https://gyazo.com/2e59f7556d8b3c9cac9cd400cc48a7b9

Italienimport?

Nä det är 2.3L och manualen är på tyska, tysklandsimport säger jag.

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
sge701
3 oktober 2016 · 9 Inlägg

Har en fräsch manuell Audi A4 3,0 tdi. Här är annonsen, vad är rimligt pris för den?
För de ligger mellan 67-95 om man kollar på manuell på blocket.
Här är annonsen där finns all info om den https://www.blocket.se/stockholm/Audi_A … 9.htm?ma=1

Har också en A4 1,8t vad är den värd då? Hittar ingen med halvskinn som är nybes på blocket. Här är all info om den. https://www.blocket.se/stockholm/Audi_A … 2.htm?ma=1

Low
4 oktober 2016 · 3 306 Inlägg

Följt denna tråd länge så ska prova.

Bilen ska säljas nästa år typ i mars / april.

Skoda octavia ambiente årsmod: 2011
Mil: cirka i mars/april 9600-9800 mil.

1.2L tsi med 7 dsg.
Fabrikstonad
Farthållare
Färdator
Avtagbar drag
Ljusgrön metallic
Helt nya däck runtom
Fina dubbade vinterdäck

900kr års skatt och drar mellan 0.5-0.6.
Ny servad i veckan olja och oljefilter samt kupefilter o luftfilter.

Fullservad sedan ny på märkesvärkstad.

Och ac och allt det vanliga.

Kul att jämnföra sen när man har sålt den.

Skrämmer dsg o hur mycket drar det ner?

Senast redigerat av Low (4 oktober 2016)

Nurminen_
9 oktober 2016 · 714 Inlägg

Hej vad kan man begära för en opel sintra..fin i kaross 7-sitsig
28.000 mil,koppling+kamrem bytt för 1000 mil sedan, även tändkablar,tändstift,lite packningar osv bytt nyligen. Nybesiktad dock avställd...på ett ungefär ?

Volvo 740 "Sugis" (1989)
Muttley
9 oktober 2016 ·

Nurminen_ skrev:
Hej vad kan man begära för en opel sintra..fin i kaross 7-sitsig
28.000 mil,koppling+kamrem bytt för 1000 mil sedan, även tändkablar,tändstift,lite packningar osv bytt nyligen. Nybesiktad dock avställd...på ett ungefär ?

5000 kr.   Den är nog inte alls eftertraktad och den verkar ovanlig vilket betyder svår att hitta delar. Fått riktigt dåligt betyg på  besiktning. Plus att den är väldigt gammal och gått långt.

Så avställd fungerande runt 5000, påställd så kan du nog plussa på skatten.

Nurminen_
9 oktober 2016 · 714 Inlägg

tkd_rille skrev:

Nurminen_ skrev:
Hej vad kan man begära för en opel sintra..fin i kaross 7-sitsig
28.000 mil,koppling+kamrem bytt för 1000 mil sedan, även tändkablar,tändstift,lite packningar osv bytt nyligen. Nybesiktad dock avställd...på ett ungefär ?

5000 kr.   Den är nog inte alls eftertraktad och den verkar ovanlig vilket betyder svår att hitta delar. Fått riktigt dåligt betyg på  besiktning. Plus att den är väldigt gammal och gått långt.

Så avställd fungerande runt 5000, påställd så kan du nog plussa på skatten.

Jo den är ganska ovanlig. Men det är en chevrolet transport med kortare bagagelucka och 4cylindrig opel motor typ..så delar finns det gott om.
5000? Aldrig...då behåller jag den big_smile

Senast redigerat av Nurminen_ (9 oktober 2016)

Volvo 740 "Sugis" (1989)
Low
9 oktober 2016 · 3 306 Inlägg

Low skrev:
Följt denna tråd länge så ska prova.

Bilen ska säljas nästa år typ i mars / april.

Skoda octavia ambiente årsmod: 2011
Mil: cirka i mars/april 9600-9800 mil.

1.2L tsi med 7 dsg.
Fabrikstonad
Farthållare
Färdator
Avtagbar drag
Ljusgrön metallic
Helt nya däck runtom
Fina dubbade vinterdäck

900kr års skatt och drar mellan 0.5-0.6.
Ny servad i veckan olja och oljefilter samt kupefilter o luftfilter.

Fullservad sedan ny på märkesvärkstad.

Och ac och allt det vanliga.

Kul att jämnföra sen när man har sålt den.

Skrämmer dsg o hur mycket drar det ner?

Är 55-70 rimligt?

Muttley
9 oktober 2016 ·

Nurminen_ skrev:

tkd_rille skrev:

Nurminen_ skrev:
Hej vad kan man begära för en opel sintra..fin i kaross 7-sitsig
28.000 mil,koppling+kamrem bytt för 1000 mil sedan, även tändkablar,tändstift,lite packningar osv bytt nyligen. Nybesiktad dock avställd...på ett ungefär ?

5000 kr.   Den är nog inte alls eftertraktad och den verkar ovanlig vilket betyder svår att hitta delar. Fått riktigt dåligt betyg på  besiktning. Plus att den är väldigt gammal och gått långt.

Så avställd fungerande runt 5000, påställd så kan du nog plussa på skatten.

Jo den är ganska ovanlig. Men det är en chevrolet transport med kortare bagagelucka och 4cylindrig opel motor typ..så delar finns det gott om.
5000? Aldrig...då behåller jag den big_smile

Jo fast en transport är inte värd något heller wink   

Du lär få sopa upp den när den rostat sönder smile

Ställ på den och polera till den så kanske du kan få några tusen till.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 oktober 2016 · 17 470 Inlägg

Low skrev:

Low skrev:
Följt denna tråd länge så ska prova.

Bilen ska säljas nästa år typ i mars / april.

Skoda octavia ambiente årsmod: 2011
Mil: cirka i mars/april 9600-9800 mil.

1.2L tsi med 7 dsg.
Fabrikstonad
Farthållare
Färdator
Avtagbar drag
Ljusgrön metallic
Helt nya däck runtom
Fina dubbade vinterdäck

900kr års skatt och drar mellan 0.5-0.6.
Ny servad i veckan olja och oljefilter samt kupefilter o luftfilter.

Fullservad sedan ny på märkesvärkstad.

Och ac och allt det vanliga.

Kul att jämnföra sen när man har sålt den.

Skrämmer dsg o hur mycket drar det ner?

Är 55-70 rimligt?

TSi-maskinen med DSG7 DQ200 skrämmer nog en del men tror du gamla Elsa som ska köpa sin sista bil har någon som helst aning om problemen med denna motorkombo? Nej, just det. Äldre tittar bara på milen. Och den har väl kedja om jag inte minns fel? Lägg dig på ett vettigt pris och se till att städa & dammsug/tvätta den som satan. Vissa är noga med det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Low
9 oktober 2016 · 3 306 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Low skrev:

Low skrev:
Följt denna tråd länge så ska prova.

Bilen ska säljas nästa år typ i mars / april.

Skoda octavia ambiente årsmod: 2011
Mil: cirka i mars/april 9600-9800 mil.

1.2L tsi med 7 dsg.
Fabrikstonad
Farthållare
Färdator
Avtagbar drag
Ljusgrön metallic
Helt nya däck runtom
Fina dubbade vinterdäck

900kr års skatt och drar mellan 0.5-0.6.
Ny servad i veckan olja och oljefilter samt kupefilter o luftfilter.

Fullservad sedan ny på märkesvärkstad.

Och ac och allt det vanliga.

Kul att jämnföra sen när man har sålt den.

Skrämmer dsg o hur mycket drar det ner?

Är 55-70 rimligt?

TSi-maskinen med DSG7 DQ200 skrämmer nog en del men tror du gamla Elsa som ska köpa sin sista bil har någon som helst aning om problemen med denna motorkombo? Nej, just det. Äldre tittar bara på milen. Och den har väl kedja om jag inte minns fel? Lägg dig på ett vettigt pris och se till att städa & dammsug/tvätta den som satan. Vissa är noga med det.

Jovisst den har kamkedja. Varit inne på pga den blev slapp vid 5000 mil men tydligen åtgärdat nu. :-) hoppas man kan bli av med den heheh. Annars riktigt trevlig bil för vara en skoda.

Errorist
13 oktober 2016 · 157 Inlägg

Funderar på att sälja Amazonen vad tror ni jag kan få för den?


Den är i ok bruksskick och körs dagligen
Är bes i 2 år till.
Sitter helt nya weber 45or på den.
Nytt extraktorgrenrör.
Nya insug.
Dålig lack.






https://www1.garaget.org/archive/193/192929/396944/large_396944-3751249.jpg

Utmarks-Loke
13 oktober 2016 · 5 833 Inlägg

Errorist skrev:
Funderar på att sälja Amazonen vad tror ni jag kan få för den?


Den är i ok bruksskick och körs dagligen
Är bes i 2 år till.
Sitter helt nya weber 45or på den.
Nytt extraktorgrenrör.
Nya insug.
Dålig lack.

Ser hyfsat rostfri ut? Jag blev ganska sugen faktiskt

Errorist
13 oktober 2016 · 157 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

Errorist skrev:
Funderar på att sälja Amazonen vad tror ni jag kan få för den?


Den är i ok bruksskick och körs dagligen
Är bes i 2 år till.
Sitter helt nya weber 45or på den.
Nytt extraktorgrenrör.
Nya insug.
Dålig lack.

Ser hyfsat rostfri ut? Jag blev ganska sugen faktiskt

Den är ganska bra under det mesta är lagat där. har bara hittat ett hål på tvärbalken. Annars är det inte så mycket rost på den. men lacken är dålig. troligen lackad utomhus med dåligt underjobb.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 oktober 2016 · 17 470 Inlägg

Errorist skrev:

Svarte_Orm skrev:

Errorist skrev:
Funderar på att sälja Amazonen vad tror ni jag kan få för den?


Den är i ok bruksskick och körs dagligen
Är bes i 2 år till.
Sitter helt nya weber 45or på den.
Nytt extraktorgrenrör.
Nya insug.
Dålig lack.

Ser hyfsat rostfri ut? Jag blev ganska sugen faktiskt

Den är ganska bra under det mesta är lagat där. har bara hittat ett hål på tvärbalken. Annars är det inte så mycket rost på den. men lacken är dålig. troligen lackad utomhus med dåligt underjobb.

Enligt tidningen Klassiska bilar från 2014 så en Amazon 2d -66: 20-40tkr i gott bruksskick. Men detta är ju ovanligare nu. Även om din är sliten så hugg i ordentligt! Vad säger blocket?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Lohi
14 oktober 2016 · 46 Inlägg

Hejsan, sitter på en BMW e36 M3 3.0 coupe -94.
I princip original rakt igenom, 19.000 mil, knappt någon rost och el-styrt helskinn (slitet) samt taklucka. original fälgar med nya däck.

Ungefär vad kan man begära såhär till hösten?

SportPilot Ubåtsingenjör
14 oktober 2016 · 7 229 Inlägg

Lohi skrev:
Hejsan, sitter på en BMW e36 M3 3.0 coupe -94.
I princip original rakt igenom, 19.000 mil, knappt någon rost och el-styrt helskinn (slitet) samt taklucka. original fälgar med nya däck.

Ungefär vad kan man begära såhär till hösten?

väldigt svårt att säga... du säger "knappt någon rost" vilket betyder att där finns rost ? Det drar tyvärr ner priset ganska ordentligt, sen är även inredningen sliten.

Jag skulle gissa på 75 000

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Lohi
15 oktober 2016 · 46 Inlägg

CHEEVA skrev:

Lohi skrev:
Hejsan, sitter på en BMW e36 M3 3.0 coupe -94.
I princip original rakt igenom, 19.000 mil, knappt någon rost och el-styrt helskinn (slitet) samt taklucka. original fälgar med nya däck.

Ungefär vad kan man begära såhär till hösten?

väldigt svårt att säga... du säger "knappt någon rost" vilket betyder att där finns rost ? Det drar tyvärr ner priset ganska ordentligt, sen är även inredningen sliten.

Jag skulle gissa på 75 000

Jo självklart finns det, gammal bil. Men endast minimalt med ytrost efter stenskott. Men 75.000 skulle jag bli väldigt nöjd med om någon gav smile

SportPilot Ubåtsingenjör
15 oktober 2016 · 7 229 Inlägg

Lohi skrev:

CHEEVA skrev:

Lohi skrev:
Hejsan, sitter på en BMW e36 M3 3.0 coupe -94.
I princip original rakt igenom, 19.000 mil, knappt någon rost och el-styrt helskinn (slitet) samt taklucka. original fälgar med nya däck.

Ungefär vad kan man begära såhär till hösten?

väldigt svårt att säga... du säger "knappt någon rost" vilket betyder att där finns rost ? Det drar tyvärr ner priset ganska ordentligt, sen är även inredningen sliten.

Jag skulle gissa på 75 000

Jo självklart finns det, gammal bil. Men endast minimalt med ytrost efter stenskott. Men 75.000 skulle jag bli väldigt nöjd med om någon gav smile

mitt tips är att hålla på bilen och vårda den väl, för de lär inte gå ner mer i pris

eller så säljer du den jäkligt billigt till mig wink

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang