Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer, och det ena ledde till det andra......
  • 93 Följare
  • 509 474 Visningar
  • Projektet avslutat 11 juni 2015
Lumik Däcksvarvare
9 januari 2011 · 227 Inlägg

Läste precis genom hela projekttråden big_smile kul läsning!

Hur tänkte du laga fronten? någon har nämligen backat på min bil i vinter så måste oxå laga sprickor..

Snygga RS lysen du hittat! verkligen ett lyft smile

The legendary
Putteliten
9 januari 2011 · 9 073 Inlägg

Lumik skrev:
Läste precis genom hela projekttråden big_smile kul läsning!

Hur tänkte du laga fronten? någon har nämligen backat på min bil i vinter så måste oxå laga sprickor..

Snygga RS lysen du hittat! verkligen ett lyft smile

Tack =o). Jag gör så gott jag kan för att få folk att följa. Tyvärr så blir det ju lite döperiod under vintern.

Tänkte lägga glasfiberväv på insidan för att förstärka upp det, och sen kör jag med Elastic Padding på utsidan. (Är typ som Plastic Padding fast gjort för att kunna spackla på glasfiberprylar.)

Lumik Däcksvarvare
9 januari 2011 · 227 Inlägg

ok, låter bra! Funderar på att reparera eller köpa en front för 1000-1500kr som inte är sprucken.. Aldrig hållt på med glasfiberväv och så.. svårt? eller är det bara kladda dit ? smile

The legendary
Putteliten
9 januari 2011 · 9 073 Inlägg

Lumik skrev:
ok, låter bra! Funderar på att reparera eller köpa en front för 1000-1500kr som inte är sprucken.. Aldrig hållt på med glasfiberväv och så.. svårt? eller är det bara kladda dit ? smile

Ja du, det är i stort sett bara att kladda på, man får se till så att väven är blöt utav epoxyn och sen lägga på lite mera runt omkring. Så blir det bra sen, har bara testat 1 gång men det blev bra tycker jag.

CarpeDiem German Engineering
9 januari 2011 · 9 081 Inlägg

Putteliten skrev:

CarpeDiem skrev:
Hinner du få ihop bilen lagom till bilsäsong 2011?

Ja du, de hoppas jag faktiskt. Är ju 3 månader kvar jue, hinner massor på det big_smile

Jag håller tummarna big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Putteliten
19 januari 2011 · 9 073 Inlägg

Liten uppdatering.
Väntar just nu på mina Audi 100 bakljus som skickades igår. Hoppas att dom passar bara.
Kommer även att beställa en bakstötfångare RS2 kopia på fredag.
Nästa vecka kommer jag börja plasta på fronten, så nu börjar det hända lite grejer smile
Lovar att bilder kommer....

CarpeDiem German Engineering
19 januari 2011 · 9 081 Inlägg

Härligt big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Putteliten
25 januari 2011 · 9 073 Inlägg

Fick äntligen hem Audi 100 bakljus i torsdags tack för det fredde_petermann, ska se om det kan bli montering i helgen.
Väntar nu svar på hur man ska kunna lösa det med frakten på stötfångaren i från Tyskland utan att det blir allt för dyrt. Hoppas på en som ska ner dit snart har vägarna förbi stället.

CarpeDiem German Engineering
25 januari 2011 · 9 081 Inlägg

All right big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Putteliten
2 februari 2011 · 9 073 Inlägg

Har varit sjuk senaste veckan så något pyssel med bilen har tyvärr inte hunnits med.
Men har nu i alla fall efter en massa telefonsamtal hit och dit äntligen fått tag på en som kan importera en kopia på RS2 bakstötfångare från tyskland åt mig, blev ganska mycket billigare än jag räknat med och ännu billigare än att köpa en beggad orginal här i sverige. Bör väl komma om ett par veckor smile.
Har också funderat lite på vad man skulle kunna göra vid uttaget för handtaget i dekorrampen, sitter ju inget handtag där på caben. Kom fram till att ett bromsljus skulle ju kunna va snyggt och lite säkert också.
Någon som har förslag på vilken bil man kan plocka bromsljus ifrån som skulle kunna passa i uttaget?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/17257/1010177_fxawzk.jpg

CarpeDiem German Engineering
2 februari 2011 · 9 081 Inlägg

Kämpa på, grabben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Kemper
4 februari 2011 · 54 Inlägg

Intresant projekt, kommer bli super snygg smile hoppas den blir klar till våren så man får se resultatet.

Audi Cabriolet -94
VW passat -01
Putteliten
5 februari 2011 · 9 073 Inlägg

Kemper skrev:
Intresant projekt, kommer bli super snygg smile hoppas den blir klar till våren så man får se resultatet.

Tackar smile . Trevligt med nya läsare! Kollade in din cab lite den ser fin ut gillar den mörklila färgen du har. Om allt går som det ska så räknar jag med att front och bakände i alla fall är klara till ELMIA, saknar ett par sidokjolar bara men tyvärr så säger det ekonomiska ifrån lite....

Petri Dryg.
5 februari 2011 · 107 Inlägg

Kul projekttråd, hoppas man får skymta din bil ett par gånger i sommar, numera när man själv är Mantorps-bo så lär det kanske ske wink

UrPeppe Lastbilsbyggare
5 februari 2011 · 389 Inlägg

din bil kommer bli riktigt snygg med bakljusen:) det vore fränt om du hittar något bromsljus som stämmer skapligt i uttaget för handtaget, jag har tyvärr inga förslag på något passande men du får väl kolla på olika spoiler-bromsljus och bakrute-bromsljus.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
Putteliten
6 februari 2011 · 9 073 Inlägg

Petri: Tack smile. Får hälsa välkommen till byn, risken är ganska liten att du skulle missa min bil i sommar. Mantorp är ju inte så jättestort om man säger så.

Fladdermusen:  Tackar, jag tror riktigt på det här faktiskt. En RS2a är ju absolut inte ful om man säger så, så att jag borde ju inte kunna misslyckas big_smile. Ska leta lite i mina gömmor hos min far och se om det kan finnas något bromsljus där, har passerat en och annan skrotbil där sen tiden man körde folkrace.

Petri Dryg.
6 februari 2011 · 107 Inlägg

haha precis. du får blinka på dej om vi möts wink håll koll efter en vit mk3 tdi wink

Tha_Zack
8 februari 2011 · 190 Inlägg

En m3 läpp kanske skulle vara något att ha på luckan ibak?

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström
Audi A4 1,8TQ "A4-S" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang