Budget coilovers: ta technix vs JOM

vevstaksvajer
7 mars 2011 · 24 Inlägg

Som rubriken lyder funderar jag en massa på dessa coilisar som man kan hitta till grymma priser på ebay, någon med erfarenhet av dessa två?big_smile


ta technix vet jag har fått ganska bra betyg men hur är de med JOM är detta bra skit;)?

Har förövrigt en opel vectra b

här finner ni ta technix på ebay:
http://viewitem.eim.ebay.se/TA-TECHNIX- … 87011/item

här på realcar som har rabbat just nu:
http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … tm&p=H

och här på JOMs:
http://viewitem.eim.ebay.se/JOM-Gewinde … 26587/item

i sverige:
http://www.tillbilen.se/

va tycker ni om detta tacksam för svar!big_smile
MVH//

vevstaksvajer
8 mars 2011 · 24 Inlägg

någon måste ju ha provat dessa hade vatt bra med lite kött på benen!

skruven
8 mars 2011 · 6 Inlägg

jag hade ta technix på min förra bmw. funkade bra tyckte jag för de priset

vevstaksvajer
8 mars 2011 · 24 Inlägg

okej blir kanske o satsa på dom då har bara hört bra om dom för sitt pris:D men skulle vilja veta hur JOMs är, dom ser ganska rejäla ut och är i samma prisklass.

JOM dämpade bilar komentera big_smile

Nocturnal
8 mars 2011 · 500 Inlägg

Finns ju Raceland också för samma pris. Tror iofs att alla är typ samma.

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
vevstaksvajer
8 mars 2011 · 24 Inlägg

ja i slutändan är nog de mästa samma med olika märke bara. btw någon som har köpt från ebay? vad har vatt bra/dåligt tacksam för hjälp!

vevstaksvajer
8 mars 2011 · 24 Inlägg

hittade även dessa: http://viewitem.eim.ebay.se/Vectra-B-20 … 94782/item
ser med vettiga ut men man blir ju bara mer förvirrad ju mer man kollar runder:(

liveforthis AJA Motorsport
31 mars 2011 · 450 Inlägg

ja har JOM på min sedan och är riktigt nöjd har sen ta på min hatchback och tycker faktiskt JOM känns mer gedigna och rejälare ska sätta min JOM på hatchen ist då sedanen är avställd tongue

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
Clintan66
31 mars 2011 · 2 011 Inlägg

Vart ett tag sedan denna tråden skapades och du har kanske köpt och monterat också, men kör själv med Jom och är riktigt nöjd för billig peng.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Bojjann
31 mars 2011 · 474 Inlägg

Jag kör med JOM jag med, och det funkar ju för den pengen.

BMW E34 540 (1994)
vevstaksvajer
31 mars 2011 · 24 Inlägg

Clintan66 skrev:
Vart ett tag sedan denna tråden skapades och du har kanske köpt och monterat också, men kör själv med Jom och är riktigt nöjd för billig peng.

ja de blev ett kitt från JOM och för de 2000kr jag köpte dom för så är jag riktigt nöjd bilen och köruplevelsen förbättrades avsevärt då mina org dämpare var mjuka som smörlol
Kan rekomendera dessa för dom som inte vill lägga ner en massa pengar på sin bil

rickylicious Webbutvecklare
1 april 2011 · 2 369 Inlägg

Jag körde JOM coilovers på min gamla Golf 2 och det funkade kanonbra i dom 500 mil jag körde med dom smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
jflorin
4 maj 2012 · 4 Inlägg

tänkte på en grej är de någon som vet om det skiljer något på konstruktionen av höjning och sänkning är de aluminium gänger på bena? står i valet och kvalet om att handla coilovers antigen jom eller ta technix ! men ja hörde att jom har aluminium gänger och de kan jue inte vara den bästa lösningen eller? tankar och ideer? mvh

BMW 330i (2003)
liveforthis AJA Motorsport
4 maj 2012 · 450 Inlägg

Är inte typ alla Coilovers (billigare) i Alu ? Mina ta va det iaf och även mina jom , tycker dock jom va goare lite hårdare och bättre justerings skruvar

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
baloo83
4 maj 2012 · 211 Inlägg

Har technix coilovers på vr6an. Funkar bra, kanske i hårdaste laget men bra att ställa in och brett spann på höjden.

Bra om man kletar på nån typ kopparpasta eller nått och skruvar upp o ner så blir det lite lättare att ställa in om man vill ändra nån gång framöver.

Fiat 500 (2010)
liveforthis AJA Motorsport
4 maj 2012 · 450 Inlägg

Annars finns det spray för just gängorna smile funkar fin fint då det stöter bort smutsen smile kopparpasta kan ha en tendens att dra åt sig smuts men funkar säkert.

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
dawwe ...has left the building...
4 maj 2012 · 4 474 Inlägg

Seriöst...Vad tror ni skillnaden är mellan "JOM" & "TA-Technix" i den berömda 2000-kronors klassen? Om ni inte kan gissa så skall jag tala om det för er: Färgsättningen.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
baloo83
4 maj 2012 · 211 Inlägg

Ok ska kolla på detta med spray för jag har problem med just grus och skit som sätter dig, har använt keramiskpasta iställer för kopparpasta med det drar ju grus o skit som inget annat.

Fiat 500 (2010)
MrQuickzilver
4 maj 2012 · 86 Inlägg

liveforthis skrev:
Annars finns det spray för just gängorna smile funkar fin fint då det stöter bort smutsen smile kopparpasta kan ha en tendens att dra åt sig smuts men funkar säkert.

Var hittar man sånt spray?

BMW - När du älskar att köra!!
silversurfaren
4 maj 2012 · 27 Inlägg

Kör FK coils på golfen sedan x antal år.
Jag fick med sådan special spray till mina. En polare körde med WD-40 spray på sina Jamex coils och det funkade bra.

Hoppar in i frågan om coils.
Kan tänka mig att ha coils på Skodan oxå...dock känns det som over-kill att köra coils på den, men jag vill ha ner den liiite till.

Är det lönt att köpa coils, finns det nån som kör coils året runt här??

Trender kommer o trender går...men Golf 1, den består!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang