Eftersnack: Meet of the Month #2 5/6

Syyhn Calibra Is The Shit!
9 juni 2010 · 662 Inlägg

WildstyleZ skrev:

fegge99 skrev:
jag skulle lätt kunna betala 50-100 spänn för att va på ett ställe med tillstånd utan att riskera att bli tagen av polisen. på så sätt skulle man säkert slippa folk som gör träffarna sämre oxå. dock skulle det väl säkert bli svårt med betalningen. men om man gör liknande som en tävling jag va med på, sista anmälningen va då två veckor innan själva "händelsen" man betalade 200 spänn och dom var bindande, med andra ord hade man betalt så hade man och man kan inte dra sig ur. på så sätt skulle man veta två veckor innan om det blir tillräckligt mycket pengar för att hålla träffen. men då behövs oxå en ansvarig som håller i pengaran ( fixar ett bankkonto nummer eller liknande) och som har kontakt med polis och komun eller vilka det nu är som man skulle behöva prata med. och sen att man har en personlig kod som man använder sig av för att komma in på själva "träffen"
JAH där fick jag lätta på tankarna lite ^^

eller så kan man ju tex bara ha en som står och tar betalt när man kör in på tex baohouse parkeringen , istället för att krångla !

Grejen är att om man nu skulle få hyra tex f13 så går de göra så som du säger. Men inte på en vanlig parkering som är en allmän plats. Iofs har jag inte så stor koll på hur F13 ser ut riktigt.

/// SyyHn
sirmiro Double-Unicorn Rider
9 juni 2010 · 2 486 Inlägg

940RDALLE skrev:
Men är du säker på att det funkar så? polisen kollar säker denna tråd o assgarvar för att vi har total fel, medans vi tror att vi kan tröta ut dom genom att bara stå på en parkering o låta polisen glo så har ni helfel tror jag, det är ju deras jobb och sen åker det iväg nån / några bilar från parkeringen, då hittar dom säkert några fel på nån av bilarna så vips så har dom tjänat in den där slanten dom fått väntat. Det går alldrig att 500 - 600 bilar bara står o väntar, och ännu en gång så säger jag att pengar är nog deras MINSTA bekymer dom ska ha bort oss o dom lägger inte bara ner allt nu!!!! Det spelar ingen roll att kolla upp vad dom har för kostnader i timmen för dom jobbar dygnet runt och då spelar det ingen roll om dom bara få stå o kolla. Som du säger att dom tjänar mer på att ta bilar än mördare!!!! så vilket perfekt tillfälle för dom wink

MVH

Hur olaglig bilen är när den är parkerad spelar ingen som helst roll, men rullar du det minsta lilla med den så kan de ta dig.
Bara skylla på att man väntar på en transport då bilen inte är laglig att köra på gatan.

Samtidigt kan inte t.ex. ICA stänga sin parkering eller köra iväg folk från densamma medan de har öppet - då det är kunder och man kan inte peka ut vilka som inte är kunder till något företag på området. Det är MÅNGA som handlar något eller tar en hamburgare under en kväll. På det sättet kommer både ICA & McD vara glada för träffen, så länge den sker medan de har öppet.

Och det går utmärkt att göra på detta sätt - titta bara västerås med deras västeråsträffar & powermeet. Många bilar är lagliga, då smälter de olagliga in. Ska polisen ta bilar när 300bilar åker ut samtidigt får de jobba fort eller skita i det. Givetvis tar de säkert nån bil som gör något galet, men de får inte samma guldläge som de hade nu...

TEASER Svetsare
9 juni 2010 · 828 Inlägg

Syyhn skrev:

WildstyleZ skrev:

fegge99 skrev:
jag skulle lätt kunna betala 50-100 spänn för att va på ett ställe med tillstånd utan att riskera att bli tagen av polisen. på så sätt skulle man säkert slippa folk som gör träffarna sämre oxå. dock skulle det väl säkert bli svårt med betalningen. men om man gör liknande som en tävling jag va med på, sista anmälningen va då två veckor innan själva "händelsen" man betalade 200 spänn och dom var bindande, med andra ord hade man betalt så hade man och man kan inte dra sig ur. på så sätt skulle man veta två veckor innan om det blir tillräckligt mycket pengar för att hålla träffen. men då behövs oxå en ansvarig som håller i pengaran ( fixar ett bankkonto nummer eller liknande) och som har kontakt med polis och komun eller vilka det nu är som man skulle behöva prata med. och sen att man har en personlig kod som man använder sig av för att komma in på själva "träffen"
JAH där fick jag lätta på tankarna lite ^^

eller så kan man ju tex bara ha en som står och tar betalt när man kör in på tex baohouse parkeringen , istället för att krångla !

Grejen är att om man nu skulle få hyra tex f13 så går de göra så som du säger. Men inte på en vanlig parkering som är en allmän plats. Iofs har jag inte så stor koll på hur F13 ser ut riktigt.

hur som helst kan man ju ansöka om tillstånd och göra det den rätta vägen så man någongång slipper polisen så vi kan få vara ifred och göra det vi tycker är roligt

Angry Drift Team
noomadic
9 juni 2010 · 258 Inlägg

bara alla kommer till en o samma parkering kanske det blir bra igen ? det var ju utspritt i hela norrköping.

enpetar-klubben
Mitsubishi Evolution 2 "GSR RWD" (1994)
Volvo V70 2.4D "summun" (2006)
Iam2fast4U
9 juni 2010 · 1 534 Inlägg

Syyhn skrev:

WildstyleZ skrev:

fegge99 skrev:
jag skulle lätt kunna betala 50-100 spänn för att va på ett ställe med tillstånd utan att riskera att bli tagen av polisen. på så sätt skulle man säkert slippa folk som gör träffarna sämre oxå. dock skulle det väl säkert bli svårt med betalningen. men om man gör liknande som en tävling jag va med på, sista anmälningen va då två veckor innan själva "händelsen" man betalade 200 spänn och dom var bindande, med andra ord hade man betalt så hade man och man kan inte dra sig ur. på så sätt skulle man veta två veckor innan om det blir tillräckligt mycket pengar för att hålla träffen. men då behövs oxå en ansvarig som håller i pengaran ( fixar ett bankkonto nummer eller liknande) och som har kontakt med polis och komun eller vilka det nu är som man skulle behöva prata med. och sen att man har en personlig kod som man använder sig av för att komma in på själva "träffen"
JAH där fick jag lätta på tankarna lite ^^

eller så kan man ju tex bara ha en som står och tar betalt när man kör in på tex baohouse parkeringen , istället för att krångla !

Grejen är att om man nu skulle få hyra tex f13 så går de göra så som du säger. Men inte på en vanlig parkering som är en allmän plats. Iofs har jag inte så stor koll på hur F13 ser ut riktigt.

F13 är idealiskt för en bilträff
eftersom den har både raceraka som är svinbred, lång och framför allt så är den plan, parkering man kan börna/sladda på och vidöppna släta gräsytor där  man kan parkera bilarna eller om man parkerar bilarna vid den andra rakan
Det finns två ingångar till flygfältet, bästa vore om man körde in vid Grind nr 2. och sedan när man racat så kör man ut genom bom 1.
Har själv kört där inne då det var öppet vid auktionerna förra sommaren, klockrent!

typ hur f13 ser ut
http://img812.imageshack.us/img812/6782/namnls.jpg

BMW E34 "538" (1990)
fegge99
9 juni 2010 · 69 Inlägg

WildstyleZ skrev:

fegge99 skrev:
jag skulle lätt kunna betala 50-100 spänn för att va på ett ställe med tillstånd utan att riskera att bli tagen av polisen. på så sätt skulle man säkert slippa folk som gör träffarna sämre oxå. dock skulle det väl säkert bli svårt med betalningen. men om man gör liknande som en tävling jag va med på, sista anmälningen va då två veckor innan själva "händelsen" man betalade 200 spänn och dom var bindande, med andra ord hade man betalt så hade man och man kan inte dra sig ur. på så sätt skulle man veta två veckor innan om det blir tillräckligt mycket pengar för att hålla träffen. men då behövs oxå en ansvarig som håller i pengaran ( fixar ett bankkonto nummer eller liknande) och som har kontakt med polis och komun eller vilka det nu är som man skulle behöva prata med. och sen att man har en personlig kod som man använder sig av för att komma in på själva "träffen"
JAH där fick jag lätta på tankarna lite ^^

eller så kan man ju tex bara ha en som står och tar betalt när man kör in på tex baohouse parkeringen , istället för att krångla !

mm kul när man hyr ett ställe för ett x antal kronor och det kommer 20 bilar? därav det är bättre att ha bindande och hur jobbigt är det på en skala att ofra max 20min på banken för att öppna ett konto och sen lägga ut nummer på garaget som man sen ringer och anmäler sig på och får kontonummret. funkar klockrent där jag har varit med på det. och det blir mycket mer serriösare och mer organiserat!

Najs
9 juni 2010 ·

Tror inte F13 kommer att släppas för att köra race på då fortfarnde försvarsmakten har ett finger med i spelet.. som de sägs så har ju motorburen ungdom i nrkpg försökt i flera omgångar att få F13 som race sträcka men avslag varje gång. men försöka kan man ju alltid göra.. några som är intreserade av o dra ihop ett "crew" o diskutera saken seriöst? mycke jobb men lyckas man så blir de skoj..

Syyhn Calibra Is The Shit!
10 juni 2010 · 662 Inlägg

F13 vore perfekt jaa. Men de ser mörkt ut på den fronten. Och som fegge säger så vore de inte så kul om man hyrde ett ställe o så kommer de inte tillräckligt med folk för o fylla upp kostnaden. Ett crew låter inte helt fel. Men undra då om crewet bakom MOM blir sura då.

/// SyyHn
Backlundaren
10 juni 2010 · 314 Inlägg

Najs skrev:
Tror inte F13 kommer att släppas för att köra race på då fortfarnde försvarsmakten har ett finger med i spelet.. som de sägs så har ju motorburen ungdom i nrkpg försökt i flera omgångar att få F13 som race sträcka men avslag varje gång. men försöka kan man ju alltid göra.. några som är intreserade av o dra ihop ett "crew" o diskutera saken seriöst? mycke jobb men lyckas man så blir de skoj..

Vi håller på och jobbar på en liknande idé... Jag hoppas att det kan komma upp resultat på söndag!

Najs
10 juni 2010 ·

Backlundaren skrev:

Najs skrev:
Tror inte F13 kommer att släppas för att köra race på då fortfarnde försvarsmakten har ett finger med i spelet.. som de sägs så har ju motorburen ungdom i nrkpg försökt i flera omgångar att få F13 som race sträcka men avslag varje gång. men försöka kan man ju alltid göra.. några som är intreserade av o dra ihop ett "crew" o diskutera saken seriöst? mycke jobb men lyckas man så blir de skoj..

Vi håller på och jobbar på en liknande idé... Jag hoppas att det kan komma upp resultat på söndag!

hyra björkvik då eller?

Backlundaren
10 juni 2010 · 314 Inlägg

Exakt, återkommer på söndag smile

neckwomen_88
10 juni 2010 ·

...om det är race ni är ute efter; kom på 5100´s dragracing-dagar på mantorp? Det har varit dels streetrace-style om 201m utan tidtagning utan bara mot varandra, men även dragracing-style för vanliga gatbilar.
..för dom ordnar ju precis vad ni diskuterar att ni vill få göra; med tillstånd på bra plats.

5100.se

madmax81
11 juni 2010 · 66 Inlägg

Vi är en förening nere i skogarna i Småland utanför Hultsfred, som har ett gammalt militärt flygfält vi är på, där har vi plats för konbana, stripp (201) utan tidtagning utan man mot man, vi har en militärbarack som klubblokal me toaletter och kök i, vi kan anordna nåt till er om ni är intresserade av det?, De e isf bara o höra av sig.
O de bästa av allt vi slipper alla underbara kling o klang.
Beror iofs lite på hur grymt många no blir men de går nog fixa det mesta.
mvh captain i ironcross motors of sweden.
www.icmofsweden.se

Toyota Previa "MadMax 2YT4U" (1995)
Cesso
19 juni 2010 · 155 Inlägg

När är nästa träff? ser fram emot den ! big_smile big_smile big_smile

Syyhn Calibra Is The Shit!
20 juni 2010 · 662 Inlägg

Bara hoppas på att björkvik går att ha då. Jag kollade upp F13 med kommunen men dom äger inte F13. Jag vart hänvisad till ett annat företag som jag inte kommer på namnet på nu. Jag tog kontakt med dom istället och dom förklarade att i nu läget finns de ingen chans att få hyra de då dom vid årsskiftet troligtvis kommer sälja delar av F13 till kommunen. Men kommunen bad mig återkomma när de är deras mark. Dom diskuterar frågan om att hyra ut till ev bilträffar osv.

/// SyyHn
Mr_Lightning I bleed Ford blue
20 juni 2010 · 221 Inlägg

Cesso skrev:
När är nästa träff? ser fram emot den ! big_smile big_smile big_smile

Eftersom det är Gatebil på Mantorp första helgen kommer nästa träff bli den 10 Juli.

Senast redigerat av Mr_Lightning (20 juni 2010)

I dont need sex, the goverment fucks me every day !
Ford Kuga (2011)
Ford SVT F-150 Lightning "Rödis" (2000)
Cesso
21 juni 2010 · 155 Inlägg

Mr_Lightning skrev:

Cesso skrev:
När är nästa träff? ser fram emot den ! big_smile big_smile big_smile

Eftersom det är Gatebil på Mantorp första helgen kommer nästa träff bli den 10 Juli.

härligt ja kommer garanterat på Mom träffen ! ! big_smile

syabo
21 juni 2010 · 1 278 Inlägg

linköpings träff den 10de!

Street Knight
wankelos
22 juni 2010 · 232 Inlägg

Japp och hellre åker man till Linköpins träffen med bilen och dess pollar, Norrköping är inte ens värt att åka till längre, tänker inte åka på en flyande besiktning igen.

"Håller det inte så är det bara skit"
MaulinR Avstängd
22 juni 2010 · 285 Inlägg

Ger folk upp nu så det inte blir mer MoM eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang