Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

SRD
14 december 2010 ·

Gråter av skratt av läsningen i denna tråd
Står för att garaget är en bilsida

Panzar_Audi
14 december 2010 · 820 Inlägg

Kan vi inte grogga istället?

Om man säger
Bensinskallen P o r s c h e
14 december 2010 · 1 700 Inlägg

rickylicious skrev:
Vad är det alla bråkar om? Garaget är väl ändå en bilsida? Fast blev ni medlem av någon annan anledning än att ni har ett bilintresse så förstår jag att ni blir besvikna av denna nyheten...

Varför kallar ni Admins för diktatorer när dom försöker hålla sin bilsida vid liv genom att låta den vara en bilsida? Vill ni läsa om allt som inte har med bilar att göra så hänvisar jag er till www.google.se, sen skriver ni vad ni är intresserade av i rutan (lägg med fördel till "+ blogg") och sen har ni miljontals sidor att läsa på.

Jag, och väldigt många andra som tur är, trivs på en bilsida som handlar om bilar. Är det verkligen så galet svårt att förstå?!

Stå på er Chrizz och alla andra som jobbar hårt med sidan!

Kan inte mer än hålla med 100%

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
SRD
14 december 2010 ·

Kan inte de som håller i sidan fixa en chatt funktion då?? Då kan de som vill prata med varandra ändå om allt möjligt som inte hör hemma här eller??

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

SRD skrev:
Kan inte de som håller i sidan fixa en chatt funktion då?? Då kan de som vill prata med varandra ändå om allt möjligt som inte hör hemma här eller??

Det var en bra ide´.. men eftersom jag har en stalker som inte ger sig så kan man hoppas det kommer med en igore version så man slipper o stå ut med vissa..

zepppe SMR | SM Racing
14 december 2010 · 280 Inlägg

irc.quakenet.org
#garaget

Välkommen!

Volvo 744 GLT "Frida" (1988)
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2010 · 963 Inlägg

SRD skrev:
Kan inte de som håller i sidan fixa en chatt funktion då?? Då kan de som vill prata med varandra ändå om allt möjligt som inte hör hemma här eller??

Har du inte märkt att Admins inte vill att medlemmar pratar med varandra?

"* Fordonsbloggen är ett komplement till forumet avsett för inlägg av mer personlig karaktär som generellt saknar diskussionsunderlag."

Gäller det personlig karaktär så ska du läsa och gå vidare, inte prata.

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

EkF skrev:
irc.quakenet.org
#garaget

Välkommen!

Oj irc var ju längesen..

SRD
14 december 2010 ·

är ju deras sida/företag de gör ju som de vill. ingen som direkt ringer till ABB och begär en blogg hos dem ??

zepppe SMR | SM Racing
14 december 2010 · 280 Inlägg

skruttan skrev:

EkF skrev:
irc.quakenet.org
#garaget

Välkommen!

Oj irc var ju längesen..

Funkar lika bra nu

Volvo 744 GLT "Frida" (1988)
Volvo_Mannen Volvoskadad
14 december 2010 · 6 017 Inlägg

Panzar_Audi skrev:
Kan vi inte grogga istället?

Vettigaste inlägget i denna tråd!

Jonas
rickylicious Webbutvecklare
14 december 2010 · 2 369 Inlägg

TCG skrev:

SRD skrev:
Kan inte de som håller i sidan fixa en chatt funktion då?? Då kan de som vill prata med varandra ändå om allt möjligt som inte hör hemma här eller??

Har du inte märkt att Admins inte vill att medlemmar pratar med varandra?

"* Fordonsbloggen är ett komplement till forumet avsett för inlägg av mer personlig karaktär som generellt saknar diskussionsunderlag."

Gäller det personlig karaktär så ska du läsa och gå vidare, inte prata.

Men sitter du och försöker hitta fel som inte finns med flit eller vad...?

Ett forum är till för att ställa frågor och annat - helt enkelt diskutera. Vill du berätta att du har köpt en ny bil så är forumet INTE rätt plats, då skriver du i fordonsbloggen. Det blir fan inte mycket enklare förklarat än så...

Är det verkligen så svårt att förstå att man inte vill fylla en del av ett FORDONSCOMMUNITY med en massa löst skit (som resten av nätet redan är fullt av)? Jag tycker faktiskt inte det.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Roos
14 december 2010 ·

För några månader sedan hade jag gjort precis som många av er här - slitit håret av mig pg ändringen. Jag gillade det gorg som var då! I dagsläget bryr jag mig inte ett jävlaste skit, för gorg utvecklades snabbt till något helt annat. Jag är en av dom som har bloggat flitigt här, men just för att det var tillåtet. På andra bilsidor har inte funktionen funnits, men vart tillbringade jag mest tid? Jo här.
Det är bara genom gorg som jag lärt känna personer BAKOM skärmen, just för att det funnits en chans till att visa lite mer vem man är.

Men som sagt, det finns andra sidor till det. Om det nu är så att ägaren själv vill att detta ska vara ENBART en bilrelaterad sida, då var det ett bra val han gjorde. Ta bort funktionen att kunna ha en profil också, så man endast kan ha en bild och sina bilar. Eller bara ett namn och sina bilar. Ta bort Övrigt i forumet också, och vips, enbart bilrelaterat.

rickylicious Webbutvecklare
14 december 2010 · 2 369 Inlägg

Roos skrev:
För några månader sedan hade jag gjort precis som många av er här - slitit håret av mig pg ändringen. Jag gillade det gorg som var då! I dagsläget bryr jag mig inte ett jävlaste skit, för gorg utvecklades snabbt till något helt annat. Jag är en av dom som har bloggat flitigt här, men just för att det var tillåtet. På andra bilsidor har inte funktionen funnits, men vart tillbringade jag mest tid? Jo här.
Det är bara genom gorg som jag lärt känna personer BAKOM skärmen, just för att det funnits en chans till att visa lite mer vem man är.

Men som sagt, det finns andra sidor till det. Om det nu är så att ägaren själv vill att detta ska vara ENBART en bilrelaterad sida, då var det ett bra val han gjorde. Ta bort funktionen att kunna ha en profil också, så man endast kan ha en bild och sina bilar. Eller bara ett namn och sina bilar. Ta bort Övrigt i forumet också, och vips, enbart bilrelaterat.

Nu är du ju bara löjlig. Självklart ska övrigt-kategorin i forumet finnas, där kan man diskutera lite allt möjligt i ett fåtal trådar. Ser du inte skillnad på det och en blogg-funktion där man inte hittar det bilrelaterade på grund av alla idiotiska inlägg om helt andra saker? Och dessa från medlemmar som inte har något intresse av bilar, utan bara är här för att vara här och gör det svårare för oss att hitta det vi är intresserade av (inlägg som handlar om fordon).

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2010 · 963 Inlägg

SRD skrev:
är ju deras sida/företag de gör ju som de vill. ingen som direkt ringer till ABB och begär en blogg hos dem ??

Nej, men ändrar ABB en funktion i ett system jag använder så lovar jag att de kommer få ett samtal.

Därav tycker jag regeln att det är ett privilegie att få vara här är intressant.

G.org är reklamfinansierat, och är alltså lika beroende av användarna som vilket annat företag som helst är av sina kunder.

SRD
14 december 2010 ·

Man kan ju även se det här som reklam för Blogg sidan. Nu har det ju verkligen blåst upp och fler har fått ögonen på bloggen. Vilket jag tror ökar trafiken där. Hur dumt det än låter är all reklam bra reklam

rickylicious Webbutvecklare
14 december 2010 · 2 369 Inlägg

TCG skrev:

SRD skrev:
är ju deras sida/företag de gör ju som de vill. ingen som direkt ringer till ABB och begär en blogg hos dem ??

Nej, men ändrar ABB en funktion i ett system jag använder så lovar jag att de kommer få ett samtal.

Därav tycker jag regeln att det är ett privilegie att få vara här är intressant.

G.org är reklamfinansierat, och är alltså lika beroende av användarna som vilket annat företag som helst är av sina kunder.

Så bara för att det är reklamfinansierat så är det "okej" att kräva helt irrelevanta saker tycker du? tongue

Då ska jag ringa till Aftonbladet på en gång och kräva att dom skriver 10 sidor/dag om webbutveckling, för det är jag intresserad av och tidningen är reklamfinansierad.

Skön logik där... smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

rickylicious skrev:

Roos skrev:
För några månader sedan hade jag gjort precis som många av er här - slitit håret av mig pg ändringen. Jag gillade det gorg som var då! I dagsläget bryr jag mig inte ett jävlaste skit, för gorg utvecklades snabbt till något helt annat. Jag är en av dom som har bloggat flitigt här, men just för att det var tillåtet. På andra bilsidor har inte funktionen funnits, men vart tillbringade jag mest tid? Jo här.
Det är bara genom gorg som jag lärt känna personer BAKOM skärmen, just för att det funnits en chans till att visa lite mer vem man är.

Men som sagt, det finns andra sidor till det. Om det nu är så att ägaren själv vill att detta ska vara ENBART en bilrelaterad sida, då var det ett bra val han gjorde. Ta bort funktionen att kunna ha en profil också, så man endast kan ha en bild och sina bilar. Eller bara ett namn och sina bilar. Ta bort Övrigt i forumet också, och vips, enbart bilrelaterat.

Nu är du ju bara löjlig. Självklart ska övrigt-kategorin i forumet finnas, där kan man diskutera lite allt möjligt i ett fåtal trådar. Ser du inte skillnad på det och en blogg-funktion där man inte hittar det bilrelaterade på grund av alla idiotiska inlägg om helt andra saker? Och dessa från medlemmar som inte har något intresse av bilar, utan bara är här för att vara här och gör det svårare för oss att hitta det vi är intresserade av (inlägg som handlar om fordon).

Varför ska det gå att diskutera allt möjligt i ett forum om man inte får göra det i en blogg.. var e logiken i det hela???

rickylicious Webbutvecklare
14 december 2010 · 2 369 Inlägg

SRD skrev:
Man kan ju även se det här som reklam för Blogg sidan. Nu har det ju verkligen blåst upp och fler har fått ögonen på bloggen. Vilket jag tror ökar trafiken där. Hur dumt det än låter är all reklam bra reklam

Är det bara jag som tycker det är otroligt skönt att Chrizz och dom andra bakom Garaget INTE bryr sig om att få en miljon medlemmar, utan istället bryr sig om att behålla Garaget som en seriös bilsida? smile Jag har hellre ett Garaget med 10 000 bilmedlemmar, än 10 miljoner folk som bloggar om vad dom käkat till frukost.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

rickylicious skrev:

TCG skrev:

SRD skrev:
är ju deras sida/företag de gör ju som de vill. ingen som direkt ringer till ABB och begär en blogg hos dem ??

Nej, men ändrar ABB en funktion i ett system jag använder så lovar jag att de kommer få ett samtal.

Därav tycker jag regeln att det är ett privilegie att få vara här är intressant.

G.org är reklamfinansierat, och är alltså lika beroende av användarna som vilket annat företag som helst är av sina kunder.

Så bara för att det är reklamfinansierat så är det "okej" att kräva helt irrelevanta saker tycker du? tongue

Då ska jag ringa till Aftonbladet på en gång och kräva att dom skriver 10 sidor/dag om webbutveckling, för det är jag intresserad av och tidningen är reklamfinansierad.

Skön logik där... smile

Om aftonbladet ändrade 'sportbladet' till 'fotbollsbladet' eller 'F1-bladet' så lovar jag att de skulle få skit och folk som bojkottade dem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang