Efterlysning; Någon med Panasonic Stereo!

Rangvald
13 juli 2010 · 182 Inlägg

Tjenare.

Säkringen har gått i min Panasonic stereo i min 200a, och för att kunna byta behöver jag dra ut stereon. Ni som har Panasonic som mig vet att man måste ta av yttersta ramen för att sen sticka in 2 låsplåtar eller vad man ska kalla det i sidorna på stereon för att låsa upp den från ramen.

Problemet är att jag har lyckats tappa bort dessa två! Inte ens Panasonic kan hjälpa mig. Dom kanske tror att jag ska sno massa stereos tongue

Hur som, finns det någon som skulle vilja låna ut sina verktyg till mig? Jag bor i Ystad, så jag kan köra en bit för att hämta, annars kan dom ju skickas i ett brev kanske?

Är ganska mycket kris just nu, alla vet hur mycket det suger att köra bil utan musik hmm

Joel82
13 juli 2010 · 93 Inlägg

funkar väl att peta in vad som helst med "rätt form" alltså nåt långt, smalt och platt!? har funkat för mig genom åren iaf.. gäller ju bara att komma åt "lås klackarna" långt där inne..

lycka till!

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
går det inte att laga med silvertejp är det trasigt!
Chevrolet Camaro "Humlan" (2010)
Rangvald
13 juli 2010 · 182 Inlägg

Hmm, är inte så bra utrustad med verktyg osv, vet inte om jag kan ha något hemma i lägenheten som kan tänkas passa in där faktiskt :S

txi
13 juli 2010 · 264 Inlägg

kan du inte fara runt till bilhandlarna och eventuella bilstereobutiker och be att få låna "stereonycklarna" i 2 minuter, alt. be dom följa med eller hjälpa dig ta ut stereon?

Joel82
13 juli 2010 · 93 Inlägg

tror faktiskt "txi" slog huvudet på spiken där.. plus att bilstereobutiken kan nog med lätthet mäta upp stereon åt dig och fixa fram en ny eventuell säkring!
lycka till!

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
går det inte att laga med silvertejp är det trasigt!
Chevrolet Camaro "Humlan" (2010)
J-P-R DO IT LOW STYLE
13 juli 2010 · 1 342 Inlägg

Brukar använda två helt vanliga matknivar för att dra ut stereos

Rangvald
13 juli 2010 · 182 Inlägg

J-P-R skrev:
Brukar använda två helt vanliga matknivar för att dra ut stereos

Får testa detta!


txi skrev:
kan du inte fara runt till bilhandlarna och eventuella bilstereobutiker och be att få låna "stereonycklarna" i 2 minuter, alt. be dom följa med eller hjälpa dig ta ut stereon?

Joel82 skrev:
tror faktiskt "txi" slog huvudet på spiken där.. plus att bilstereobutiken kan nog med lätthet mäta upp stereon åt dig och fixa fram en ny eventuell säkring!
lycka till!

Tack, detta får vara Plan-B smile



EDIT; Knivarna fungerade inte, mina knivar är lite för höga för att få plats i skåran i sidan hmm

Sen tror jag inte att det finns någon bilstereohandlare i Ystad, så den planen smög sig också :S

Senast redigerat av Rangvald (13 juli 2010)

txi
13 juli 2010 · 264 Inlägg

men någon bilhandlare måste ni ju ha?
och någon av dom borde ha möjlighet att hjälpa dig.

på vilket sätt hade du varit i kontakt med panasonic?

svinto23
13 juli 2010 · 132 Inlägg

har du inga gamla trokarblad liggades för de flesta har två platt plåt bitar som styvar upp gummit dessa funkar till de flesta...

Rangvald
13 juli 2010 · 182 Inlägg

txi skrev:
men någon bilhandlare måste ni ju ha?
och någon av dom borde ha möjlighet att hjälpa dig.

på vilket sätt hade du varit i kontakt med panasonic?

Ja jag får kolla med bilhandlare och hoppas på det bästa.

Jag mailade deras support, fick som svar att dom inte kunde sälja reservdelar till slutkunden utan jag skulle vända mig till reservex.se, men dom hade inte heller det jag behövde.

svinto23 skrev:
har du inga gamla trokarblad liggades för de flesta har två platt plåt bitar som styvar upp gummit dessa funkar till de flesta...

Nae, jag har ju inte det, dock har jag ett par helt nya liggande så jag kan ju sätta dom på bilen och kassera dom som sitter på nu tongue

Senast redigerat av Rangvald (13 juli 2010)

txi
13 juli 2010 · 264 Inlägg

i ystad med omnejd finns 25 återförsäljare för panasonic. far å kolla med någon av dom ifall dom har grejjer att låna ut i 2 minuter.

i just ystad finns:

EXPERT GLENMARK FOTO RADIO YSTAD AB
STORA ÖSTERGATAN 15
S - 271 34 YSTAD

Bild & Ljud Stormarknad
Spaljegatan 4
S - 27152 YSTAD
Tel: 0411-17075 / Fax: 0411-13311

http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Buti … index.html
sök bara på ystad.
finns ingen listad på just 'Navigation & Bilstereo' men många av dom har troligt sådant hemma ändå.

Senast redigerat av txi (13 juli 2010)

Rangvald
13 juli 2010 · 182 Inlägg

txi skrev:
i ystad med omnejd finns 25 återförsäljare för panasonic. far å kolla med någon av dom ifall dom har grejjer att låna ut i 2 minuter.

http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Buti … index.html
sök bara på ystad.
finns ingen listad på just 'Navigation & Bilstereo' men många av dom har troligt sådant hemma ändå.

Kollade också där, men båda dom 2 butiker som är i Ystad (Expert & Audio Video) saknar helt Panasonic i deras bilstereosortiment, är det ändå lönt att fråga dom?

txi
13 juli 2010 · 264 Inlägg

har du varit i kontakt med dom och de säger att dom inte har så är det nog inte lönt att prata med dom igen.
gå då vidare till just utanför stan. beroende på hur långt du är villig att fara.
men som sagt, far å prata med lokala bilförsäljare, dom brukar ha grejer hemma för att byta stereo.

annars så får du nog lov att demontera instrumentbrädan å försöka komma åt bakifrån.
men prova också alla hemma-mek tips du får. någon av dom kan ju funka.

Rangvald
13 juli 2010 · 182 Inlägg

txi skrev:
har du varit i kontakt med dom och de säger att dom inte har så är det nog inte lönt att prata med dom igen.
gå då vidare till just utanför stan. beroende på hur långt du är villig att fara.
men som sagt, far å prata med lokala bilförsäljare, dom brukar ha grejer hemma för att byta stereo.

annars så får du nog lov att demontera instrumentbrädan å försöka komma åt bakifrån.
men prova också alla hemma-mek tips du får. någon av dom kan ju funka.

Jepp, får se var jag stannar till och ber om hjälp på vägen hem, annars får jag rota i lådor och se vad jag kan hitta som kan stickas in i skarvarna. Tack för hjälpen smile

txi
13 juli 2010 · 264 Inlägg

inga problem. när det är lugnt på jobbet så sitter man på Gorg.

Rangvald
27 juli 2010 · 182 Inlägg

Ja jag fick skruva ur hela skiten ur panelen smile

Edit, Mod kan låsa tråden!

Senast redigerat av Rangvald (27 juli 2010)

Emanuel78
28 augusti 2015 · 5 Inlägg

Jag har samma problem. Var det svårt att skruva ur hela skiten ur panelen?

Jaguar XJ6 "Silverjaggan" (2003)
Alfa Romeo MiTo "Torino" (2010)
Jaguar XJ6 3.2 Sport (X300) "Gammeljaggan" (1996)
Emanuel78
28 augusti 2015 · 5 Inlägg

Jag har en benz C-klasse från -95.

Jaguar XJ6 3.2 Sport (X300) "Gammeljaggan" (1996)
Alfa Romeo MiTo "Torino" (2010)
Jaguar XJ6 "Silverjaggan" (2003)
ValP2k
28 augusti 2015 · 1 122 Inlägg

Själv brukar jag slå in 2 köksknivar å dra ut skiten då man saknat pinnarna på diverse apparater.

gasa nu foer faen!
Emanuel78
29 augusti 2015 · 5 Inlägg

Okej, men om jag gör så riskerar jag förstöra träfilmen eller vad jag ska kalla det som sitter på panelen runt om.

Jaguar XJ6 "Silverjaggan" (2003)
Alfa Romeo MiTo "Torino" (2010)
Jaguar XJ6 3.2 Sport (X300) "Gammeljaggan" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang