Dango
28 juni 2010
· 62 Inlägg
Jag har ett knepigt fenomen som jag inte blir riktigt klok på..
Setupen på motorn:
T04E
extraktor grenrör
ställbar btr (3.8bar linjär)
968or
3" lmm (omgjord 016)
3" ic
38mm extern wg
Återcirkulerande dump
kör med 0.5bar i ladd för jag har inte chippat den än och ska köras in.
Om jag startar bilen har jag en stabil tomgång på ca 1000rpm varm som kall.
Men om jag kör iväg på växel och ska stanna vid t.ex rödljus så har jag ingen tomgång och bilen bara dör.. men den startar med engång och har bra tomgång efter det fram tills nästa rödljus eller om man gasar över 2000varv på tomgång och släpper av fort så dör den.
går lite blöddrigt/ryckigt på låga varv men rent och fint på varv över 3000rpm när turbon börjar slå in, förmodligen för att den inte är chippad än..
men ett chip fixar väl inte tomgången på bilen så det känns som att nått är fel/trasigt allt fungerade klockrent innan renovering och trimning av motorn.
Har provat med 968orna med org btr för att se så att inte min ställbara btr krånglade, samma sak..
om jag sätter på orginal spridarna och orginal lmm så är det också samma sak.. dör på tomgång efter man gasat till eller vid rödljus.
är precis som att den inte stänger av spridarna vid gassläpp och dränker bilen med soppa.. stiften är sotiga så det verkar som att den får massa sopp och självklart har jag bryggat bort spridarmotståndet vid montering av 968orna och satt tillbaka motståndet vid montering av org. spridare..
spjälläges givaren klickar som den ska kammen står rätt, svänghjulet står rätt så inget sådant fel. alla packningar osv är nya, sprayat startgas över hela insuget och motorn utan att hitta nån läcka.
Mycket tacksam för svar på vad det skulle kunna vara.
Mvh Marcus