Inför: Karavan från Örebro (Eurostop) till Elmia 23/4-11 (OBS Ändrad tid för avresa!!)

Michael Hjalmar
26 januari 2011 · 90 Inlägg

Dellan1980 skrev:
Ok ska ni ha race ner då får jag problem om jag kommer med min Mr.Skrammel :S han går ju för fan inte fortare än 140 tongue så High and slow det funkar då kan jag komma med skrammel om jag hunnit fått klart han i tid saknar en massa motordelar men det löser sig nog snart big_smile

jag ska inte ha något race ner iaf, skynda långsamt vettö wink

Dodge Charger "Christine" (2008)
Dellan1980 Sir skrotnisse
26 januari 2011 · 191 Inlägg

Btw ingen som har toppar insug o fugge till en 350 liggandes tongue bara det jag saknar för att starta besten big_smile

Unknown_Orebro
26 januari 2011 ·

Dellan1980 skrev:
Ok ska ni ha race ner då får jag problem om jag kommer med min Mr.Skrammel :S han går ju för fan inte fortare än 140 tongue så High and slow det funkar då kan jag komma med skrammel om jag hunnit fått klart han i tid saknar en massa motordelar men det löser sig nog snart big_smile

Det blir inga race ner i överhuvudtaget.
Se första inlägget.

Dellan1980 Sir skrotnisse
26 januari 2011 · 191 Inlägg

Woodpecker skrev:

Dellan1980 skrev:
Ok ska ni ha race ner då får jag problem om jag kommer med min Mr.Skrammel :S han går ju för fan inte fortare än 140 tongue så High and slow det funkar då kan jag komma med skrammel om jag hunnit fått klart han i tid saknar en massa motordelar men det löser sig nog snart big_smile

Det blir inga race ner i överhuvudtaget.
Se första inlägget.

Skönt .. för jag vill inte sluka 5 l milen på att ligga i 140 150 big_smile

Lozinmust "Unloaded"
26 januari 2011 · 1 557 Inlägg

Dellan1980 skrev:

Woodpecker skrev:

Dellan1980 skrev:
Ok ska ni ha race ner då får jag problem om jag kommer med min Mr.Skrammel :S han går ju för fan inte fortare än 140 tongue så High and slow det funkar då kan jag komma med skrammel om jag hunnit fått klart han i tid saknar en massa motordelar men det löser sig nog snart big_smile

Det blir inga race ner i överhuvudtaget.
Se första inlägget.

Skönt .. för jag vill inte sluka 5 l milen på att ligga i 140 150 big_smile

350 med rätt bestyckad förgasare och i någorlunda fräscht skick borde väl inte dricka så mkt, jag däremot, lär få räkna med en sån förbrukning sad Hoppas med andra ord att det längs karavansträckan blir tillfälle att tanka, eller att man stannar någonstans i en 10-15 min eller så att man hinner tanka.

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Dellan1980 Sir skrotnisse
26 januari 2011 · 191 Inlägg

min föregående förgasare sög multi get så den drack galet mycket .. men bott varv på en 350 längre sträckor går inte bra för plånkan

Michael Hjalmar
26 januari 2011 · 90 Inlägg

beroende på hur många det blir i karavanen, så borde det inte vara något bekymmer för den enskilda att stanna till vid behov för att tanka både sig själv och bilen. men det löser sig säkert på ett eller annat sätt, finns ju små ställen att stanna på här och var. fast å andra sidan så borde ju alla klara sig fint om man tankar upp fullt från början. det är ju bara omkring 20 mil dit

Dodge Charger "Christine" (2008)
Lozinmust "Unloaded"
26 januari 2011 · 1 557 Inlägg

Civilarn skrev:
beroende på hur många det blir i karavanen, så borde det inte vara något bekymmer för den enskilda att stanna till vid behov för att tanka både sig själv och bilen. men det löser sig säkert på ett eller annat sätt, finns ju små ställen att stanna på här och var. fast å andra sidan så borde ju alla klara sig fint om man tankar upp fullt från början. det är ju bara omkring 20 mil dit

Finns väl ett vettigt ställe vid en fästning nånstans? Med stor Shell-mack och stor parkering, så att vi som inte har bensinsnåla T5:or kommer överleva den oövervinnerliga bilkön som är i Jönköping, och är ju roligare om hela karavanen gör ett planerat stopp isåfall än att ett par halkar efter IMO. Låter som bra eller anus? jag förstår att alla vill fram, men 10 min på en mack dödar ingen, snarare härdar och lättar på blåsor och andra bekymmer, typ rökning etc.

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
Michael Hjalmar
26 januari 2011 · 90 Inlägg

hehe, "bensinsnåla T5:or" wink nä, du har nog rätt i det du säger, det dödar ingen att stanna på en mack.
Tänker du på på macken som ligger i närheten av riddarborgen brahehus (stavning?) strax efter ödeshög? har aldrig varit in på den macken, eller vid fästningen heller för den delen, så vet inte hur det ser ut där, men det vet säkert någon annan smile Den enda mack jag känner till annars, som har kapacitet att ta ett större antal bilar, är vid brändåsen (statoil och donken). Jag har åkt denna sträcka nu ett par gånger ner mot skåne, och jag försöker komma på fler ställen där man kan stanna flera många stycken samtidigt, men det står still i skallen på mig nu (som vanligt) =P
Om inte annat, så ska jag ha det i åtanken nästa gång jag åker ner, så ska jag försöka reka läget och komma med något vettigt förslag.
Men vad säger herr Woodpecker då? han är ju chefen wink

Dodge Charger "Christine" (2008)
Lozinmust "Unloaded"
26 januari 2011 · 1 557 Inlägg

Ja bensinsnålt i jämförelse med vissa andras åk =P Ja det är vid Brahehus, mycket stor och bra parkering, får plats bra jefla många där innan det ska bli fullt smile

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
Master_J Stålmannen
26 januari 2011 · 465 Inlägg

Om allt med ledighet och sånt går igenom, så hänger jag också på smile

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
StreetOwner
29 januari 2011 · 30 Inlägg

MR 1.5 anmäler härmed jocke johannsson med hans passat kallad den "Flygande apelsinen"

Volvo 855R "Röda Faran" (1996)
Zzoink
30 januari 2011 · 1 229 Inlägg

åker ni förbi askersund? smile

Unknown_Orebro
31 januari 2011 ·

manne_940 skrev:
åker ni förbi askersund? smile

Ja det gör vi så haka på du.

Zzoink
31 januari 2011 · 1 229 Inlägg

bra då blir det nog att haka på!wink

krille_johansson
4 februari 2011 · 78 Inlägg

Kanske hakar på ner om man inte drar ner någon dag innan wink

Dellan1980 Sir skrotnisse
8 februari 2011 · 191 Inlägg

Denna gamla ragger hoppar på tåget med sin fula blazer big_smile tar med mig tjejen med så blir det en mysig tur passerar ni hallsberg också eller ? tänkte ett snabbt depå stopp vid brändåsen smile ?

Mofflan
9 februari 2011 · 418 Inlägg

Skickade ett pm! Så kolla gärna inboxen och skriv upp mig på anmälnings listan ! ;D

Mercedes CLS 55 amg "Gubbsläde" (2005)
Mercedes C200 cdi "S204" (2008)
Unknown_Orebro
18 februari 2011 ·

Verkar vara dåligt med intresserade från Örebro om man jämför med Stockholm där dem idag har ca 41 anmälda till karavanen?? Kom igen nu Örebro!!

Dellan1980 Sir skrotnisse
21 februari 2011 · 191 Inlägg

har ni skrivit upp mig skrammel !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang