Inget oljetryck i bmw m20

lillisGTI
1 april 2011 · 152 Inlägg

Tjena drog igång min BMW e30 m20 efter en helrenovering igår, och jag fick inte upp något oljetryck alls.
oljepumpen är ny, är det något annat som kan strula så man inte får fram någon olja eller var ska man börja felsöka?


/oscar

KHRacing
1 april 2011 ·

Säker på att du inte glömt sätta på sladden till oljetrycksgivaren bara ?

lillisGTI
1 april 2011 · 152 Inlägg

ja jag har både orginal givaren och en oljetrycksmätare och båda visar noll sen hade jag igång bilen nägra sekunder och det kommer ingen olja till toppen heller.

engolf
1 april 2011 · 3 235 Inlägg

Ner med tråget och kolla att oljeuppsamligsröret är på plats och är tätt, annars suger pumpen bara luft.
Om du hade på olja på alla rörliga delar vid montering tål motorn några startförsök utan oljetryck, kanske den bygger upp tryck till slut. Du kan plocka väck stiften och köra på startmotorn 10 sek åt gången, hjälper inte det får du felsöka inne i motorn...

lillisGTI
1 april 2011 · 152 Inlägg

det sitter ju inget oljepickup på m20 pumpen sitter ju nersänkt i tråget kan man säga men jag ska försöka plocka av tråget ikväll utan att lyfta ur motorn så får jag kolla över allt

JonasHalt
5 april 2011 · 699 Inlägg

Hittade du något intressant? Måste nästan komma å kolla på din kärra någon dag smile

Ps. Det sitter inte någon form av fjäder och kula som reglerar trycket i pumpen?

Senast redigerat av JonasHalt (5 april 2011)

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
lillisGTI
5 april 2011 · 152 Inlägg

JonasHalt skrev:
Hittade du något intressant? Måste nästan komma å kolla på din kärra någon dag smile

Ps. Det sitter inte någon form av fjäder och kula som reglerar trycket i pumpen?

felet är hittat, det var 2 slangar som var fel så nu är den startad och provkörd smile det är bara att komma förbi någon gång jag har i garaget nästan varje dag

JonasHalt
5 april 2011 · 699 Inlägg

lillisGTI skrev:

JonasHalt skrev:
Hittade du något intressant? Måste nästan komma å kolla på din kärra någon dag smile

Ps. Det sitter inte någon form av fjäder och kula som reglerar trycket i pumpen?

felet är hittat, det var 2 slangar som var fel så nu är den startad och provkörd smile det är bara att komma förbi någon gång jag har i garaget nästan varje dag

Skönt att det inte var något annat.. Jo, får väl kika förbi någon gång smile

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang