Volvo v40 -04 Byta orginalstereon?

R0BB4
17 september 2010 · 3 Inlägg

Jag har lite funderingar kring hurvida det är möjligt att byta ut orginalstereon i bilen till något lite mer modernt. Har läst en del trådar här på forumet men finner inga riktiga svar. Så försöker med en egen tråd och hoppas att jag får svar på mina frågor. Orginalstereon ser bredare ut och integrarad ut i panelen men jag tycker ändå att det borde gå? (Ska lägga upp en bild på panel + stereo senare idag)

Är det möjligt, och om det är det, hur går jag då till väga och vad behöver jag för att få det att funka?

Bromar ______________JDM______________
17 september 2010 · 204 Inlägg

R0BB4 skrev:
Jag har lite funderingar kring hurvida det är möjligt att byta ut orginalstereon i bilen till något lite mer modernt. Har läst en del trådar här på forumet men finner inga riktiga svar. Så försöker med en egen tråd och hoppas att jag får svar på mina frågor. Orginalstereon ser bredare ut och integrarad ut i panelen men jag tycker ändå att det borde gå? (Ska lägga upp en bild på panel + stereo senare idag)

Är det möjligt, och om det är det, hur går jag då till väga och vad behöver jag för att få det att funka?

Skall väll bara vara att dra den rakt ut och ta bort kontakterna eller är det en integrerad eller en 2*din?

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!
soemto
6 november 2015 · 18 Inlägg

Jag har bytt till en 2-din stereo men då slutade larmet att fungera??
Någon som vet varför???

Volvo V70 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang