Mirzam 18" passar inte min s70

O_johansson
29 januari 2011 · 8 Inlägg

tja! har inhandlat volvo orginal mirzam 18" till min s70 men centrumet är för litet på dom så tänkte kolla om de är nån mer som har haft samma problem och va ni gjorde, eller om de räcker och svarva upp centrumet? tacksam för svar:)

VXC70
29 januari 2011 · 210 Inlägg

nebula hade nog passat. rakt på.

jimmzzan
29 januari 2011 · 1 168 Inlägg

byt mot mina ace fälgar ist wink
ända lösningen jag kan komma på! men svarva upp, finns de gods till att svarva upp det större då?

VXC70
29 januari 2011 · 210 Inlägg

mirzam är väll till c70n? så då äre ju klart dom inte passar.

FLindgren
29 januari 2011 · 5 089 Inlägg

volvo bytte navhål på -09(?) bilarna 1 mm mindre..

Senast redigerat av FLindgren (29 januari 2011)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
O_johansson
29 januari 2011 · 8 Inlägg

japp 1,7 mm större är de på s70 men täckte kolla om nån visste om dom kan passa om man svarvar upp centrumet till samma mått som på s70 och nebula är inte ens snygga

Jackack BMW-entusiast
29 januari 2011 · 362 Inlägg

Finns det plats borde spacers kunna lösa problemet ?
Annars finns det ju firmor som svarvar, om man nu inte sätter dem i svarven själv.?

// Jackack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
snurbo_diesel Egen företagare
29 januari 2011 · 864 Inlägg

Vi köpte några fälgar till tjejens 850 och där var centrum för litet. Vet inte vad fälgarna heter nu men skit samma.
Jag tog iaf borrmaskinen och slipstift och slipade upp centrum så nu passar det skitbra.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
O_johansson
29 januari 2011 · 8 Inlägg

snurbo_diesel skrev:
Vi köpte några fälgar till tjejens 850 och där var centrum för litet. Vet inte vad fälgarna heter nu men skit samma.
Jag tog iaf borrmaskinen och slipstift och slipade upp centrum så nu passar det skitbra.

ok jo jag har funderat på och ta ett slipstift mä för de är ju inte så värst mkt som måste bort så

O_johansson
29 januari 2011 · 8 Inlägg

Jackack skrev:
Finns det plats borde spacers kunna lösa problemet ?
Annars finns det ju firmor som svarvar, om man nu inte sätter dem i svarven själv.?

// Jackack

japp men tror inte jag kan ha så mkt större spacers än 5 - 10 mm eftersom bilen är rätt lågsmile

Germax
30 januari 2011 · 12 086 Inlägg

Inget tattarslipa förfan. Kolla i gula sidorna efter nån mindre mekanisk verkstad i din närhet, sen är de bara ringa och fråga om de kan hjälpa dig. Alt finns det företag som gör just sådanna jobb.

Varför köper du fälgar som inte passar? Sälj dom och köp andra är ju också ett alternativ.

O_johansson
30 januari 2011 · 8 Inlägg

JapMax skrev:
Inget tattarslipa förfan. Kolla i gula sidorna efter nån mindre mekanisk verkstad i din närhet, sen är de bara ringa och fråga om de kan hjälpa dig. Alt finns det företag som gör just sådanna jobb.

Varför köper du fälgar som inte passar? Sälj dom och köp andra är ju också ett alternativ.

japp får väl kolla om de är nån som kan hjälpa mig mä de. jag visste inte att volvo hade bytt centrum mått på sina nya bilar när jag köpte fälgarna

henkka_s40 Bäst
30 januari 2011 · 57 Inlägg

fasen vad alla blev skeptiska. finner absolut inga problem med att svarva upp centrum på ett par fälgar. spec inte när det gäller såpass lite. så sprängarn. gör det du måste;) lite fräckt oxå att veta att du är bland de ända som har sådana fälgar på din bil med tanke på att folk verkar vara så lata att de inte orkar svarva lite i dem;) kör hårt. ser fram emot resultatet:)

O_johansson
30 januari 2011 · 8 Inlägg

henkka_s40 skrev:
fasen vad alla blev skeptiska. finner absolut inga problem med att svarva upp centrum på ett par fälgar. spec inte när det gäller såpass lite. så sprängarn. gör det du måste;) lite fräckt oxå att veta att du är bland de ända som har sådana fälgar på din bil med tanke på att folk verkar vara så lata att de inte orkar svarva lite i dem;) kör hårt. ser fram emot resultatet:)

hehe ja jag vet vissa verkar skit skeptiska tycker jag mätongue japp de är lite fräckt att kanske va sj mä att modifiera volvo orginal mirzam så dom passar s70=) jag ska göra allt för att du ska få se resultatet i sommar=) jag är sugen på och se din nya bil mä riktigt snygg=)

Bimiss
3 mars 2011 · 154 Inlägg

Har pappa och jag gjort på två uppsättningar fälgar, bland annat mina vinterfälgar som sitter på nyare v70. samt på en gammal 850 med nebula fälgar (de med R på, osäekr om de heter så?).

Är ju såpass lite, så tog dremel och drog runt.. Kanske inte så optimalt, kan man svarva så gör det smile

O_johansson
3 mars 2011 · 8 Inlägg

Bimiss skrev:
Har pappa och jag gjort på två uppsättningar fälgar, bland annat mina vinterfälgar som sitter på nyare v70. samt på en gammal 850 med nebula fälgar (de med R på, osäekr om de heter så?).

Är ju såpass lite, så tog dremel och drog runt.. Kanske inte så optimalt, kan man svarva så gör det smile

japp jag lämna dom till en jag känner som fräste upp centrumet i en cnc maskin så nu passar dom skit bra bara en 5mm spacer som behövdes mäsmile

Bimiss
16 juli 2011 · 154 Inlägg

O_johansson skrev:

Bimiss skrev:
Har pappa och jag gjort på två uppsättningar fälgar, bland annat mina vinterfälgar som sitter på nyare v70. samt på en gammal 850 med nebula fälgar (de med R på, osäekr om de heter så?).

Är ju såpass lite, så tog dremel och drog runt.. Kanske inte så optimalt, kan man svarva så gör det smile

japp jag lämna dom till en jag känner som fräste upp centrumet i en cnc maskin så nu passar dom skit bra bara en 5mm spacer som behövdes mäsmile

Vart behövdes spacer och varför?

Dr_struts
1 juni 2016 · 1 861 Inlägg

Som sagt ta kontakt med mekanisk verkstad och svarva av lite!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
zleepy Trucker
1 juni 2016 · 1 391 Inlägg

Det är nog fixat, tråden är 5år gammal...

Varför kan folk inte titta på datum för senaste inlägget så man slipper dra upp stengamla trådar?

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Dr_struts
1 juni 2016 · 1 861 Inlägg

En kompis länkade och frågade mig om jag hade lösningen så ja jag trodde det va något relevant... Fint som snus! Hahaha

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang