Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)
  • 237 Följare
  • 761 231 Visningar
  • Projektet avslutat 8 december 2018
Piratstikin 2015 Dbakuten.
15 juni 2015 · 5 092 Inlägg

Sound_lover94 skrev:

Piratstikin skrev:

Sound_lover94 skrev:
ser riktigt fett ut smile

Tackar smile vart faktiskt rätt nöjd över utseendet och ljudet så ja, inte mycket att klaga på denna gång faktiskt (förutom att kabel hålen vart lite fail jäntemot vart stegen monterades) tongue

Lite drygt oxå att det vart så jäkla mycket med bas än tidigare år, nu skramlar typ allt som absolut inte skramlat förut hmm

Jo jag förstår att du är nöjd smile
Ja det är ju nackdelen med mer bas haha xD
Som för mig nu, man måste ha rutorna på  bak dörrarna lite nervevade, annars skramlar det som fasen när man demar haha tongue

Haha ja det låter lagom då :p har inga vevar kvar på våra bakrutor så får försöka hitta någon annan lösning :p

SP_oo_K Flyttade tillbaka hem till Åland igen!
15 juni 2015 · 137 Inlägg

Piratstikin skrev:

SP_oo_K skrev:
Tycker du kan ge mig din Audi sedan när du är klar med den, vet att du skall sälja den, men tycker de är bättra att du ger mig den tongue

haha mjaaa, jag tror det lutar liite mer åt sälja hållet isåfall tongue men kan ju fundera lite (eller om jag vinner jackpot på eurojackpot) tongue

Piratstikin skrev:
ÄNTLIGEN!! nu spelar den, och fan så mycket bättre än tidigare år! nu finns det bas så halva bilan faller isär mot tidigare år och 50ggr renare & klarar ljud med dessa kittsystem big_smile jäkla nöjd. funderar på att behålla det som det är i bagaget eller om man ska bygga ett cover för att dölja dom aningen snea kabelanslutningarna? hmm

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-7d4425c28651b7489675e4431c781037.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-797bfe17783c4d76c38034fac2aa9609.jpg

bara sidocovers brevid lådan kvar isåfall, samt montera lite ledslinga där bak, fixa fronten lite, besikta & greja tongue

Ja man kan ju alltid hoppas att man skulle vinna på lotto lr något sådant.

Fan jag blir nästan irriterad på att se dina framsteg med bilen, de får en bara att vilja bygga själv, men utan pengar till de och när man ändå måste ha utrymmet kvar för familjen sad

Men de får nog bli ett bygge senare när tid och ekonomi tillåter de big_smile

Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall
Audi A4 Avant 2,6 Quattro "Familjens stall" (1996)
Audi A6 Avant Quattro "The Replacement" (1995)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
16 juni 2015 · 5 092 Inlägg

it_mutt skrev:
Nu kommer jag låta sådär skittråkig...men jag gillar't inte.

Men jag ska förklara varför;

Tycker dörrarna och luckan ser galet bra ut. Sen ser det ut som en vitfolierad mdfskiva med massa steg på. Det krockar bara i min värld (med att dörrarna och luckan ser så galet bra ut).

Sen är det ju inte mindre starkt jobbat för det (som alltid), men just "stegskivan" faller mig inte i smaken rent utseendemässigt. Men nog faen kommer det låta big_smile

- - Edit - -

O jag måste fråga...vad har du hittat på med vänster baklykta? smile

ingen fara tongue

Alltså det ska ju (igentligen) inte se ut så där bak. utan ska på ett cover med hål i något form av mönster samt ska ledslingan monteras. kommer nog bli så iallafall så det kanske faller in lite bättre lite senare tongue baklycktan är "pajj" så därför den är helt matt. var bara gratis bes bakljus haha big_smile

it_mutt Avstängd
17 juni 2015 · 10 388 Inlägg

Piratstikin skrev:

it_mutt skrev:
Nu kommer jag låta sådär skittråkig...men jag gillar't inte.

Men jag ska förklara varför;

Tycker dörrarna och luckan ser galet bra ut. Sen ser det ut som en vitfolierad mdfskiva med massa steg på. Det krockar bara i min värld (med att dörrarna och luckan ser så galet bra ut).

Sen är det ju inte mindre starkt jobbat för det (som alltid), men just "stegskivan" faller mig inte i smaken rent utseendemässigt. Men nog faen kommer det låta big_smile

- - Edit - -

O jag måste fråga...vad har du hittat på med vänster baklykta? smile

ingen fara tongue

Alltså det ska ju (igentligen) inte se ut så där bak. utan ska på ett cover med hål i något form av mönster samt ska ledslingan monteras. kommer nog bli så iallafall så det kanske faller in lite bättre lite senare tongue baklycktan är "pajj" så därför den är helt matt. var bara gratis bes bakljus haha big_smile

Ah, det ska inte se ut så, då är jag med. Kändes bara..."oengagerat" med tanke på resten (som känns väldigt engagerat smile ). Men ja, då kan det nog bli mer iögonfallande sen smile

Ah, det förklarar saken. Tyckte bara den såg väldigt märklig ut tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Piratstikin 2015 Dbakuten.
20 juni 2015 · 5 092 Inlägg

Basarna i big_smile kommer ALDRIG plocka ur dom igen. Jäkla bökandes att lyfta i och bulta fast hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d31a3214d07d776b14d093ed39727e94.jpg

Och en snabb lösning för hålet där ett av stegen satt i förra bygget, vart ju helt okej med tanke på att det tog ca 10 minuter att fixa "med torktid" på färgen xD

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d72768d90775b30520a662aebb076ed1.jpg

Sen nu har det beslutats...

it_mutt... (tyvärr) kommer det få bli utan covers ändå haha. känns som att dom idéerna vi hade med det inte skulle bli nå bra, det skulle säkert bli att se slarvigt och skumt ut med cover så vi kommer få köra på denna look nu ändå tongue

Har dragit lister på sidorna och monterat ledslingan i, samt ska det snyggas till i hålen för kablarna och även ska alla högtalarkablar läggas iordning lite snyggare smile (har för övrigt inte så mycket tid heller) då den måste vara klar den 26e senast tongue Besiktning på Tisdag så ju mindre jobb man fixar desto bättre tongue

Men jag tror det blir helt okej ändå i slutändan. (ska ju ändå säljas) wink

Kevaz Hellre basa än gasa.
21 juni 2015 · 1 093 Inlägg

Jäklar så snyggt! big_smile
Spelar det bra eller? smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
21 juni 2015 · 5 092 Inlägg

Kevaz skrev:
Jäklar så snyggt! big_smile
Spelar det bra eller? smile

tackar smile ja Bas är det rätt bra med men midd har vi haft "högre" fast inte låtandes lite rent & klart. så jag tror välljudet till dessa övervinner förra årets PA som man kunde spela högre med tongue

Så vi är heelt nöjda för i år smile

it_mutt Avstängd
21 juni 2015 · 10 388 Inlägg

Piratstikin skrev:
Basarna i big_smile kommer ALDRIG plocka ur dom igen. Jäkla bökandes att lyfta i och bulta fast hmm

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d31a3214d07d776b14d093ed39727e94.jpg

Och en snabb lösning för hålet där ett av stegen satt i förra bygget, vart ju helt okej med tanke på att det tog ca 10 minuter att fixa "med torktid" på färgen xD

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d72768d90775b30520a662aebb076ed1.jpg

Sen nu har det beslutats...

it_mutt... (tyvärr) kommer det få bli utan covers ändå haha. känns som att dom idéerna vi hade med det inte skulle bli nå bra, det skulle säkert bli att se slarvigt och skumt ut med cover så vi kommer få köra på denna look nu ändå tongue

Har dragit lister på sidorna och monterat ledslingan i, samt ska det snyggas till i hålen för kablarna och även ska alla högtalarkablar läggas iordning lite snyggare smile (har för övrigt inte så mycket tid heller) då den måste vara klar den 26e senast tongue Besiktning på Tisdag så ju mindre jobb man fixar desto bättre tongue

Men jag tror det blir helt okej ändå i slutändan. (ska ju ändå säljas) wink

Ah men va fa... wink tongue

Men å andra sidan, skulle det bara se slarvigt ut, så är det ju bara dumt (mer jobb och ett mer "tråkigt" slutresultat). Så det är bara att köra på smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
kiwiyz
10 juli 2015 · 20 Inlägg

läst igenom alla dina sidor o ger dig en gigantisk tumme upp för att hårt arbete! prem på denna! big_smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
11 juli 2015 · 5 092 Inlägg

kiwiyz skrev:
läst igenom alla dina sidor o ger dig en gigantisk tumme upp för att hårt arbete! prem på denna! big_smile

Grymt jobbat säger jag :p kul att det gillas. Har inte uppdaterats speciellt mycket nu då bilen mer eller mindre ör klar. Men kanske ska göra uppdatering på det sista lilla oxå för att få lite liv här igen smile

Får bli under morgondagen smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 augusti 2015 · 5 092 Inlägg

Jaha, tänkte att det var dags att skriva nått här då alla updates uteblivit tongue har inte hänt direkt mycket nu med bilen då den i stort sett är klar. har lite detaljer som ska täckas över men orken har inte funnits då den rullar & spelar så man drar på det så långt det går.

Ska iallafall byta hjullager på skrället denna vecka tror jag sen blir det not att lägga ut kärran till försäljning. känns som att det börjar bli dags nu efter 6 år i våran ägo smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
13 september 2015 · 5 092 Inlägg

Nu, troligtvis med lite ångest ändå kommer jag troligtvis inte uppdatera denna 100 sidor å fleera år långa tråd hmm

Bilen är mer eller mindre helt klar, det finns ju alltid lite småskavanker osv att fixa men nu är hjullagrena bytta = inga konstiga ljud längre. det sitter snören & covers bak i skuffen äntligen och ja, tanken är väll att den ska säljas nu.

Räknade VÄLDIGT grovt på vad en liknande bil med miltal/år osv är värd original nu, plus dom stora grejerna som airrides, ljud, osv och kom upp i över 155.000:- sen kan jag nog med lätthet lägga på 20 på småsaker som stolar osv osv osv. skulle man skämmas om man vill försöka få 100-120 för hela bilen som den står? färdig byggd, reggad, besiktad å körklar?

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-8f192d4d52ec224ba9628f6cefe8bf8d.jpg

Testade en lite nattfotografering igår, dock otvättad tyvärr men det syns inte så jäkla mycket smile
Tack alla som följt oss med detta bygge å tack för alla kommentarer å tips big_smile

(blir den inte såld kommer tråden kanske få några updates till) wink

Senast redigerat av Piratstikin (13 september 2015)

amoreex
13 september 2015 · 2 712 Inlägg

Jag tycker verkligen inte du ska sälja!
Men känner du att det är dags, minst 100 papp ska du ha, helst typ 130 med tanke på all jäkla tid du lagt bakom!

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
13 september 2015 · 5 092 Inlägg

amoreex skrev:
Jag tycker verkligen inte du ska sälja!
Men känner du att det är dags, minst 100 papp ska du ha, helst typ 130 med tanke på all jäkla tid du lagt bakom!

ja 130 har varit en summa som jag velat ha i typ 3 år. men känns ändå lite svårt att få. har ändå gått 23000 mil.
Under 100 kommer den inte bli såld för iallafall men får jag 120 så skulle jag nog inte tveka iallafall.

Vill helst ställa den i en lada men tyvärr behövs pengarna för den till nästa års planerade bil, och vi har ändå haft den och byggt om den sen 2009 så kanske är dags att försöka släppa taget. är ju mer eller mindre aldrig på nå träffar/utställningar längre heller så den används bara till och från jobbet lite då och då samt någon sväng ut å snurra på stan hmm

amoreex
13 september 2015 · 2 712 Inlägg

Piratstikin skrev:

amoreex skrev:
Jag tycker verkligen inte du ska sälja!
Men känner du att det är dags, minst 100 papp ska du ha, helst typ 130 med tanke på all jäkla tid du lagt bakom!

ja 130 har varit en summa som jag velat ha i typ 3 år. men känns ändå lite svårt att få. har ändå gått 23000 mil.
Under 100 kommer den inte bli såld för iallafall men får jag 120 så skulle jag nog inte tveka iallafall.

Vill helst ställa den i en lada men tyvärr behövs pengarna för den till nästa års planerade bil, och vi har ändå haft den och byggt om den sen 2009 så kanske är dags att försöka släppa taget. är ju mer eller mindre aldrig på nå träffar/utställningar längre heller så den används bara till och från jobbet lite då och då samt någon sväng ut å snurra på stan hmm

Jo det är ju en rätt så dyr bil att köra till o från jobbet med haha!

Men vad blir det för bil härnäst då?

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
13 september 2015 · 5 092 Inlägg

amoreex skrev:

Piratstikin skrev:

amoreex skrev:
Jag tycker verkligen inte du ska sälja!
Men känner du att det är dags, minst 100 papp ska du ha, helst typ 130 med tanke på all jäkla tid du lagt bakom!

ja 130 har varit en summa som jag velat ha i typ 3 år. men känns ändå lite svårt att få. har ändå gått 23000 mil.
Under 100 kommer den inte bli såld för iallafall men får jag 120 så skulle jag nog inte tveka iallafall.

Vill helst ställa den i en lada men tyvärr behövs pengarna för den till nästa års planerade bil, och vi har ändå haft den och byggt om den sen 2009 så kanske är dags att försöka släppa taget. är ju mer eller mindre aldrig på nå träffar/utställningar längre heller så den används bara till och från jobbet lite då och då samt någon sväng ut å snurra på stan hmm

Jo det är ju en rätt så dyr bil att köra till o från jobbet med haha!

Men vad blir det för bil härnäst då?

Troligtvis en bmw m3 cab smile osäker på vad modellen heter men 07-08 någonstans.
Har vart sugen på en cab några år så nästa år får det bli. rör på sig lite bättre samt ha en vit med bara svarta detaljer tongue det är ett fungerande koncept big_smile

CarpeDiem German Engineering
14 september 2015 · 9 081 Inlägg

Tycker det är tråkigt att du ska sälja bilen, men förstår om det är dags att gå vidare med en ny projekt (om det blir en ny).

Det var ett nöje att följa denna projekttråd, har dock inte skrivit så mycket på senaste tiden men brukar läsa lite då och då smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Piratstikin 2015 Dbakuten.
29 oktober 2015 · 5 092 Inlägg

Nu får det bli en lite snabb update igen..

NYA planer kom spontant upp i huvudet under dagen..

Man kanske ska ha kvar bilen men byta inriktning heeelt.

Varit sugen att testa på drifting ett tag, och idag när jag stressåkte lite insåg jag att audin går fan rätt bra även fast dden väger 500 kilo mer än original lite grovt.

Man kanske skulle rensa den invändigt bakom sportstorlarna (reggad å klar utan baksäte) trimma den en aning, kanske sikta på runt 400 samt rwd konvertera den Å byta tillbaka till coils.

Då skulle man kunna ha en gatlaglig udda rwd bil som man kan busa med men ändå ha puts på smile

Vart riktigt riktigt sugen att testa, inte varjje dag man ser en B6 avant kommer på rwd ställ tongue

heedlund93
29 oktober 2015 · 357 Inlägg

Piratstikin skrev:
Nu får det bli en lite snabb update igen..

NYA planer kom spontant upp i huvudet under dagen..

Man kanske ska ha kvar bilen men byta inriktning heeelt.

Varit sugen att testa på drifting ett tag, och idag när jag stressåkte lite insåg jag att audin går fan rätt bra även fast dden väger 500 kilo mer än original lite grovt.

Man kanske skulle rensa den invändigt bakom sportstorlarna (reggad å klar utan baksäte) trimma den en aning, kanske sikta på runt 400 samt rwd konvertera den Å byta tillbaka till coils.

Då skulle man kunna ha en gatlaglig udda rwd bil som man kan busa med men ändå ha puts på smile

Vart riktigt riktigt sugen att testa, inte varjje dag man ser en B6 avant kommer på rwd ställ tongue

har tänkt den tanken jag med faktiskt! big_smile
skulle vara skoj att se någon annan prova faktiskt!   kör på det! big_smile

( vet nån som är riktigt sugen på din luftfjädring iaf wink   just sayin ;D )

Audi a4 billjudsprojekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=273022
151,4db @44hz med musik låda byggd för show/demo
Sponsorer sökes!
Volvo 855 (1994)
Audi A4 avant 1.8ts quattro "Alpine Electronics" (2003)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
29 oktober 2015 · 5 092 Inlägg

heedlund93 skrev:

Piratstikin skrev:
Nu får det bli en lite snabb update igen..

NYA planer kom spontant upp i huvudet under dagen..

Man kanske ska ha kvar bilen men byta inriktning heeelt.

Varit sugen att testa på drifting ett tag, och idag när jag stressåkte lite insåg jag att audin går fan rätt bra även fast dden väger 500 kilo mer än original lite grovt.

Man kanske skulle rensa den invändigt bakom sportstorlarna (reggad å klar utan baksäte) trimma den en aning, kanske sikta på runt 400 samt rwd konvertera den Å byta tillbaka till coils.

Då skulle man kunna ha en gatlaglig udda rwd bil som man kan busa med men ändå ha puts på smile

Vart riktigt riktigt sugen att testa, inte varjje dag man ser en B6 avant kommer på rwd ställ tongue

har tänkt den tanken jag med faktiskt! big_smile
skulle vara skoj att se någon annan prova faktiskt!   kör på det! big_smile

( vet nån som är riktigt sugen på din luftfjädring iaf wink   just sayin ;D )

haha ja känns onödigt att köra drifting med luftfjädring (även fast många gör det) så dom pengarna in kan behövas till trimm osv smile

Tror ärligttalat att det kommer bli av så, ska bara forska lite och räkna så ska jag nog börja sätta ut ljudet först så man kan köpa sig ett par coilovers, sen får jag göra iordning allt för att demontera airridsen så man innan köp bara kan demontera och montera coilsen så den slipper bli låst flera dagar smile (står längst bak i garaget) så behöver ha en rullbar bil där tongue

Men absolut får du köpa dom om du skulle bli sugen tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang