_DamnIt´s ljudhörna - MDS/Pioneer/SPL Dynamics

Bilen krockad, skrotad och projektet slut.
  • 26 Följare
  • 52 312 Visningar
  • Projektet avslutat 13 maj 2013
_DamnIt R1 driver!
28 september 2010 · 5 128 Inlägg

Då va det dags för en ny projekttråd med nya bygget!

Ska bygga lite ljud i min SAAB 9000 -94 va det tänkt. Har köpt på mig en del prylar genom åren, och kommer använda en del av det nu.

Och så alla vet, detta kommer mer eller mindre va ett evighetsprojekt, och byggs på ganska stram budget, liksom många andra byggen! Men ska göra det bästa möjliga åt saker, så vi får en trevlig tråd! smile

Setupen blir följande:

HU: Pioneer DEH-P88rs
Framsystem: 2x MDS Dynamic DC525RS 5,25"
Steg tll framsystem: MDS Fanatic F200.2
Bas: MDS G25 10"
Bassteg: SPL Dynamics ICE 1500.1

Lite bilder på sakerna kanske man skulle slänga upp med?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1000919_8bbfax.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1000921_rgq9ie.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1000923_73fbjb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1000924_yk4qbu.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1000927_b0xnmp.jpg

I morgon kommer även 2st batterier att inhandlas, Sen är det bara lite kablar och säkringar som ska till! smile

Det mesta av detta projektet kommer ske nästa vecka, men kommer nog uppdatera med lite förbättringar med tiden, då jag nog aldrig kommer bli helt nöjd! smile Och MDS ska lämnas steg för steg, vill bara spela skiten ur sakerna jag har innan jag byter ut dom!

Mitt slutliga mål med bygget är iaf att testa på lite dbdrag till nästa år, och förhoppningsvis kunna spela iaf runt 145db, så den som lever får se! smile

/Marcus

_DamnIt R1 driver!
28 september 2010 · 5 128 Inlägg

Kom på att jag kanske ska visa lite hur jag kommer bygga allt till en början, så får vi se hur nära ritningen jag kommer under tiden! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1000933_boyw41.jpg
Feta paintskills! Och för er som inte vet vad som är vad, så det uppe till vänster är dörrsidorna, uppe till höger är reservhjulsbaljan där jag kommer gömma stegen. Och den stora lådan längst ned är bak i skuffen, basen kommer va riktad framåt, den andra halvan är mest så man ser att där kommer va batterier.

racer-putte
28 september 2010 · 6 558 Inlägg

AHHHHHHH  ..  men nu har han skaffat riktiga saker  Mycke Dåligt Skit  å pajjamera kvalitets saker vill ja mena  big_smile  loltongue hmm snål du e me bilder då cool

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
_DamnIt R1 driver!
28 september 2010 · 5 128 Inlägg

Haha, MDS ska vi överge nu! big_smile Men som sagt, vill ju ha kul med dom lite till innan jag skrotar det! cool
Kommer mer bilder i morgon när jag hämtat batterierna, även bilder på bilen det ska in i! smile

racer-putte
28 september 2010 · 6 558 Inlägg

kul kul  smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
_DamnIt R1 driver!
29 september 2010 · 5 128 Inlägg

racer-putte skrev:
kul kul  smile

Får la hoppas på det du! lol

Twins Twins Bil & Plåt
29 september 2010 · 2 577 Inlägg

ska bli kul och följa !

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
_DamnIt R1 driver!
29 september 2010 · 5 128 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
ska bli kul och följa !

Härligt! smile

hoggeee
29 september 2010 · 258 Inlägg

Önskar dig lycka till, får se vem som spelar högst när jag fått mina saker med smile

BMW 330e "G20 M-sport" (2020)
_DamnIt R1 driver!
29 september 2010 · 5 128 Inlägg

Hoggee_ skrev:
Önskar dig lycka till, får se vem som spelar högst när jag fått mina saker med smile

Den som lever får se!


Kan även passa på att uppdatera lite! Har blivit 2st "nya" batterier idag! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1001004_lyppbu.jpg
Banner uni bull 80ah, 700A. Borde ju va så det räcker och blir över! smile

Och idag flyttar jag hem alla bilstereoprylar till min kära far inför bygget! Och i morgon blir det även en liten tripp till Biltema, shoppa loss lite inför bygget! smile

Stay tuned vänner!

ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 september 2010 · 8 744 Inlägg

Kul med fler ljudprojekt! smile Hoppas att du får till det som du vill och blir nöjd.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
TooS Hjultomte
29 september 2010 · 1 500 Inlägg

hahaha du kan ju berätta VARFÖR du gör detta wink Ser annars kul ut. ja vill ose bygga ^^

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Frippe_L Gladen Audio
29 september 2010 · 2 388 Inlägg

145dB kan bli kämpigt med en sån G25 bas men steget ska räcka te de iaf om du tex skaffar 2 12" eller så.
Jag spelar 144,5 med musik (lil jon - push that nigga, push that hoe) i min saab med 4 8" ett mutant 800w steg och ont om ström osv. Så ditt mål ska gå o nå rätt lätt tycker ja såg du hade lite bättre batterier liggande med så jag önskar lycka till!

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
_DamnIt R1 driver!
29 september 2010 · 5 128 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Kul med fler ljudprojekt! smile Hoppas att du får till det som du vill och blir nöjd.

Helt klart! smile Men nöjd blir man väl aldrig? tongue Men får hoppas det blir bra iaf! smile

_DamnIt R1 driver!
29 september 2010 · 5 128 Inlägg

TooS skrev:
hahaha du kan ju berätta VARFÖR du gör detta wink Ser annars kul ut. ja vill ose bygga ^^

HAha, okej då klenis! tongue

Mitt andra mål är att ALLTID spela högre än denna klenisen! tongue

racer-putte
29 september 2010 · 6 558 Inlägg

_DamnIt skrev:

ChriZtoffer skrev:
Kul med fler ljudprojekt! smile Hoppas att du får till det som du vill och blir nöjd.

Helt klart! smile Men nöjd blir man väl aldrig? tongue Men får hoppas det blir bra iaf! smile

Meeeeeeen hur kul e de om man blir nöjd då yikes  va ska man göra sen då tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
_DamnIt R1 driver!
29 september 2010 · 5 128 Inlägg

Frippe_L skrev:
145dB kan bli kämpigt med en sån G25 bas men steget ska räcka te de iaf om du tex skaffar 2 12" eller så.
Jag spelar 144,5 med musik (lil jon - push that nigga, push that hoe) i min saab med 4 8" ett mutant 800w steg och ont om ström osv. Så ditt mål ska gå o nå rätt lätt tycker ja såg du hade lite bättre batterier liggande med så jag önskar lycka till!

G25an ska jag bara leka med, så den är inte med i målet. Vill bara plåga skiten ur den innan jag byter ut den! smile Så när den är död, då ska jag byta till en 15"are med dubbla 2ohms spolar så jag får ut maximalt med effekt! smile Och vill med tro att dom batterierna ska räcka till! Får se om jag behåller batteriet som sitter i fram eller inte, eftersom det fortfarande är friskt och fint!

Tack så mycket! smile

_DamnIt R1 driver!
29 september 2010 · 5 128 Inlägg

racer-putte skrev:

_DamnIt skrev:

ChriZtoffer skrev:
Kul med fler ljudprojekt! smile Hoppas att du får till det som du vill och blir nöjd.

Helt klart! smile Men nöjd blir man väl aldrig? tongue Men får hoppas det blir bra iaf! smile

Meeeeeeen hur kul e de om man blir nöjd då yikes  va ska man göra sen då tongue

Haha, precis! tongue Så nöjd får man aldrig bli! wink

ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 september 2010 · 8 744 Inlägg

racer-putte skrev:

_DamnIt skrev:

ChriZtoffer skrev:
Kul med fler ljudprojekt! smile Hoppas att du får till det som du vill och blir nöjd.

Helt klart! smile Men nöjd blir man väl aldrig? tongue Men får hoppas det blir bra iaf! smile

Meeeeeeen hur kul e de om man blir nöjd då yikes  va ska man göra sen då tongue

Eftersom ens krav tydligen ökar hela tiden så blir man väl aldrig riktigt nöjd, eller? wink Det är iaf vad jag kommit fram till, allt börjar i liten skala men spårar sen på nåt mystiskt vis ur...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
racer-putte
29 september 2010 · 6 558 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

racer-putte skrev:

_DamnIt skrev:

Helt klart! smile Men nöjd blir man väl aldrig? tongue Men får hoppas det blir bra iaf! smile

Meeeeeeen hur kul e de om man blir nöjd då yikes  va ska man göra sen då tongue

Eftersom ens krav tydligen ökar hela tiden så blir man väl aldrig riktigt nöjd, eller? wink Det är iaf vad jag kommit fram till, allt börjar i liten skala men spårar sen på nåt mystiskt vis ur...

VADÅ spåra ur  yikes  allt e relativt tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang