Angående: Bus på Elmia!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 april 2011 · 3 929 Inlägg

Absolut inte! Men folk ska ju visa sig, varför gjorde dom inte det där man kunde göra det säkert och lagligt där ÄNNU fler folk kan se på när dom är så coola! big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
DKn
24 april 2011 · 535 Inlägg

ekelund88 skrev:

DKn skrev:

RiNka skrev:

Tur att man enligt svensk lag inte behöver erkänna vem som kört bilen. För vem har inte sin bil på sina föräldrar?

Nej men lagen säger också ifall du inte berättar vem som brukat bilen får ägaren själv så för straffet.

det är just det de inte gör smile går det ej bevisa vem som framfört fordonet går det ej att ge ett straffföreläggande och just pga att vi i sverige inte har en angivelse lag så kan ägaren till bilarna säga "oppps nej men den lånade vi ut till nån kille och har inte en anning om va han/hon gjort med bilen" och så är fallet avslutat

Det är väl precis det som blivit ändrat i år, så att vi har en angivelse lag. Eller det kanske bara varit prat om det. och ej gått igenom ännu?

lindgreen
24 april 2011 · 87 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Absolut inte! Men folk ska ju visa sig, varför gjorde dom inte det där man kunde göra det säkert och lagligt där ÄNNU fler folk kan se på när dom är så coola! big_smile

nej den siste idioten är inte född än som man brukar säga!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 april 2011 · 3 929 Inlägg

Absolut inte! Men faktiskt måste jag ge en Volvo ägare credit (första gången tror jag). Istället för att börna på parkeringen där alla var så gjorde han det på parkeringen brevid där det inte var någon!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
raceforfun "ulven"
24 april 2011 · 68 Inlägg

bra å burna brevid, men sen spårede de ur lite...å då hände olyckan...SOM INTE FÅR HÄNDA:::
lite klantit av inblandade...och hoppas verkligen killen repar sej, känns inte bra alls...

Subaru impreza wrx "ulven" (2001)
Bjork OEM <3
24 april 2011 · 6 957 Inlägg

Detta är en mindre rolig syn..

Korten tagna av "einherjer" dagen efter

https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3800/3800-4333537e8ea8d4116b3a903ebde0b2bd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3800/3800-461280a4fc8f1c7c5bd1f873851fcf05.jpg

Senast redigerat av Bjork (24 april 2011)

OEM <3
lindgreen
24 april 2011 · 87 Inlägg

nej visst är det så, fan man fick sig en ordentlig tankeställare och en riktigt äcklig magkänsla när man ser nån som blir skadad pga bus, kan ju hända väldigt lätt ändå när man tänker efter!!

raceforfun "ulven"
24 april 2011 · 68 Inlägg

värst av allt ....dom sa han blödde kraftit fr. bakhuvudet och ingen reaktion alls på ljus i ögonen...i minst 5min sen kom ambulansen som tur va..

Subaru impreza wrx "ulven" (2001)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
24 april 2011 · 3 929 Inlägg

Någon mer här än jag som såg världens roligaste show? En buss som stod och tutade i minst 5-10 minuter för att det var total stopp vid a6. Sedan började han tuta på en jänk som fastnat i kö så killen i jänken började peka finger och skrek att han skulle dra åt helvete etc! big_smile Skit kul underhållning!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
lindgreen
24 april 2011 · 87 Inlägg

raceforfun skrev:
värst av allt ....dom sa han blödde kraftit fr. bakhuvudet och ingen reaktion alls på ljus i ögonen...i minst 5min sen kom ambulansen som tur va..

jafyfan det är läskigt, va själv på plats när det hände och när ambulans kom.. hoppas killen repar sig och att det inte vart allvarliga skallskador eller fraktur i rygg eller nåt annat illa! hmm

raceforfun "ulven"
24 april 2011 · 68 Inlägg

va aldrig på a6 fick höra att de var blockerat...drog till solås...

Subaru impreza wrx "ulven" (2001)
Bjork OEM <3
24 april 2011 · 6 957 Inlägg

raceforfun skrev:
va aldrig på a6 fick höra att de var blockerat...drog till solås...

Blockerat var det aldrig men varför alla skulle ta avfarten via motorvägen som man kommer direkt till Shell vet jag inte, åkte runt via Biltema och parkera vid Intersport, var ju noll trafik där tongue

OEM <3
raceforfun "ulven"
24 april 2011 · 68 Inlägg

lindgreen skrev:

raceforfun skrev:
värst av allt ....dom sa han blödde kraftit fr. bakhuvudet och ingen reaktion alls på ljus i ögonen...i minst 5min sen kom ambulansen som tur va..

jafyfan det är läskigt, va själv på plats när det hände och när ambulans kom.. hoppas killen repar sig och att det inte vart allvarliga skallskador eller fraktur i rygg eller nåt annat illa! hmm

Var med på plats en bit ifrån såg bara att killen kasade med sen blev de alldeles tyst...
blir så illa breörd när sånt som inte får ske händer...
tänker på killen  å hoppas de slutar gott..

Subaru impreza wrx "ulven" (2001)
Robbs_
24 april 2011 · 158 Inlägg

Kul att man som utställare åker lite senare, och hamnar mitt i folkmassan för de som ska kolla på burnshowen, jag kände mig inte riktigt trygg i mig själv just då, ensam 740 bland japs o allt annat, ehe...,   v

väl ute på storvägen smet givetvis förbi den aset långa kön till a6 och tog "bakvägen" vid biltema istället, smidigt.. Mycket folk, och väldigt, väldigt lite däckrök. Coop parkeringen förra året var ju helt perfa. och inte så farligt nedskräpat där jag körde åtminstonde. Var dock många fyllon man hade velat sänka på plats!

Väl påväg hem ( vetlanda ), så utanför jkpg vid typ skidbacken, ser jag en octavia blåsa förbi, sen svänga till höger ut i skogen... Är det Ditåt torsvik ligger? Blev sugen på att vända och kolla men ögonen började bli tunga.. Missade jag något runt 11 tiden?

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Bjork OEM <3
24 april 2011 · 6 957 Inlägg

Robbs_ skrev:
Kul att man som utställare åker lite senare, och hamnar mitt i folkmassan för de som ska kolla på burnshowen, jag kände mig inte riktigt trygg i mig själv just då, ensam 740 bland japs o allt annat, ehe...,   v

väl ute på storvägen smet givetvis förbi den aset långa kön till a6 och tog "bakvägen" vid biltema istället, smidigt.. Mycket folk, och väldigt, väldigt lite däckrök. Coop parkeringen förra året var ju helt perfa. och inte så farligt nedskräpat där jag körde åtminstonde. Var dock många fyllon man hade velat sänka på plats!

Väl påväg hem ( vetlanda ), så utanför jkpg vid typ skidbacken, ser jag en octavia blåsa förbi, sen svänga till höger ut i skogen... Är det Ditåt torsvik ligger? Blev sugen på att vända och kolla men ögonen började bli tunga.. Missade jag något runt 11 tiden?

Torsvik ligger mot Helsingborg, ca 1 mil utanför Jkpg, man svänger av vid den infarten där Shell är

OEM <3
raceforfun "ulven"
24 april 2011 · 68 Inlägg

uppfattade det som att de race.ades i minst en å en halv timme innan polis vispen surrade ovan för skallen,,,satan va folk där va...känns som de va liten miss där..hehe...nästa år så...smile

Subaru impreza wrx "ulven" (2001)
Bjork OEM <3
24 april 2011 · 6 957 Inlägg

raceforfun skrev:
uppfattade det som att de race.ades i minst en å en halv timme innan polis vispen surrade ovan för skallen,,,satan va folk där va...känns som de va liten miss där..hehe...nästa år så...smile

Stämmer rätt bra, vi var där vid ca 21.00, lite innan, ställde oss vid IKEA och åkte väl 22.50 tror jag tongue

OEM <3
Robbs_
24 april 2011 · 158 Inlägg

Bjork skrev:

Robbs_ skrev:
Kul att man som utställare åker lite senare, och hamnar mitt i folkmassan för de som ska kolla på burnshowen, jag kände mig inte riktigt trygg i mig själv just då, ensam 740 bland japs o allt annat, ehe...,   v

väl ute på storvägen smet givetvis förbi den aset långa kön till a6 och tog "bakvägen" vid biltema istället, smidigt.. Mycket folk, och väldigt, väldigt lite däckrök. Coop parkeringen förra året var ju helt perfa. och inte så farligt nedskräpat där jag körde åtminstonde. Var dock många fyllon man hade velat sänka på plats!

Väl påväg hem ( vetlanda ), så utanför jkpg vid typ skidbacken, ser jag en octavia blåsa förbi, sen svänga till höger ut i skogen... Är det Ditåt torsvik ligger? Blev sugen på att vända och kolla men ögonen började bli tunga.. Missade jag något runt 11 tiden?

Torsvik ligger mot Helsingborg, ca 1 mil utanför Jkpg, man svänger av vid den infarten där Shell är

Ok, kollade lite på eniro med nu, fick lite mer klarhet i det hela. Förmodligen var dessa grabbar på väg det, men det gick ju ta olika vägar dit istället för åka e4,an.. Fanns rätt många olika vägar mellan jkpg/tenhult till torsvik.. smile

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
Deutsch-style
24 april 2011 · 379 Inlägg

Autogym skrev:

Deutsch-style skrev:
ingen som vet om den gammla e28 finns på garaget den sleepern? fyfan va den gick bra!

Kanske denna du menar? smile
http://www.garaget.org/?car=238402

haha aa de va som en blixt från klar himmel. sikket jääävla ös

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
Hamilton
24 april 2011 · 8 864 Inlägg

Låser och hänvisar till alla dom eftersnacks trådar som redan finns om Elmia

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang