Vad säger gorg...SIERRA eller E30??

Rquired Allmänt envis
31 december 2010 · 12 512 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Bmw är kul bilar...... eller vänta nu, vart ligger bussen?

Syftar du på att Bmw skulle vara bilar som har lätt för att gå sönder? Det vore i så fall ett praktexempel på att kasta sten i glashus med tanke på vilken ökänd skitbil Ford (ink. Sierra) var. smile

http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_2.jpg
Bild tagen från ett reportage ur Teknikens Värld när de klassade fem modeller du bör undvika.


Tillbaka till Bmw, de råkar ut för att folk kör sönder dem, men sköter man dem håller dem.

Senast redigerat av Rquired (31 december 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
CarpeDiem German Engineering
31 december 2010 · 9 081 Inlägg

Rquired skrev:

TFkarlsson skrev:
Bmw är kul bilar...... eller vänta nu, vart ligger bussen?

Syftar du på att Bmw skulle vara bilar som har lätt för att gå sönder? Det vore i så fall ett praktexempel på att kasta sten i glashus med tanke på vilken ökänd skitbil Ford (ink. Sierra) var. smile

http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_2.jpg
Bild tagen från ett reportage ur Teknikens Värld när de klassade fem modeller du bör undvika.


Tillbaka till Bmw, de råkar ut för att folk kör sönder dem, men sköter man dem håller dem.

Väl talat, BMW-experten wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
lillrackarn
31 december 2010 · 130 Inlägg

Nu har jag räknat på detta, just nu leder E3O med en röst över Sierran.

För att förtydliga hur jag räknade för att komma fram till det, först och främst räknar jag inte med dom som inte har någon bil upplagd (usch för sådant pack). Sedan räknar jag inte heller rösterna från sådant folk som "Rquired" som själv äger en bil av samma modell som TS frågade efter, samma sak gjordes självklart hos Fordfolket.

Så ställningen är 0-1 till E3O!

Navkapsel
31 december 2010 · 4 637 Inlägg

Hoppas tråden är ett skämt.

Men om du är seriös, E30 såklart utan att jag ens suttit i någon...

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
31 december 2010 · 5 042 Inlägg

FLindgren skrev:
ja ta en E30 som alla andra. turbokonvertera den gärna också, väldigt ovanligt nuförtiden...

i see your ironi  big_smile

C H E V R O L E T <3
TFkarlsson Varningar. 36
31 december 2010 · 1 200 Inlägg

Rquired skrev:

TFkarlsson skrev:
Bmw är kul bilar...... eller vänta nu, vart ligger bussen?

Syftar du på att Bmw skulle vara bilar som har lätt för att gå sönder? Det vore i så fall ett praktexempel på att kasta sten i glashus med tanke på vilken ökänd skitbil Ford (ink. Sierra) var. smile

http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_2.jpg
Bild tagen från ett reportage ur Teknikens Värld när de klassade fem modeller du bör undvika.


Tillbaka till Bmw, de råkar ut för att folk kör sönder dem, men sköter man dem håller dem.

Jag syftar på att bmw är SJUKT tråkiga att köra och att jag hellre tar bussen. smile Jag har haft 7 sierror och 1 bmw, och säger sierra för att bmw var sjukt tråkig att köra och sladda med och i övrigt bara tråkig.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
TFkarlsson Varningar. 36
31 december 2010 · 1 200 Inlägg

Typ, ja, bmw håller om man underhåller dom, vilken jävla bil gör inte det? smile

Lada niva håller nog också om man underhåller dom.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Marlboroman
31 december 2010 · 8 233 Inlägg

Frågan är ju vad du ska ha den till? Ska man bara ha nåt att härja med så är det ju sierran som gäller. Går sen sönder så köper man en annan bara. Ska man ha en E30 så är det ju sexa som gäller, och då kan man ju börja diskuera det där med hållbarhet om man inte bytt motor till M50.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Navkapsel
31 december 2010 · 4 637 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Typ, ja, bmw håller om man underhåller dom, vilken jävla bil gör inte det? smile

Sierra.

Om en bil går sönder om den inte underhålls är väl ointressant? Inget som avgör köp. Inte ens Volvo eller Mercedes mår bra av dåligt underhåll.

MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
31 december 2010 · 455 Inlägg

E30 för tusan!

LeafBox Lat Perfektionist
31 december 2010 · 6 359 Inlägg

Jag äger en Sierra, den... funkar?

...

Ta E30:n...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
chroffe
31 december 2010 · 72 Inlägg

Sierra Pinto för f*n! smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
31 december 2010 · 10 427 Inlägg

Finns c:a 45st E30 och 35st Sierra till salu på Blocket just nu.
http://www.bellasuger.se/wp-content/uploads/2008/04/intresseklubben1.jpg

TFkarlsson Varningar. 36
31 december 2010 · 1 200 Inlägg

Må Den Svettigaste Av Alla Djävular Påla Ditt Anus Med En Vägkon Om Du Väljer Bmw, Iförd Endast En Strumpa För Juvelerna Ska Han Fista Dig Med Hockeyhandskar Och Klackringar Samtidigt Som Han Slickar Dig På Ryggen Med Taggig Tunga Tills Du Förblöder! Han För Sedan Upp Ett Par Högtalare I Anus Så Långt Upp Att Du Kan Höra Musik, Det Är Band Of Horses - The Funeral. Nu Är Det Över Tänker Du, Samtidigt Som Du Känner Ett Lugn, När Plötsligt En Knäckemacka Välter Ett Glas Vatten Över Dig, Du Somnar, Du Vaknar, Vart Är Jag? Du Skallar Golvet Så Hårt Att Kolet Spricker Och Spåner Ramlar Ut, Du Samlar, Vart Är Du? Du Hittar En Dörr Och Öppnar Försiktigt, Du Sneglar Ut För Att Finna Dig Stå I Ditt Eget Skafferi Och Kyssa En Golfmopp, Det Finns Inga Spöken Tänker Du, Du Kliver Ut Och Faller Handlöst Ner I En Låda, Du Ramlar Som Från Femte Våningen Men Kilar Stadigt, Landar Stenhårt Utan Benbrott, Ner Hänger Ylva-maria Utan Bh På I Uppskjutet, Det Spelar Mindre Roll Än Jesper Odenberg I Stockholm Marathon Med Benet Brutet!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
azid Det som inte dödar gör ont
31 december 2010 · 2 668 Inlägg

LeafBox skrev:
Jag äger en Sierra, den... funkar?

...

Ta E30:n...

Haha rösten som får honom att välja rätt big_smile

2slow
Alex_bergstr
31 december 2010 · 1 364 Inlägg

Bmw och åter bmw tongue hade en sierrra doch som jag precis sålt de va nog det bästa jag gjort:P

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Hamilton
31 december 2010 · 8 864 Inlägg

Gör en mera specifik fråga gällande märke och modell samt prisklass.
Använd även sökfunktionen, det finns massor av köpråd som kan passa.
§3 Rubriksanvisningar
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules


Låser härmed tråden och uppmanar er som postar OT som tex +1 att läsa REGLERNA.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang