Angående: S.E.R.I.Ö.S Karavan till Elmia-mässan 23 April

Jollen940
17 januari 2011 · 116 Inlägg

Hejdär!

Vill se om någon är intresserad av att åka en SERIÖS karavan från Göteborg till Jönköping den 23e april.

Detta är alltså Karavanen för er som vill slippa seriekrockar, Små-pojkar med för tung högerfot för vad
bil eller hjärna klarar av att hantera, eller något liknande detta. Det finns faktiskt folk med alldeles för
mycket tid å pengar nerlagt på sin bil för att någon nyexaminerad förare skall förstöra detta. Dessa
förare med för mycket tid å pengar kan även dom vilja åka karavan, så detta är platsen för dig.

Tanken är följande:

Mcdonalds Stigs Center kl. 09.30, skall ni åka efter GPS eller karta från eniro är adressen:
Importgatan 1, hisings backa, Göteborg.

Jag kommer finnas på plats från och med klockan 09.00 för att kunna finnas till hjälp om någon vill fråga nått. Så tidsplan är följande: samling 09.00-09.30, tjöt, info, argt gnäll om att inte köra för fort, Åka
SENAST klockan 09.45.

För att anmäla sig, skicka mig ett PM med namn, bil, färg, och regnr. Endast nick, och Bil kommer skrivas
i listan. Namn, färg och regnr är för att vi som håller i det skall ha koll på villka som inte sköter sig, för att
sedan kunna gå vidare med detta. Så snälla, För vår skull, och eran. Tänk er för. Vi kommer vara några
som håller i det, som inte kommer hålla i det officiellt, så det finns ögon på er hela tiden.

För er som tycker att detta är för mycket regler, för mycket "hålla hastigheten" Fasoner, då ber jag er att
åka själva. Men snälla, inte till elmia, utan till någon avlägsen ort, sätta er där och vänta..

Resten, ni är hjärtligt välkomna att skriva upp er! Vi kommer ha skitkul, sålänge alla sköter sig. Det är
inte så att jag e en surk*k, jag vill att vi ska trivas på vägen!

MAPTEAM GÖTEBORG KOMMER ÄVEN FINNAS PÅ PLATS UNDER KARAVANEN!

Kommer att åka med:
1. Jollen940, Volvo V70
2. __Johan, Mitsubishi evo VI
3. Mazda666, Volvo v70 2.5T
4. Rick88, Bmw M3 e46
5. Fidde_91, Volvo 850 GLT
6. Viitoo, XC60-R-design
7. Glader92, Nissan 200sx s13
8. Rickypro, Nissan 200sx S13
9. m_ivarsson, VW Passat
10. MKII, AUDI A6 1.8T
11. Gunnaarson, Subaru Impreza GT
12. Klinthede, Volvo S70
13. _Blondie_, Volvo V70R
14. Lowfat, Volvo S60

Senast redigerat av Jollen940 (17 april 2011)

Volvo 740 "Veemern" (1987)
hondacrx89
17 januari 2011 · 12 Inlägg

Det låter som en vettig karavan. Jag ska fundera på om jag vill hänga med, Kör från halmstad först såfall med en Calibra 4x4 Turbo. Men ska fundera lite det finns ju tid för det smile

mr_yeahman Krom-fascisten
19 januari 2011 · 439 Inlägg

Jag hoppas att jag hinner få färdigt amazonen och att den bevisar sig att vara tillräckligt driftsäker för detta. Motorn är ihopskruvat med känsla och fast nyckel, sen så skall bilen lackeras... skriver upp mig senare, när jag vet mer säkert.

peegee Forummoderator
19 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Körkortskrav på minst 5 år, vore kanske nåt då för att uppnå detta? smile

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Crazy_Mike MOGAMBO
19 januari 2011 · 149 Inlägg

peegee skrev:
Körkortskrav på minst 5 år, vore kanske nåt då för att uppnå detta? smile

Finns de garantier på detta då!? Fan bättre o använda huvudet istället!!!

Volkswagen Passat "Diesel Power" (2006)
mr_yeahman Krom-fascisten
19 januari 2011 · 439 Inlägg

peegee skrev:
Körkortskrav på minst 5 år, vore kanske nåt då för att uppnå detta? smile

Bara utesluta de med gamla volvobilar. big_smile

peegee Forummoderator
19 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Crazy_Mike skrev:

peegee skrev:
Körkortskrav på minst 5 år, vore kanske nåt då för att uppnå detta? smile

Finns de garantier på detta då!? Fan bättre o använda huvudet istället!!!

Nä garantier på nollvisionen har vi inte kommit till än men det ökar troligen chansen wink

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volvovargen
21 januari 2011 · 56 Inlägg

Låter intressant..

Knugcab
22 januari 2011 · 5 111 Inlägg

Inte för att jag ska dit, men fasen, bra initiativ som du skall ha en eloge för! smile

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Jollen940
22 januari 2011 · 116 Inlägg

Tackar för att ni tycker det verkar vara en bra idé. Lite intressebrist bara? wink hehe. Jag tror nog att vi kommer få ihop några som vill åka med. Och körkortskrav på 5 år blir jobbigt, för då får inte ens jagsjälv åka me.. smile

Men se till att skriva upp er nu!

Volvo 740 "Veemern" (1987)
bobafett Bounty hunter
22 januari 2011 · 671 Inlägg

mr_yeahman skrev:

peegee skrev:
Körkortskrav på minst 5 år, vore kanske nåt då för att uppnå detta? smile

Bara utesluta de med gamla volvobilar. big_smile

då kan du ju utesluta dej själv....  haha lol

Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Knugcab
22 januari 2011 · 5 111 Inlägg

Jo men för det första så är det som i andra änden av landet och för det andra var jag halvt på väg för ett par år sedan men kom på att en liten fjant som mig inte har bland storpojkarna där att göra.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Jollen940
22 januari 2011 · 116 Inlägg

Alla har med oss att göra, alla som har bilar som intresse är välkomna här! smile

Volvo 740 "Veemern" (1987)
peegee Forummoderator
22 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Jollen940 skrev:
Alla har med oss att göra, alla som har bilar som intresse är välkomna här! smile

Låter ju bra smile
...men det är där dilemmat kommer in oxå när man vill ha en seriös karavan med varsam körning där alla sköter sig utan incidenter...
Alltså är kravet bara är bilintresse, så bjuder man samtidigt in oseriösa personer utan trafikvett = större risk för liknande händelser som förra året, vilket ofta visar sig när det redan är försent...

Kopplingen: bilintresse = trafikvett, existerar inte roll

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Jollen940
22 januari 2011 · 116 Inlägg

jag förstår din tanke, å min tanke e inte att vi ska vara 400 bilar. Utan att vi ska vara ett gäng, som verkligen kan hålla sig. Jag kommer personligen lösa det, om jag ser att någon inte kan följa reglerna. Som jag sa, så e jag inte ensam om att "Hålla" i detta. Å det handlar verkligen inte om att vi inte ska ha kul, utan att vi ska klara oss utan incidenter! Därav anledningen oxå att jag/vi faktiskt vill att ni ska kunna vara såpass ärliga och veta med er att ni kan hålla högerfoten i styr, så ni kan lämna reg-nr och namn osv. Det är för att jag kommer ta hand om det, om någon inte klarar av det.

Enugh said, jag kommer försöka göra detta till en rolig, och gärna årlig karavan och hoppas ni vill hjälpa mig. För utan ER, spelar det ingen roll hur mycket jag försöker själv, jag kommer inte lyckas då. smile

Volvo 740 "Veemern" (1987)
Volvovargen
23 januari 2011 · 56 Inlägg

Jollen940 skrev:
jag förstår din tanke, å min tanke e inte att vi ska vara 400 bilar. Utan att vi ska vara ett gäng, som verkligen kan hålla sig. Jag kommer personligen lösa det, om jag ser att någon inte kan följa reglerna. Som jag sa, så e jag inte ensam om att "Hålla" i detta. Å det handlar verkligen inte om att vi inte ska ha kul, utan att vi ska klara oss utan incidenter! Därav anledningen oxå att jag/vi faktiskt vill att ni ska kunna vara såpass ärliga och veta med er att ni kan hålla högerfoten i styr, så ni kan lämna reg-nr och namn osv. Det är för att jag kommer ta hand om det, om någon inte klarar av det.

Enugh said, jag kommer försöka göra detta till en rolig, och gärna årlig karavan och hoppas ni vill hjälpa mig. För utan ER, spelar det ingen roll hur mycket jag försöker själv, jag kommer inte lyckas då. smile

Måste bara säga att kämmppa på, de kommer komma de som inte förstår detta me bilintresse å köra lugnt.. Dem finns alltid, jella bra initiativ här.. Lägger in mig vid senare tillfälle har ju lite ungar som går före så ja vill inte boka upp mig för tidigt..smile
Mvh

__johan
26 januari 2011 · 25 Inlägg

Jag kommer köra en Evo VI

ejon_850
27 januari 2011 · 878 Inlägg

Intresse finns!

All The best
MVH
Jonas .L
Rick88
27 januari 2011 · 117 Inlägg

Jag är på ! Den här gången har jag en pålitlig bil så jag vågar åka med ... smile

peegee Forummoderator
27 januari 2011 · 2 924 Inlägg

Jollen940 skrev:
jag förstår din tanke, å min tanke e inte att vi ska vara 400 bilar. Utan att vi ska vara ett gäng, som verkligen kan hålla sig. Jag kommer personligen lösa det, om jag ser att någon inte kan följa reglerna. Som jag sa, så e jag inte ensam om att "Hålla" i detta. Å det handlar verkligen inte om att vi inte ska ha kul, utan att vi ska klara oss utan incidenter! Därav anledningen oxå att jag/vi faktiskt vill att ni ska kunna vara såpass ärliga och veta med er att ni kan hålla högerfoten i styr, så ni kan lämna reg-nr och namn osv. Det är för att jag kommer ta hand om det, om någon inte klarar av det.

Enugh said, jag kommer försöka göra detta till en rolig, och gärna årlig karavan och hoppas ni vill hjälpa mig. För utan ER, spelar det ingen roll hur mycket jag försöker själv, jag kommer inte lyckas då. smile

Låter bra och bra klargörande!
Att vara övertydlig på detta är mycket värt, för att det ska bli som tänkt tror jag.

Lite högre klass på bilarna gissar jag på är önskvärt också?

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang