Eftersnack: Efterfesten vid A6 efter elmia

_Dalle_ Unknown Örebro
4 april 2010 · 291 Inlägg

Tycker att det var en stor skandal, att Polisen får fly. Inte konstigt att dom spärrar av området då.
Synd att det drabbar alla andra som ville vara där och ha trevligt.

http://www.jnytt.se/nyhet/31320/stokig- … -jonkoping

Senast redigerat av _Dalle_ (4 april 2010)

Volvo s40 "airride" (2000)
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
BoostGuy
4 april 2010 · 953 Inlägg

Ja polisens insatts iår va konstig polis helikopter över a6 m.m  allt detta för  att de blev skit förra året. och detta lär ju bara bli värre nästa år. skönt  att racet kunde bli av=)

slutsatts av detta polisen gör sitt jobb som dom ska men sen kan man ställa sig en stor fråga när va dom ungdomar och moptorintresserade? de ha dom säkert varit och borde där efter släppt lite på tyglarna.

sen att folk inte kan hålla i skärpet och slänga det där de ska slängas är tråkigt.  men men hoppas att vi här i JKPg kan prtaa med både polis och kommun om nästa år.  för detta måste bli bättre för det blir bara större och större.

Kul helg övrigt=)

Unknown_Orebro
4 april 2010 ·

Jag håller med!

Förstår inte dem idioterna som rusade mot poliserna att detta inte gör något bättre!

Inför denna årliga träff kommer polis myndigheten tills nästa år att spärra av alla stora parkeringar så att man helt enkelt enbart kan åka till Elmia sedan direkt hem, då blir det ju jävligt kul, men det kanske är det ni vill?

När man ser detta kaos som urartade på A6 så förstår man varför det inte ordnas någon större träff i städer runt om i Sverige.
Jag skulle inte vilja vara anordnare när folk beter sig som idioter så fort polisen dyker upp, Nej fy fan för hur det gick till och såg ut igår kväll, vi tröttnade och skämdes för att vi var där så vi begav oss hem betydligt mycket tidigare än planerat.

Senast redigerat av Woodpecker (4 april 2010)

BoostGuy
4 april 2010 · 953 Inlägg

tyvärr fick jag inte bevittna detta och de va la tur de. Jag skäms  för att de ska bli såhär och som Woodpecker skriver kommer det att troligen bli att man bara få åka till mässan och sen hem och att polisen kommer vilja köra ut folk från stan. tyvärr är denna stora helg förstörd.

Tack för att ni som förstör för oss som vill ha trevligt och roligt.

Ni lär vakna upp med ett gott samvete idag

Jimmylainen
4 april 2010 · 420 Inlägg

Woodpecker skrev:
Jag håller med! Förstår inte dem idioterna som rusade mot poliserna att detta inte gör något bättre!
Inför denna årliga träff kommer polis myndigheten tills nästa år att spärra av alla stora parkeringar så att man helt enkelt enbart kan åka till Elmia sedan direkt hem, då blir det ju jävligt kul, men det kanske är det ni vill? När man ser detta kaos som urartade på A6 så förstår man varför det inte ordnas någon större träff i städer runt om i Sverige. Jag skulle inte vilja vara anordnare när folk beter sig som idioter så fort polisen dyker upp, Nej fy fan för hur det gick till och såg ut igår kväll, vi tröttnade och skämdes för att vi var där så vi begav oss hem betydligt mycket tidigare än planerat.

Hände detta under gårdagen då eller? Vad hände där?


Sen kan vi nog tacka dom jävla raggarna för en hel del. Kan folk ge fan i att supa ner sig totalt inför och under bilutställningar?

ice_pepsi Väktare
4 april 2010 · 4 Inlägg

Ja man får skämmas över de raggare som åker runt och super skallen i bitar och skal llåta värst.
vilket liv!
En kille for runt bland folkmassorna inne på Elmia och skrek och drog i varorna som en av butikerna.
Iq fiskmås!
Såg ut som han ville göra sig rolig för kompisarna och tjejen och visst lyckades han!

Näe inför ordentlig klädsel och nykterhet vid insläppet på Elmia!

Senast redigerat av ice_pepsi (4 april 2010)

Bilsport nr 12 2003 (Volvo 850)
Bilsport nr 24 2003 (Audi A4)
Gudzilla Dåre
4 april 2010 · 182 Inlägg

Faktiskt det e inget bra, visst jag tycker det e underbart att vi kanske får stå och bränna ett par backdäck eller möjligen även något race.

Men att vi jagar bort polisen förstör bara för oss även i framtiden, sånt här kommer bara medföra att polisen tar till ännu hårdare nästa gång.
Sen fördärvar vi bara vårt redan dåliga rykte som laglösa ligister.

Det hade varit bättre om man haft ett samarbete med polisen och kommunen och något företag, tagit en parkering som någon bidrar med satt upp massa betong grisar för säkerheten och där inne kan man få leka loss lite.

Efter det blir det bara frågan om att få kommunen på ens sida, sen polisen med.

Men jag tror inte att det e att vi samlas och tittar på bilar som e problemet.
Inte häller att det kanske försvinner ett par bakdäck.
Kanske inte ens att det blir något litet race.
Utan hur allt det sker.

Menar att folk leker inne på parkeringarna bland folk och bilar.
Och när man kommer ut på gaterna så e det utan något säkerhet över huvudtaget.
Sen att vi fyller parkeringen men massa skräp e inte så kul häller.
Plus att allt detta sker medan där e massa personer som fått i sig lite för mycket alkohol.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Gudzilla Dåre
4 april 2010 · 182 Inlägg

Driver_85 skrev:
tyvärr fick jag inte bevittna detta och de va la tur de. Jag skäms  för att de ska bli såhär och som Woodpecker skriver kommer det att troligen bli att man bara få åka till mässan och sen hem och att polisen kommer vilja köra ut folk från stan. tyvärr är denna stora helg förstörd.

Tack för att ni som förstör för oss som vill ha trevligt och roligt.

Ni lär vakna upp med ett gott samvete idag

Tyvär så tror jag dom skiter i vilket för många av dom e knappt bil entusiaster och kommer bara se gårdagen som en bra kväll på stan

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Go_sideways
4 april 2010 · 428 Inlägg

Så länge Komunen/polisen eller vem det nu gäller inte försöker lösa detta med alla förarna på något bra sätt så kommer det alltid,alltid och ja faktist alltid gå till såhär. Tänkte då just på att man jagar bort polisen. Folk är inte rädda för att stå på sig när det gäller dessa saker idag. speciellt inte när man känner att man har totalt övertag på polisen.
Dock är även jag SJUUUUKT trött på dessa idioter som super sig redlöst fulla,skräpar ner och håller på att bråka. Alla ni idioter, Sånt här INTE hemma på ett ställe som Elmia. Eller på någon annan bilträff eller utställning heller för den delen.
Jag säger inte att man inte alls ska dricka eller så. Att dricka och ha kul kan man absolut göra men gör det för fan med vett i skallen!!!

PINSAMT !

trippelturbo Trucker
4 april 2010 · 2 710 Inlägg

Rikti skit!! Såg vilket skit det va och åkte hem med dessamma.. Vad är det för folk som är o härjar på dom senaste träffarna?? Hur svårt kan de va o sköta sig?? Det va FÖR många som var VÄLDIG berusade kring Elmia o A6. Bilar o alkohol går ej ihop, det har vi alla förstått innerst inne men ändå så verkar det som att ingen förstått det när det komme rpå tal.. ??:S

Att folk förstör / hindrar polisens jobb gör det BARA värre för oss andra motorintresserade. Tyvärr så får man som individ inte göra ngt mot dessa personer.. !!

Fart missbrukare
_Dalle_ Unknown Örebro
4 april 2010 · 291 Inlägg

Jimmylainen skrev:

Woodpecker skrev:
Jag håller med! Förstår inte dem idioterna som rusade mot poliserna att detta inte gör något bättre!
Inför denna årliga träff kommer polis myndigheten tills nästa år att spärra av alla stora parkeringar så att man helt enkelt enbart kan åka till Elmia sedan direkt hem, då blir det ju jävligt kul, men det kanske är det ni vill? När man ser detta kaos som urartade på A6 så förstår man varför det inte ordnas någon större träff i städer runt om i Sverige. Jag skulle inte vilja vara anordnare när folk beter sig som idioter så fort polisen dyker upp, Nej fy fan för hur det gick till och såg ut igår kväll, vi tröttnade och skämdes för att vi var där så vi begav oss hem betydligt mycket tidigare än planerat.

Hände detta under gårdagen då eller? Vad hände där?


Sen kan vi nog tacka dom jävla raggarna för en hel del. Kan folk ge fan i att supa ner sig totalt inför och under bilutställningar?

Kan säga att det inte var bara raggare!!! Lätt att skylla på dom,

Volvo s40 "airride" (2000)
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
NeoSWE
4 april 2010 · 62 Inlägg

Håller med - tråkigt. Vi tänkte käka på Mc Donalds vid A6 på kvällen men då vi på parkeringen såg ett gäng fulla raggare som tom hoppade på sin bil vågade vi ens inte lämna våra bilar där så vi åkte hem lite efter. Fylla och bilar hör INTE ihop.......

Toyota Supra TT MKIV "Snowflake" (1994)
Jimmylainen
4 april 2010 · 420 Inlägg

_Dalle_ skrev:

Jimmylainen skrev:

Woodpecker skrev:
Jag håller med! Förstår inte dem idioterna som rusade mot poliserna att detta inte gör något bättre!
Inför denna årliga träff kommer polis myndigheten tills nästa år att spärra av alla stora parkeringar så att man helt enkelt enbart kan åka till Elmia sedan direkt hem, då blir det ju jävligt kul, men det kanske är det ni vill? När man ser detta kaos som urartade på A6 så förstår man varför det inte ordnas någon större träff i städer runt om i Sverige. Jag skulle inte vilja vara anordnare när folk beter sig som idioter så fort polisen dyker upp, Nej fy fan för hur det gick till och såg ut igår kväll, vi tröttnade och skämdes för att vi var där så vi begav oss hem betydligt mycket tidigare än planerat.

Hände detta under gårdagen då eller? Vad hände där?


Sen kan vi nog tacka dom jävla raggarna för en hel del. Kan folk ge fan i att supa ner sig totalt inför och under bilutställningar?

Kan säga att det inte var bara raggare!!! Lätt att skylla på dom,

Sant. Men ur mitt perspektiv av det jag såg så var det bara raggare. Var säkert andra också såklart.

CarpeDiem German Engineering
4 april 2010 · 9 081 Inlägg

NeoSWE skrev:
Håller med - tråkigt. Vi tänkte käka på Mc Donalds vid A6 på kvällen men då vi på parkeringen såg ett gäng fulla raggare som tom hoppade på sin bil vågade vi ens inte lämna våra bilar där så vi åkte hem lite efter. Fylla och bilar hör INTE ihop.......

Satt i bilen på väg hem och såg många utav era bilar på parkeringen.

Raggare är det värsta jag vet, undrar om de ens har nån vett i skallen? De är iallafall duktiga på 2 saker: Supa sig fulla och bråka

Senast redigerat av CarpeDiem (26 april 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
SnipersChoise Gangster
4 april 2010 · 61 Inlägg

lämnade bilen 20min på a6 parkeringen för att sonen behövde gå på toa så vi gick bort till McDonalds (parkerade lite avskilt där det va lite lugnare) kom tillbaks å nån idiot har sparkat in sidan på bilen..  fattar inte vad folk tänker med, körde som tur va inte min lupo utan min golf II....

Volkswagen Lupo 3L "Kermit" (2003)
JockeO
4 april 2010 · 1 Inlägg

Angående incidenten med bortkörningen av polisen så såg jag endast raggare men det var säkert andra med, och det var ju inget vidare o höra en ölburk träffa klockrent i taket på pikéten, och folk jubla som om det vore final i Hockey SM sad

Senast redigerat av JockeO (4 april 2010)

BMW M5 E61 (2007)
BMW F10 "520d 5L LCI mm5" (2014)
_Dalle_ Unknown Örebro
4 april 2010 · 291 Inlägg

JockeO skrev:
Angående incidenten med bortkörningen av polisen så såg jag endast raggare men det var säkert andra med, och det var ju inget vidare o höra en ölburk träffa klockrent i taket på pikéten, och folk jubla som om det vore final i Hockey SM sad

Blir faktist lite sur nu, Är inte alls bara raggare. Stod ju fullt med folk som kasta grejer och kan säga att det var inte bara raggare. Plus att jag kallar inte dom som håller på sådär som raggare.!!!!

Man kan kalla dom blöjraggare, riktiga raggare har ett större motorintresse än många här!

Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
Volvo s40 "airride" (2000)
GroundX Got N/A?
4 april 2010 · 358 Inlägg

För att det finns en och annan person som "förstör" så tycker jag inte att det gör polisen befogad att stänga av hela områden för ALLA. Riktigt dåligt skött av polisen, riktigt dåligt! De ska ha resurser att ta hand om personer som inte sköter sig.

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
kaiserr
4 april 2010 · 67 Inlägg

fan de va synd att det blev så åkte hem tidigare ville ställa upp lite på aktiveter  och så men de va så stökigt där o polisen hade spärrat alla ingångar typ

Gudzilla Dåre
4 april 2010 · 182 Inlägg

GroundX skrev:
För att det finns en och annan person som "förstör" så tycker jag inte att det gör polisen befogad att stänga av hela områden för ALLA. Riktigt dåligt skött av polisen, riktigt dåligt! De ska ha resurser att ta hand om personer som inte sköter sig.

Tycker på ett sätt dom gör rätt, kan dom inte plocka bråkstakarna så får man föra bort dom ju, på ett eller annat sätt.

Och till nästa år kommer jag inte bli förvånad om kravall polis står där med sköld, hjälm och batong.
Eller så säger dom bara nä nästa gång dom frågar om dom får lov att ha Elmia " JA man måste fråga polisen för såna träffar som elmia, vallåkra och såna. Och ja dom kan säga nej det e för stökigt efter åt.

Själv tycker jag att vi ska försöka hjälpa polisen i framtiden och göra det lättare för dom, först när vi gör så kommer polisen att "kanske" hjälpa oss med anordna våra träffar och kanske acceptera lite däck slitage och stänga av någon väg för testa bilarna mot varandra

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang