Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

killercow
15 december 2010 ·

rickylicious skrev:

killercow skrev:
bloggen ska nu alltså enbart handla om fordon...
alltså hela blogginläggen? inte en del av de om fordon utan precis allt i varje inlägg måste vara om fordon...?

Så ja kan typ skriva att idag tog jag bilen till affären... sen får jag inte skriva vad ja gjorde där för ja hade ju knappast med mej bilen in där... men ja får skriva att ja åkte hem i bilen.

så här får jag alltså skriva:

Idag åkte jag till affären i bilen. "piiiip" sen åkte jag hem i bilen.

Är en sak om ni tar bort blogginlägg som bryter mot lagen eller på hopp på andra.
Men sensurera ner till att man bara får skriva enbart om en kategori verkar i mina ögon skumt.

Detta verkar tyvärr inte vara nån bra lösning. nu måste ni ju sitta kolla alla blogginlägg så dom endast är fordonsrelaterade. varför inte låta folk skriva om vad dom vill å sitta å kolla så inte folk skriver skit om andra, påhopp mm istället?

Försöker du missförstå hela grejen med flit....?

Anledning till att man gör detta är för att slippa inlägg som "Idag åkte jag till Ica", förstår du inte det? Detta är en bilsida och där är vi ganska många som vill läsa forum, bloggar, osv om just *trumvirvel* BILAR! Vill du skriva att du har handlat så finns Blogg.se, Wordpress.com, m.fl.

Om du inte vill läsa mitt blogg inlägg om att jag handlat på ica så behöver du inte läsa det.

rickylicious Webbutvecklare
15 december 2010 · 2 369 Inlägg

killercow skrev:

rickylicious skrev:

killercow skrev:
bloggen ska nu alltså enbart handla om fordon...
alltså hela blogginläggen? inte en del av de om fordon utan precis allt i varje inlägg måste vara om fordon...?

Så ja kan typ skriva att idag tog jag bilen till affären... sen får jag inte skriva vad ja gjorde där för ja hade ju knappast med mej bilen in där... men ja får skriva att ja åkte hem i bilen.

så här får jag alltså skriva:

Idag åkte jag till affären i bilen. "piiiip" sen åkte jag hem i bilen.

Är en sak om ni tar bort blogginlägg som bryter mot lagen eller på hopp på andra.
Men sensurera ner till att man bara får skriva enbart om en kategori verkar i mina ögon skumt.

Detta verkar tyvärr inte vara nån bra lösning. nu måste ni ju sitta kolla alla blogginlägg så dom endast är fordonsrelaterade. varför inte låta folk skriva om vad dom vill å sitta å kolla så inte folk skriver skit om andra, påhopp mm istället?

Försöker du missförstå hela grejen med flit....?

Anledning till att man gör detta är för att slippa inlägg som "Idag åkte jag till Ica", förstår du inte det? Detta är en bilsida och där är vi ganska många som vill läsa forum, bloggar, osv om just *trumvirvel* BILAR! Vill du skriva att du har handlat så finns Blogg.se, Wordpress.com, m.fl.

Om du inte vill läsa mitt blogg inlägg om att jag handlat på ica så behöver du inte läsa det.

Men vad är det för jävla logik? Ska du ställa dig och vifta med snoppen på närmaste dagis, och när folk ber dig gå så säger du "Vill ni inte se min snopp så kan ni sluta komma hit"?

Detta är en bilsida, hur satans svårt kan det vara att förstå att man inte vill ha en massa random-bloggande här, utan istället behålla sidan som en ren bilsida? Det finns hur många sidor som helst där du kan blogga om att du handlar, här på Garaget vill vi uppenbarligen inte ha bloggar som handlar om vart folk handlar, och det är inte vi som ska anpassa oss i detta fallet.

Senast redigerat av rickylicious (15 december 2010)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Aerodynamik ...
15 december 2010 · 7 120 Inlägg

rickylicious skrev:
Men vad är det för jävla logik? Ska du ställa dig och vifta med snoppen på närmaste dagis, och när folk ber dig gå så säger du "Vill ni inte se min snopp så kan ni sluta komma hit"?

Detta är en bilsida, hur satans svårt kan det vara att förstå att man inte vill ha en massa random-bloggande här, utan istället behålla sidan som en ren bilsida? Det finns hur många sidor som helst där du kan blogga om att du handlar, här vill vi inte ha dig, och det är inte vi som ska anpassa oss i detta fallet.

Haha, så jävla rätt!

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
15 december 2010 · 1 948 Inlägg

Aerodynamik skrev:

rickylicious skrev:
Men vad är det för jävla logik? Ska du ställa dig och vifta med snoppen på närmaste dagis, och när folk ber dig gå så säger du "Vill ni inte se min snopp så kan ni sluta komma hit"?

Detta är en bilsida, hur satans svårt kan det vara att förstå att man inte vill ha en massa random-bloggande här, utan istället behålla sidan som en ren bilsida? Det finns hur många sidor som helst där du kan blogga om att du handlar, här vill vi inte ha dig, och det är inte vi som ska anpassa oss i detta fallet.

Haha, så jävla rätt!

Helt underbart och klockrent inlägg.

Och nu när jag ändå skrivit här så kan jag lika gärna säga vad jag tycker också. Ta bort bloggen helt så slipper g.org problemet.

Och jag förstår inte riktigt vad folk får sån panik över heller. Det finns som sagt bloggar som både har bättre funktioner och är bättre lämpade för allmänt snack än garagets.

Garaget är inte heller någon demokrati, ägaren gör precis som han vill. Det enda era inlägg lyckas åstadkomma är irritation och att ni skämmer ut er själva. Den dagen ni betalar för att använda g.org kan ni komma med krav.

Och om nu Chrizz skulle döda garaget(kommer inte att hända) genom att bloggen nu inte är fri... så är det hans sak och ingen kan säga eller göra något åt det. Det är HANS val för det är HANS sida.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Bensinskallen P o r s c h e
15 december 2010 · 1 700 Inlägg

Aerodynamik skrev:

rickylicious skrev:
Men vad är det för jävla logik? Ska du ställa dig och vifta med snoppen på närmaste dagis, och när folk ber dig gå så säger du "Vill ni inte se min snopp så kan ni sluta komma hit"?

Detta är en bilsida, hur satans svårt kan det vara att förstå att man inte vill ha en massa random-bloggande här, utan istället behålla sidan som en ren bilsida? Det finns hur många sidor som helst där du kan blogga om att du handlar, här vill vi inte ha dig, och det är inte vi som ska anpassa oss i detta fallet.

Haha, så jävla rätt!

Håller med stenhårt!

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2010 · 26 149 Inlägg

Bensinskallen skrev:

Aerodynamik skrev:

rickylicious skrev:
Men vad är det för jävla logik? Ska du ställa dig och vifta med snoppen på närmaste dagis, och när folk ber dig gå så säger du "Vill ni inte se min snopp så kan ni sluta komma hit"?

Detta är en bilsida, hur satans svårt kan det vara att förstå att man inte vill ha en massa random-bloggande här, utan istället behålla sidan som en ren bilsida? Det finns hur många sidor som helst där du kan blogga om att du handlar, här vill vi inte ha dig, och det är inte vi som ska anpassa oss i detta fallet.

Haha, så jävla rätt!

Håller med stenhårt!

Håller med här också.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
ironhead volvoraggare
15 december 2010 · 4 776 Inlägg

det  har bråkats mycket om att det  har mest vart skit på bloggarna och att bloggarna  som inte har haft med bilar att göra har ni ju gnällt om.nu när chrizz har  gjort så att vi enbart ska ha en fordonsblogg ja då gnälls det över det me....rätta mig om jag har fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Aerodynamik ...
15 december 2010 · 7 120 Inlägg

ironhead skrev:
det  har bråkats mycket om att det  har mest vart skit på bloggarna och att bloggarna  som inte har haft med bilar att göra har ni ju gnällt om.nu när chrizz har  gjort så att vi enbart ska ha en fordonsblogg ja då gnälls det över det me....rätta mig om jag har fel

Öh va? Det du säger har redan sagts ett par gånger här i tråden. Möjligen lite bättre formulerat..

ironhead volvoraggare
15 december 2010 · 4 776 Inlägg

Aerodynamik skrev:

ironhead skrev:
det  har bråkats mycket om att det  har mest vart skit på bloggarna och att bloggarna  som inte har haft med bilar att göra har ni ju gnällt om.nu när chrizz har  gjort så att vi enbart ska ha en fordonsblogg ja då gnälls det över det me....rätta mig om jag har fel

Öh va? Det du säger har redan sagts ett par gånger här i tråden. Möjligen lite bättre formulerat..

har inte läst hela tråden men  nu när folket får som dom vill så kan dom sluta bråka

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Eberlund VW Ägare
15 december 2010 · 1 011 Inlägg

Vad är nästa nyhet på Vingåkraträffen?

Att man bara får prata bilar på träffen? Pratar du om något annat blir du utslängd eller?

Henrik Eberlund
Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2010 · 26 149 Inlägg

ironhead skrev:

Aerodynamik skrev:

ironhead skrev:
det  har bråkats mycket om att det  har mest vart skit på bloggarna och att bloggarna  som inte har haft med bilar att göra har ni ju gnällt om.nu när chrizz har  gjort så att vi enbart ska ha en fordonsblogg ja då gnälls det över det me....rätta mig om jag har fel

Öh va? Det du säger har redan sagts ett par gånger här i tråden. Möjligen lite bättre formulerat..

har inte läst hela tråden men  nu när folket får som dom vill så kan dom sluta bråka

Beror på vilka du menar, som får som dom vill.
För en del verkar inte hålla med..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
ironhead volvoraggare
15 december 2010 · 4 776 Inlägg

AirOne skrev:

ironhead skrev:

Aerodynamik skrev:

Öh va? Det du säger har redan sagts ett par gånger här i tråden. Möjligen lite bättre formulerat..

har inte läst hela tråden men  nu när folket får som dom vill så kan dom sluta bråka

Beror på vilka du menar, som får som dom vill.
För en del verkar inte hålla med..

ska *dom* blogga om sitt virkande eller hästhoppande så kan *dom* göra det någon annanstans

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Bensinskallen P o r s c h e
15 december 2010 · 1 700 Inlägg

Eberlund skrev:
Vad är nästa nyhet på Vingåkraträffen?

Att man bara får prata bilar på träffen? Pratar du om något annat blir du utslängd eller?

Om folk börjar snacka skit om varandra och gräla, skapar dålig stämning och oreda, då är det väl klart att de blir utskickade?

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2010 · 26 149 Inlägg

ironhead skrev:

AirOne skrev:

ironhead skrev:

har inte läst hela tråden men  nu när folket får som dom vill så kan dom sluta bråka

Beror på vilka du menar, som får som dom vill.
För en del verkar inte hålla med..

ska *dom* blogga om sitt virkande eller hästhoppande så kan *dom* göra det någon annanstans

Är väl det *dom* inte vill tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo_Mannen Volvoskadad
15 december 2010 · 6 017 Inlägg

Eberlund skrev:
Vad är nästa nyhet på Vingåkraträffen?

Att man bara får prata bilar på träffen? Pratar du om något annat blir du utslängd eller?

Haha, är du seriös eller?

Jonas
ironhead volvoraggare
15 december 2010 · 4 776 Inlägg

AirOne skrev:

ironhead skrev:

AirOne skrev:

Beror på vilka du menar, som får som dom vill.
För en del verkar inte hålla med..

ska *dom* blogga om sitt virkande eller hästhoppande så kan *dom* göra det någon annanstans

Är väl det *dom* inte vill tongue

rädd för att det är sant

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Eberlund VW Ägare
15 december 2010 · 1 011 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Eberlund skrev:
Vad är nästa nyhet på Vingåkraträffen?

Att man bara får prata bilar på träffen? Pratar du om något annat blir du utslängd eller?

Haha, är du seriös eller?

Jag försöker göra en liknelse. Om man inte får skriva om saker som inte berör bilar på en bilsida så ska man få prata om annat än bilar på en bilträff?

Henrik Eberlund
Putteliten
15 december 2010 · 9 078 Inlägg

Som många skriver att det var bra att bloggen togs bort, för detta är ju en ren bilsida. Varför finns då dessa tjejer kvar som vill marknadsföra sina bloggar och sig själv som "bilmodell" och deras bilder där dom står i bara underkläder mm. tycker inte att det är direkt bilrelaterat heller.
Om detta ska bli en ren bilsida så är det dax för er moderatorer att göra en storrensning bland användarna och deras bilder mm.
Bloggen tyckte jag i alla fall var en bra del på den här sidan. Ett ställe där man får skriva vad man gör tycker tänker mm. Känns som att ska den här sidan endast handla om bilar så kommer det bli helt opersonligt allting. Man visar upp sin bil har man tur kanske man får en röst och lite kommentarer, man får inte veta någonting om vad den andra sysslar med om dagarna och vad det är för några.
Ta tillbaka bloggen, är det någon som har något emot vad den andra skriver strunta i det eller använd ANMÄL knappen om det går till personangrepp, sen kan ju moderatorerna hålla lite koll om det går överstyr precis som ni gör i forumet.

Sharky
15 december 2010 · 10 287 Inlägg

Nu är "vi" väldigt försiktiga att börja dela upp "oss" i "vi" och "dom".

Det finns inget sådant.  Alla som kan bete sig är välkomna på Garaget. Behövs någon slängas ut för att denne inte beter sig så är det vi moderatorer och administratörer som fattar det beslutet. Ingen pöbelmentalitet tack.

Sedan att Garaget är till för viss slags verksamhet och inte för annan har inget att göra med vilka som är välkomna per se.

Håll inte på att sprätta sand om detta eller försöka hitta lustiga liknelser. Tråden är till för att ventilera sin åsikt om "blogg-formatet" på Garaget. Inte en massa annat.

Göran
Moderator

Senast redigerat av Sharky (15 december 2010)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Carro_87
15 december 2010 · 181 Inlägg

Nu orkar jag snart inte med g.orgs gnäll längre! Ska man behöva sitta på X-antal olika sidor för att kunna kolla på bilar/blogga/lära känna folk? Det har ju funkat alldeles utmärkt här ett tag. Tycker det var toppen att kunna kolla på bilar och skriva av sig lite om problem i livet!
Håller dock med om att det senaste tjötet ang. vissa tjejers existens här på g.org var lite långdraget... men straffa inte alla för det...

Tur att man e som man e när man ändå inte e som man ska....
Ford Mustang "Pony Xpress" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang