Eftersnack: Örebro Street Meet Lördag 17 Juli på Ica Maxi

TEASER Svetsare
19 juli 2010 · 828 Inlägg

Scoore skrev:

WildstyleZ skrev:

Scoore skrev:

+10 .. Så jäkla trött på dessa megafonnötter.. Jag hade kunnat acceptera om de spelat på en lagom volym,men när det bara skriker ur megafonerna är det bara sjukt störande. Stod en 240 tror jag med megafoner riktade mot sidorna parkerad bakom oss,vilket var ganska jobbigt för öron och huvud.

hur kommer det sig att vart man än kollar så klagar folk på volvo & epa och en massa snorungar , hur många tror ni seriöst att ni är om ni tar bort alla epor alla volvo och alla snorungar , skaffa en träff där INGA volvo är tillåtna istället , så jävla töntigt , vi som kör volvo är inte ett dugg sämre än någon av er andra

Nu var det inte ALLA volvoägare jag menade iallafall,utan det var dessa megafonmiffon som Promt måste spela sin höga musik genom megafonerna. Det låter bara illa..

jag håller med dig det gör det, men det är väl en passion dom har i livet, smaken är som baken

Angry Drift Team
Gladh90
19 juli 2010 · 124 Inlägg

Scoore skrev:

WildstyleZ skrev:

Scoore skrev:

+10 .. Så jäkla trött på dessa megafonnötter.. Jag hade kunnat acceptera om de spelat på en lagom volym,men när det bara skriker ur megafonerna är det bara sjukt störande. Stod en 240 tror jag med megafoner riktade mot sidorna parkerad bakom oss,vilket var ganska jobbigt för öron och huvud.

hur kommer det sig att vart man än kollar så klagar folk på volvo & epa och en massa snorungar , hur många tror ni seriöst att ni är om ni tar bort alla epor alla volvo och alla snorungar , skaffa en träff där INGA volvo är tillåtna istället , så jävla töntigt , vi som kör volvo är inte ett dugg sämre än någon av er andra

Nu var det inte ALLA volvoägare jag menade iallafall,utan det var dessa megafonmiffon som Promt måste spela sin höga musik genom megafonerna. Det låter bara illa..

de håller faktiskt jag oxå med om, men de kom en hel del fräcka volvos med smile  den som hade blinkande ljus på taket vart häftig smile

rosenpick J-ROS
19 juli 2010 · 39 Inlägg

Jag som åkte en bra bit fördetta var positivit överrskad när det var såpass bra uppslutning av folk trots det lite tråkiga vädret i början.
Men senare på kvällen blev det bättre och jag var grymt nöjd över kvällen.
Kommer utan tvekan på nästa!

FreddeK
19 juli 2010 ·

jo men det är lugnt, får komma hur mycket volvos det vill, ni får vara hur bonniga ni vill och ni får definitivt sladda och svina för mig. gärna massa epor så man får se dem, har alltid velat se epor. sen får det gärna komma folk som svinar mellan bilar och drick lite öl samtidigt och slå näven i plåten=) sen kan ni kasta lite skit på backen också, jag menar det spelar väl ingen roll?

äsch folk får göra hur dom vill men det är bara min åsikt att jag kanske inte tyckte träffen var någe bra! konstigt att allt volvofolk måste försvara sig=)

teo_
19 juli 2010 · 31 Inlägg

FreddeK skrev:
jo men det är lugnt, får komma hur mycket volvos det vill, ni får vara hur bonniga ni vill och ni får definitivt sladda och svina för mig. gärna massa epor så man får se dem, har alltid velat se epor. sen får det gärna komma folk som svinar mellan bilar och drick lite öl samtidigt och slå näven i plåten=) sen kan ni kasta lite skit på backen också, jag menar det spelar väl ingen roll?

äsch folk får göra hur dom vill men det är bara min åsikt att jag kanske inte tyckte träffen var någe bra! konstigt att allt volvofolk måste försvara sig=)

nu kör ju inte jag volvo så jag säger bara vad jag tycker och tycker de är kul att de kommer så mycke bilar, sen att de blev massa skräp och allt sånt de beror ju inte på att de är mycke volvo bilar utan skräpet kommer väl ur alla bilar eller? sen såg inte jag en enda volvo som sladdade mellan bilarna, utan de va ett par bilar me lite mer vrid i har jag för mig, men kanske såg fel, tycker de är dåligt att klanka ner bara för att de kommer gamla bilar som kanske är risiga och så, men som sagt är ju för att dom är billiga och äga och billiga i drift och alla som är 18 och så kanske inte har råd med någon bil som är värd 100000 kanske, men men, som sagt, bara jag som säger vad jag tycker...

TEASER Svetsare
19 juli 2010 · 828 Inlägg

teo_ skrev:

FreddeK skrev:
jo men det är lugnt, får komma hur mycket volvos det vill, ni får vara hur bonniga ni vill och ni får definitivt sladda och svina för mig. gärna massa epor så man får se dem, har alltid velat se epor. sen får det gärna komma folk som svinar mellan bilar och drick lite öl samtidigt och slå näven i plåten=) sen kan ni kasta lite skit på backen också, jag menar det spelar väl ingen roll?

äsch folk får göra hur dom vill men det är bara min åsikt att jag kanske inte tyckte träffen var någe bra! konstigt att allt volvofolk måste försvara sig=)

nu kör ju inte jag volvo så jag säger bara vad jag tycker och tycker de är kul att de kommer så mycke bilar, sen att de blev massa skräp och allt sånt de beror ju inte på att de är mycke volvo bilar utan skräpet kommer väl ur alla bilar eller? sen såg inte jag en enda volvo som sladdade mellan bilarna, utan de va ett par bilar me lite mer vrid i har jag för mig, men kanske såg fel, tycker de är dåligt att klanka ner bara för att de kommer gamla bilar som kanske är risiga och så, men som sagt är ju för att dom är billiga och äga och billiga i drift och alla som är 18 och så kanske inte har råd med någon bil som är värd 100000 kanske, men men, som sagt, bara jag som säger vad jag tycker...

jo men det är ju som du säger , alla har inte råd med bilar, dom e billiga går bra billiga att äga o allt, men att folk skräpar ner gillar jag inte , dom som fixat denna träff borde sätta upp plastpåsar att slänga skräp i !
min åsikt !

Angry Drift Team
FreddeK
19 juli 2010 ·

Klart alla är välkomna osv och att alla inte kan ha fina bilar förstår ju jag med men då vet man ju vilka denna träffen var till för. Inte åkte jag för att se 90 procent tråkbilar. Går nog mer igång om jag besöker ikeaparkeringen en vardag full med kundbilar;).

dahlens SÄNK MER!
19 juli 2010 · 389 Inlägg

FreddeK skrev:
Klart alla är välkomna osv och att alla inte kan ha fina bilar förstår ju jag med men då vet man ju vilka denna träffen var till för. Inte åkte jag för att se 90 procent tråkbilar. Går nog mer igång om jag besöker ikeaparkeringen en vardag full med kundbilar;).

är väll lika tråkigt att se en gammal bmw? jag trodde träffen var för alla som är bilintresserade.. men då vet jag, nästa gång man vill åka på träff så får man ta bussen ist! men det är ju ingen som tvingar dig att titta på volvo och epor....
nedskräpning måste inte vara just volvoåkare som gör!

Senast redigerat av dahlens (19 juli 2010)

Volvo 240 GL "Max" (1988)
elof_power Abiit, excessit, evasit, erupit
19 juli 2010 · 145 Inlägg

FreddeK skrev:
Klart alla är välkomna osv och att alla inte kan ha fina bilar förstår ju jag med men då vet man ju vilka denna träffen var till för. Inte åkte jag för att se 90 procent tråkbilar. Går nog mer igång om jag besöker ikeaparkeringen en vardag full med kundbilar;).

Instämmer bara..!   Kanske skulle försöka dela in parkeringen lite.? kanske ha en Japan del och en Tysk del en USA del och en del för Sverige.?

Nää men nu var det ju ändå en "Spontan träff" så jag tycker nog inte det skall bråkas om vilka som kom och vad alla gjorde efter som det inte var någon som "höll" i det hela (så som jag har förstått det hela).

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.
teo_
19 juli 2010 · 31 Inlägg

WildstyleZ skrev:

teo_ skrev:

FreddeK skrev:
jo men det är lugnt, får komma hur mycket volvos det vill, ni får vara hur bonniga ni vill och ni får definitivt sladda och svina för mig. gärna massa epor så man får se dem, har alltid velat se epor. sen får det gärna komma folk som svinar mellan bilar och drick lite öl samtidigt och slå näven i plåten=) sen kan ni kasta lite skit på backen också, jag menar det spelar väl ingen roll?

äsch folk får göra hur dom vill men det är bara min åsikt att jag kanske inte tyckte träffen var någe bra! konstigt att allt volvofolk måste försvara sig=)

nu kör ju inte jag volvo så jag säger bara vad jag tycker och tycker de är kul att de kommer så mycke bilar, sen att de blev massa skräp och allt sånt de beror ju inte på att de är mycke volvo bilar utan skräpet kommer väl ur alla bilar eller? sen såg inte jag en enda volvo som sladdade mellan bilarna, utan de va ett par bilar me lite mer vrid i har jag för mig, men kanske såg fel, tycker de är dåligt att klanka ner bara för att de kommer gamla bilar som kanske är risiga och så, men som sagt är ju för att dom är billiga och äga och billiga i drift och alla som är 18 och så kanske inte har råd med någon bil som är värd 100000 kanske, men men, som sagt, bara jag som säger vad jag tycker...

jo men det är ju som du säger , alla har inte råd med bilar, dom e billiga går bra billiga att äga o allt, men att folk skräpar ner gillar jag inte , dom som fixat denna träff borde sätta upp plastpåsar att slänga skräp i !
min åsikt !

nej nerskräpning är ju skit tråkigt, men känns ju som att folk bode förstå att man slänger de i en papperskorg eller lägger de i bilen, men dom som slänger skräp där kanske gör så på sin parkering också... men men...

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 juli 2010 · 2 486 Inlägg

elof_power skrev:

FreddeK skrev:
Klart alla är välkomna osv och att alla inte kan ha fina bilar förstår ju jag med men då vet man ju vilka denna träffen var till för. Inte åkte jag för att se 90 procent tråkbilar. Går nog mer igång om jag besöker ikeaparkeringen en vardag full med kundbilar;).

Instämmer bara..!   Kanske skulle försöka dela in parkeringen lite.? kanske ha en Japan del och en Tysk del en USA del och en del för Sverige.?

Nää men nu var det ju ändå en "Spontan träff" så jag tycker nog inte det skall bråkas om vilka som kom och vad alla gjorde efter som det inte var någon som "höll" i det hela (så som jag har förstått det hela).

Ni är välkomna att kliva ur bilarna och vandra runt. smile

Hade gärna tagit en pratstund med fler, men jag går inte fram till en bil där folk sitter med stängda rutor och stirrar i taket för att hälsa.

Jag är själv inbiten volvohatare, men alla måste vara välkomna. Många av dem som idag kör de mest extrema bilarna började i en plåtburk och lärde sig hur allt fungerar.
Och som en del sagt, jag såg ingen svineri från någon av volvobilarna. Det var chockerande och så otroligt positivt att jag höll på att svimma. Det visar att alla kan när de vill. big_smile

Megafonerna får folk gärna lämna hemma, men jag vet inte hur mycket bättre det skulle vara med ett bassrace eller bara 2bilar som spelar högt och kör olika musik som skär sig i varandra...


Det fanns många fina bilar, från BMW till Supror, Volvo, Maserati osv. Det fanns saker för alla smaker (även om jänkebilar var underrepresenterade).

Jag hatar att argumentera mot folk som har en åsikt, men i detta fall kom jag till träffen 15min efter att regnet upphört - då man kunde titta på bilarna ordentligt. Då fanns många fina bilar, massor med pratglada människor. Alla som gick ur bilarna och hälsade kunde känna den trevliga stämningen som rådde.


Jag åkte förbi parkeringen på väg till jobbet imorse. Jag har aldrig sett parkeringen så ren. Någon som vet om de sopat den eller var folk bara så enormt duktiga?

TEASER Svetsare
19 juli 2010 · 828 Inlägg

dahlens skrev:

FreddeK skrev:
Klart alla är välkomna osv och att alla inte kan ha fina bilar förstår ju jag med men då vet man ju vilka denna träffen var till för. Inte åkte jag för att se 90 procent tråkbilar. Går nog mer igång om jag besöker ikeaparkeringen en vardag full med kundbilar;).

är väll lika tråkigt att se en gammal bmw? jag trodde träffen var för alla som är bilintresserade.. men då vet jag, nästa gång man vill åka på träff så får man ta bussen ist! men det är ju ingen som tvingar dig att titta på volvo och epor....
nedskräpning måste inte vara just volvoåkare som gör!

även om det är ett street meet så finns det nog ett par sleeper volvo där, du åker ju själv en gammal bil utan action du kör ju bmw inte mkt till " street car " i den inte, det är väl roligt att så mycket människor som är såpass bilintresserade kan komma och man träffas alla och pratar, fast att alla inte har råd att köpa " värsting " bilar så tycker jag iaf att det är roligt med blandade bilar, hur många som sitter å kör supror å skylines tror du har betalt dom där kontant, komiskt att du som kör bmw ska kalla dig street körare , sätt på en lgf skylt min gl drar fan din

Angry Drift Team
FreddeK
19 juli 2010 ·

WildstyleZ skrev:

dahlens skrev:

FreddeK skrev:
Klart alla är välkomna osv och att alla inte kan ha fina bilar förstår ju jag med men då vet man ju vilka denna träffen var till för. Inte åkte jag för att se 90 procent tråkbilar. Går nog mer igång om jag besöker ikeaparkeringen en vardag full med kundbilar;).

är väll lika tråkigt att se en gammal bmw? jag trodde träffen var för alla som är bilintresserade.. men då vet jag, nästa gång man vill åka på träff så får man ta bussen ist! men det är ju ingen som tvingar dig att titta på volvo och epor....
nedskräpning måste inte vara just volvoåkare som gör!

även om det är ett street meet så finns det nog ett par sleeper volvo där, du åker ju själv en gammal bil utan action du kör ju bmw inte mkt till " street car " i den inte, det är väl roligt att så mycket människor som är såpass bilintresserade kan komma och man träffas alla och pratar, fast att alla inte har råd att köpa " värsting " bilar så tycker jag iaf att det är roligt med blandade bilar, hur många som sitter å kör supror å skylines tror du har betalt dom där kontant, komiskt att du som kör bmw ska kalla dig street körare , sätt på en lgf skylt min gl drar fan din

va fan snackar du om? pundar du eller?

Spelis
19 juli 2010 · 1 926 Inlägg

FreddeK skrev:

WildstyleZ skrev:

dahlens skrev:

är väll lika tråkigt att se en gammal bmw? jag trodde träffen var för alla som är bilintresserade.. men då vet jag, nästa gång man vill åka på träff så får man ta bussen ist! men det är ju ingen som tvingar dig att titta på volvo och epor....
nedskräpning måste inte vara just volvoåkare som gör!

även om det är ett street meet så finns det nog ett par sleeper volvo där, du åker ju själv en gammal bil utan action du kör ju bmw inte mkt till " street car " i den inte, det är väl roligt att så mycket människor som är såpass bilintresserade kan komma och man träffas alla och pratar, fast att alla inte har råd att köpa " värsting " bilar så tycker jag iaf att det är roligt med blandade bilar, hur många som sitter å kör supror å skylines tror du har betalt dom där kontant, komiskt att du som kör bmw ska kalla dig street körare , sätt på en lgf skylt min gl drar fan din

va fan snackar du om? pundar du eller?

Han har druckit en 3,5a för mycket..
Eller så inser han bara att folk inte gillar rostiga 740is som brölar.

tjompa
19 juli 2010 · 340 Inlägg

Mikszath skrev:

Scoore skrev:

WildstyleZ skrev:

hur kommer det sig att vart man än kollar så klagar folk på volvo & epa och en massa snorungar , hur många tror ni seriöst att ni är om ni tar bort alla epor alla volvo och alla snorungar , skaffa en träff där INGA volvo är tillåtna istället , så jävla töntigt , vi som kör volvo är inte ett dugg sämre än någon av er andra

Nu var det inte ALLA volvoägare jag menade iallafall,utan det var dessa megafonmiffon som Promt måste spela sin höga musik genom megafonerna. Det låter bara illa..

de håller faktiskt jag oxå med om, men de kom en hel del fräcka volvos med smile  den som hade blinkande ljus på taket vart häftig smile

Det var nog en polisbil du såg, polis är ett yrke, dom tar dårar med epa och måppar.

FreddeK
19 juli 2010 ·

Spelis skrev:

FreddeK skrev:

WildstyleZ skrev:

även om det är ett street meet så finns det nog ett par sleeper volvo där, du åker ju själv en gammal bil utan action du kör ju bmw inte mkt till " street car " i den inte, det är väl roligt att så mycket människor som är såpass bilintresserade kan komma och man träffas alla och pratar, fast att alla inte har råd att köpa " värsting " bilar så tycker jag iaf att det är roligt med blandade bilar, hur många som sitter å kör supror å skylines tror du har betalt dom där kontant, komiskt att du som kör bmw ska kalla dig street körare , sätt på en lgf skylt min gl drar fan din

va fan snackar du om? pundar du eller?

Han har druckit en 3,5a för mycket..
Eller så inser han bara att folk inte gillar rostiga 740is som brölar.

ja jo så kan det ju vara...man blev ju lite orolig där för killen.

Spelis
19 juli 2010 · 1 926 Inlägg

tjompa skrev:

Mikszath skrev:

Scoore skrev:

Nu var det inte ALLA volvoägare jag menade iallafall,utan det var dessa megafonmiffon som Promt måste spela sin höga musik genom megafonerna. Det låter bara illa..

de håller faktiskt jag oxå med om, men de kom en hel del fräcka volvos med smile  den som hade blinkande ljus på taket vart häftig smile

Det var nog en polisbil du såg, polis är ett yrke, dom tar dårar med epa och måppar.

nej det var ingen polisbil..

Det var en 745/945 med blinkande ljus på taket...

Effektiv
20 juli 2010 · 344 Inlägg

Jag väntar fortfarande på att nån ska lägga upp bilder. ja kan ju inte vara den enda som väntar på det ?

Scoore
20 juli 2010 · 829 Inlägg

Bilder finns här som tidigare skrivet i tråden.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=184970

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
WeDo
20 juli 2010 · 3 390 Inlägg

Lugna ner er lite nu. Privata konflikter är bättre att ta via PM, så håller vi tråden fri från sånt.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang