Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer, och det ena ledde till det andra......
  • 93 Följare
  • 509 680 Visningar
  • Projektet avslutat 11 juni 2015
Putteliten
17 juli 2014 · 9 078 Inlägg

Nosliwe skrev:
Kommer du till Sviestad i år igen?

Ja det tror jag. När är det?

Nosliwe
17 juli 2014 · 2 024 Inlägg

10 Augusti. Emil envisas med att jag ska ut på banan roll

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Putteliten
17 juli 2014 · 9 078 Inlägg

Nosliwe skrev:
10 Augusti. Emil envisas med att jag ska ut på banan roll

På söndagen alltså? Tror inte jag har annat planerat då....
Kan ju va kul å smiska lite bana med? Du har ju provat time attack, så det är dax för banan nu tycker ja.

Senast redigerat av Putteliten (17 juli 2014)

Putteliten
18 juli 2014 · 9 078 Inlägg

Råkade bli ett impulsköp idag, men det var billigt i alla fall. big_smile
Porsche 356 chromefälg, tyvärr sliten i chromet så det får bli färg på den då. Ska kränga över reservhjulet på den här fälgen så ja slipper ta bort spaceplattan om oturen skulle va framme.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-cd9ad73bc18f69e76a1c9567863cc693_large.jpg

Nosliwe
18 juli 2014 · 2 024 Inlägg

Smart lösning

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Putteliten
18 juli 2014 · 9 078 Inlägg

Nosliwe skrev:
Smart lösning

Ja det gör ju att det går åt mindre tid vid vägkanten. Bytte hjul på 2+1 väg i vintras så klart på enkelfilig sträcka, det är helt sinnessjukt så fort folk kör förbi trots att det är trångt. Så där vill man spendera så lite tid det bara går kan ja lova.....

Schvamp
20 juli 2014 · 12 Inlägg

själv så har man 5 fälgar av samma typ till A8:n smile den sista är dock enbart reserv pga. den är lite skadad då alla bultar utom 1 lossnat men den är hel trots det. Bra kvalitet med en skopa tur. Hur går det med skivorna föresten tongue?

Audi S6 "C5" (2000)
Putteliten
20 juli 2014 · 9 078 Inlägg

Schvamp skrev:
själv så har man 5 fälgar av samma typ till A8:n smile den sista är dock enbart reserv pga. den är lite skadad då alla bultar utom 1 lossnat men den är hel trots det. Bra kvalitet med en skopa tur. Hur går det med skivorna föresten tongue?

Har 5st cupfälgar, men 17" med lågprofil går tyvärr inte ner i kofferten. sad Så det får bli 15" plåtfälg med spacesaver istället som det är orginal i cabben. Alltså däck med ihopfällbar profil.

Jodå det är på gång med bromsarna, ska se om ja kan få skivorna omborrade imorrn.

http://forums.pelicanparts.com/uploads15/space+saver1252548293.jpg

Senast redigerat av Putteliten (20 juli 2014)

Fredrik_M Freude am fahren
23 juli 2014 · 428 Inlägg

Kompakt rackare den där basen.

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
racer-putte
23 juli 2014 · 6 558 Inlägg

Du kommer att bli nöjd big_smile ja lovar

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Tallifjant You say Tomato. I say fuck you!!!
23 juli 2014 · 467 Inlägg

hur stor behöver lådan vara till de olika basarna som ni pratar om? Kan ingenting om ljudbygge så försök förklara på ett schysst sätt:P

You say tomato
I say Fuck you!
Subaru Legacy GX "Wisel" (2000)
Tallifjant You say Tomato. I say fuck you!!!
24 juli 2014 · 467 Inlägg

Putteliten skrev:

Tallifjant skrev:
hur stor behöver lådan vara till de olika basarna som ni pratar om? Kan ingenting om ljudbygge så försök förklara på ett schysst sätt:P

Den platta basen är en 10 tums bas och minsta lådvolym är 10 liter.
Den stora basen är en 12 tums bas och minsta lådvolym är på 30 liter

okej, hur skiljer priset då? om någon kan säga ungefärligt (a) skulle vara fint med en liten låda då jag vill ha kvar kombiutrymmet i bilen:)

You say tomato
I say Fuck you!
Subaru Legacy GX "Wisel" (2000)
Putteliten
24 juli 2014 · 9 078 Inlägg

Tallifjant skrev:

Putteliten skrev:

Tallifjant skrev:
hur stor behöver lådan vara till de olika basarna som ni pratar om? Kan ingenting om ljudbygge så försök förklara på ett schysst sätt:P

Den platta basen är en 10 tums bas och minsta lådvolym är 10 liter.
Den stora basen är en 12 tums bas och minsta lådvolym är på 30 liter

okej, hur skiljer priset då? om någon kan säga ungefärligt (a) skulle vara fint med en liten låda då jag vill ha kvar kombiutrymmet i bilen:)

Här har du 10 tummaren.
http://www.avd.se/bilstereo/bilbasar/10 … x-210.html

12 tummaren är köpt begagnad, den här är omkonad och inte inspelad än men kostade något mer än 10 tummaren med låda till. Dessutom så är dom inte så lätta att få tag på heller....

Putteliten
30 juli 2014 · 9 078 Inlägg

Idag har det blivit lite pillande i garaget inför Action Meet nu på lördag. Målat bromsoket bak som jag bytte i våras. Började även måla på RS2 oken. Hinner tyvärr inte få dit dom på bilen då mina adaptrar inte kommit från CP-Service än, dom har visst haft semesterstängt. sad På fredag blir det tvätt och städning så bilen är fin till lördag.


https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-350fe34e01e46cc48119f4845c1de31b.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Spidermonkey
3 augusti 2014 · 3 Inlägg

Hej! Är lycklig ny ägare till en cabriolet -97 som använts flitigt på semestern. Hittade din projekt-tråd och suttit som klistrad ett par kvällar nu och läst igenom alla inlägg. Blir grymt imponerad av ditt bygge och sjukligt motiverad att själv börja skruva lite på min!! Tycker du gjort smakfulla och genomtänkta detaljval hela vägen och det är detaljerna som skapar helheten!

Det första som står på min lista är billjudet då det är helt orginal (med cd-växlare), sen översyn instrumentering och nya fälgar/däck.
Jag har några funderingar kring billjudet som du verkar ha undersökt en hel del, är det ok om jag PM:ar några funderingar jag har ?

Audi Cabriolet 2,6E "Strand räcern" (1997)
Putteliten
3 augusti 2014 · 9 078 Inlägg

Spidermonkey skrev:
Hej! Är lycklig ny ägare till en cabriolet -97 som använts flitigt på semestern. Hittade din projekt-tråd och suttit som klistrad ett par kvällar nu och läst igenom alla inlägg. Blir grymt imponerad av ditt bygge och sjukligt motiverad att själv börja skruva lite på min!! Tycker du gjort smakfulla och genomtänkta detaljval hela vägen och det är detaljerna som skapar helheten!

Det första som står på min lista är billjudet då det är helt orginal (med cd-växlare), sen översyn instrumentering och nya fälgar/däck.
Jag har några funderingar kring billjudet som du verkar ha undersökt en hel del, är det ok om jag PM:ar några funderingar jag har ?

Trevligt, lägg gärna upp bilen på din sida så vi andra får skåda med. Det har ju varit väldigt mycket cabväder i år, men själv har jag tyvärr inte kunnat bruka den så mycket då jag har en liten flicka på 2 månader nu att tänka på med. Kanske inte så smart å sätta henne i bilen nercabbat å köra.

Kul att du gillar den. smile Man har ju blivit lite för gammal för F&F stuket, så det var dags för något stilrent den här gången tyckte ja + att jag vill kunna återställa bilen till det den var när jag köpte den i fall jag får för mig om att sälja.

Ja du det där med ljudet har jag testat en hel del, och även förstört en del basar och högtalare med på vägen. Det går bra att PMa frågor och funderingar. Ja ska svara så gott jag vet och kan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang