Lustiga annonser - fordon :-)

Lillkanto Inbiten Volvonörd
5 november 2014 · 799 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Nu kan jag ingenting alls om dessa bilar, men priset, är det verkligen rimligt? yikes

http://www.blocket.se/goteborg/Ford_pic … 16&w=3

Hur ofta ser man en sådan i sverige då? Har aldrig sett en förr iaf så jag tycker det var rimligt.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Skyline_GTR
6 november 2014 · 306 Inlägg
J3n5
6 november 2014 · 792 Inlägg

Skyline_GTR skrev:
http://www.blocket.se/trelleborg/BMW_E36_328i_V6_M_paket_57144738.htm?ca=23_14&w=0

Bmw e36 329i V6 -1997 M-paket rollrollrollrollrollroll

Fan du hann före big_smile  0-500 mil också, ändå har den rost? rollroll

Senast redigerat av J3n5 (6 november 2014)

Mazda Miata "Turbo" (1991)
zzr94092
6 november 2014 · 4 378 Inlägg

och inte så lite heller..

OpelP1
6 november 2014 · 1 412 Inlägg

trubbelturbo skrev:

it_mutt skrev:

trubbelturbo skrev:
Nu kan jag ingenting alls om dessa bilar, men priset, är det verkligen rimligt? yikes

http://www.blocket.se/goteborg/Ford_pic … 16&w=3

Vad tycker du den borde kosta? (Jag personligen reagerade inte över priset)

30-40 kanske? inredningen verkar ju ok men annars ser den inge vidare fin ut.

Ganska okej pris tycker jag, dom gamla Ford pickuperna är dyra, speciellt när det är den förlängda hytten. smile

Letade själv för ett tag sedan och jag var tvungen upp i närmare 100 för att få tag på en 70-tals enkelhyttare som var okej med undantag av lite eljobb och enklare rostskador.

Senast redigerat av OpelP1 (6 november 2014)

it_mutt Avstängd
6 november 2014 · 10 388 Inlägg

OpelP1 skrev:

trubbelturbo skrev:

it_mutt skrev:

Vad tycker du den borde kosta? (Jag personligen reagerade inte över priset)

30-40 kanske? inredningen verkar ju ok men annars ser den inge vidare fin ut.

Ganska okej pris tycker jag, dom gamla Ford pickuperna är dyra, speciellt när det är den förlängda hytten. smile

Letade själv för ett tag sedan och jag var tvungen upp i närmare 100 för att få tag på en 70-tals enkelhyttare som var okej med undantag av lite eljobb och enklare rostskador.

Ja jänkepickuper har börjat dra iväg i pris (i förhållande till bara för "några år sedan")

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
trubbelturbo
6 november 2014 · 1 442 Inlägg

Ojdå, visste inte att dem gamla Fordarna låg så högt i pris, men det blir väl så när dem blir ovanliga och eftertraktade smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
it_mutt Avstängd
6 november 2014 · 10 388 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Ojdå, visste inte att dem gamla Fordarna låg så högt i pris, men det blir väl så när dem blir ovanliga och eftertraktade smile

Det blir ju lite av en kedjereaktion. Först kommer då ex.vis muskelbilarna, som sen blir för dyra. Då börjar ju folk titta efter annat som inte är "intressant" o då har låga priser. Sen börjar intresset öka även där (för att bilarna är billiga och inte så eftertraktade) och sen helt plötsligt har priserna stuckit iväg även på "den bilen" osv osv

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Steelhead Avstängd
7 november 2014 · 1 Inlägg

Lustiga annonser smile
Kolla in Autoclassica.se och besök sedan deras hall smile)
Eller rättare sagt gör inte det!!!
De har enligt hemsidan hundratals bilar till försäljning, men vid besök där finner man bara ca 50-60 bilar, varit där själva ett par gånger när andra åkt längre sträckor för att se på någon goo bil de annonserar ut men tji fick de då de inte fanns där smile
Själv köpt bil där och annons legat kvar trots jag ägt bilen I 1 år smile
Kommer att skriva mer om deras sätt att hantera kunder under andra trådar.

MeepMeep Finraggare
7 november 2014 · 2 381 Inlägg

Så du registrerar dig idag och med ditt första inlägg kastar du skit på en bilhandlare?

Just saying.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Slash Saabifierad
7 november 2014 · 2 023 Inlägg

Honda Civic säljer en Honda Civic, visst inte "alltför" ovanligt här i blocketvärlden, men denna Honda Civic skriver även ett Mvh i slutet alltså:
Mvh Honda Civic

Så för första gången kanske det verkligen är en som heter Honda Civic wink

http://www.blocket.se/sodermanland/Hond … 11&w=2

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
trubbelturbo
7 november 2014 · 1 442 Inlägg

Slash skrev:
Honda Civic säljer en Honda Civic, visst inte "alltför" ovanligt här i blocketvärlden, men denna Honda Civic skriver även ett Mvh i slutet alltså:
Mvh Honda Civic

Så för första gången kanske det verkligen är en som heter Honda Civic wink

http://www.blocket.se/sodermanland/Hond … 11&w=2

Jag såg en BMW som sålde en Ford en gång, en Transit smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
J3n5
7 november 2014 · 792 Inlägg

En fråga bara, kanske lite offtopic.

Varför vill man maskera sitt registreringsnummer?

Har aldrig förstått detta. Vad har man att dölja egentligen? Klart man vill kolla upp när senaste besiktning är gjord, om skatten är betald, om det är några krediter på bilen osvosv.

Folk är ju livrädda att ge ut den typ. (Förstår de som säljer bilar värda miljoner).

Mazda Miata "Turbo" (1991)
AChr
7 november 2014 · 336 Inlägg

J3n5 skrev:
En fråga bara, kanske lite offtopic.

Varför vill man maskera sitt registreringsnummer?

Kanske för att man vill undvika att folk kommer på besök utan förvarning? Inget jag själv varit med om, men har hört om flera sådana fall. Jag hade nog också skyddat det, men givetvis hade jag gett ut det till de som hör av sig och inte verkar helt oseriösa. smile

Just turbo power, no real shit.
Slash Saabifierad
8 november 2014 · 2 023 Inlägg

J3n5 skrev:
En fråga bara, kanske lite offtopic.

Varför vill man maskera sitt registreringsnummer?

Har aldrig förstått detta. Vad har man att dölja egentligen? Klart man vill kolla upp när senaste besiktning är gjord, om skatten är betald, om det är några krediter på bilen osvosv.

Folk är ju livrädda att ge ut den typ. (Förstår de som säljer bilar värda miljoner).

AChr skrev:

J3n5 skrev:
En fråga bara, kanske lite offtopic.

Varför vill man maskera sitt registreringsnummer?

Kanske för att man vill undvika att folk kommer på besök utan förvarning? Inget jag själv varit med om, men har hört om flera sådana fall. Jag hade nog också skyddat det, men givetvis hade jag gett ut det till de som hör av sig och inte verkar helt oseriösa. smile

Tror att det också har att göra när det finns lite skumma saker på bilen, exempelvis obetald fordonsskatt, obesiktigad, avställd m.m.
Sedan kan jag tänka mig att exempelvis herr Honda Civic inte riktigt vill att vi ska veta att det egentligen är Rashan Maumodhi som står som ägare på bilen och Hassan Kamir som säljer den tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
MeepMeep Finraggare
8 november 2014 · 2 381 Inlägg

Jag maskar oftast bort mitt reggnummer på bilar jag säljer och seriösa spekulanter får det på mail eller telefon. Har haft min beskärda del av bilhandlande romer som knackat på och velat köpa kontant klockan 5 på morgonen.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
IceEyes Varningar: För många..
9 november 2014 · 2 552 Inlägg
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
J3n5
9 november 2014 · 792 Inlägg

IceEyes skrev:
http://www.blocket.se/kalmar/Citron_biltransport_55878657.htm?ca=14


tongue

Trodde första bilden var photoshoppad eller något, min hjärna förstod inte vad den såg big_smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
BoB__
9 november 2014 · 231 Inlägg
"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Ford Focus ST "Pendlarn" (2007)
Toyota Celica Supra "Mkii" (1986)
J3n5
9 november 2014 · 792 Inlägg

http://www.blocket.se/pitea?q=sterio&am … &md=th

Antalet är förbluffande

Senast redigerat av J3n5 (9 november 2014)

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang