KL-Racing, deras chip till 940ltt.

adrianw
4 maj 2010 · 38 Inlägg

Tjenare!
Undrar om någon har  erfarenhet utav KL-Racings chip, till 940ltt?
Eller har erfarenhet utav deras chip överlag.
Läste något om att man inte ska köpa deras om man har el-fläkt? Hur ser man om man har det?..

(Har en 940ltt Classic -98)

MVH

XeptiQ Whatever :)
4 maj 2010 · 1 652 Inlägg

De ska väl inte ha någon betydelse om du har vanlig hö-fläkt eller el-snurra?!

jag märkte ingen skillnad efter jag bytte min hö-fläkt till el-snurra..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
ScottaN Medlem 5280
4 maj 2010 · 552 Inlägg

Ring o fråga.
Dom bits inte wink

Kmarcus
4 maj 2010 · 854 Inlägg

XeptiQ skrev:
De ska väl inte ha någon betydelse om du har vanlig hö-fläkt eller el-snurra?!

jag märkte ingen skillnad efter jag bytte min hö-fläkt till el-snurra..

Jo, eftersom original fläkt styrs av styrsystemet för motorn så kan det bli problem med den styrningen med vissa chip.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
adrianw
4 maj 2010 · 38 Inlägg

Tack för svaren smile

Efter ett samtal med dom så kom jag fram till att detta inte vad var jag sökte. Enligt dom var chippet bara till för om man skulle köra sin ltt som ftt.  Så skulle man ladda uppåt 0,9 var det risk för spikningar..

Louksor
4 maj 2010 · 1 915 Inlägg

Vill man göra om sin LTT till FTT så behöver man ej chippa, bara att ställa upp laddtrycket till 0,55bar.
Är samma mjukvara i dom.
Så är deras chip gjort för att kunna göra om sin ltt till ftt så lurar de folk. chip behövs bara om man laddar över ~0,6bar..
vikingchip.com har bra chip och Göran har bra support och är hjälpsam om nåt krånglar. Men han kan vara lite svår att få tag i ibland. Det billigaste chippet kostar 1000kr och max laddtryck med det är 1,0bar, det andra kostar 1500kr och klarar högre laddtryck.

Sen finns även BSR osv. Finns många tillverkare att välja mellan.
Finns även piratchip på tradera för några hundra, men om de är bra eller inte, vet jag ej.


adrianw skrev:
Tack för svaren smile

Efter ett samtal med dom så kom jag fram till att detta inte vad var jag sökte. Enligt dom var chippet bara till för om man skulle köra sin ltt som ftt.  Så skulle man ladda uppåt 0,9 var det risk för spikningar..

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
28 september 2014 · 37 Inlägg

Hej hej! Jag och en polare köpte kl chip till våra ltt -96or. Han har boxnr 577 tror jag de var och jag har 962. Han har elfläkt men inte jag, och med ett chip som inte passar sitt boxnr så blir oftast felet att elfläkten går igång efter 10 sekunder, vilket hans gjorde med sitt chip. Vi gjorde lite olika tester och det visade sig att mitt bränslechip funkade i båda bilarna men hans funkade inte i någon av dom. Det blev även att bilarna laddade ca 1 - 1,1 bar för att sedan sjunka till 0,7. Man får även lagg/peakningar från ca 0,8 bar. Vi är ej nöjda med chipen och på de så är de en jävla process att få skicka tillbaka dom, fast att dom inte funkar som dom ska..

Så kort och gott sagt kan jag rekommendera att leta vidare efter andra chipleverantörer.

turbodeath
28 september 2014 · 2 452 Inlägg

pricken du menar väl 977 nu o inte 577 då jag aldrig sett sådan box själv...

döden kommer tillbaka
pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
13 oktober 2014 · 37 Inlägg

Mjaa det kanske det var.. det var ju inte mitt chip så det är vad jag hade för mig, men det kan stämma att det var ett 977 kanske.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang