Tja!
Då var det väl dax för mig att presentera lite vad som händer i min del av denhär tråden!
Det går som David skrev i ett tidigare inlägg lite långsamt just nu då jag jobbar som skidskolelärare i Sälen.(så om ni är där och ser omegan på vägarna så är de bara att hänga på och sladda!)
Bilen är hursomhelst en 200sx s13 som jag hållit på med lite för länge men de börjar närma sig nu.
Det som gjorts med bilen utöver en väldans massa rostlagning är att alla stag osv i chassit är bytt mot ställbara. Karossen är totalt 60mm bredare fram och bak. Motorn byttes även ut mot en sr20det som lyckades glida ner i motorrummet förra helgen.
Lite inpassning osv kvar med karossen men till sommarn så kommer energi läggas på att få köra, alltså motor och drivlina.
Så blev det med en lite större motor.
Hjulupphängningen fram
Det var en lite snabb presentation av mitt projekt. Finns de några frågor så är det bara att ställa dom
Och som sagt så är jag 30mil ifrån bilen så de kommer inte uppdateras så väldigt mkt här.
Nu ska jag alldeles strax sätta mig i en bil och åka uppåt igen.
///Henke
Senast redigerat av Henrik_G (2011-01-30 17:19)

Nice med rb alex! Rätt mängd cylindrar'.
Nu har jag äntligen fått mina badboys spridare.
Såhär blev växelspaken. (Växelspaksknoppen finns att köpa i ddesigns webshop)

mvh
Senast redigerat av Kaalle (2011-01-31 20:53)

Testade GoPron i Kilsbergen i helgen. Tyvärr blev kvalitéten kass när jag laddade upp den här!
Länkar till en HD-version på Vimeo senare!

Ballt! Kul att du börjar sälja en himla massa godis i butiken nu! Satsar stort på marknadsföring i år?
Mvh J.Sjöö

Jo-que skrev:
Ballt! Kul att du börjar sälja en himla massa godis i butiken nu! Satsar stort på marknadsföring i år?
Mvh J.Sjöö
Precis! Vi lägger fokus på att synas och medverka i så mycket som möjligt iår ![]()
Kommer även satsa stenhårt på de varumärken som ännu inte är så starka i Sverige.
Inom kort kommer vi lyfta fram Driftworks sortiment ![]()

DDESIGN skrev:
Jo-que skrev:
Mvh J.SjööPrecis! Vi lägger fokus på att synas och medverka i så mycket som möjligt iår
Kommer även satsa stenhårt på de varumärken som ännu inte är så starka i Sverige.
Inom kort kommer vi lyfta fram Driftworks sortiment
Ok kul!
Bara säga till. Kör med bara DW prylar i min bil dessutom ![]()
Mvh J.Sjöö

:)Fan vad roligt med en butik i örebro, kommer förbi nån dag o kollar.
Skulle behöva en GO Pro kamera

Blev faktiskt väldigt sugen på en driftmonkey t-shirt nu. Lägger förmodligen in en beställning sen ![]()

SupraXtreme skrev:
:)Fan vad roligt med en butik i örebro, kommer förbi nån dag o kollar.
Skulle behöva en GO Pro kamera
Det tycker jag att Du ska göra
Gopron är återkommer i lager from. V.7!
Vårt lager på dessa gick åt på en gång ![]()
Jo-que skrev:
Ok kul!
Bara säga till. Kör med bara DW prylar i min bil dessutom
Mvh J.Sjöö
Jättbra! Hör säkert av mig senare när vi behöver lite foton på produkterna ![]()

Tja! Kom precis hem efter att ha blivit instängd i garaget. Fan va bra vår polska port är!
Har i alla fall grejjat lite motorkuddar. Här kommer lite bilder. Sen kunde jag inte låta bli att köpa en go pro också. Test filmade lite i transitbussen idag. "Getaway in örebro" grym kvalité!!!!
bilder:
Härdad alu:)

Sådär. Ska putsa till dom lite så de blir lite renare bara
Snart är turbo och btr påväg!! DDesign for the win!!
mvh
Senast redigerat av Kaalle (2011-02-03 19:51)

Ska bli kul att få se lite klipp i sommar filmat med GoPron ![]()

LEVERANS!
Idag kom APEX-leveransen till våra teambilar!
Här har ni lite bilder på godiset. ![]()

// Fredrik
DDESIGN

Godis!

Nice!!!

Tja fick dit motorkuddarna och grenröret idag. Och nu, 1000 buntband senare är Kabelhärvan klar också. Väntar på turbo och intercooler innan jag kan göra så mycket mer. Kommer snart lite stickers också:)
Bilder
Bild på mitt motorfäste med alukudden

Mvh

En liten film från dagens besök i garaget!
Filmat med GoPro Motorsport HD
// Fredrik
Senast redigerat av DDESIGN (2011-02-10 16:00)

LazyStance skrev:
fint! vems S14?!
Det är Davids (camaro67) ![]()

0.007120