Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer, och det ena ledde till det andra......
  • 93 Följare
  • 509 716 Visningar
  • Projektet avslutat 11 juni 2015
te_wik Forummoderator
3 mars 2011 · 12 813 Inlägg

Nosliwe skrev:
inte för att vara den som ä den, men är fronten gjord i glasfiber eller abs plast?

Ser ut att vara glasfiber. Är det plast så kommer lagningen inte hålla så länge.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Putteliten
3 mars 2011 · 9 078 Inlägg

te_wik skrev:

Nosliwe skrev:
inte för att vara den som ä den, men är fronten gjord i glasfiber eller abs plast?

Ser ut att vara glasfiber. Är det plast så kommer lagningen inte hålla så länge.




Mvh Tommy

Den är i glasfiber. Tror inte den skulle spricka på samma sätt om det varit ABS plast.

Nosliwe
3 mars 2011 · 2 024 Inlägg

njae, ville bara veta. Tror dock att ngn hade klämt ur sig det innan mig annars hehe, ser förövrigt bra ut smile

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Putteliten
3 mars 2011 · 9 078 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Snyggt jobbat smile

Tack. Skönt att det börjar röra lite på sig nu...

Lumik Däcksvarvare
3 mars 2011 · 227 Inlägg

Väldigt bra jobbat, ser bra ut smile

Nån som vet om Audi V6 fronten (s2 wannabe) är gjord av glasfiber eller plast? tänkte göra samma operation som på denna då min blev påkörd i vinter sad

The legendary
Putteliten
3 mars 2011 · 9 078 Inlägg

Nosliwe skrev:
njae, ville bara veta. Tror dock att ngn hade klämt ur sig det innan mig annars hehe, ser förövrigt bra ut smile

Hehe ja någon måste ju fråga....      Tackar. big_smile

Nosliwe
3 mars 2011 · 2 024 Inlägg

Lumik skrev:
Väldigt bra jobbat, ser bra ut smile

Nån som vet om Audi V6 fronten (s2 wannabe) är gjord av glasfiber eller plast? tänkte göra samma operation som på denna då min blev påkörd i vinter sad

ABS plasten är "mjuk" medans glasfibret är stenhårt.

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Kemper
3 mars 2011 · 54 Inlägg

Ser kanon ut smile På din fråga om du ska lägga fler lager skulle iaf jag lagt nåt lager tlll för plats finns ju och då är man mer säker på att det håller.

/Kemper

Audi Cabriolet -94
VW passat -01
Putteliten
3 mars 2011 · 9 078 Inlägg

Lumik skrev:
Väldigt bra jobbat, ser bra ut smile

Nån som vet om Audi V6 fronten (s2 wannabe) är gjord av glasfiber eller plast? tänkte göra samma operation som på denna då min blev påkörd i vinter sad

Tack smile.

Det är som Nosliwe säger glasfiber stenhårt och spricker gärna om man köra emot något, medans ABS plasten är lite mjukare och medgörlig.
Mitt tips om skadan på ABS plasten är liten. Såga bort det skadade, ta en bit från en annan stötfångare som också är i abs plast och limma på insidan med epoxylim, spackla sedan på utsidan med Elastic Padding (är som plastic padding fast det är lite flexibelt). slipa till det och sen lacka på det hela.

Putteliten
3 mars 2011 · 9 078 Inlägg

Kemper skrev:
Ser kanon ut smile På din fråga om du ska lägga fler lager skulle iaf jag lagt nåt lager tlll för plats finns ju och då är man mer säker på att det håller.

/Kemper

Tackar smile.
Jo det har du ju faktiskt rätt i, får kika på det i helgen och fixa ett lager till. Våren är ju inte här än, så jag har ju tid....

Putteliten
4 mars 2011 · 9 078 Inlägg

ÄÄÄÄNNNNNTLIGEEEEN!!!! big_smilebig_smilebig_smile

En av mina vänner var och hälsade på mig på mitt jobb nyligen, titta vad han hade med sig!
Tänk vilka snälla vänner man har, tack Bisse!



https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-6e379036633e8bc0c5beb062bea04483.jpg


Vad tror ni om det, har USA plåt bak på bilen nu. Ska jag göra om stötfångaren så att USA plåten passar eller ska jag ha en vanlig plåt tycker ni??

Senast redigerat av Putteliten (4 mars 2011)

Mr_Honken
4 mars 2011 · 61 Inlägg

Tycker du skall lägga på 2 lager med väv till på insidan av fronten. Blir mer slitstarkt då.. Jag byggde upp mina sidokjolar med 4 lager på undersidan.. Skadar inte å lägga på exrta på insidan är ju ändå inget som syns. Men på utsidan skall de räcka med 2 lager sen elaskisk spackel över de.

Mvh....

Putteliten
4 mars 2011 · 9 078 Inlägg

Mr_Honken skrev:
Tycker du skall lägga på 2 lager med väv till på insidan av fronten. Blir mer slitstarkt då.. Jag byggde upp mina sidokjolar med 4 lager på undersidan.. Skadar inte å lägga på exrta på insidan är ju ändå inget som syns. Men på utsidan skall de räcka med 2 lager sen elaskisk spackel över de.

Mvh....

Menar du över hela insidan eller bara där jag plastat tidigare? Utsidan vill jag inte plasta på, kommer bli ganska tjockt där om jag lägger på 1 lager redan....

Mr_Honken
4 mars 2011 · 61 Inlägg

Ja de skadar inte å lägga på extra över hela insidan blir ju som sagt starkare på de viset.. Lycka till

Mr_Honken
4 mars 2011 · 61 Inlägg

Okey va gött.. Som sagt lycka till med fortsättningen.. smile

te_wik Forummoderator
4 mars 2011 · 12 813 Inlägg

Härligt med paket smile

Ang skylten vet jag inte riktigt, men smidigaste är väl att köra dit en vanlig skylt, men tänk bara på det att det kan bli svårt att få tag på en ny usa skylt  om du ångrar dig och ska beställa en ny jänkeplåt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang