Release: Garaget 9.1

Glenn9K Montör
13 september 2010 · 664 Inlägg

LeafBox skrev:

berthelsen skrev:
Chrizz: Man behöver fortfarande refresha sidan för att se nya notifications eller? Vore fint om det kunde bli i stil med t. ex. Facebook, där de röda fina siffrorna kommer fram även utan refresh.

Det behöver inte jag iaf! Brukar få upp nya medans jag bara lämnat sidan uppe smile

Jaså ok, ja det kanske stämmer. Skall hålla utkik under dagen och se då. smile

EDIT: Nope. Här händer det ingenting om jag inte byter sida eller refreshar den jag står på. Är det tänkt att det skall vara så Chrizz? Om det inte är det, så kan det ju vara bra att veta att det inte funkar något vidare med Opera.

Senast redigerat av berthelsen (13 september 2010)

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Roached_Rascal
15 september 2010 · 8 Inlägg

Kommer jätte många bra uppdateringar coh sådant, men något jag hade viljat (och kanske många fler) är att det kommer upp ett nytt alternativ när man laddar upp bilder. Då menar jag att man kanske kan ladda upp fler bilder på en gång. Hade varit underbart! För oss som lägger upp MASSA bilder på "evenemang" är det rätt jobbigt att ladda upp en bild i taget, när man har t. ex över 200 stycken bilden att ladda upp. Hade varit mycket lättare att ladda upp 200 stycken bilder, om man kan ladda upp dom på en gång.

MVH Tuner_J

I got a Need For something with Speed!
Glenn9K Montör
16 september 2010 · 664 Inlägg

Tuner_J skrev:
Kommer jätte många bra uppdateringar coh sådant, men något jag hade viljat (och kanske många fler) är att det kommer upp ett nytt alternativ när man laddar upp bilder. Då menar jag att man kanske kan ladda upp fler bilder på en gång. Hade varit underbart! För oss som lägger upp MASSA bilder på "evenemang" är det rätt jobbigt att ladda upp en bild i taget, när man har t. ex över 200 stycken bilden att ladda upp. Hade varit mycket lättare att ladda upp 200 stycken bilder, om man kan ladda upp dom på en gång.

MVH Tuner_J

Det där har jag också tänkt på. Antingen skitmånga browse-knappar, eller en java-baserad file browser eller någonting kanske?

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Roached_Rascal
16 september 2010 · 8 Inlägg

Ja, håller med fullständigt! Hade varit sweet smile

I got a Need For something with Speed!
ME_Racing Old school JDM
16 september 2010 · 176 Inlägg

Ang. meddelandefunktionen:

Man borde kunna välja vilka meddelanden man vill få?
Om en vän har lagt upp en prylannons så får man ett meddelande om det... vad fan, jag skiter väl i om någon lägger upp en prylannons? Haha! tongue
Man borde kunna välja om man t.ex. bara vill ha meddelanden för forumsvar...

Någon som håller med? smile

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı
Supraner VIP Medlem
16 september 2010 · 251 Inlägg

Kanske egentligen inte har med releasen att göra.. Men jag undrar om Garaget har en egen liten app/genväg på iphones? Om inte, då kan ju det vara en idé att försöka fixa det. Om det nu inte är alltför komplicerat..
Som sagt, bara en tanke om det redan inte finns! smile

ZonaX Svetsare
16 september 2010 · 3 150 Inlägg

Qziny skrev:
Kanske egentligen inte har med releasen att göra.. Men jag undrar om Garaget har en egen liten app/genväg på iphones? Om inte, då kan ju det vara en idé att försöka fixa det. Om det nu inte är alltför komplicerat..
Som sagt, bara en tanke om det redan inte finns! smile

Även för Symbian S60 hade uppskattats  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Glenn9K Montör
16 september 2010 · 664 Inlägg

ZonaX skrev:

Qziny skrev:
Kanske egentligen inte har med releasen att göra.. Men jag undrar om Garaget har en egen liten app/genväg på iphones? Om inte, då kan ju det vara en idé att försöka fixa det. Om det nu inte är alltför komplicerat..
Som sagt, bara en tanke om det redan inte finns! smile

Även för Symbian S60 hade uppskattats  smile

Word. Fast samtidigt... Hur jobbigt är det egentligen att med 2 tryck öppna Opera och sen ett tredje för att trycka sig in på gorg? smile Haha

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Hermanssons_Garage
17 september 2010 · 2 415 Inlägg

tjo... jag undrar en sak..
när någon har kommentarat min bild så blinkar det "chattrutan" men även "! Utroppstäcknet", varför är det sÅ?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Neuro Administratör
21 september 2010 · 139 Inlägg

MrLego skrev:
Men jag vill inte veta "allt" som mina vänner gör, om nån skapar en forumstråd om nånting så känns det för mig som onödig info, kan man på nåt sätt välja bort det som medlem eller är man "fast" i det info-flödet vare sig man vill eller inte?

Ska man inte kunna få välja själv om man vill ha dessa funktioner eller inte? Vore inte det en bra "kompromiss"?

Inom de närmsta dagarna kommer den möjligheten att dyka upp. Du kommer att kunna dölja en viss typ av information eller all information från en viss användare i din Vänner-lista.

MrLego Volvonörd
21 september 2010 · 1 187 Inlägg

neuro skrev:

MrLego skrev:
Men jag vill inte veta "allt" som mina vänner gör, om nån skapar en forumstråd om nånting så känns det för mig som onödig info, kan man på nåt sätt välja bort det som medlem eller är man "fast" i det info-flödet vare sig man vill eller inte?

Ska man inte kunna få välja själv om man vill ha dessa funktioner eller inte? Vore inte det en bra "kompromiss"?

Inom de närmsta dagarna kommer den möjligheten att dyka upp. Du kommer att kunna dölja en viss typ av information eller all information från en viss användare i din Vänner-lista.

Låter kanon!!! Nu är det inte så grått i mitt sinne längre big_smile Men det regnar ute..... sad

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
LeafBox Lat Perfektionist
21 september 2010 · 6 359 Inlägg

neuro skrev:

MrLego skrev:
Men jag vill inte veta "allt" som mina vänner gör, om nån skapar en forumstråd om nånting så känns det för mig som onödig info, kan man på nåt sätt välja bort det som medlem eller är man "fast" i det info-flödet vare sig man vill eller inte?

Ska man inte kunna få välja själv om man vill ha dessa funktioner eller inte? Vore inte det en bra "kompromiss"?

Inom de närmsta dagarna kommer den möjligheten att dyka upp. Du kommer att kunna dölja en viss typ av information eller all information från en viss användare i din Vänner-lista.

En helt ny administratör! Det va som ^^

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Glenn9K Montör
21 september 2010 · 664 Inlägg

LeafBox skrev:

neuro skrev:

MrLego skrev:
Men jag vill inte veta "allt" som mina vänner gör, om nån skapar en forumstråd om nånting så känns det för mig som onödig info, kan man på nåt sätt välja bort det som medlem eller är man "fast" i det info-flödet vare sig man vill eller inte?

Ska man inte kunna få välja själv om man vill ha dessa funktioner eller inte? Vore inte det en bra "kompromiss"?

Inom de närmsta dagarna kommer den möjligheten att dyka upp. Du kommer att kunna dölja en viss typ av information eller all information från en viss användare i din Vänner-lista.

En helt ny administratör! Det va som ^^

Toppengött! Jag har förövrigt ett till förslag. Ni vet på t.ex. Facebook och Twitter när man har fått någon ny notification, så blir det en siffra med antalet nya just sådana uppe i namnlisten/på "tabben" i webbläsaren. Något sådant hade också varit toppen.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Neuro Administratör
21 september 2010 · 139 Inlägg

berthelsen skrev:
EDIT: Nope. Här händer det ingenting om jag inte byter sida eller refreshar den jag står på. Är det tänkt att det skall vara så Chrizz? Om det inte är det, så kan det ju vara bra att veta att det inte funkar något vidare med Opera.

Jag har testat med Opera 10.62 och där fungerar det precis som i övriga webbläsare, dvs den refreshar ikonerna utan att man behöver ladda om eller byta sida. Vilken version av Opera kör du?

Det är ju så att den garanterat refreshar när du laddar om sidan eller byter sida. Om du bara står kvar på sidan tar det ju en stund innan du får en refresh, har du kanske varit lite för ivrig när du testat? smile

Neuro Administratör
21 september 2010 · 139 Inlägg

MrLego skrev:
Låter kanon!!! Nu är det inte så grått i mitt sinne längre big_smile Men det regnar ute..... sad

Vädret... en av de få saker vi tyvärr inte kan göra bättre.

Glenn9K Montör
21 september 2010 · 664 Inlägg

neuro skrev:

berthelsen skrev:
EDIT: Nope. Här händer det ingenting om jag inte byter sida eller refreshar den jag står på. Är det tänkt att det skall vara så Chrizz? Om det inte är det, så kan det ju vara bra att veta att det inte funkar något vidare med Opera.

Jag har testat med Opera 10.62 och där fungerar det precis som i övriga webbläsare, dvs den refreshar ikonerna utan att man behöver ladda om eller byta sida. Vilken version av Opera kör du?

Det är ju så att den garanterat refreshar när du laddar om sidan eller byter sida. Om du bara står kvar på sidan tar det ju en stund innan du får en refresh, har du kanske varit lite för ivrig när du testat? smile

Haha ja det kan vara så. Jag har testkört med både 10.6x och 10.7x. Men det du menar är alltså att det krävs en refresh eller ett sidbyte? Eller att det liger nån sorts autorefresh på dem med ett tidsintervall?

Det jag menade från början var om det var tanken att det skulle fungera som på t.ex. Facebook att notifikationerna poppar upp i realtid. smile

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
chrizz Administratör
21 september 2010 · 11 778 Inlägg

berthelsen skrev:

neuro skrev:

berthelsen skrev:
EDIT: Nope. Här händer det ingenting om jag inte byter sida eller refreshar den jag står på. Är det tänkt att det skall vara så Chrizz? Om det inte är det, så kan det ju vara bra att veta att det inte funkar något vidare med Opera.

Jag har testat med Opera 10.62 och där fungerar det precis som i övriga webbläsare, dvs den refreshar ikonerna utan att man behöver ladda om eller byta sida. Vilken version av Opera kör du?

Det är ju så att den garanterat refreshar när du laddar om sidan eller byter sida. Om du bara står kvar på sidan tar det ju en stund innan du får en refresh, har du kanske varit lite för ivrig när du testat? smile

Haha ja det kan vara så. Jag har testkört med både 10.6x och 10.7x. Men det du menar är alltså att det krävs en refresh eller ett sidbyte? Eller att det liger nån sorts autorefresh på dem med ett tidsintervall?

Det jag menade från början var om det var tanken att det skulle fungera som på t.ex. Facebook att notifikationerna poppar upp i realtid. smile

Det är inte i realtid på facebook heller, men de har nog en något "snabbare" uppdatering än vad vi har, men ja, den kollar efter uppdateringar vad gäller händelser i ett visst intervall, så låter du sidan vara bara så kommer du att se om du har nya händelser allt eftersom de kommer in och utan att behöva ladda om sidan.

I nästa uppdatering har vi gjort så att det räcker att du byter webbfönster eller flik och går tillbaka till Garaget för att kollen ska genomföras, då kommer det att upplevas mer som "realtid".

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Glenn9K Montör
21 september 2010 · 664 Inlägg

chrizz skrev:

berthelsen skrev:

neuro skrev:

Jag har testat med Opera 10.62 och där fungerar det precis som i övriga webbläsare, dvs den refreshar ikonerna utan att man behöver ladda om eller byta sida. Vilken version av Opera kör du?

Det är ju så att den garanterat refreshar när du laddar om sidan eller byter sida. Om du bara står kvar på sidan tar det ju en stund innan du får en refresh, har du kanske varit lite för ivrig när du testat? smile

Haha ja det kan vara så. Jag har testkört med både 10.6x och 10.7x. Men det du menar är alltså att det krävs en refresh eller ett sidbyte? Eller att det liger nån sorts autorefresh på dem med ett tidsintervall?

Det jag menade från början var om det var tanken att det skulle fungera som på t.ex. Facebook att notifikationerna poppar upp i realtid. smile

Det är inte i realtid på facebook heller, men de har nog en något "snabbare" uppdatering än vad vi har, men ja, den kollar efter uppdateringar vad gäller händelser i ett visst intervall, så låter du sidan vara bara så kommer du att se om du har nya händelser allt eftersom de kommer in och utan att behöva ladda om sidan.

I nästa uppdatering har vi gjort så att det räcker att du byter webbfönster eller flik och går tillbaka till Garaget för att kollen ska genomföras, då kommer det att upplevas mer som "realtid".

Mvh

Tackar för svar, detta låter jättebra.

//J

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Neuro Administratör
21 september 2010 · 139 Inlägg

berthelsen skrev:
Toppengött! Jag har förövrigt ett till förslag. Ni vet på t.ex. Facebook och Twitter när man har fått någon ny notification, så blir det en siffra med antalet nya just sådana uppe i namnlisten/på "tabben" i webbläsaren. Något sådant hade också varit toppen.

Bra förslag. Det är inte särskilt svårt att fixa in, så det dyker med största sannolikhet också upp i nästa release. smile

sirmiro Double-Unicorn Rider
22 september 2010 · 2 486 Inlägg

Senaste uppdateringen har medfört att det står vem som skrivit bloggarna på 'topplistan' 2 gånger. Inget stort problem, men värt att notera. smile


Problemet ser ut att vara löst. smile

Senast redigerat av sirmiro (22 september 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang