Eftersnack: Efterfesten vid A6 efter elmia

staffe_
4 april 2010 · 666 Inlägg

var riktigt rolig vit a6 enda tills de börja flygga flasker mm över hella parkerigen mot polisen, jag åkte där i från då jag villa inte ha nå skit på min bil, fan skärp till er de är inte rolig för 5öre som nu håller på

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
740Drifting Driver
4 april 2010 · 195 Inlägg

Ja som många har sagt det va jävligt tråkigt att folk inte kan sköta sig, Och det va många som inte gjorde och de va inte bara raggare för så många äkta raggare finns inte kvar i Sverige som så många som inte skötte sig igår. Men det var ändå kul att se dem som brännde upp sitt gummi.

of Dalen <Drifting fore live>
Tiiiseen
4 april 2010 · 526 Inlägg

Dricka kan man göra med måtta . Men att hålla på som folk gjorde igår är fan helt sjukt, Vart fan e samhället på väg. Jag tror som jag såg att en annan hade skrivit att poliserna kommer bli stenhårda nästa år dvs säkert kravall poliser med batong och sköld mm. Men jag tror dock inte jönköping har råd och bli av med den här mässan liksom västerås inte har råd med att bli av med power meet kommunen tjänar hur mycket som helst den här helgen . Mvh

Jimmylainen
4 april 2010 · 420 Inlägg

_Dalle_ skrev:

JockeO skrev:
Angående incidenten med bortkörningen av polisen så såg jag endast raggare men det var säkert andra med, och det var ju inget vidare o höra en ölburk träffa klockrent i taket på pikéten, och folk jubla som om det vore final i Hockey SM sad

Blir faktist lite sur nu, Är inte alls bara raggare. Stod ju fullt med folk som kasta grejer och kan säga att det var inte bara raggare. Plus att jag kallar inte dom som håller på sådär som raggare.!!!!

Man kan kalla dom blöjraggare, riktiga raggare har ett större motorintresse än många här!

Raggare som raggare. Dom lever för den skiten verkade det som iallafall.

_Dalle_ Unknown Örebro
4 april 2010 · 291 Inlägg

GroundX skrev:
För att det finns en och annan person som "förstör" så tycker jag inte att det gör polisen befogad att stänga av hela områden för ALLA. Riktigt dåligt skött av polisen, riktigt dåligt! De ska ha resurser att ta hand om personer som inte sköter sig.

Säg mig vad dom skulle gjort då??

Volvo s40 "airride" (2000)
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
subaru_impreza STi Stratocaster
4 april 2010 · 25 Inlägg

Känns som hela elmia är mer en fest där alla icke bilintresserade får supa och ha kul.

trippelturbo Trucker
4 april 2010 · 2 710 Inlägg

subaru_impreza skrev:
Känns som hela elmia är mer en fest där alla icke bilintresserade får supa och ha kul.

Alla är lika välkomna där! Inte arrangörernas fel att besökare inte kan hålla händerna i styr..

Polisen gjorde bra jobb ifrån sig smile

Fart missbrukare
Magnaflux
4 april 2010 · 102 Inlägg

Jag var en dom som blev omhändertagna, fick sitta i fyllecellen i 2 timmar- jag var spiknykter.
Felet jag gjorde var att hjälpa en mycket snygg, grovt breddad, lila supra när den gjorde en liten burn.
Piketen stod en bit bort och skulle köra i kapp honom och ge honom (vad jag gissar på) böter.
Gick ut och ställde mig i vägen så den inte kunde köra fram, och då rusar 5 arga poliser ut ur piketen och kasar in mig i bilen. Alla som står nära blir arga för att dom gör som dom gör. Polisen hotar med att slå mina vänner med teleskopsbatonger och bussa hundarna på dom. Efter att detta utspelar sig börjar regnet med ölburkar flaskor och annan skit.

Sen att omhänderta mig i 2 timmar för att stå i vägen? Tycker ni det är rimligt? 3 starka poliser i sina bästa dar försöker få in mig i bilen, inte ens det klarade dom av utan att hota med batong.

Jag trodde inte, anade inte att polisen skulle behöva fly för att jag gick ut i vägen.
Tyckte bara "låt oss titta på bränt gummi, och låt dom som kör bränna upp sina däck".

Sen är ju nerskräpningen skit, fyllan är skit.
Jag hade planer på att leka med min bil igår kväll, men den går inte helt 100% så den fick vara hemma.

Jag säger ändå att polisen är våra vänner; bättre att jobba med dom än emot dom. Kommer vi med bra förslag så får dom gärna motargumentera. T. ex. att vi övertalar IKEA eller de som äger parkeringen på baksidan att vi får leka på den (och bara den) och nån ser till allt sköts bra. Men säger polisen nej så kommer det bli likadant år efter år.

Jag är allt annat än raggare, och jag var inte full, ändå startade jag tydligen det ni alla klagar på.

Senast redigerat av Magnaflux (4 april 2010)

YipYip
4 april 2010 · 308 Inlägg

Magnaflux skrev:
....

2 timmar för att hindra polisens arbete tycker jag verkar lite lite...dom har rätt att hålla dej betydligt längre.
Låter man dom göra sitt jobb utan att käfta emot eller störa så kommer dom låta dej vara.

Tycker väl som dom flesta att visst vill många samlas och kika på varandras bilar som inte fick plats på mässan så okej.
Men eftersom det varje år spårar ur och en del sladdar runt bland folk så kan inte polisen göra annat än att försöka köra bort alla.

Det finns inte en möjlighet att gå in och bara plocka person för person inne på A6 området tills dom fått alla bråkstakar så därför tycker jag dom gjorde helt rätt.
Sen att jag jobbade och var tvungen att komma in på A6 det var ju en annan femma...som tur är fick jag smita förbi efter samtal med konstapeln smile

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
SnipersChoise Gangster
4 april 2010 · 61 Inlägg

Magnaflux skrev:
Jag var en dom som blev omhändertagna, fick sitta i fyllecellen i 2 timmar- jag var spiknykter.
Felet jag gjorde var att hjälpa en mycket snygg, grovt breddad, lila supra när den gjorde en liten burn.
Piketen stod en bit bort och skulle köra i kapp honom och ge honom (vad jag gissar på) böter.
Gick ut och ställde mig i vägen så den inte kunde köra fram, och då rusar 5 arga poliser ut ur piketen och kasar in mig i bilen. Alla som står nära blir arga för att dom gör som dom gör. Polisen hotar med att slå mina vänner med teleskopsbatonger och bussa hundarna på dom. Efter att detta utspelar sig börjar regnet med ölburkar flaskor och annan skit.

Sen att omhänderta mig i 2 timmar för att stå i vägen? Tycker ni det är rimligt? 3 starka poliser i sina bästa dar försöker få in mig i bilen, inte ens det klarade dom av utan att hota med batong.

Jag trodde inte, anade inte att polisen skulle behöva fly för att jag gick ut i vägen.
Tyckte bara "låt oss titta på bränt gummi, och låt dom som kör bränna upp sina däck".

Sen är ju nerskräpningen skit, fyllan är skit.
Jag hade planer på att leka med min bil igår kväll, men den går inte helt 100% så den fick vara hemma.

Jag säger ändå att polisen är våra vänner; bättre att jobba med dom än emot dom. Kommer vi med bra förslag så får dom gärna motargumentera. T. ex. att vi övertalar IKEA eller de som äger parkeringen på baksidan att vi får leka på den (och bara den) och nån ser till allt sköts bra. Men säger polisen nej så kommer det bli likadant år efter år.

Jag är allt annat än raggare, och jag var inte full, ändå startade jag tydligen det ni alla klagar på.

Hindrade du ett utryckningsfordon så är det helt rätt att de omhändertog dig. Du bröt mot lagen och ska därför straffas så enkelt är det...

Volkswagen Lupo 3L "Kermit" (2003)
Magnaflux
4 april 2010 · 102 Inlägg

SnipersChoise skrev:

Magnaflux skrev:
Jag var en dom som blev omhändertagna, fick sitta i fyllecellen i 2 timmar- jag var spiknykter.
Felet jag gjorde var att hjälpa en mycket snygg, grovt breddad, lila supra när den gjorde en liten burn.
Piketen stod en bit bort och skulle köra i kapp honom och ge honom (vad jag gissar på) böter.
Gick ut och ställde mig i vägen så den inte kunde köra fram, och då rusar 5 arga poliser ut ur piketen och kasar in mig i bilen. Alla som står nära blir arga för att dom gör som dom gör. Polisen hotar med att slå mina vänner med teleskopsbatonger och bussa hundarna på dom. Efter att detta utspelar sig börjar regnet med ölburkar flaskor och annan skit.

Sen att omhänderta mig i 2 timmar för att stå i vägen? Tycker ni det är rimligt? 3 starka poliser i sina bästa dar försöker få in mig i bilen, inte ens det klarade dom av utan att hota med batong.

Jag trodde inte, anade inte att polisen skulle behöva fly för att jag gick ut i vägen.
Tyckte bara "låt oss titta på bränt gummi, och låt dom som kör bränna upp sina däck".

Sen är ju nerskräpningen skit, fyllan är skit.
Jag hade planer på att leka med min bil igår kväll, men den går inte helt 100% så den fick vara hemma.

Jag säger ändå att polisen är våra vänner; bättre att jobba med dom än emot dom. Kommer vi med bra förslag så får dom gärna motargumentera. T. ex. att vi övertalar IKEA eller de som äger parkeringen på baksidan att vi får leka på den (och bara den) och nån ser till allt sköts bra. Men säger polisen nej så kommer det bli likadant år efter år.

Jag är allt annat än raggare, och jag var inte full, ändå startade jag tydligen det ni alla klagar på.

Hindrade du ett utryckningsfordon så är det helt rätt att de omhändertog dig. Du bröt mot lagen och ska därför straffas så enkelt är det...

helt rätt håller jag med om. säg till mig omhänder ta mig. han hade inte syrenerna på slagna = vanligt fordon? eller jag tror det räknas som vanligt.
men tycker att polisen/komunen borde hjäpa oss bil intresserade. ser ju fotbolls planer över allt och vika det mäst bråk runt fotbolls matcher? eller street race? kanske borde sluta bygga motbollsplander det skapar huliganer. hjälp oss vi hjälper dom.

trippelturbo Trucker
4 april 2010 · 2 710 Inlägg

SnipersChoise skrev:

Magnaflux skrev:
Jag var en dom som blev omhändertagna, fick sitta i fyllecellen i 2 timmar- jag var spiknykter.
Felet jag gjorde var att hjälpa en mycket snygg, grovt breddad, lila supra när den gjorde en liten burn.
Piketen stod en bit bort och skulle köra i kapp honom och ge honom (vad jag gissar på) böter.
Gick ut och ställde mig i vägen så den inte kunde köra fram, och då rusar 5 arga poliser ut ur piketen och kasar in mig i bilen. Alla som står nära blir arga för att dom gör som dom gör. Polisen hotar med att slå mina vänner med teleskopsbatonger och bussa hundarna på dom. Efter att detta utspelar sig börjar regnet med ölburkar flaskor och annan skit.

Sen att omhänderta mig i 2 timmar för att stå i vägen? Tycker ni det är rimligt? 3 starka poliser i sina bästa dar försöker få in mig i bilen, inte ens det klarade dom av utan att hota med batong.

Jag trodde inte, anade inte att polisen skulle behöva fly för att jag gick ut i vägen.
Tyckte bara "låt oss titta på bränt gummi, och låt dom som kör bränna upp sina däck".

Sen är ju nerskräpningen skit, fyllan är skit.
Jag hade planer på att leka med min bil igår kväll, men den går inte helt 100% så den fick vara hemma.

Jag säger ändå att polisen är våra vänner; bättre att jobba med dom än emot dom. Kommer vi med bra förslag så får dom gärna motargumentera. T. ex. att vi övertalar IKEA eller de som äger parkeringen på baksidan att vi får leka på den (och bara den) och nån ser till allt sköts bra. Men säger polisen nej så kommer det bli likadant år efter år.

Jag är allt annat än raggare, och jag var inte full, ändå startade jag tydligen det ni alla klagar på.

Hindrade du ett utryckningsfordon så är det helt rätt att de omhändertog dig. Du bröt mot lagen och ska därför straffas så enkelt är det...

+1

Fart missbrukare
Jimmylainen
4 april 2010 · 420 Inlägg

Magnaflux skrev:

SnipersChoise skrev:

Magnaflux skrev:
Jag var en dom som blev omhändertagna, fick sitta i fyllecellen i 2 timmar- jag var spiknykter.
Felet jag gjorde var att hjälpa en mycket snygg, grovt breddad, lila supra när den gjorde en liten burn.
Piketen stod en bit bort och skulle köra i kapp honom och ge honom (vad jag gissar på) böter.
Gick ut och ställde mig i vägen så den inte kunde köra fram, och då rusar 5 arga poliser ut ur piketen och kasar in mig i bilen. Alla som står nära blir arga för att dom gör som dom gör. Polisen hotar med att slå mina vänner med teleskopsbatonger och bussa hundarna på dom. Efter att detta utspelar sig börjar regnet med ölburkar flaskor och annan skit.

Sen att omhänderta mig i 2 timmar för att stå i vägen? Tycker ni det är rimligt? 3 starka poliser i sina bästa dar försöker få in mig i bilen, inte ens det klarade dom av utan att hota med batong.

Jag trodde inte, anade inte att polisen skulle behöva fly för att jag gick ut i vägen.
Tyckte bara "låt oss titta på bränt gummi, och låt dom som kör bränna upp sina däck".

Sen är ju nerskräpningen skit, fyllan är skit.
Jag hade planer på att leka med min bil igår kväll, men den går inte helt 100% så den fick vara hemma.

Jag säger ändå att polisen är våra vänner; bättre att jobba med dom än emot dom. Kommer vi med bra förslag så får dom gärna motargumentera. T. ex. att vi övertalar IKEA eller de som äger parkeringen på baksidan att vi får leka på den (och bara den) och nån ser till allt sköts bra. Men säger polisen nej så kommer det bli likadant år efter år.

Jag är allt annat än raggare, och jag var inte full, ändå startade jag tydligen det ni alla klagar på.

Hindrade du ett utryckningsfordon så är det helt rätt att de omhändertog dig. Du bröt mot lagen och ska därför straffas så enkelt är det...

helt rätt håller jag med om. säg till mig omhänder ta mig. han hade inte syrenerna på slagna = vanligt fordon? eller jag tror det räknas som vanligt.
men tycker att polisen/komunen borde hjäpa oss bil intresserade. ser ju fotbolls planer över allt och vika det mäst bråk runt fotbolls matcher? eller street race? kanske borde sluta bygga motbollsplander det skapar huliganer. hjälp oss vi hjälper dom.

Huliganer har funnits sen 20-talet så det kan du inte skylla ifrån dig på.

TheYellowOne
4 april 2010 · 46 Inlägg

Läst o hört om allt vad som hände på a6 igår.. verkar riiktigt löjligt, som många andra skriver så går inte fylla o bilar ihop... Sen det här med att någon mota polisens arbete va väl kanske inte det smartaste men det e alltid lätt att vara efterklok. Allt bus flyttades till ngt annat köpcentrum (kommer dock inte ihåg vad det hette), men jag o mina vänner hängde där en stund o det va ju allt annat än organiserat. Tex 2 "sledåk" som körde runt o burnade samtidigt på den lilla "asfaltsplätten" och sen va det en minivan som körde o busade med fullt me folk hängandes utanför dörrar o fönster...sånt hållar man bara på me på fyllan! Sen fanns det ju dom som körde lite mer seriöst o verkligen vill visa vad deras bilar gick försmile ska va tacksam för alla som vill bränna lite gummi... Men för o komma till ngt positivt så på vägen hem såg vi att det va sjuukt lång kö på en avfart, svängde av nästa o följde efter några fräscha bilar.. och vad kommer man inte till om till lite race big_smile helt perfekt avslutning på en kall och bra bildag!

Kulin
4 april 2010 · 29 Inlägg

Valde att hoppa över Elmia 2010 av ett par skäl. Tråkigt att läsa dessa dumheter som skett. Jag kom på att ifjol, Elmia 2009 såg jag med egna ögon att berusade och stökiga ungdomar släpptes in på motormässan. Jag frågar mig då vafan de släpper in såna människor som bara stökar till och gör folk förbannade??

Eller har jag fel? Är det tillåtet att komma in berusad?

Visst, de berusade kan ju spela nyktra när de köper biljetterna vid kassorna, men om vakterna i mässan ser berusade och stökiga personer så slänger de väl ut asen?..

skydark
4 april 2010 · 375 Inlägg

Klistrar in en länk om nattens händelser. Hoppas det är OK.

http://jnytt.se/nyhet/31320/stokig-och- … -jonkoping

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Germax
4 april 2010 · 12 086 Inlägg

Jag stack från A6 ca 19, vad hände sen? tongue Verkar som något urartat till vansinne enligt vissa?

Germax
4 april 2010 · 12 086 Inlägg

_Dalle_ skrev:

Jimmylainen skrev:

Woodpecker skrev:
Jag håller med! Förstår inte dem idioterna som rusade mot poliserna att detta inte gör något bättre!
Inför denna årliga träff kommer polis myndigheten tills nästa år att spärra av alla stora parkeringar så att man helt enkelt enbart kan åka till Elmia sedan direkt hem, då blir det ju jävligt kul, men det kanske är det ni vill? När man ser detta kaos som urartade på A6 så förstår man varför det inte ordnas någon större träff i städer runt om i Sverige. Jag skulle inte vilja vara anordnare när folk beter sig som idioter så fort polisen dyker upp, Nej fy fan för hur det gick till och såg ut igår kväll, vi tröttnade och skämdes för att vi var där så vi begav oss hem betydligt mycket tidigare än planerat.

Hände detta under gårdagen då eller? Vad hände där?


Sen kan vi nog tacka dom jävla raggarna för en hel del. Kan folk ge fan i att supa ner sig totalt inför och under bilutställningar?

Kan säga att det inte var bara raggare!!! Lätt att skylla på dom,

Det är raggarnas fel, det är dom som börjar. Sen kanske andra tänker vafan skitsamma och går i samma spår. Men kommer man till en vanligbilträff blir det aldrig såhär, och på dessa träffar är "raggarna" en minoritet.

Jlmmy
4 april 2010 ·

JapMax skrev:
Jag stack från A6 ca 19, vad hände sen? tongue Verkar som något urartat till vansinne enligt vissa?

Jo det var full kaos^^ tongue vi drog väll därifrån runt 23:00, och det var odrägliga bönder m.m överallt tongue
Vågade inte lämna bilen där så det fick ju bli att hålla full koll på den..

Såg även att någon pissade på en bil osv, alldeles för mkt fylla och shit...
Sedan det här när folk börjar kasta mynt osv på poliserna igen tongue sjukt dålig stil!

Magnaflux
4 april 2010 · 102 Inlägg

JapMax skrev:

_Dalle_ skrev:

Jimmylainen skrev:

Hände detta under gårdagen då eller? Vad hände där?


Sen kan vi nog tacka dom jävla raggarna för en hel del. Kan folk ge fan i att supa ner sig totalt inför och under bilutställningar?

Kan säga att det inte var bara raggare!!! Lätt att skylla på dom,

Det är raggarnas fel, det är dom som börjar. Sen kanske andra tänker vafan skitsamma och går i samma spår. Men kommer man till en vanligbilträff blir det aldrig såhär, och på dessa träffar är "raggarna" en minoritet.

läs mitt tidigare in lägg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang